Heb je The Killing of a Sacred Deer gezien? Ook een waanzinnige film van Yorgos Lanthimos.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:11 schreef UIO_AMS het volgende:
Gisteren de nieuwste van Yorgos Lanthimos bekeken:
Bugonia
[..]
Ik zie nu pas dat Alicia Silverstone in de film zit.![]()
Hoe dan ook, iedereen is weer lekker op dreef. Emma en Jesse voeren een leuke tour de force op, maar de film is minder goed dan The Favorite of Poor Things. Wel vermakelijk.
Score: 7.9
Maar nog belangrijker: In de bioscoop zag ik dat op 4 december de nieuwste van Anders Thomas Jensen in premiere gaat. Uiteraard met Mads Mikkelsen en Nikolaj Lie Kaas.
godverdomme weer werkt die kut template nietquote:Op maandag 15 december 2025 10:17 schreef junkiesietze het volgende:
2 conspiracy theorists kidnappen een succescolle CEO van een bedrijf omdat ze er 100% van overtuigd zijn dat ze een Alien is. Ze probeert te ontsnappen, mindgames te spelen met ze, erg spannend. Als ik meer vertel is het stom.
Score: 8
Ik vond het wel een interessante film, mijn vrouw vond er weinig aan. Grappig dat Ferdi Stofmeel (de gymleraar uit Rundfunk) nog een klein rolletje had. Verder ook niet heel memorabel.quote:Jay Kelly, de nieuwe film van de voor een Oscar genomineerde Noah Baumbach, volgt de beroemde filmacteur Jay Kelly (George Clooney) en zijn toegewijde manager Ron (Adam Sandler) op een bewogen en onverwacht diepgaande reis door Europa. Onderweg worden beide mannen geconfronteerd met de keuzes die ze hebben gemaakt, de relaties met hun geliefden en hun nalatenschap.
Heerlijke zwarte komedie, minder absurdistisch dan ik gewend ben van zijn eerdere films. Gaat ook wat dieper in op de achterliggende ervaringen, waardoor het allemaal wat serieuzer wordt.quote:Anker komt vrij na een gevangenisstraf van vijftien jaar. Zijn broer Manfred heeft de buit van zijn bankroof destijds begraven en weet als enige waar het is. Helaas heeft Manfred een psychische stoornis ontwikkeld, waardoor hij alles vergeet. Het ene moment denkt dat hij een Viking is en het andere moment de wedergeboren John Lennon. Met een bloeddorstige rivaal op de hielen start een race tegen de klok en gaan de broers zowel op zoek naar het geld als naar zichzelf.
Vanaf morgen staat ie op HBO Maxquote:Op donderdag 18 december 2025 14:10 schreef Discombobulate het volgende:
Wil graag One Battle After Another kijken.
Heb in 2025 geen fatsoenlijke film gezien die ik me uberhaubt kan herrineren. Ben geen expert en volg ook niet goed wat er uitkomt.quote:Op donderdag 18 december 2025 13:15 schreef UIO_AMS het volgende:
Net op Cineville mijn top 5 van 2025 ingevuld met dank aan mijn reviews in deze topicreeks:
Nummer 1: The Last Journey
Nummer 2: Bob Trevino Likes It
Nummer 3: We Were Dangerous
Nummer 4: The Golden Spurtle
Nummer 5: The Last Viking
Ik ben ook geen filmexpert en het kan heel goed aan mijn filmkeuze/smaak liggen, maar ik heb het idee dat er in Hollywood geen enkel belang meer wordt gehecht aan een goed script. Zouden er nog schrijvers in Hollywood werken of is die baan overgenomen door AI?quote:Op zondag 28 december 2025 14:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb in 2025 geen fatsoenlijke film gezien die ik me uberhaubt kan herrineren. Ben geen expert en volg ook niet goed wat er uitkomt.
Maar is de tijd van goede films niet gewoon voorbij? Alleen de kleine lokale producties zijn er nog en de blockbusters zijn allemaal kut.
De grote hollywood-producties vind ik (met een paar uitzonderingen) eigenlijk nauwelijks nog interessant. Maar de wereld is ook heel erg veel groter dan alleen hollywood. Er zaten meer dan genoeg ontzettend goede films tussen de kleinere producties, en ook veel prachtige films van buiten USA (en Europa).quote:Op zondag 28 december 2025 14:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb in 2025 geen fatsoenlijke film gezien die ik me uberhaubt kan herrineren. Ben geen expert en volg ook niet goed wat er uitkomt.
Maar is de tijd van goede films niet gewoon voorbij? Alleen de kleine lokale producties zijn er nog en de blockbusters zijn allemaal kut.
Nou ja voor mij niet, van dat lijstje hierboven heeft wel een heel hoog vpro gehalte. Allemaal drama/komedie/documentaires en laat ik dat nou net vaak niet leuk vinden.quote:Op zondag 28 december 2025 14:19 schreef Farenji het volgende:
[..]
De grote hollywood-producties vind ik (met een paar uitzonderingen) eigenlijk nauwelijks nog interessant. Maar de wereld is ook heel erg veel groter dan alleen hollywood. Er zaten meer dan genoeg ontzettend goede films tussen de kleinere producties, en ook veel prachtige films van buiten USA (en Europa).
Ik heb afgelopen 2 maanden misschien wel 10 films gezien die ik 'fatsoenlijk' vond, dus wellicht ligt het aan jou(w eisen)?quote:Op zondag 28 december 2025 14:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb in 2025 geen fatsoenlijke film gezien die ik me uberhaubt kan herrineren.
Je klinkt net als een moeilijke eter die alleen patat en appelmoes lust.quote:Op zondag 28 december 2025 14:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja voor mij niet, van dat lijstje hierboven heeft wel een heel hoog vpro gehalte. Allemaal drama/komedie/documentaires en laat ik dat nou net vaak niet leuk vinden.
Ik lus was dat betreft alles.quote:Op zondag 28 december 2025 15:30 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je klinkt net als een moeilijke eter die alleen patat en appelmoes lust.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |