abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 april 2025 @ 14:31:09 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217446977
https://www.telegraaf.nl/(...)heid-buitenlands-gas

Goede zaak.

We gaan fors meer gas uit de Noordzee halen .
Groen Links en XR zullen er wel niet blij mee zijn maar ok

Zo uit de pijp naar TATA staal om waterstof van te maken voor groen staal
Goed voor de schatkist
quote:
Gaswinning in de Noordzee flink opgevoerd: einde aan afhankelijkheid buitenlands gas
Theo Besteman en Mike Muller

Aangepast: 18 min geleden26 min geledenin Binnenland

Den Haag - De gaswinning onder de Noordzee wordt - na jarenlang soebatten en vertraging in vergunningverlening- flink opgevoerd.

Nederland spekt daarmee de staatskas, wordt onafhankelijker van andere landen én gaat minder CO2 uitstoten, omdat minder vervuilend gas uit andere werelddelen hoeft te worden geïmporteerd.
quote:
Volgens minister Sophie Hermans (Klimaat en Groene Groei) is extra gaswinning onder de Noordzee hard nodig voor onze energievoorziening.
quote:
Afgelopen jaren schaalden gasbedrijven hun capaciteit op de Noordzee juist af, maar daar komt nu verandering in. Woensdag slaan de industrie (Energie Beheer Nederland en branchevereniging Element NL) en het ministerie van Klimaat en Groene Groei de handen ineen om juist méér eigen gas te winnen.
Al jaren importeert Nederland - mede door de sluiting van het Groningenveld en de afbouw van Russisch gas na de invasie in Oekraïne - namelijk veel meer gas dan we zelf produceren.
Een groot deel daarvan komt van ver, wat leidt tot extra uitstoot bij de winning, transport en verwerking.

Alle huishoudens tien jaar voorzien
Er is nog zo'n 100 miljard kuub aardgas te winnen onder het Nederlandse deel van de Noordzee. Dat is iets meer dan de totale hoeveelheid gas die Nederland in drie jaar verbruikt (huishoudens en bedrijven).

Als dit gas alleen wordt ingezet voor huishoudens (en niet voor bedrijven) kunnen alle 8,4 miljoen Nederlandse huishoudens komende tien jaar worden voorzien.

Het levert ook extra inkomsten voor de Staat op: zo vloeit circa 70 procent van de opbrengsten naar de Staat (via de gasbaten vanuit Energie Beheer Nederland en vanuit belastingopbrengsten).

Het plan vanuit de overheid en industrie was om komende tijd 35 miljard kuub uit de Noordzee te winnen.
Nu de sector en het ministerie de handen ineen slaan wordt dat opgeplust met maar liefst 65 miljard kuub extra.
.
quote:
Om het tempo op te voeren komt er daarnaast één gezamenlijke aanpak per regio op de Noordzee, waardoor projecten slimmer kunnen worden gepland en uitgevoerd. .
Ook wordt het aantrekkelijker en eenvoudiger voor bedrijven om te investeren in de ontwikkeling van nieuwe gaswinningsprojecten.
Vergunningsprocedures worden sneller maar vooral ook duidelijker en voorspelbaarder.

Grote bijdrage aan energieonafhankelijkheid
Voorman Jan Willem van Hoogstraten van Energie Beheer Nederland is tevreden met de hernieuwde winningsplannen. ,,
En buiten dat: er zit nog minstens 100 miljard kubieke meter aardgas onder de Nederlandse Noordzee.

[ Bericht 27% gewijzigd door michaelmoore op 23-04-2025 14:43:23 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 23 april 2025 @ 14:33:42 #2
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217446989
Goed nieuws, ik kan wel een extraatje gebruiken.
Je bent een waardeloze agent.
  woensdag 23 april 2025 @ 14:52:22 #3
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217447114
Ja, DOEN!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_217447147
14.gif
pi_217447152
topnieuws
pi_217447557
Eindelijk minder betalen
pi_217447601
Ik wil graag mijn studielening kwijtgescholden zien worden want blijkbaar is korte termijn denken de norm geworden en heb ik gewoon de juiste keuze gemaakt door maximaal te lenen.
What Would Goku Do
pi_217447815
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 15:29 schreef hoechst het volgende:
Eindelijk minder betalen
Dat kunnen ze nu ook doen door de energiebelastingen te verlagen, doen ze niet.
Dus ik verwacht zeker geen lagere energierekening, alleen meer inkomsten naar de overheid wat ze gaan besteden aan de kosten van hotels voor asielzoekers en statushouders, dwangsommen en andere onzin waar de gemiddelde Nederlander geen reet aan heeft.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  woensdag 23 april 2025 @ 15:55:12 #9
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217447905
Men moet eens kappen om energie om te rekenen naar aantal huishoudens. Dat klinkt namelijk leuk, maar die zien er helemaal niks van terug. Het is voor de industrie, net als als die lelijke wind- en zonneparken.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 23 april 2025 @ 15:57:11 #10
323876 michaelmoore
pi_217447929
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 15:55 schreef inslagenreuring het volgende:
Men moet eens kappen om energie om te rekenen naar aantal huishoudens. Dat klinkt namelijk leuk, maar die zien er helemaal niks van terug. Het is voor de industrie, net als als die lelijke wind- en zonneparken.
ja we moeten toch staal maken om Tanks te bouwen van te maken voor de oorlog, anders moet je staal gaan kopen en dat is veel duurder
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 23 april 2025 @ 16:16:51 #11
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_217448138
quote:
Eindelijk minder betalen
Nee joh, meer winst voor de gasbedrijven natuurlijk
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  woensdag 23 april 2025 @ 16:53:54 #12
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217448576
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 15:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja we moeten toch staal maken om Tanks te bouwen van te maken voor de oorlog, anders moet je staal gaan kopen en dat is veel duurder
Die tanks die helemaal geen actie gaan zien en die we over 30 jaar verkopen aan een verlepte deelstaat omdat de afschrijving van de begroting is.

Juist.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_217449054
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 14:31 schreef michaelmoore het volgende:

Goede zaak.

We gaan fors meer gas uit de Noordzee halen .
Groen Links en XR zullen er wel niet blij mee zijn maar ok

Goed voor de schatkist
[..]
[..]
[..]
[..]

Was jij niet diegene die Tata zo snel mogelijk dicht wou hebben?
Beetje dubbele agenda heb je zo :P
  woensdag 23 april 2025 @ 17:48:14 #14
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_217449062
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 15:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Russisch staal is spotgoedkoop.
  woensdag 23 april 2025 @ 17:58:01 #15
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217449128
Kolen uit Rusland voor TATA ook 8}, maar deze productieprocessen mogen langzamerhand niet meer. ;(
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  woensdag 23 april 2025 @ 18:49:00 #16
323876 michaelmoore
pi_217449637
quote:
11s.gif Op woensdag 23 april 2025 17:58 schreef Scjvb het volgende:
Kolen uit Rusland voor TATA ook 8}, maar deze productieprocessen mogen langzamerhand niet meer. ;(
hele schone steenkool
pi_217449654
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 14:31 schreef michaelmoore het volgende:

Als het waterstof uit aardgas is, zal het hooguit "blauw / grijs" staal worden, niet "groen".
Waterstof uit elektrolyse kan groen zijn.
  woensdag 23 april 2025 @ 18:54:45 #18
323876 michaelmoore
pi_217449694
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 17:46 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Was jij niet diegene die Tata zo snel mogelijk dicht wou hebben?
Beetje dubbele agenda heb je zo :P
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 18:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als het waterstof uit aardgas is, zal het hooguit "blauw / grijs" staal worden, niet "groen".
Waterstof uit elektrolyse kan groen zijn.
klopt
is ook sarcastisch bedoelt
pi_217449767
Ja leuk dat plaatje bij de Telegraaf. Dat is het AWG-1 platform-complex van de NAM die vlak bij Ameland staat. Daar zit al jaren geen gas meer in de grond. Wel gemakkelijk te fotograferen vanaf het strand. :')

Hier: https://www.google.com/maps/@53.4914519,5.9403755,442m/data=!3m1!1e3!5m1!1e1?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDQyMC4wIKXMDSoJLDEwMjExNDUzSAFQAw%3D%3D
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  woensdag 23 april 2025 @ 19:25:21 #20
323876 michaelmoore
pi_217449968
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 19:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ja leuk dat plaatje bij de Telegraaf. Dat is het AWG-1 platform-complex van de NAM die vlak bij Ameland staat. Daar zit al jaren geen gas meer in de grond. Wel gemakkelijk te fotograferen vanaf het strand. :')

Hier: https://www.google.com/maps/@:53.4914519,5.9403755,442m/data=!3m1!1e3!5m1!1e1?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDQyMC4wIKXMDSoJLDEwMjExNDUzSAFQAw%3D%3D
ze gaan nu toch ook onder de Waddenzee gas winnen
  woensdag 23 april 2025 @ 19:38:56 #21
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_217450145
Drill baby drill. Fuck Murica's LNG.

Met een beetje zoeken moeten ze vast meer kunnen vinden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_217450166
quote:
Eindelijk minder betalen
Nee, zo werkt de gasmarkt niet. Dit heeft ongeveer nul invloed op de gasmarktprijzen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_217450924
Dit zijn nu uitstekende plannen. Op die manier wordt Nederland ook iets minder afhankelijk van andere landen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 23 april 2025 @ 20:50:19 #24
323876 michaelmoore
pi_217451002
quote:
14s.gif Op woensdag 23 april 2025 20:42 schreef HowardRoark het volgende:
Dit zijn nu uitstekende plannen. Op die manier wordt Nederland ook iets minder afhankelijk van andere landen.
Nou dat is Groen Links helemaal niet met jou eens he

fossiele grondstoffen oppompen in de diepzee en verbranden , 8)7
nee, liever biomassa in warmtecentrales , das beter
pi_217455008
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 20:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nou dat is Groen Links helemaal niet met jou eens he

fossiele grondstoffen oppompen in de diepzee en verbranden , 8)7
nee, liever biomassa in warmtecentrales , das beter
Dat zou natuurlijk heel goed kunnen. Ik ben het ook niet eens met de bespottelijke partij GroenLinks. Ik heb het niet zo op radicaal links en hun polariserende drek, waaronder 'debatavonden' over geweld als vorm van klimaatprotest.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217455433
quote:
14s.gif Op donderdag 24 april 2025 12:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou natuurlijk heel goed kunnen. Ik ben het ook niet eens met de bespottelijke partij GroenLinks. Ik heb het niet zo op radicaal links en hun polariserende drek, waaronder 'debatavonden' over geweld als vorm van klimaatprotest.
Groen-links is evenals jou toch ook gewoon koppig? Vinden dat het anders kan, moet en zal, terwijl jij volhardt in je mening dat alles bij het oude moet blijven.
pi_217456121
Hopelijk gaat dat XR tuigh massaal met gammele bootjes de Noordzee op om daar ter plekke te demonteren O-)

Zijn we daar ook vanaf O-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217456815
quote:
14s.gif Op donderdag 24 april 2025 12:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Maar jij vind alles links van het FvD radicaal.
pi_217456915
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 12:59 schreef torentje het volgende:

[..]
Groen-links is evenals jou toch ook gewoon koppig? Vinden dat het anders kan, moet en zal, terwijl jij volhardt in je mening dat alles bij het oude moet blijven.
Integendeel, maar mijn visie van verandering en verduurzaming ziet er anders uit dan wat men bij GroenLinks omarmd.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 15:49 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Maar jij vind alles links van het FvD radicaal.
Hmm.

Als je anderen woorden in de mond gaat leggen is de discussie natuurlijk snel klaar.
pi_217456951
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 19:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Nee, zo werkt de gasmarkt niet. Dit heeft ongeveer nul invloed op de gasmarktprijzen.
Dit is altijd zo'n domme opmerking als het op gas oppompen aan komt. De Staat krijgt gewoon x percentage van de omzet waardoor ze niet ergens anders miljarden op hoeven te halen en je als burger dus minder betaalt.

Of je krijgt een Dutch Disease, dat kan ook.
pi_217457171
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 16:10 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dit is altijd zo'n domme opmerking als het op gas oppompen aan komt. De Staat krijgt gewoon x percentage van de omzet waardoor ze niet ergens anders miljarden op hoeven te halen en je als burger dus minder betaalt.

Of je krijgt een Dutch Disease, dat kan ook.
Meer inkomsten voor de overheid idd, hoe dat voor de individuele burger uitpakt is compleet niet te voorspellen.

Meer inkomsten voor de overheid is iig niet automatisch 'minder betalen' voor 'de burger'.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_217457755
quote:
14s.gif Op donderdag 24 april 2025 16:04 schreef HowardRoark het volgende:
Integendeel, maar mijn visie van verandering en verduurzaming ziet er anders uit dan wat men bij GroenLinks omarmd.
Prima, maar hoeveel procent kan jij dan meegaan met de visie van Groen-links?
pi_217465724
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 16:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Meer inkomsten voor de overheid idd, hoe dat voor de individuele burger uitpakt is compleet niet te voorspellen.

Meer inkomsten voor de overheid is iig niet automatisch 'minder betalen' voor 'de burger'.
Als je een laag inkomen hebt moet je tegenwoordig bij het noodfondsenergie zijn. Vorig jaar hebben ze mijn aanvraag afgewezen omdat de blokverwarming niet op mijn energiefactuur staat. Daarom heb ik de hele winter in de kou gezeten. En nu is mijn aanvraag afgewezen omdat vorig jaar mijn stookkosten te laag waren. De medewerker vertelde me dat ik niet de enige was. Helaas, pindakaas. Het noodfonds is nu trouwens vier dagen open en het geld is al bijna op. De nood is blijkbaar hoog.

Dus verwacht niet dat het de regering veel interesseert hoeveel je voor je energie moet betalen.
  vrijdag 25 april 2025 @ 17:11:40 #34
323876 michaelmoore
pi_217465737
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 14:19 schreef StateOfMind het volgende:
Hopelijk gaat dat XR tuigh massaal met gammele bootjes de Noordzee op om daar ter plekke te demonteren O-)

Zijn we daar ook vanaf O-)
hear hear
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')