Wat dan ook keurig op de verpakking staat.quote:Op maandag 28 april 2025 11:56 schreef BufferOverflow het volgende:
[..]
En dan is een groot deel van het gewicht ook nog ingespoten water..
Standaarddeviatie maar over het algemeen gaan producenten aan de veilige kant zitten want anders krijgen ze gezeik.quote:Op maandag 28 april 2025 11:33 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Schijnt dat het met meetgemiddeldes werkt ? dus ene doos 5% meer de andere 5% minder, afijn als ik weeg dan is het steevast minder. Zijn hier vast en zeker mensen die er meer verstand van hebben.
Probeer het zelf eens en deel je bevindingen !
Nee heb dat niet opgeslagen, eerstvolgende keer zal ik weer wat nawegen als het zo ver is .quote:Op maandag 28 april 2025 12:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Daar kan je vast wel een paar voorbeeld van posten hoeveel het verschil was.
5 kilo voor 5 euro bij een stalletje hier. Mooie grote top agria's voor de patat.quote:Op zondag 27 april 2025 15:52 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Aardappelen: 5 kilo voor 3 euro bij de Kaufland, hier bij de Appie 3 kilo voor 5 euro.
Reden 1 waarom ik naar een lokale kippenboer ben gegaan voor mijn kip.quote:Op maandag 28 april 2025 12:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat dan ook keurig op de verpakking staat.
Water wordt toegevoegd zodat het meer kip of vlees lijkt.quote:Op maandag 28 april 2025 13:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Reden 1 waarom ik naar een lokale kippenboer ben gegaan voor mijn kip.
Supermarkt kip: spat je hele keuken en vloer onder.
Poelierkip: 2 druppeltjes vet op de plaat tijdens het roerbakken.
En het klopt he, maar waarom zit er water in de supermarkt kip dan? Waarom is dat er aan toegevoegd?
Een weegschaal, waarop een liter water vrijwel 1 kg weegt.quote:Op maandag 28 april 2025 12:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Standaarddeviatie maar over het algemeen gaan producenten aan de veilige kant zitten want anders krijgen ze gezeik.
Waar weeg je dat mee?
Van jezelf?quote:Op maandag 28 april 2025 16:10 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Een weegschaal, waarop een liter water vrijwel 1 kg weegt.
Denk je niet dat het slimmer is hier wat te roepen ff in de supermarkt je vlees ff na te wegen bij de groente afdeling en wanneer de afwijking meer is dan een paar procent naar de manager te vragen?quote:Op maandag 28 april 2025 16:37 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Ja wel van mijzelf inderdaad, en het is geen high tech ding ofzo.
Dan heb je ze ook gelijk want die weegschalen dienen geijkt te zijn.quote:Op maandag 28 april 2025 16:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Denk je niet dat het slimmer is hier wat te roepen ff in de supermarkt je vlees ff na te wegen bij de groente afdeling en wanneer de afwijking meer is dan een paar procent naar de manager te vragen?
Bij de shop is dat toch wat lastiger, maar gek genoeg wegen de zakjes wel altijd 6,1 gram sinds ik zo'n sieradenweegschaaltje in huis heb gehaald.quote:Op maandag 28 april 2025 16:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Denk je niet dat het slimmer is hier wat te roepen ff in de supermarkt je vlees ff na te wegen bij de groente afdeling en wanneer de afwijking meer is dan een paar procent naar de manager te vragen?
Dit maar de “e” bij het gewicht betekent wel dat een kleine afwijking toegestaan is.quote:Op maandag 28 april 2025 17:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan heb je ze ook gelijk want die weegschalen dienen geijkt te zijn.
Jep, I know.quote:Op maandag 28 april 2025 17:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dit maar de “e” bij het gewicht betekent wel dat een kleine afwijking toegestaan is.
Lokale super hier heeft af en toe een aanbieding van Maispoularde 1600 gram, dat gewicht is natuurlijk altijd bij benadering. Ik weeg ze altijd ff om de zwaarste te vinden, record was 2140 gram (prijs nog steeds voor de 1600 gram). Heb zelf nog nooit verder afwijking in mijn nadeel gevonden.
Mocht een super of slager er mee betrapt worden dan is men goed zuur, gerotzooi met ijkwezen is fout, juiste gewicht in rekening brengen is denk ik de oudste vorm van warenwetgeving
En daar zal geen supermarkt uit een keten e.d. Zich aan wagen. Daarmee sjoemelen is een te groot risico.quote:Op maandag 28 april 2025 18:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jep, I know.
Daarbij ook zeer streng gehanteerd en meldbaar bij het instituut wat op het stickertje staat op de weegschalen.
Mocht die er niet op zitten en wel gebruikt worden, is het sowieso foute boel.
Ja, da's ook een verschil met Duitsland. De spekjes uit Nederland spetteren als ze in de pan verdwijnen, de Duitse spekjes niet. Die worden gedurende het bakken ook niet kleiner.quote:Op maandag 28 april 2025 11:56 schreef BufferOverflow het volgende:
[..]
En dan is een groot deel van het gewicht ook nog ingespoten water..
Ach. Als ik schnitzel maak, dan tumble ik hem ook flink.quote:Op maandag 28 april 2025 18:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jep, I know.
Daarbij ook zeer streng gehanteerd en meldbaar bij het instituut wat op het stickertje staat op de weegschalen.
Mocht die er niet op zitten en wel gebruikt worden, is het sowieso foute boel.
Slimmer zou zijn een hele steekproef op te zetten met een geijkte weegschaal thuis.quote:Op maandag 28 april 2025 16:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |