abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217447286
twitter

twitter
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 23 april 2025 @ 15:19:30 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_217447319
Goed nieuws, benieuwd naar de resultaten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 23 april 2025 @ 15:28:12 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217447506
"We don't know who struck first, us or them, but we know that it was us that scorched the sky."–Morpheus
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 24 april 2025 @ 08:51:34 #4
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_217453559
Meteen zin in Dim Sum :P
  Moderator donderdag 24 april 2025 @ 09:04:12 #5
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_217453617
Jammer dat user @Za niet meer actief is want die had gesmuld bij dit prachttopic :D
pi_217456329
Wat een aparte reacties ,terwijl het best een serieus onderwerp is. Maar ja, had niks anders verwacht eerlijk gezegd

:M 💉
  donderdag 24 april 2025 @ 16:22:38 #8
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217457034
En de Chinezen willen een kerncentrale op de maan.

Heel mooi.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  FOK!fotograaf donderdag 24 april 2025 @ 16:30:24 #9
842 Zorro
Z
pi_217457079
Dat die Britten zelf maar even dimmen ja
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_217457095
Jaja die spierwitte britten die altijd verbranden als een kreeft in Spanje, ik begrijp wel dat ze dit willen.
  donderdag 24 april 2025 @ 16:57:22 #11
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217457264
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 14:48 schreef PSVCL het volgende:
Wat een aparte reacties ,terwijl het best een serieus onderwerp is. Maar ja, had niks anders verwacht eerlijk gezegd

:M 💉
Ja sorry hoor we kunnen nu eenmaal niet anders na de vaccinaties
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
pi_217457299
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 16:57 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ja sorry hoor we kunnen nu eenmaal niet anders na de vaccinaties
Daar heb je een punt
pi_217461970
De kans dat we klimaatmodificatie gaan toepassen lijkt me praktisch 100%. Ik verwacht door het witter maken van de wolken boven zee (vernevelen van zeewater), maar het kan ook door inbrengen van kleine deeltjes in de atmosfeer. Dit is allemaal niet nieuw, wordt al decennia besproken en het is steeds afgeraden, maar we hebben de opwarming nu al te ver laten gaan en lijken niet van plan snel daar wat aan te doen, dus ontkomen we er niet aan.

Dat het beide werkt is al wel zeker, door zwavel uit schepen of grote vulkaanuitbarstingen koelde de aarde ook af.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217461998
Weer een complottheorie die uitkomt.
pi_217462155
Technieken om de opwarming van de aarde tegen te gaan
Met Solar Geoengineering worden technieken bedoeld die gericht zijn op het dimmen van de zon, om zodoende het wereldwijde klimaat af te koelen. Een voorbeeld is 'stratospheric aerosol injection' (SAI), een techniek waarbij op grote schaal kleine stofdeeltjes in de hogere luchtlagen worden verspreid waardoor meer zonlicht wordt weerkaatst en de aarde dus afkoelt. Maar mogelijk leidt dit volgens het nieuwe onderzoek tot minder stapelwolken. Omdat stapelwolken zonlicht weerkaatsen en zo de aarde koelen, werkt de afname in stapelwolken de beoogde afkoeling tegen. Bovendien gaan mogelijk ook wind- en neerslagpatronen verschuiven. De hoge gevoeligheid van wolken voor zonsverduisteringen vraagt om meer onderzoek naar ongewenste bijeffecten van technieken die worden voorgesteld om zonlicht kunstmatig te dimmen.

https://www.knmi.nl/over-(...)-en-wolken-lossen-op
v
pi_217462539
Het lijkt me inderdaad een slecht idee, omdat de gevolgen niet te overzien zijn. De mens kan nog niet eens het weer meer dan een week vooruit voorspellen, laat staan voorspellen wat er gebeurt als ze op zo'n ingrijpende manier met het klimaatsysteem gaan kloten.

Los daarvan is het net als CO2-opslag natuurlijk een totale non-oplossing, en dit wordt alleen gedaan zodat de grote industriele vervuilers gewoon lekker door kunnen gaan met de wereld naar de tiefus helpen en daar rijk van worden.
pi_217462558
Huh ik dacht dat ze dit al heel lang doen en dat er daarom pedofiele reptielen zijn :o.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_217462605
quote:
16s.gif Op donderdag 24 april 2025 16:22 schreef FlippingCoin het volgende:
En de Chinezen willen een kerncentrale op de maan.

Heel mooi.
Dan moet je denken aan een hele lichte kleine installatie puur om er een onderzoeksstation te maken.
Ws niet de PowerPlant die jij voor ogen hebt
Vakman pur sang
  vrijdag 25 april 2025 @ 10:58:42 #19
459912 FlippingCoin
pi_217462937
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 10:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dan moet je denken aan een hele lichte kleine installatie puur om er een onderzoeksstation te maken.
Ws niet de PowerPlant die jij voor ogen hebt
Die heb ik helemaal niet voor ogen gekkenhuis.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_217463319
quote:
85s.gif Op vrijdag 25 april 2025 10:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Die heb ik helemaal niet voor ogen gekkenhuis.
Jawel joh, dikke koeltoren erbij, dat dacht je hè?
Vakman pur sang
pi_217463378
quote:
Ik heb dit al op deze user geantwoord in een BNW-thread over "chemtrails verwante zaken", en al meermaals uitgelegd in soortgelijke threads:
bv hier nog een post uit 2023, als antword op dezelfde user en suggestieve beweringen die hij deed over 'vreemde wolken':
RM-rf in BNW / Vreemde ¨wolken¨ tegenwoordig

Geo-engineering zelfs is een concept dat gewoon bestaat en dat ook vaker beproefd is en waarnaar vaker onderzoeken of experimenten zijn..

Vooral vanuit landbouw-interesse... bv het voorkomen van hagelbuien, naar ik meen is in Saudie arabie ook een experiment om meer regenval te forceren in een woestijnregio.
In dit geval gaat het om het pogen lokale bewolking te forceren die dan de aardopwarming zou kunnen remmen...

Ook dat is bv eerder besproken in het EU Parlement, dat een initieel onderzoek liet doen naar het verwachtte resultaat en mogelijke afwegingen, alvorens de keuze te doen om ook daadwerkelijk geld aan zulke experimenten zelf uit te geven...
Het EU Parlement kwam tot de conclusie dat zij het weinig wenselijk vonden geld te steken in dit onderzoek..
de afweging is dat het gewoon een ontzettend prille techniek is met vooral een enorm 'schaalprobleem'...

Het effect is zeer lokaal en tijdelijk en geen structurele oplossing voor aardopwarming... zou je het wel enorm grootschalig gaan doen, zul je een heel duur en grootschalig systeem moeten opzetten waarvan de grootschalige werking dan lastig te vorspellen valt..tevens lost het de structurele basis van de aardopwarming _niet_ op, is hooguit een poging dan lokaal temperaturen iets minder te laten stijgen.

Kennelijk heeft dit engelse wetenschapsfonds toch een andere conclusie en stellen zij wel 59 miljoen pond beschikbaar voor initieel onderzoek naar de mogelijke werking van een 5-tal potentiele technieken om via geo-engineering een temperatuurdaling lokaal te forceren:
Wetenschapers kunnen en aanvraag voor financiering doen, als ze een thoretische proof-of-concept hebben waarvoor ze al in lab-omstandigheden test voor gedaan hebben en hiervoor ofwel een kleinschalige reeel experiment uit te voeren in de buitenlucht, maar de werking ervan moet zeer lokaal zij en de werking mag niet langer dan enkele uren aaanduren.
Ook kan de subsidie gebruikt worden voor het creeren van wermodellen die de werking moeten documenteren en voorspelbaar maken.

Of het erg zinnig zal blijken te zijn betwijfel ik ook, ik vermoed dat ze uiteindelijk de eind-conclusie zullen hebben dat het niet echt uitvoerbaar is en nog heel veel langdurige technoligische innovatie vergt voordat we ooit zover is en mogelijk ook andere technologische afwegingen over beheersbaarhed ertoe leiden dat ze het fonds niet verder vergroten.
Anderszijds kunnen deze onderzoeken ook gebruikt worden om meer begrip te krijgen van weer-modellen (ik vermoed dat dat eerder de wereklijke grond is dit te doen, niet voor echte 'temperatuurcontrole' maar eerder het ontwikkelen van modellen... een klimaatverhaaltje eromheen bouwen kan wel eens puur publicitair zijn)

Anderszijds, uit mn eerdere post haalde ik al een rapport uit 2008 van de Royal Society, dat toen pleitte voor meer onderzoek naar weermanipulatie als methode om temperatuurstijgingen beter te controleren, vooral vanuit een idee dat politieke maatregelen de basis van die temperatuurstijging weg te nemen, onsuccesvol en politiek lastig doorvoerbaar lijken te zijn en het mogelijk noodzakelijk is ook een 'Plan B' voor te bereiden
https://www.theguardian.c(...)enceofclimatechange2

wel bewijzen deze wetenschappelijke onderzoeken vooral dat de 'claim' van complotdenkers als TS dat er al dagelijks complete weer-manipulatie present zou zijn (bv vie versproeide chemicalieen in de aardatmosfeer) wel met een koreltje zout genomen kunnen worden...
De breed beschikbare kennis is zo ver nog lang niet

[ Bericht 5% gewijzigd door RM-rf op 25-04-2025 14:38:32 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 25 april 2025 @ 12:22:59 #22
459912 FlippingCoin
pi_217463419
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 april 2025 12:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jawel joh, dikke koeltoren erbij, dat dacht je hè?
Er is ook geen topic waar je niet zo achterlijk als een varken bent he.

Jeetje.
pi_217463769
quote:
16s.gif Op vrijdag 25 april 2025 12:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Er is ook geen topic waar je niet zo achterlijk als een varken bent he.

Jeetje.
Als iemand lekker hapt niet nee.
Vakman pur sang
  vrijdag 25 april 2025 @ 13:21:51 #24
459912 FlippingCoin
pi_217463792
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 april 2025 13:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als iemand lekker hapt niet nee.
Nou dat vind ik echt niet hoffelijk.
pi_217464747
twitter

Is ook in NL de laatste jaren het geval
pi_217464765
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 15:11 schreef PSVCL het volgende:
[ x ]

Is ook in NL de laatste jaren het geval
is dat je "mening' ?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_217464787
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 15:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]
is dat je "mening' ?
Een feit
pi_217464803
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 12:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Ik heb dit al op deze user geantwoord in een BNW-thread over "chemtrails verwante zaken", en al meermaals uitgelegd in soortgelijke threads:
bv hier nog een post uit 2023, als antword op dezelfde user en suggestieve beweringen die hij deed over 'vreemde wolken':
RM-rf in BNW / Vreemde ¨wolken¨ tegenwoordig

Geo-engineering zelfs is een concept dat gewoon bestaat en dat ook vaker beproefd is en waarnaar vaker onderzoeken of experimenten zijn..

Vooral vanuit landbouw-interesse... bv het voorkomen van hagelbuien, naar ik meen is in Saudie arabie ook een experiment om meer regenval te forceren in een woestijnregio.
In dit geval gaat het om het pogen lokale bewolking te forceren die dan de aardopwarming zou kunnen remmen...

Ook dat is bv eerder besproken in het EU Parlement, dat een initieel onderzoek liet doen naar het verwachtte resultaat en mogelijke afwegingen, alvorens de keuze te doen om ook daadwerkelijk geld aan zulke experimenten zelf uit te geven...
Het EU Parlement kwam tot de conclusie dat zij het weinig wenselijk vonden geld te steken in dit onderzoek..
de afweging is dat het gewoon een ontzettend prille techniek is met vooral een enorm 'schaalprobleem'...

Het effect is zeer lokaal en tijdelijk en geen structurele oplossing voor aardopwarming... zou je het wel enorm grootschalig gaan doen, zul je een heel duur en grootschalig systeem moeten opzetten waarvan de grootschalige werking dan lastig te vorspellen valt..tevens lost het de structurele basis van de aardopwarming _niet_ op, is hooguit een poging dan lokaal temperaturen iets minder te laten stijgen.

Kennelijk heeft dit engelse wetenschapsfonds toch een andere conclusie en stellen zij wel 59 miljoen pond beschikbaar voor initieel onderzoek naar de mogelijke werking van een 5-tal potentiele technieken om via geo-engineering een temperatuurdaling lokaal te forceren:
Wetenschapers kunnen en aanvraag voor financiering doen, als ze een thoretische proof-of-concept hebben waarvoor ze al in lab-omstandigheden test voor gedaan hebben en hiervoor ofwel een kleinschalige reeel experiment uit te voeren in de buitenlucht, maar de werking ervan moet zeer lokaal zij en de werking mag niet langer dan enkele uren aaanduren.
Ook kan de subsidie gebruikt worden voor het creeren van wermodellen die de werking moeten documenteren en voorspelbaar maken.

Of het erg zinnig zal blijken te zijn betwijfel ik ook, ik vermoed dat ze uiteindelijk de eind-conclusie zullen hebben dat het niet echt uitvoerbaar is en nog heel veel langdurige technoligische innovatie vergt voordat we ooit zover is en mogelijk ook andere technologische afwegingen over beheersbaarhed ertoe leiden dat ze het fonds niet verder vergroten.
Anderszijds kunnen deze onderzoeken ook gebruikt worden om meer begrip te krijgen van weer-modellen (ik vermoed dat dat eerder de wereklijke grond is dit te doen, niet voor echte 'temperatuurcontrole' maar eerder het ontwikkelen van modellen... een klimaatverhaaltje eromheen bouwen kan wel eens puur publicitair zijn)

Anderszijds, uit mn eerdere post haalde ik al een rapport uit 2008 van de Royal Society, dat toen pleitte voor meer onderzoek naar weermanipulatie als methode om temperatuurstijgingen beter te controleren, vooral vanuit een idee dat politieke maatregelen de basis van die temperatuurstijging weg te nemen, onsuccesvol en politiek lastig doorvoerbaar lijken te zijn en het mogelijk noodzakelijk is ook een 'Plan B' voor te bereiden
https://www.theguardian.c(...)enceofclimatechange2

wel bewijzen deze wetenschappelijke onderzoeken vooral dat de 'claim' van complotdenkers als TS dat er al dagelijks complete weer-manipulatie present zou zijn (bv vie versproeide chemicalieen in de aardatmosfeer) wel met een koreltje zout genomen kunnen worden...
De breed beschikbare kennis is zo ver nog lang niet
_O_.

En dan dat tweetje van TS :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_217464812
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 15:14 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Een feit
oh leuk, dan kan je dat onderbouwen met goede argumenten, nuja begin maar ... :)

sowieso, ik heb regelmatig veel informatieve antwoorden gegeven in al die threads die jij en een paar anderen in BNW over allemaal klimaat effecten startten.
Kun je daar ook eens onderbouwd op reageren, en niet enregelige nietszeggende posts of enkel een paar tweets-die-je-ergens-gelezen-hebt-en-direkt-gelooft in de ruimte te gooien

ik heb al ruim 10 jaar terug al uitgelegd wat geo-engineering is en ook duidelijk gemaakt dat het helemaal niet "alomtegenwoordig" is en grootschalig toegepast..

Het is eerder andersom, het is verdomd lastig goed toe te passen en vooral een hoop werk en relatief duur, met weinig echt tastbare resultaten..
Dat is de belangrijkste reden dat het ook niet zo grootschalig toegepast wordt.
Als het wel erg eenvoudig, goedkoop en zeer effectief zou zijn (zelfs een van deze factoren) zou het natuurlijk toegepast worden, maar dat is dus niet zo.
pi_217464874
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 15:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]
oh leuk, dan kan je dat onderbouwen met goede argumenten, nuja begin maar ... :)

sowieso, ik heb regelmatig veel informatieve antwoorden gegeven in al die threads die jij en een paar anderen in BNW over allemaal klimaat effecten startten.
Kun je daar ook eens onderbouwd op reageren, en niet enregelige nietszeggende posts of enkel een paar tweets-die-je-ergens-gelezen-hebt-en-direkt-gelooft in de ruimte te gooien

ik heb al ruim 10 jaar terug al uitgelegd wat geo-engineering is en ook duidelijk gemaakt dat het helemaal niet "alomtegenwoordig" is en grootschalig toegepast..

Het is eerder andersom, het is verdomd lastig goed toe te passen en vooral een hoop werk en relatief duur, met weinig echt tastbare resultaten..
Dat is de belangrijkste reden dat het ook niet zo grootschalig toegepast wordt.
Als het wel erg eenvoudig, goedkoop en zeer effectief zou zijn (zelfs een van deze factoren) zou het natuurlijk toegepast worden, maar dat is dus niet zo.
Het wordt al jaren toegepast grote vriend.

Maar jij bent dus een voorstander van het blokkeren van de zon ?
Mensen (in dit geval demonen) die voor God denken te kunnen spelen zullen nooit slagen, zoiets loopt nooit goed af (wat waarschijnlijk ook de bedoeling is)
pi_217464944
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 15:26 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Het wordt al jaren toegepast grote vriend.
ik ben niet je vriend en ik vraag je om onderbouwing van je claim...

Dat geo-engineering bestaat heb ik al eerder en exact uitgelegd, maar vooral dat het gaat om lokale wetenschappelijke experimenten die nooit dusdanig succesvol waren dat een grootschalige toepassing nuttig, betaalbaar of prktisch uitvoerbaar was.

wat betreft je vraag, of ik een voorstander ervan ben, verwijs ik je graag naar mn eerdere post waarin ik dat met duidelijke onderbouwing uitleg.
mocht het te moeilijk voor je te zijn langere post dan een standaard twitter-bewering met een plaatje erbij te lezen:

Nee, ik heb sterke twijfels of dat britse onderzoek enig nut heeft voor het ontwikkelen van technieken voor een temperatuur-daling en of ook als die techniek gemaakt wordt dat veel nut heeft aangezien de werking niks doet de structurele temperatuurstijgingen die nu in europa merkbaar zijn, daadwerkelijk te doen stoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')