Waar moeten die mensen straks wonen dan? Krijgen ze gewoon op dezelfde plek een nieuw pand maar dan in een hypermodern pand met airco en allesquote:BRUMMEN - In een voormalig schoolgebouw aan de Zutphensestraat in Brummen woedt een grote brand. De brand is op de bovenste verdieping van de school. Er is voor zover bekend niemand in het pand. Er is een NL-Alert afgegeven omdat de rook richting Brummen trekt. De veiligheidsregio roept mensen op de ramen en deuren te sluiten en de ventilatie uit te zetten. Mogelijk komt er ook asbest vrij bij de brand.
Inmiddels is er een derde bluswagen naar het pand gekomen. Daarnaast is ook een hoogwerker opgeroepen en is materieel voor waterwinning aangekomen. Er is opgeschaald naar GRIP-1. Dit is een procedure waarmee hulpdiensten met elkaar op locatie grotere incidenten gestructureerd af kunnen handelen.
Opvang asielzoekers
Het pand heeft drie bouwlagen en de brand is op de bovenste verdieping. De brand zit met name in het dak en de vloer van het karakteristieke pand. In verband met eigen veiligheid van de brandweercollega's treden zij vanaf nu 'defensief buiten' op, dit houdt in dat de brand niet meer van binnen wordt bestreden maar alleen van buiten.
Het gaat om een pand op landgoed de Michaelshoeve waar vanaf 2028 maximaal 350 asielzoekers zouden worden opgevangen.
Dat zouden ze ook gewoon moeten doen. Dit soort terroristische acties moet je niet belonen door nu ergens anders een azc te maken.quote:Op donderdag 24 april 2025 20:12 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Krijgen ze gewoon op dezelfde plek een nieuw pand maar dan in een hypermodern pand met airco en alles
Dan zetten we ze lekker naast je huis neer.quote:
Okequote:Op donderdag 24 april 2025 20:29 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan zetten we ze lekker naast je huis neer.
Het is nog niet eens bekend hoe de brand onstaan is en jij praat al over terroristische acties?quote:Op donderdag 24 april 2025 20:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat zouden ze ook gewoon moeten doen. Dit soort terroristische acties moet je niet belonen door nu ergens anders een azc te maken.
350 asielzoekers is niks overigens.
Leegstaand gebouw waar niemand in woont en waar over een paar jaar asielzoekers gaan verblijven.quote:Op donderdag 24 april 2025 20:43 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Het is nog niet eens bekend hoe de brand onstaan is en jij praat al over terroristische acties?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop