Ik mis 'werken' in dit overzicht.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:53 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Voor de mensen die (net als ik) moeite hebben om de OP te lezen:
Hoi allemaal,
Ik vroeg me af of er hier groepen, forums of communities zijn met mensen uit Nederland die 's nachts actief zijn?
Ik kamp al sinds mijn kindertijd met slaapproblemen. Ik word pas echt moe diep in de nacht. Na talloze doktersbezoeken, medicijnen en pogingen om mijn ritme te resetten, bleek dat ik waarschijnlijk lijd aan DSPS (Delayed Sleep Phase Syndrome). Inmiddels ben ik erachter dat er helaas weinig aan te doen is.
Hoewel ik me bij mijn ritme heb neergelegd, merk ik dat de nachtelijke uren vaak best eenzaam zijn. De meeste mensen gaan rond 23:00 of 00:00 slapen — en dan begint mijn dag eigenlijk pas net. Ik zou het fijn vinden om wat aanspraak te hebben of contact met mensen die hetzelfde ervaren. Misschien om te kletsen, ideeën uit te wisselen of gewoon om te weten dat je niet alleen bent in het nachtleven. 🌌
Dit is ongeveer mijn dagelijkse ritme:
13:00 → Wakker worden
17:00/18:00 → Eerste maaltijd
18:00/19:00 → Even liggen (hoofd rust / migraine)
20:00/21:00 → Gamen / creatief bezig
01:00 → Avondeten
02:00 → Mijn vrienden gaan slapen
04:00 - 08:00 → Slapen (afhankelijk van prikkels / energie)
Tussendoor hou ik me vaak bezig met creatieve dingen of nachtfotografie. Zijn er anderen met een vergelijkbaar ritme? Of tips voor waar ik soortgelijke mensen kan vinden (Discord, fora, Facebookgroepen)? Ik hoor het graag!
Groetjes,
Een nachtbraker op zoek naar een beetje gezelschap
Past dus prima in DTSquote:
Prima, maar niet gaan janken dan dat je niet kan slapen.quote:Op woensdag 23 april 2025 10:09 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Zoiets moet in je aard liggen
Niet iedereen heeft een standaardleven. Soms is laat opstaan geen keuze maar een gevolg van omstandigheden.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:20 schreef SuperNeger het volgende:
Ik ken niemand die geen loser is die na 8 uur 's morgens nog in z'n bed ligt. Misschien als je een puber bent, maar volwassenen die zo leven is echt cringe.
Ja prima als je nachtdienst hebt of zo maar de mensen waar ik het over heb die hebben meet een routine waar ze eerst nog uren moeten vreten en niksen voor de tv. Zelfs als werk ik tot 11 uur 's avonds dan alsnog lig ik er om 12 uur in en ben ik gewoon om 7 uur max 8 uur wakker en met m'n dag begonnen.quote:Op maandag 19 mei 2025 19:20 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een standaardleven. Soms is laat opstaan geen keuze maar een gevolg van omstandigheden.
8u is wel heel erg vroeg. Van die fake actieve dertigers is net pas cringe.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:20 schreef SuperNeger het volgende:
Ik ken niemand die geen loser is die na 8 uur 's morgens nog in z'n bed ligt. Misschien als je een puber bent, maar volwassenen die zo leven is echt cringe.
Een vriendin van mij heeft haar eigen zaak en werkt bijna dagelijks van 11/12u tot 20/21u.quote:Op woensdag 23 april 2025 20:20 schreef nikkwaus het volgende:
dat zijn inderdaad de standaard vaste dingen die ik iedere dag doe in de late nacht of midag zit ik niet stil en ben ik actief bezig meestal met fotografie en helaas is het niet mogelijk om te werken goh wie had dat nou gedacht met zo een ritme en lijst aan problemen, en ik baal daar oprecht van maar daar voor zit ik hier niet haha.
Aah hou toch op met je zelfmedelijden kerel.quote:Op maandag 19 mei 2025 05:40 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik ben al dik 30 jaar een nachtmens, altijd al geweest. Geen partner, geen kids, geen sociale contacten, geen huisdieren, geen vaste baan etc niks houdt me dus vast aan een normaal ritme. Dat is precies waarom ik een avondmens ben geworden.
Zat net weer lekker een paar uur op m’n luie reet Claire Obscure te spelen op m’n OLED. Ik begin mn leven steeds meer te waarderen . Mensen zijn toch meestal klootzakken, vooral vrouwen.
uiteindelijk gaan we toch allemaal kapot en is het leven voor iedereen even betekenisloos geweest.
Ik slaap wanneer ik zin heb, meestal niet langer dan 3 of 4 uurtjes en ik ga nu ook maar ff maffen. Ik zie wel of ik weer wakker word, van mij hoeft het niet en van anderen ook niet aangezien ik de maatschappij alleen maar geld kost dus dat kan ik prima begrijpen.
Nachtdienst is dus ideaal voor jouquote:Op woensdag 23 april 2025 20:20 schreef nikkwaus het volgende:
dat zijn inderdaad de standaard vaste dingen die ik iedere dag doe in de late nacht of midag zit ik niet stil en ben ik actief bezig meestal met fotografie en helaas is het niet mogelijk om te werken goh wie had dat nou gedacht met zo een ritme en lijst aan problemen, en ik baal daar oprecht van maar daar voor zit ik hier niet haha.
Hoe werkt dat dan? Ik wil het serieus weten. Het lukt me gewoon niet.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:32 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
8u is wel heel erg vroeg. Van die fake actieve dertigers is net pas cringe.
Zolang je werkt, sport en een sociaal leven hebt kan je echt wel eens uitslapen.
Ok oom Henk, dit was je laatste borreltje!quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:51 schreef IkEetSlakken het volgende:
Snap niet dat mensen er voldoening uit kunnen halen om überhaupt niet te werken. Als ik niet zou werken zou ik na een paar dagen echt niet weten wat ik met mn tijd zou moeten doen en zou er knap nerveus van worden. Plus het feit dat je door niet te werken echt 0 bijdraagt aan de samenleving. Wat mij betreft zou een ieder die een uitkering trekt eens onder een vergrootglas gelegd moeten worden en correct beoordeeld moeten worden. Er zijn er vast echt wel mensen bij die niet kunnen werken, maar ook een heel deel die echt wel (deels) kunnen participeren op de arbeidsmarkt. En wil je niet meewerken aan zo'n beoordeling, dan gewoon keihard de uitkering stopzetten. Is t ook gauw gedaan met al die droeftoeters van Extinction Rebellion die de snelweg bezet houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |