abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217490949
Hallo,

Deze vraag zal waarschijnlijk zeer regelmatig gesteld worden, mensen die opzoek zijn naar een nieuwe PC.
Nu is het zo dat ook ik er tegenwoordig de ballen verstand van heb. Vroeger wist ik nog wel wat goed was, maar tegenwoordig is het voor mij hogere wiskunde. Graag zou ik hier wat hulp en advies bij willen. Ga ik alles los bestellen en in elkaar laten zetten bij Alternate (want ik ken niemand die ervaring heeft met bouwen) of kan ik voor dat geld net zo goed een complete PC bestellen? En zo ja, waar?

Zelf heb ik altijd complete PC's gehad van Dell, nog steeds overigens. Nu is dit beestje inmiddels al bijna 10 jaar oud en behoorlijk aan vervanging toe. Ik heb in die tijd nooit wat vervangen in mijn PC, want volgens mij kan dat ook helemaal niet. Hij begint te ratelen en andere storende geluiden te maken, loopt vast, na een frisse Windows installatie blijft hij traag. Ook kan ik er geen moderne games op spelen of 4K video's op monteren, dit wil ik wel graag kunnen op mijn toekomstige PC. Het zou mooi zijn als ik er ongeveer weer 10 jaar op vooruit kan.

Even een opsomming van games die ik graag nog eens zou willen spelen op PC (in 4K maximale prestaties).

- Syberia: The World Before
- Amerzone - The Explorer's Legacy
- GTA V
- Planet Coaster 2
- Planet Zoo
- Until Dawn

Waarschijnlijk nog wel meer, maar dat zijn dan waarschijnlijk oudere titels.

Verder is het voor mij belangrijk om 4K 60fps video's te kunnen editen. Ik werk veel met video, Adobe software, dus dat is ook essentieel. Ook is het belangrijk dat Windows er al op staat, want ik heb zelf geen licenties. Ook dat als ik na een bepaalde tijd een frisse Windows installatie wil doen, dat dat kan wanneer en zo vaak ik zelf wil.

Onderaan de streep heb ik er ongeveer ¤1200 voor over. Is dit haalbaar, en zo ja, dan ben ik benieuwd wat jullie voor dit bedrag aanraden. En nee, ik ga niet zelf eraan hannessen door het zelf te bouwen. Ik ben qua hardware niet heel technisch en heb daar het geduld niet voor. Vandaar dat ik zelf altijd Dell PC's heb gehad.
Ik ben jullie advies en hulp alvast erg dankbaar! ^O^
pi_217490973
¤1200 is niet genoeg om met een nieuwe prebuilt (een kant en klare pc), games op 4K te kunnen spelen.
Om in een 4K omgeving te willen spelen heb je voor een nieuwe prebuilt op zijn minst 1800 - 4000 euro nodig.
De grafische kaart is het onderdeel wat het dit prijskaartje geeft.

Het instapmodel prebuilt geschikt voor 4K komt met een verkoopprijs van ¤1850, te weten op https://azerty.nl/product(...)yzen-5-7500f/9160875

Of je kiest ervoor om op 1080p te blijven, dan kun je kiezen voor dit bijvoorbeeld:
https://www.bol.com/nl/nl(...)i5/9300000169437528/ met een aanschafprijs van ¤999.

Het goedkoopste is tweedehands je spullen bij elkaar (laten) verzamelen en het door een computertechneut in elkaar laten zetten. Dus even op Google Maps zoeken naar een computerzaak in de buurt, een telefoontje plegen en vragen wat de mogelijkheden zijn.

Succes.
Google is your friend, abuse your friends
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')