abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217467373
Celstraffen en 300.000 schadevergoeding voor onverklaarbare zuuraanval op

vrouw

De rechter heeft celstraffen van zes jaar en 14 maanden jeugddetentie opgelegd aan twee verdachten van een zuuraanval op een vrouw in Rotterdam-Vreewijk. Het slachtoffer raakte daarbij onherstelbaar verminkt. De verdachten moeten het slachtoffer en haar man bijna 300.000 euro schadevergoeding betalen.

De 38-jarige vrouw liep op 11 mei 2023 op de Zaailand in Vreewijk toen er plotseling een man op haar afkwam en zwavelzuur over haar heen gooide. Ze raakte gewond aan haar gezicht, hals, handen en armen.
Het slachtoffer lag twee maanden in het ziekenhuis en moest meerdere operaties ondergaan. Tijdens de rechtszaak werd een verklaring van haar voorgelezen: "Ik kijk in de spiegel en ik zie een persoon die ik niet herken." De vrouw vertelde ook dat zij zwanger was en een miskraam heeft gekregen door de aanval.

Flinke schadevergoeding

De rechter benadrukt de ernst van het misdrijf: "Wat het feit des te heftiger maakt, is dat de verdachte het slachtoffer niet kende en in opdracht van iemand anders dit zeer ernstige strafbare feit heeft gepleegd. Het slachtoffer weet tot op de dag van vandaag niet vanuit welke hoek dit haar is aangedaan."
De twee verdachten zijn ook veroordeeld tot een forse schadevergoeding. Zij moeten het slachtoffer 272.000 euro betalen. 122.000 euro voor gemaakte (medische) kosten en 150.000 aan immateriële schade. Ook haar echtgenoot heeft recht op een schadevergoeding van het tweetal. Hij krijgt een bedrag van 17.500 euro.

Motief bleef onbekend

De politie heeft nooit een motief voor de zuuraanval kunnen achterhalen. De vrouw, die in België woont, zegt dat zij geen idee heeft waarom zij het doelwit was.
De verdachten hebben daar ook geen verklaringen over afgelegd. Hoofdverdachte is Armory J.(21). Hij zou de opdracht hebben gekregen via Snapchat en 450 euro hebben gekregen voor de klus. Hij is nu veroordeeld tot 6 jaar cel.

José B. (19) kreeg 14 maanden jeugddetentie. Hij heeft de vrouw achtervolgd toen zij een hamam in Rotterdam-Zuid verliet en gaf instructies aan de hoofdverdachte. Eerder is al een derde verdachte bij de kinderrechter veroordeeld, die met de zuurgooier was meegelopen.

Mwaaagh ik vind het niet kunnen , en wat een ellende? :(
  vrijdag 25 april 2025 @ 20:56:58 #2
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217467391
Lekker multicultureel namenpallet weer.
  vrijdag 25 april 2025 @ 20:58:19 #3
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217467404
Voor 450 euro ook echt, dan kun je toch beter goud hebben wat je niet meer nodig hebt.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 25 april 2025 @ 22:32:46 #4
486919 Swango
Just saying
pi_217468103
Wat voor een psychopaat moet je wel niet zijn om dit in opdracht te doen!
pi_217468230
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 20:54 schreef marretak het volgende:
Ik kijk in de spiegel en ik zie een persoon die ik niet herken..
...Hij is nu veroordeeld tot 6 jaar cel...
:N
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_217468418
Leg mij eens uit hoe dat soort tokkies dit soort boetes kunnen betalen? Was het niet zo dat je van een kale kip niet kan plukken?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217468504
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 23:10 schreef Hathor het volgende:
Leg mij eens uit hoe dat soort tokkies dit soort boetes kunnen betalen? Was het niet zo dat je van een kale kip niet kan plukken?
De staat betaald, en verhaalt daarna dat bedrag bij de dader. Althans dat is dan de bedoeling.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_217468512
Poeh poeh, flinke bedragen die de samenleving mag voorschieten betalen…
pi_217468531
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 23:10 schreef Hathor het volgende:
Overheid betaalt en gaat daarna halen
Wat geen nut heeft , dus tax betaler betaald dus.

Weet wel een oplossing.
Kogel om zijn poot en laten werken in de mijnen .
Werkte vroeger ook goed .
Gewoon even schijt aan mensenrechten hebben, aangezien dat tuig er ook schijt aan heeft.
pi_217468541
6 jaar en 14 maanden....

Die vrouw is voor het leven getekend...

Zum kotzen deze straffen...
:r
pi_217468761
In de meest extreem verre uithoek zou de vrouw bewust op de aanvaller zijn pad kunnen zijn gekomen omdat bijv een van haar familie leden bij voorbaat wist van de 300 000 en deze haar dwingt of dat de vrouw sowieso een halve latente deathwish had ? :( Ja uit Usa hoor je vaker van dit soort vreemde verhalen ,.. Of in China verkoopt ook een dude zijn ene nier voor 10 000?

[ Bericht 17% gewijzigd door marretak op 26-04-2025 01:39:24 ]
pi_217468820
Ophangen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')