Ik ben rechts en conservatief. Ik heb vaak VVD gestemd, maar bij de laatste verkiezingen BBB. En zie bijvoorbeeld hier een politiek kompas ingevuld door mij twee jaar terug. Daar heb ik er meerdere van gepost trouwens, maar dan moet je even door mijn pohi gaan.quote:Op woensdag 30 april 2025 17:56 schreef Nexum het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar jij jezelf neer zou zetten op het politieke spectrum?
Dus je moet niets hebben van de openlijke populisten, maar dat is wel kiezen tussen de beschikbare Nederlandse partijen. En dan de BBB als een zo zakelijk mogelijke partij? Ben je wel een voorstander van kapitalisme, en dan waarschijnlijk met een zo vrij mogelijke markt?quote:Op woensdag 30 april 2025 18:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben rechts en conservatief. Ik heb vaak VVD gestemd, maar bij de laatste verkiezingen BBB. En zie bijvoorbeeld hier een politiek kompas ingevuld door mij twee jaar terug. Daar heb ik er meerdere van gepost trouwens, maar dan moet je even door mijn pohi gaan.
Oké, duidelijk. Maar ben je vooral cultureel gezien conservatief of trek je dit veel breder? Want ik vind het opmerkelijk dat je je in dit topic zo afzet tegen de liberalen, terwijl je jaren lang VVD hebt gestemd, bij uitstek de meest liberale partij van Nederlandquote:Op woensdag 30 april 2025 18:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben rechts en conservatief. Ik heb vaak VVD gestemd, maar bij de laatste verkiezingen BBB. En zie bijvoorbeeld hier een politiek kompas ingevuld door mij twee jaar terug. Daar heb ik er meerdere van gepost trouwens, maar dan moet je even door mijn pohi gaan.
Conservatisme draait wat mij betreft vooral om sociaal-culturele punten.quote:Op woensdag 30 april 2025 18:15 schreef Nexum het volgende:
[..]
Oké, duidelijk. Maar ben je vooral cultureel gezien conservatief of trek je dit veel breder? Want ik vind het opmerkelijk dat je je in dit topic zo afzet tegen de liberalen, terwijl je jaren lang VVD hebt gestemd, bij uitstek de meest liberale partij van Nederland
De vent lul echt maar wat, zal verder nooit een fout o.i.d. toegeven. Zelfs Alex Jones komt oprechter over.quote:Op woensdag 30 april 2025 18:50 schreef KareldeStoute het volgende:
Toch mooi, de VVD gaat regeren met de BBB en de extreemrechtse PVV en dan hebben de conservatieve elementen blijkbaar te weinig invloed. Dat getuigt wel van een wat bijzonder wereldbeeld.
Een paar maanden voordien zat de VVD nog in een kabinet met D66. Welk punt probeer je hier nu precies te maken?quote:Op woensdag 30 april 2025 18:50 schreef KareldeStoute het volgende:
Toch mooi, de VVD gaat regeren met de BBB en de extreemrechtse PVV en dan hebben de conservatieve elementen blijkbaar te weinig invloed. Dat getuigt wel van een wat bijzonder wereldbeeld.
Ah, weer meteen ad hominem.quote:Op woensdag 30 april 2025 18:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De vent lul echt maar wat, zal verder nooit een fout o.i.d. toegeven. Zelfs Alex Jones komt oprechter over.
Daar kan jij je helemaal niet volledig in vinden want zij zijn economisch gezien nog een stuk rechtser dan de huidige VVD. Je hebt zoals gewoonlijk weer eens geen flauw idee waar je over praat.quote:Op woensdag 30 april 2025 18:37 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zou dat graag andersom zien, wat minder rechts op economisch gebied, wat conservatiever op de sociaal-culturele zaken.
Binnen de VVD heb je dan ook allerlei verschillende clubjes zeg maar. Sommigen zitten helaas echt meer in de richting van D66 (Liberaal Groen bijvoorbeeld) andere weer meer richting JA21, Klassiek Liberaal bijvoorbeeld. Die laatste kan ik mij volledig in vinden.
Na dat middenkabinet koos de VVD heel bewust voor regeren met extreemrechts. Als dat niet genoeg voor je is, dan zal je politieke referentiekader nogal extremistisch zijn.quote:Op woensdag 30 april 2025 19:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een paar maanden voordien zat de VVD nog in een kabinet met D66. Welk punt probeer je hier nu precies te maken?
[..]
Ah, weer meteen ad hominem.
Ach, sowieso is dat bejubelen van JA21 nogal idioot. Die vonden openlijk antisemitisme in FvD geen enkel probleem….quote:Op woensdag 30 april 2025 19:15 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Daar kan jij je helemaal niet volledig in vinden want zij zijn economisch gezien nog een stuk rechtser dan de huidige VVD. Je hebt zoals gewoonlijk weer eens geen flauw idee waar je over praat.
Niet zo deugen joh, moraalridder.quote:Op woensdag 30 april 2025 19:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een paar maanden voordien zat de VVD nog in een kabinet met D66. Welk punt probeer je hier nu precies te maken?
[..]
Ah, weer meteen ad hominem.
Dit inderdaad. Daarom erger ik me ook dood als figuren als TS gaan dwepen met Bolkestein. Die zou figuren als TS verafschuwen.quote:Op woensdag 30 april 2025 19:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, sowieso is dat bejubelen van JA21 nogal idioot. Die vonden openlijk antisemitisme in FvD geen enkel probleem….
Nee hoor, de nadruk bij Klassiek Liberaal ligt juist op die sociaal-culturele aspecten.quote:Op woensdag 30 april 2025 19:15 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Daar kan jij je helemaal niet volledig in vinden want zij zijn economisch gezien nog een stuk rechtser dan de huidige VVD. Je hebt zoals gewoonlijk weer eens geen flauw idee waar je over praat.
Waar bejubel ik JA21? En voor antisemitisme moet je vooral bij partijen zoals BIJ1, Denk en GroenLinks-PvdA zijn.quote:Op woensdag 30 april 2025 19:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, sowieso is dat bejubelen van JA21 nogal idioot. Die vonden openlijk antisemitisme in FvD geen enkel probleem….
Haha hou toch op. Noteer voor mij alsjeblieft eens de 10 laatstgenoemde artikelen/berichten/thema’s op hun website, dan gaan we even kijken of die over economische of sociaal-culturele aspecten gaanquote:Op woensdag 30 april 2025 19:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, de nadruk bij Klassiek Liberaal ligt juist op die sociaal-culturele aspecten.
[..]
Tja, daar zit je dan volledig mis, want mijn gedachtegoed (bijvoorbeeld mbt migratie en de Islam) sluit uitstekend aan bij wat hij hier zoals over heeft gezegd. Dit in tegenstelling tot jouw gedachtegoed, dat eerder bij partijen als D66 en Volt aansluit, terwijl je jezelf hier nog altijd voor probeert te doen als een VVD'er.quote:Op woensdag 30 april 2025 19:18 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Daarom erger ik me ook dood als figuren als TS gaan dwepen met Bolkestein. Die zou figuren als TS verafschuwen.
Noem iedere eerste zin uit de laatste vijf ledenmails eens dan. Dan zal ik je als daadwerkelijke VVD’er de daaropvolgende zinnen gevenquote:Op woensdag 30 april 2025 19:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, daar zit je dan volledig mis, want mijn gedachtegoed (bijvoorbeeld mbt migratie en de Islam) sluit uitstekend aan bij wat hij hier zoals over heeft gezegd. Dit in tegenstelling tot jou gedachtegoed, dat eerder bij partijen als D66 en Volt aansluit, terwijl je jezelf hier nog altijd voor probeert te doen als een VVD'er.
quote:Op woensdag 30 april 2025 19:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, de nadruk bij Klassiek Liberaal ligt juist op die sociaal-culturele aspecten.
[..]
Waar bejubel ik JA21?
En de kopstukken van JA21 stapten niet uit FvD toen bleek dat antisemitisme daar doodnormaal was.quote:weer meer richting JA21, Klassiek Liberaal bijvoorbeeld. Die laatste kan ik mij volledig in vinden.
Wat hebben ledenmails hier precies mee te maken? Het gaat om de standpunten die je omarmd en of die bij een partij passen. Ik heb trouwens ook nog beweerd een lid van VVD te zijn. Jij zit vér boven de VVD. Dat getuigt ook uit je pohi, want je spreekt je eigenlijk alleen maar kritisch uit tegen alles wat rechts en conservatief is. En zie ook:quote:Op woensdag 30 april 2025 19:23 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Noem iedere eerste zin uit de laatste vijf ledenmails eens dan. Dan zal ik je als daadwerkelijke VVD’er de daaropvolgende zinnen geven
Nee hoor, ik spreek me vooral uit tegen jouw soort rechts. Dat is niet zomaar gewoon rechts/conservatief, want daar heb ik namelijk vrij weinig problemen mee, integendeel.quote:Op woensdag 30 april 2025 19:27 schreef HowardRoark het volgende:Dat getuigt ook uit je pohi, want je spreekt je eigenlijk alleen maar kritisch uit tegen alles wat rechts en conservatief is.
Heb jij je eigenlijk al uitgesproken tegen het antisemitisme aan jouw eigen kant van het politieke spectrum? Als je je daar daadwerkelijk zo druk over maakt als je nu probeert te beweren.quote:Op woensdag 30 april 2025 19:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
[..]
En de kopstukken van JA21 stapten niet uit FvD toen bleek dat antisemitisme daar doodnormaal was.
Ik ben gewoon rechts en conservatief. En het heeft er alle schijn van dat jouw voorkeuren meer progressief zijn en wellicht ben je ook een voorstander van een enigszins vrijemarkteconomie. Maar dit maakt je niet meteen rechts en zeker niet conservatief.quote:Op woensdag 30 april 2025 19:28 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik spreek me vooral uit tegen jouw soort rechts. Dat is niet zomaar gewoon rechts/conservatief, want daar heb ik namelijk vrij weinig problemen mee, integendeel.
Howard gretig liken terwijl ie gewoon belachelijk wordt gemaaktquote:Op woensdag 30 april 2025 19:31 schreef Ludachrist het volgende:
Ik vind dat deze man prima beleidsplannen heeft. Economie bijvoorbeeld is een goed plan.
Hmm, nee, dat de user Ludachrist hier sarcastisch is had ik natuurlijk ook wel door.quote:Op woensdag 30 april 2025 19:37 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Howard gretig liken terwijl ie gewoon belachelijk wordt gemaakt
Nee hoor. De economie kent grote problemen, ik ben blij dat ze dat gaan aanpakken onder deze premier. Prima plan.quote:Op woensdag 30 april 2025 19:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee, dat de user Ludachrist hier sarcastisch is had ik natuurlijk ook wel door.
Dat doen ze ook. Ze maken het gemakkelijker voor bedrijven om geld te verdienen, voornamelijk door lastenverzwaring van de consumenten.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee hoor. De economie kent grote problemen, ik ben blij dat ze dat gaan aanpakken onder deze premier. Prima plan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |