Goed nieuws en de trend blijft zich doorzetten. Zo komt een GL-PvdA-CDA-VVD coalitie nog maar 2 zetels te kort. (niet ideaal, maar alles is beter dan nu)quote:Zetelpeiling na voorjaarsakkoord
Op 17 april werd het voorjaarsakkoord gesloten. Onze peiling van dit weekend laat zien hoe de kiezers van de verschillende partijen op de afgesproken onderdelen reageren. Eerst de zetelpeiling. Vergeleken met twee weken geleden zijn het weer kleine verschuivingen, maar ten opzichte van 2 maanden geleden is er een duidelijke trend. GroenLinks/PvdA stijgt, met name ten koste van D66. PVV, NSC en BBB dalen ten gunste van met name VVD en NSC.
De afspraken van de Voorjaarsnota
Negen afspraken van de Voorjaarsnota zijn voorgelegd aan de kiezers. De kiezers mochten met een cijfer tussen 10 en 0 aangeven in welke mate ze het eens zijn met die maatregelen. De waarde 5.0 is dus de neutrale positie. Dit was de rangorde en het gemiddelde cijfer van die tien afspraken.
Koningsdag 2025
Ter gelegenheid van Koningsdag zijn er ook een aantal vragen over de monarchie, en het Koningshuis. Ook die vragen zijn afgezet naar de stemkeuze.
Landelijk zijn dit de uitslagen:
- Nederland moet altijd een monarchie blijven (5.7). CDA kiezers scoren een 7.7.
- Zodra Koning Willem-Alexander stopt kan Nederland beter een republiek worden (4.1). FVD-kiezers scoren gemiddeld 7.4.
- Koning Willem-Alexander vervult zijn functie goed (6.3). CDA kiezers scoren 7.6.
- Koningin Maxima vervult haar functie goed (6.6). CDA-kiezers socren 8.0.
- Ik vind het triest dat Prinses Amalia geen normale jeugd kan hebben (5.8). GroenLinks/PvdA-kiezers scoren 6.6.
- De Koning of Koningin had de begrafenis van de Paus moeten bijwonen (3.6). Partij voor de Dieren – kiezers scoren 4.6.
Deze onzin komt altijd voorbij, daags na koningsdag...quote:Wel bijzonder dat de steun voor het koningshuis weer stijgende is na jarenlange daling.
Zou dat echt zo'n wezenlijk effect hebben?quote:Op zondag 27 april 2025 08:57 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Deze onzin komt altijd voorbij, daags na koningsdag...
Maurice de Hond was altijd al heel creatief met cijfertjes.quote:Op zondag 27 april 2025 08:58 schreef BEFEM het volgende:
37 -8 is geen 28
24 + 1 is geen 26
Welke prutser maakt zoiets?
Nog geloven dat welke partij/coalitie dan ook problemen gaat oplossen.quote:Op zondag 27 april 2025 09:10 schreef Falco het volgende:
Eindelijk snapt het volk wat goed is voor Nederland!!
Overigens: PvdD groter dan de BBB lol
Blijkbaar houden bepaalde mensen van zelfkastijding.quote:Op zondag 27 april 2025 12:59 schreef RotatoR het volgende:
Als GL/PvdA de verkiezingen wint krijg je dezelfde waanzin als in Amsterdam maar dan op landelijk niveau.
Voorlopig zijn er nog geen verkiezingen, maar zolang PVV zich belachelijk blijft maken verwacht ik dat men weer verstandig stemt en dat de VVD weer de grootste wordt.quote:Op zondag 27 april 2025 12:59 schreef RotatoR het volgende:
Als GL/PvdA de verkiezingen wint krijg je dezelfde waanzin als in Amsterdam maar dan op landelijk niveau.
Er is simpelweg geen ander alternatief op rechts. Het is te hopen dat het platform Klassiek Liberaal binnen de VVD weer wat meer grip op de partij krijgt. Dan is het een prima alternatief en kan ik ook maar zo weer VVD gaan stemmen.quote:Op zondag 27 april 2025 13:05 schreef Aberkullie het volgende:
Die VVD groep is zo godsgruwelijk hardnekkig
Ja, want die hebben inmiddels wel bewezen met echt heel verstandig beleid te komen.quote:Op zondag 27 april 2025 13:02 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Voorlopig zijn er nog geen verkiezingen, maar zolang PVV zich belachelijk blijft maken verwacht ik dat men weer verstandig stemt en dat de VVD weer de grootste wordt.
Ik denk dat GL/PvdA net zo weinig klaarspeelt als de coalitie momenteel.quote:Op zondag 27 april 2025 13:07 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dit is natuurlijk een hele zorgwekkende ontwikkeling. De GL-PvdA als grootste partij zou een ramp voor Nederland zijn. Dat zal immers resulteren in miljarden die worden besteed aan klimaathysterie, enorme hoeveelheden van nieuwe migranten, torenhoge belastingen die grote bedrijven steeds meer het land uit zullen jagen en het aan banden leggen van de landbouw.
Daarnaast krijg je nog een legio aan kleine schadelijke symboolpolitiek zoals het verder faciliteren van de genderideologie en de Islam en het herkennen van een Palestijnse staat.
Die hebben wél de ambtenaren mee.quote:Op zondag 27 april 2025 13:13 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik denk dat GL/PvdA net zo weinig klaarspeelt als de coalitie momenteel.
Mwah, een links kabinet zal natuurlijk niet worden tegengewerkt vanuit de instituten zelf. De kans is dus groot dat zij veel meer kunnen bewerkstelligen. Bovendien zal de media hun enkel toejuichen en niet zoals je nu hebt met het huidige rechtse kabinet, constant bekritiseren en door de mangel halen op de publieke opinie te beïnvloeden.quote:Op zondag 27 april 2025 13:13 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik denk dat GL/PvdA net zo weinig klaarspeelt als de coalitie momenteel.
De eerste kolom verandert sneller dan de laatste kolom dat kan berekenen. Zoiets als met de Lucky Luke stripboeken van vroeger. Hij schoot sneller dan zijn schaduw.quote:Op zondag 27 april 2025 08:58 schreef BEFEM het volgende:
37 -8 is geen 28
24 + 1 is geen 26
Welke prutser maakt zoiets?
Eigenlijk zou dat dus veel prettiger zijn toch? Met een linkse regering krijgen we daadwerkelijk dingen gedaan en zal er minder commentaar komen vanuit critici. Wellicht toch maar overwegen om in het vervolg op een linkse partij te gaan stemmen.quote:Op zondag 27 april 2025 13:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, een links kabinet zal natuurlijk niet worden tegengewerkt vanuit de instituten zelf. De kans is dus groot dat zij veel meer kunnen bewerkstelligen. Bovendien zal de media hun enkel toejuichen en niet zoals je nu hebt met het huidige rechtse kabinet, constant bekritiseren en door de mangel halen op de publieke opinie te beïnvloeden.
Dat de grote bedrijven dan minder winst zouden krijgen is toch een zegen voor een land? Want dan zouden die grote bedrijven veel mensen niet meer kunnen omkopen.quote:Op zondag 27 april 2025 13:07 schreef HowardRoark het volgende:
De GL-PvdA als grootste partij zou een ramp voor Nederland zijn
Ik weet niet of ik nou gelukkig wordt van die coalitie. Ik zie het liefst de VVD én GL er niet in, want in deze samenstelling is de coalitie veel te breed en daarmee gedoemd om de coalitie ná deze coalitie weer naar de flanken te duwen. Dat wordt gegarandeerd de rechterflank, wat de push back op de Woke agenda van het radicale GL deel, en de compromissen die daar vanuit rechts op ontstaan, zal niet van de lucht zijn.quote:Op zondag 27 april 2025 08:52 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.maurice.nl/20(...)op-voorjaarsakkoord/
[..]
Goed nieuws en de trend blijft zich doorzetten. Zo komt een GL-PvdA-CDA-VVD coalitie nog maar 2 zetels te kort. (niet ideaal, maar alles is beter dan nu)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |