<3 autocorrectquote:Op vrijdag 25 april 2025 11:23 schreef Gibson88 het volgende:
Lijkt op een ouderwetse 'buisslot' lijkt het wel. Afhankelijk van wat je wensen zijn zou ik zeggen een 'insteekslot' met nieuwe cilinder. Alleen hier moet je wel stuk invriezen zodat het in de deur past. Maar daar heb ik te weinig kennis en kunde voor hoe dat precies moet/gaat.
Ja, dat is inderdaad hoe zo'n ding in de handel heet. Dank!quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 25 april 2025 14:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad hoe zo'n ding in de handel heet. Dank!
Maar iets zegt me dus dat ik het beter kan vervangen met iets... substantielers. Maar wat?
(En als iemand tips heeft over de demontage... )
Als het met brute kracht niet lukt ... Gebruik je er te weinig vanquote:Op vrijdag 25 april 2025 14:08 schreef fietsie het volgende:
Deze man was ik ook tegengekomen; hij legt vooral uit hoe je de voordeur zo moet aanpassen dat je hem daarna met 1 trap kan ontdoen van zijn slot...quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Helpt zoiets niet?
Ik heb er geen ervaring mee.quote:Op vrijdag 25 april 2025 14:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad hoe zo'n ding in de handel heet. Dank!
Maar iets zegt me dus dat ik het beter kan vervangen met iets... substantielers. Maar wat?
Of nieuwe deur.quote:Op dinsdag 29 april 2025 21:09 schreef fietsie het volgende:
OK, dat wordt dus meten en een smaldeurslot op de kop tikken.
Ik heb vandaag even met een sleutelmaker over zo'n knopslot gesproken en hij was ehm, er ernstig van overtuigd die zo open te hebben.
En dan ook gelijk maar dubbelglas voor de deur bestellen.
Een nieuwe hardhouten deur goedkoper dan een slot en twee stukken glas? Ik sta open voor suggesties, de goedkoopste deur die ik tot nog toe gevonden had was inclusief deurbeslag een honderdje of 7.quote:Op dinsdag 29 april 2025 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of nieuwe deur.
Dat lijkt me een stuk praktischer en zelfs misschien goedkoper
Kleine schroevendraaier tegen de pinnen duwen, gewone schroevendraaier omdraaien, open. Mogelijk dat het zelfs met één schroevendraaier lukt, als je een beetje weet waar te prikken waarschijnlijk net zo snel als met de sleutel.quote:Op dinsdag 29 april 2025 21:09 schreef fietsie het volgende:
OK, dat wordt dus meten en een smaldeurslot op de kop tikken.
Ik heb vandaag even met een sleutelmaker over zo'n knopslot gesproken en hij was ehm, er ernstig van overtuigd die zo open te hebben.
En dan ook gelijk maar dubbelglas voor de deur bestellen.
Heb je het ook weer netjes.quote:Op woensdag 30 april 2025 09:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een nieuwe hardhouten deur goedkoper dan een slot en twee stukken glas? Ik sta open voor suggesties, de goedkoopste deur die ik tot nog toe gevonden had was inclusief deurbeslag een honderdje of 7.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |