abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 april 2025 @ 15:01:28 #76
3542 Gia
User under construction
pi_217439302
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:51 schreef Tengano het volgende:
Het moet toch gewoon te doen zijn om het 1 dag te verzetten? Gewoon van zaterdag naar zondag.

Kan toch niet zo zijn dat je zondag dingen te doen hebt die je op zaterdag had kunnen doen.

[ afbeelding ]
Het zou eigenlijk op zondag zijn, maar het is verzet naar zaterdag. Wat m.i. nergens voor nodig is.
Daarbij, als je het dan niet op zondag wil doen, waarom dan niet verzetten naar maandag? Hebben de mensen weer een extra vrije dag.
  dinsdag 22 april 2025 @ 15:03:05 #77
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217439309
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 15:01 schreef Gia het volgende:
Het zou eigenlijk op zondag zijn, maar het is verzet naar zaterdag. Wat m.i. nergens voor nodig is.
Daarbij, als je het dan niet op zondag wil doen, waarom dan niet verzetten naar maandag? Hebben de mensen weer een extra vrije dag.
Ik denk dat die stap (naar maandag) gewoon te groot is. Maar van zaterdag naar zondag zou nog moeten kunnen. In feite maak je dan alleen een uitzondering; door het een keer op zondag te vieren. Maar de reden waarom lijkt me in dit geval heel duidelijk en redelijk.

Sterker nog, veel mensen hebben dan een dag extra voorbereiding, wat wellicht wel heel goed uitkomt.
pi_217439323
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:33 schreef Pisces29 het volgende:
Ik vind W-A teveel slapzak om zonder Max de hele dag door te komen. :')
Daar heeft-ie genoeg bier voor op.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
  dinsdag 22 april 2025 @ 15:11:30 #79
3542 Gia
User under construction
pi_217439350
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 15:03 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik denk dat die stap (naar maandag) gewoon te groot is. Maar van zaterdag naar zondag zou nog moeten kunnen. In feite maak je dan alleen een uitzondering; door het een keer op zondag te vieren. Maar de reden waarom lijkt me in dit geval heel duidelijk en redelijk.

Sterker nog, veel mensen hebben dan een dag extra voorbereiding, wat wellicht wel heel goed uitkomt.

Waarom is de stap naar maandag te groot? Of het nu van zondag naar zaterdag verplaatst wordt, of van zondag naar maandag, da's net zo groot.
Akkoord, als je naar de organisaties kijkt, die zijn al uitgegaan van de verplaatste dag 'zaterdag' en moeten dan nu alles gaan verzetten.
Daarom, lekker gewoon op zaterdag houden. Als alle streng katholieken hier in het zuiden dan braaf voor de buis blijven zitten om naar Il Papa te kijken, dan hebben wij plaats op het terras.
  dinsdag 22 april 2025 @ 15:16:12 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217439390
Verplaatsen van die dag is tamelijk ondoenlijk. Organisatoren en horeca hebben al weet ik veel hoeveel investeringen gedaan hiervoor. En ook bedrijven en scholen hebben rekening gehouden met dat de maandag gewoon een werkdag is.

Er staat ook nergens dat het feest verplaatst gaat worden. Enkel of er leden van het koninklijk huis misschien naar Rome gaan.
  dinsdag 22 april 2025 @ 15:19:44 #81
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217439415
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 15:11 schreef Gia het volgende:
Waarom is de stap naar maandag te groot? Of het nu van zondag naar zaterdag verplaatst wordt, of van zondag naar maandag, da's net zo groot.
Akkoord, als je naar de organisaties kijkt, die zijn al uitgegaan van de verplaatste dag 'zaterdag' en moeten dan nu alles gaan verzetten.
Daarom, lekker gewoon op zaterdag houden. Als alle streng katholieken hier in het zuiden dan braaf voor de buis blijven zitten om naar Il Papa te kijken, dan hebben wij plaats op het terras.
Omdat er op maandag een hoop niet Fok!ers zijn die moeten werken en die dan niet aan die diverse activiteiten mee kunnen doen. En daar heb je van zaterdag naar zondag niet zo'n last van. Daarom kunnen we het beter naar zondag verplaatsen.

POLL
pi_217439432
Willem kan niet gaan, want we vieren met z'n allen zijn verjaardag. Dan moet hij er zelf wel zijn. Blijven er dan verschillende opties over:

1. Ze sturen Máxima, want die is katholiek en Argentijns. Amalia wordt gepromoveerd op Koningsdag tot aandachtig-naar-volksdansjes-kijken-reserve-koningin.
2. Ze sturen Amalia, want die de kroonprinses.
3. Ze sturen Ariane, want die is koningsdochter en zit toch al in Italië.
4. Ze sturen Jaime (zoon van prinses Irene), want die is ambassadeur in Vaticaanstad geweest.
pi_217439449
Gewoon door laten gaan, de wereld gaat verder als er bejaarden mensen overleden
  dinsdag 22 april 2025 @ 15:24:23 #84
3542 Gia
User under construction
pi_217439450
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 15:21 schreef Jojoke het volgende:
Willem kan niet gaan, want we vieren met z'n allen zijn verjaardag. Dan moet hij er zelf wel zijn. Blijven er dan verschillende opties over:

1. Ze sturen Máxima, want die is katholiek en Argentijns. Amalia wordt gepromoveerd op Koningsdag tot aandachtig-naar-volksdansjes-kijken-reserve-koningin.
2. Ze sturen Amalia, want die de kroonprinses.
3. Ze sturen Ariane, want die is koningsdochter en zit toch al in Italië.
4. Ze sturen Jaime (zoon van prinses Irene), want die is ambassadeur in Vaticaanstad geweest.
1, maar met Ariane die inderdaad toch al in Italie is.
pi_217439480
Leden van het 'koningshuis' zijn nooit naar een Pauselijke uitvaart geweest dus waarom zou het nu ineens ander zijn.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 22 april 2025 @ 15:30:04 #86
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217439490
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:10 schreef Gia het volgende:

[..]
Maxima is katholiek

Ik denk dat koningsdag doorgaat, met WA en Amalia en de rest, maar dat Maxima met Ariane en Schoof naar Rome gaat.
Zoiets ja
  dinsdag 22 april 2025 @ 15:30:05 #87
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217439491
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 15:28 schreef TLC het volgende:
Leden van het 'koningshuis' zijn nooit naar een Pauselijke uitvaart geweest dus waarom zou het nu ineens ander zijn.
Als het zo simpel lag had de Rijksvoorlichtingsdienst daar dan ook meteen duidelijkheid over kunnen geven toch?
  dinsdag 22 april 2025 @ 15:30:26 #88
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217439496
Gewoon alleen Amalia sturen
  dinsdag 22 april 2025 @ 15:52:01 #89
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_217439617
Verplaats de uitvaart naar zondag. Het is immers een rustdag.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_217439623
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 april 2025 13:07 schreef Tengano het volgende:

[..]
Wordt toch nog een lastige keuze blijkbaar en de Koning en Koningin kunnen ook niet op twee plaatsen tegelijk zijn. Ik ga zelf iig door met mijn eigen voorbereidingen en hou het voorlopig op zaterdag.
Maar de Paus is/was toch Rooms Katholiek? Terwijl ons koningshuis Protestants is. Voor Protestanten is de Paus een charlatan, dus waarom zouden ze naar zijn begrafenis gaan?

Alla, ik besef ineens dat de Paus ook het staatshoofd van Het Vaticaan is/was, en dat de Koning om die reden misschien toch wel zou moeten gaan.

Maar het koningshuis heeft bij begravenissen van andere staatshoofden ook wel eens andern gestuurd dan de Koning, dus kan het ook wel anders geregeld worden neem ik aan.
  dinsdag 22 april 2025 @ 15:56:06 #91
3542 Gia
User under construction
pi_217439640
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 15:53 schreef RetepV het volgende:

[..]
Maar de Paus is/was toch Rooms Katholiek? Terwijl ons koningshuis Protestants is. Voor Protestanten is de Paus een charlatan, dus waarom zouden ze naar zijn begrafenis gaan?

Alla, ik besef ineens dat de Paus ook het staatshoofd van Het Vaticaan is/was, en dat de Koning om die reden misschien toch wel zou moeten gaan.
Maxima is katholiek en komt, net als de Paus, uit Argentinië.
pi_217439646
Bij Paus Johannes Paulus II

quote:
Bij de begrafenis op vrijdag 8 april vertegenwoordigde kroonprins Charles zijn moeder koningin Elizabeth II, waardoor zijn tweede huwelijk met een dag moest worden uitgesteld. De Verenigde Staten stuurden drie presidenten: de zittende en diens twee voorgangers. België werd vertegenwoordigd door koning Albert II en koningin Paola. Vanuit Nederland werd geen staatshoofd gestuurd, dit in schril contrast met voorgaande pauselijke overlijdens. Volgens de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) was de aanwezigheid van minister-president Jan Peter Balkenende voldoende. Dit regeringsstandpunt leidde in Nederlandse rooms-katholieke kringen tot verontwaardiging en protest. Vooral de rooms-katholieke oud-premier Dries van Agt liet zijn afkeuring blijken. Het Vaticaan reageerde na afloop van de eredienst laconiek: "Wij hebben de Nederlandse koningin niet gemist
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Paus_Johannes_Paulus_II
pi_217439647
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 15:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Ah, ja, daar heb je een punt.

Dan Máxima met Schoof en Amalia ofzo.
  dinsdag 22 april 2025 @ 16:00:56 #94
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_217439670
1. Het koningshuis is niet katholiek maar protestants. Dat zou je ergens in jaar 1 of 2 van de middelbare school tijdens les over de geschiedenis van Nederland hebben meegekregen

2. Maxima (die weliswaar katholiek is) is niet de koning (het sleutelwoord in koningsdag). Tenzij ik nieuws over een geslachtsverandering heb gemist in de prive)

Gegeven deze 2 basisfeiten, die overigens beschikbaar zijn voor letterlijk ieder persoon op deze planeet via een simpele google search of een verhit over-en-weer met een vriendelijk stochastisch taalmodel, acht ik de kans vrij klein dat men nu ineens voor 18 miljoen mensen alle evenementen last-minute gaan aflassen.

[ Bericht 4% gewijzigd door SpecialK op 22-04-2025 16:07:20 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 22 april 2025 @ 16:14:38 #95
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217439734
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 15:56 schreef Gia het volgende:
Ja, Maxima is ook de vrouw van de Koning die op die dag zijn verjaardag viert. Zo kun je het natuurlijk ook zien. Zou nogal ongezellig zijn als je je verjaardag viert en je vrouw is er niet bij.

Laat Schoof maar gaan. Trump gaat er ook naartoe, dat lijkt mij redelijk gelijkwaardig en dan houden we het gewoon op zaterdag.
pi_217439749
Trump en Schoof samen naar Rome

Bekijk deze YouTube-video
pi_217439753
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 16:00 schreef SpecialK het volgende:
1. Het koningshuis is niet katholiek maar protestants. Dat zou je ergens in jaar 1 of 2 van de middelbare school tijdens les over de geschiedenis van Nederland hebben meegekregen

2. Maxima (die weliswaar katholiek is) is niet de koning (het sleutelwoord in koningsdag). Tenzij ik nieuws over een geslachtsverandering heb gemist in de prive)

Gegeven deze 2 basisfeiten, die overigens beschikbaar zijn voor letterlijk ieder persoon op deze planeet via een simpele google search of een verhit over-en-weer met een vriendelijk stochastisch taalmodel, acht ik de kans vrij klein dat men nu ineens voor 18 miljoen mensen alle evenementen last-minute gaan aflassen.
Max is room katholiek.
pi_217439933
Waarom zou het verzet moeten worden? Wat heeft de Paus te maken met Willem-Alexander?
Aan het typen...
pi_217439951
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 16:49 schreef Yasmin__x het volgende:
Waarom zou het verzet moeten worden? Wat heeft de Paus te maken met Willem-Alexander?
Niks daarom vind ik ook dat koningsdag gewoon op zaterdag moet doorgaan
pi_217439955
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 16:51 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Niks daarom vind ik ook dat koningsdag gewoon op zaterdag moet doorgaan
Mooi, dan gaat het dus gewoon door.
Aan het typen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: