Je mist Matxin, San Millan, etc.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:30 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
Nee, natuurlijk niet. 100% zuiver.
Een ploeg met een trainer zoals Rubens Bertogliati (Gearresteerd tijdens Lampre onderzoek), een manager zoals Giuseppe Saronni (Alweer Lampre ), sportief directeur Manuele Mori (Lampre en Saunier Duval), en nog een sportief directeur zoals Marco Marcato (ferrari onderzoek, en loller Vacansoleil), of een persoon zoals Andrej Hauptman (Bekend van zijn bloed zo dik als stroop), en good old Mauro Gianetti, die absoluut het toonbeeld is van zuivere sport, eerlijkheid en dergelijke. Ik kan mij totaal niet indenken dat een clubje zoals deze iets duisters zou doen. Ab-so-luut niet. Zéér onwaarschijnlijk.
Zoals sommigen hun zaakje weg lieten halen om mee te kunnen doen aan vrouwenkoersen?quote:Op maandag 5 mei 2025 09:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk dat een aantal renners totaal nieuwe dingen doen.
Ik noem het anatomische doping.
Dat is aan je lichaam laten sleutelen.
Bv het weghalen van ribben, om dieper te kunnen zitten.
Maar dat is niet ecbt doping maar gewoon heel fanatiek met je sport bezig zijn.
Nee das slechter worden.quote:Op maandag 5 mei 2025 10:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zoals sommigen hun zaakje weg lieten halen om mee te kunnen doen aan vrouwenkoersen?
Wel toegang krijgen tot een andere categorie. Beetje zoals vechtsporters massaal aan weight cuts doen.quote:Op maandag 5 mei 2025 10:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee das slechter worden.
Ik denk dat er nieuwe methodes zijn, bv spierimplantaten en bepaalde anatomische verbeteringen.
Nee in prof rennen is er maar 1 buiten categorie.quote:Op maandag 5 mei 2025 10:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wel toegang krijgen tot een andere categorie. Beetje zoals vechtsporters massaal aan weight cuts doen.
Ja, snap wat je bedoelt. Was een combinatie van een grapje en sporten in een categorie waarin je eigenlijk niet thuis hoort (net zoals bv. leeftijdsfraude bij U19 teams en zo bij voetbal).quote:Op maandag 5 mei 2025 10:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee in prof rennen is er maar 1 buiten categorie.
Je snapt wel wat ik bedoel toch?
Ik vind het zo opvallend ook dat er niemand meer in de beugels hangt.quote:Op maandag 5 mei 2025 10:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, snap wat je bedoelt. Was een combinatie van een grapje en sporten in een categorie waarin je eigenlijk niet thuis hoort (net zoals bv. leeftijdsfraude bij U19 teams en zo bij voetbal).
Ribben weghalen klinkt wel extreem. Maar extreem was die experimentele bloeddoping waarmee Gianetti in het ziekenhuis terecht kwam, natuurlijk ook.
De remgrepen zijn door de jaren heen wel geoptimaliseerd. Aerodynamischer (staat nu naar binnen i.p.v. recht of zelfs naar buiten). Sturen zijn smaller geworden. Ik vind ze ook beter in de hand liggen, ook als je hard rijdt. Denk dat je bovenop over langere periode meer kracht kunt zetten dan onderin de beugel. Heuphoek, daarom ook die kortere cranks.quote:Op maandag 5 mei 2025 10:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind het zo opvallend ook dat er niemand meer in de beugels hangt.
Nog niet zo lang geleden was de solo-vluchter aan het afzien, en hing geregeld onder in de beugels.
Nu zie je ze wat ronddraaien met de handjes op het stuur en een verschroeiend wattage wat zelfs een peleton moeiteloos voorblijft op 30km vlak.
Dat klopt niet hoor.
Al die Nederlandse schaatsers dan die neusoperaties hebben laten doen om beter te kunnen ademen.quote:Op maandag 5 mei 2025 10:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, snap wat je bedoelt. Was een combinatie van een grapje en sporten in een categorie waarin je eigenlijk niet thuis hoort (net zoals bv. leeftijdsfraude bij U19 teams en zo bij voetbal).
Ribben weghalen klinkt wel extreem. Maar extreem was die experimentele bloeddoping waarmee Gianetti in het ziekenhuis terecht kwam, natuurlijk ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |