abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217452298
Heeft iemand ervaring met de certificaten van Neleman Wijn?
pi_217452366
Klinkt als een soort aandelen maar Dan zwart. Met hun eigen voorwaarden dus en totaal niet erkend.
pi_217452415
Nee ik niet
pi_217452867
Ik lees online dat mensen die aandelen niet verkocht krijgen.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_217453060
Als ik het zo lees zijn dividend-uitkeringen pas mogelijk wanner er winst gemaakt wordt en zijn ze momenteel verlieslatend. Ik heb geen verstand van wijngaarden, maar het lijkt me een risicovolle business en sterk afhankelijk van externe factoren. Het bestuur heeft bovendien genoeg mogelijkheden om de winst te drukken waardoor ze nooit dividend hoeven uit te keren.

De winst hoef je dus niet vanuit dividend te verwachten, maar vanuit koersstijging van de certificaten zelf. Als ik het goed lees wordt die koers niet bepaald door de vrije markt, maar vanuit een range van 10% onder of boven de laatste uitgifteprijs. Oftewel, Neleman bepaalt zelf de prijs van die dingen.

Je bent dus op alle vlakken in handen van het bestuur van Neleman. En de liquiditeit en verhandelbaarheid op dit soort markten is vrij beroerd. Zodra het mis begint te gaan zul je dus je certificaten nauwelijks kwijt kunnen (want wie koopt het van je voor 10% onder de laatste uitgifteprijs?)

Wil allemaal niet zeggen dat het automatisch een slechte investering is, maar lijkt mij persoonlijk wel een hoop risico bij elkaar.
pi_217454464
quote:
wordt mede-eigenaar van Neleman! Naast een flink aantal karmapunten door mee te doen met onze sharefunding, ontvang je 2,5% extra korting op onze producten en andere voordelen. En 2 x per jaar een uitnodiging voor de grote wijnproeverij. En meer! Is je investering ¤ 2.500 of hoger? Dan leggen we je éxtra in de watten.
Ik heb dit gedaan bij Brandt en Levie. Het is eigenlijk niets meer dan een soort crowdfunding. Divident heb ik daar niet gehad en verwacht ik ook niet aangezien de winst daar volgens mij minimaal is.

Je doet het dus meer voor het bedrijf en de wijnproeverij die je krijgt en in mijn geval een pakket worsten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')