Sommige programmeurs/web ontwikkelaars kennen dit vast. Je hebt ooit een project ontwikkeld en deze draait online, draait goed en doet precies wat het moet doen.
De tijd loopt door en de jaren gaan snel voorbij, de code raakt verouderd omdat bepaalde functies verdwijnen. Nu wil je wel graag mee maar je code werkt goed en eigenlijk heb je helemaal geen zin om je code weer helemaal door te lopen en alles aan te passen aan de huidige tijd.
Dan kun je 4 dingen doen.
1. De website en code zo laten maar blijven draaien op verouderde software
2. De website en code compleet doorlopen en toch maar aanpassen aan de huidige tijd.
3. De website offline halen (ivm veiligheid)
4. Een wrapper gaan (schrijven)gebruiken om de verouderde/verwijderde functies weer ondersteund te krijgen met de huidige technieken.
Aan dat laatste zit ik zelf te denken, ik heb een website die draait op verouderde PHP code (Geschreven rond versie 4-5

) en gaat voornamelijk om de standaard mysql_ functies. Dus zit ik te denken om een wrapper te schrijven/downloaden die deze functies emuleert.
Hoe ga jij met dit soort zaken om?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...