abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 mei 2025 @ 10:37:03 #76
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217724181
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:32 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Sowieso is elke muisklik bij Komoot levensgevaarlijk. Heeft me twee weken geleden nog twee keer proberen te vermoorden met belachelijke afsnijroutes in afdalingen.

Ga je ineens met je racefiets een 1m breed pad van 30% af
Zou altijd je routes controleren, in het bijzonder de afdalingen. En op het moment zelf ook niet zomaar van de grote weg af gaan :')
  vrijdag 23 mei 2025 @ 10:43:54 #77
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217724245
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:37 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Zou altijd je routes controleren, in het bijzonder de afdalingen. En op het moment zelf ook niet zomaar van de grote weg af gaan :')
Ja in lange afdalingen gaat dat prima, dan zie je prima dat Komoot je ineens van normale weg afgooit.

Dit was in Wallonië, van de ene rommelige woonwijk richting een parkje. Best moeilijk te zien dat de weg die je dan inslaat oploopt naar -30%.

En dan haaks uitkomt op de weg waar je eerst op zat _O-

130km door Wallonië helemaal controleren is best lastig.

Maar snap dat oprecht niet, je core business is een routeplanner, hoe moeilijk is het dan om niet proberen haarspeldbochten af te steken. Je kan toch prima een voorkeur inbouwen voor veelgereden routes of hellingen tot -15%, helemaal als een bepaalde weg verlaten wordt.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 23 mei 2025 @ 10:50:50 #78
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217724315
Oh was geen woonwijk, maar dan nog:
Kijk, hier zie je dan dat je fietscomputer je van de weg afstuurt, prima weg in.

https://maps.app.goo.gl/pcCa4c1J1DB6jMsQ7

Vervolgens wordt de weg langzaam smaller en vlieg je ineens hier naar beneden:
https://maps.app.goo.gl/iQoPZmR55aW4tMRg8
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_217728366
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 09:39 schreef Halcon het volgende:
Hoe kun je het startpunt van een route simpel wijzigen?

Ik heb een route en die komt bijna langs m'n huis. De start en finish is echter een kilometer of 15 verderop. Nu wil ik eigenlijk gewoon inhaken op de route vanaf huis. Dus je zou zeggen dat je dan het startpunt simpel kunt verslepen.

Via Garmin is dat sowieso ellende. Nu maar via Strava geprobeerd, maar die gaat je dan weer op en neer laten rijden richting het originele startpunt.

Iemand 'n idee?
Via komoot.
Route openen in komoot en op "route bewerken" klikken.
Dan zorgen dat bij type "heen en terug" aan staat en niet "alleen heen" aan.
Dan waypoint bij je huis of aan route dichtbij je huis zetten, dan op dat waypoint "wijzig start" klikken en geregeld 😊
Oja ff opslaan uiteraard.
Succes.
pi_217728519
Dat ga ik dan eens proberen. Dank je wel.

Overigens een app gevonden waarmee het sowieso kan:ridewithgps.com. Het is daar zelfs heel erg simpel. Meteen maar de proef op de som genomen. Werkt perfect. Startpunt verplaatst. Thuis de Garmin aangezet, die brengt me naar het startpunt en daarna de route helemaal netjes af kunnen rijden. Mooie gravelroute ook.
pi_217728692
Gewoon een landkaart meenemen en daarop aantekenen waar je heen wilt. Samen met een briefje met plaatsnamen die je moet aanhouden. ;)
pi_217746715
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 19:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
Gewoon een landkaart meenemen en daarop aantekenen waar je heen wilt. Samen met een briefje met plaatsnamen die je moet aanhouden. ;)
Gravelroute :)

Af en toe echt compleet geen idee waar ik zat. Heel wat nieuwe stukken gravel gezien. Paar keer rijden en dan ken ik de route wel redelijk.

Meinweg / Elmpter Wald / Brachter Wald. Voor de gravelrijder een heel mooi gebied.
pi_217760912
Gravel route en komoot is wel garantie voor avontuur. God wat een geitenpaden kiest die uit.
pi_217763097
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 18:28 schreef muzas het volgende:
Gravel route en komoot is wel garantie voor avontuur. God wat een geitenpaden kiest die uit.
Ja. Deze route elders vandaan. Via Komoot ook weleens geprobeerd... Ligt er een schitterend gravelpad en dan toch even afslaan richting een of ander dichtgegroeid paadje of zo'n stuk gras met twee vage sporen.

Ridewithgps kan ik in elk geval aanraden om het beginpunt te verleggen, werkt prima! Het is wel weer een betaalde app.
pi_217763232
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja. Deze route elders vandaan. Via Komoot ook weleens geprobeerd... Ligt er een schitterend gravelpad en dan toch even afslaan richting een of ander dichtgegroeid paadje of zo'n stuk gras met twee vage sporen.

Ridewithgps kan ik in elk geval aanraden om het beginpunt te verleggen, werkt prima! Het is wel weer een betaalde app.
https://bikerouter.de

gratis
pi_217769561
quote:
Ook zonder gravel, in Frankrijk lange weg klim (18km ofzo) gaat komoot 2 keer afsnijden over boerenerf.
Tja ik hou het gewoon op strava plannen.

Komoot is ook zo goed in trappetje te kiezen bij bruggen over een kanaal ipv gewoon de weglus te volgen om over de brug te fietsen.
pi_217850847
quote:
Ik vind het wel beter dan Strava. Bij Komoot zie je soms nog foto's van segmenten.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 4 juni 2025 @ 20:31:39 #88
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217851175
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 16:45 schreef ddx het volgende:

[..]
Ook zonder gravel, in Frankrijk lange weg klim (18km ofzo) gaat komoot 2 keer afsnijden over boerenerf.
Tja ik hou het gewoon op strava plannen.

Komoot is ook zo goed in trappetje te kiezen bij bruggen over een kanaal ipv gewoon de weglus te volgen om over de brug te fietsen.
Dit, ik ben er van overtuigd dat Komoot deel van een Noord Koreaans complot is om ons kapot te maken.
pi_217851225
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:06 schreef Felagund het volgende:

[..]
Ik vind het wel beter dan Strava. Bij Komoot zie je soms nog foto's van segmenten.
Bij Strava kun je de populairste segmenten wel zien. Als er veel mensen fietsen en na dat segment ook nog, dan zal het niet dodelijk zijn.
  woensdag 4 juni 2025 @ 20:35:27 #90
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217851232
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:06 schreef Felagund het volgende:

[..]
Eens. Het lukt goed om mooiste stukjes te vinden in ieder geval.

Ik check met de racefiets altijd wel over er nog pondjes, trappen en ongelukkige stukken gravel in zitten. En bij afdalingen en klimmen of je geen rare shortcuts neemt. Even wat meer werk, maar werkt voor mij wel goed.
  woensdag 4 juni 2025 @ 20:35:54 #91
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217851246
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:34 schreef Halcon het volgende:

[..]
Bij Strava kun je de populairste segmenten wel zien. Als er veel mensen fietsen en na dat segment ook nog, dan zal het niet dodelijk zijn.
En hij werkt veel beter met heatmaps.

En o ja, hij gaat niet tegen de richting in op een MTB route
  woensdag 4 juni 2025 @ 20:36:03 #92
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217851249
quote:

[..]
Dat zijn vaak wel saaie stukken langs een n-weg. Populair =/= mooi.
pi_217851329
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:36 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Dat zijn vaak wel saaie stukken langs een n-weg. Populair =/= mooi.
Dat haal ik dan wel eruit. Klopt wel dat er ook veel veel gebruikte trajecten bij zitten en dat zijn soms fietspaden langs een N-weg. Maar dat zie ik dan op het kaartje wel. Die leg ik dan eventueel om.
  woensdag 4 juni 2025 @ 20:43:24 #94
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217851360
En bij Komoot wordt je niet genaaid met een abo.
  woensdag 4 juni 2025 @ 20:43:30 #95
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217851363
Lief dagboek, gisteren voor het eerst in jaren een echte valpartij gehad. Vriend die voor me fietste had net te laat door dat de voorste probeerde te overleggen en bleek hangen met zn wiel. Arme vent ligt helemaal open met zn sleutelbeen in tweeën. Zelf over hem heen gelanceerd maar half in de berm beland en enkel klein en materieel leed.
  woensdag 4 juni 2025 @ 20:44:01 #96
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217851372
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
En bij Komoot wordt je niet genaaid met een abo.
Iedereen hier heeft toch tenminste 15 KOMs en wil dit bijhouden?
  woensdag 4 juni 2025 @ 20:44:46 #97
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217851381
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:44 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Iedereen hier heeft toch tenminste 15 KOMs en wil dit bijhouden?
Ik ben ze allemaal kwijt niffo ;(
  woensdag 4 juni 2025 @ 20:56:44 #98
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217851539
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:44 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik ben ze allemaal kwijt niffo ;(
Sorry daarvoor
pi_217851734
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:43 schreef Fretwork het volgende:
Lief dagboek, gisteren voor het eerst in jaren een echte valpartij gehad. Vriend die voor me fietste had net te laat door dat de voorste probeerde te overleggen en bleek hangen met zn wiel. Arme vent ligt helemaal open met zn sleutelbeen in tweeën. Zelf over hem heen gelanceerd maar half in de berm beland en enkel klein en materieel leed.
Oei. Das pech hebben. Wens hem maar sterke van FOK!. :P
pi_217851850
quote:

[..]
Voor de racefiets is het prima, maar bij gravelroutes werkt het toch een stuk minder. Daar stuurt hij mij toch soms over singletracks of smalle bospaadjes.

Eind vorige week ook 'de snelste route' gekozen op Strava voor een route in Zuid-Duitsland, die stuurde mij ook soms ook over bospaadjes en wegen die geen wegen waren. Al zaten er ook mooie gravelwegen tussen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')