Het zou eigenlijk op zondag zijn, maar het is verzet naar zaterdag. Wat m.i. nergens voor nodig is.quote:Op dinsdag 22 april 2025 14:51 schreef Tengano het volgende:
Het moet toch gewoon te doen zijn om het 1 dag te verzetten? Gewoon van zaterdag naar zondag.
Kan toch niet zo zijn dat je zondag dingen te doen hebt die je op zaterdag had kunnen doen.
[ afbeelding ]
Ik denk dat die stap (naar maandag) gewoon te groot is. Maar van zaterdag naar zondag zou nog moeten kunnen. In feite maak je dan alleen een uitzondering; door het een keer op zondag te vieren. Maar de reden waarom lijkt me in dit geval heel duidelijk en redelijk.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:01 schreef Gia het volgende:
Het zou eigenlijk op zondag zijn, maar het is verzet naar zaterdag. Wat m.i. nergens voor nodig is.
Daarbij, als je het dan niet op zondag wil doen, waarom dan niet verzetten naar maandag? Hebben de mensen weer een extra vrije dag.
Daar heeft-ie genoeg bier voor op.quote:Op dinsdag 22 april 2025 14:33 schreef Pisces29 het volgende:
Ik vind W-A teveel slapzak om zonder Max de hele dag door te komen.
Waarom is de stap naar maandag te groot? Of het nu van zondag naar zaterdag verplaatst wordt, of van zondag naar maandag, da's net zo groot.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat die stap (naar maandag) gewoon te groot is. Maar van zaterdag naar zondag zou nog moeten kunnen. In feite maak je dan alleen een uitzondering; door het een keer op zondag te vieren. Maar de reden waarom lijkt me in dit geval heel duidelijk en redelijk.
Sterker nog, veel mensen hebben dan een dag extra voorbereiding, wat wellicht wel heel goed uitkomt.
Omdat er op maandag een hoop niet Fok!ers zijn die moeten werken en die dan niet aan die diverse activiteiten mee kunnen doen. En daar heb je van zaterdag naar zondag niet zo'n last van. Daarom kunnen we het beter naar zondag verplaatsen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:11 schreef Gia het volgende:
Waarom is de stap naar maandag te groot? Of het nu van zondag naar zaterdag verplaatst wordt, of van zondag naar maandag, da's net zo groot.
Akkoord, als je naar de organisaties kijkt, die zijn al uitgegaan van de verplaatste dag 'zaterdag' en moeten dan nu alles gaan verzetten.
Daarom, lekker gewoon op zaterdag houden. Als alle streng katholieken hier in het zuiden dan braaf voor de buis blijven zitten om naar Il Papa te kijken, dan hebben wij plaats op het terras.
1, maar met Ariane die inderdaad toch al in Italie is.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:21 schreef Jojoke het volgende:
Willem kan niet gaan, want we vieren met z'n allen zijn verjaardag. Dan moet hij er zelf wel zijn. Blijven er dan verschillende opties over:
1. Ze sturen Máxima, want die is katholiek en Argentijns. Amalia wordt gepromoveerd op Koningsdag tot aandachtig-naar-volksdansjes-kijken-reserve-koningin.
2. Ze sturen Amalia, want die de kroonprinses.
3. Ze sturen Ariane, want die is koningsdochter en zit toch al in Italië.
4. Ze sturen Jaime (zoon van prinses Irene), want die is ambassadeur in Vaticaanstad geweest.
Zoiets jaquote:Op dinsdag 22 april 2025 14:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Maxima is katholiek
Ik denk dat koningsdag doorgaat, met WA en Amalia en de rest, maar dat Maxima met Ariane en Schoof naar Rome gaat.
Als het zo simpel lag had de Rijksvoorlichtingsdienst daar dan ook meteen duidelijkheid over kunnen geven toch?quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:28 schreef TLC het volgende:
Leden van het 'koningshuis' zijn nooit naar een Pauselijke uitvaart geweest dus waarom zou het nu ineens ander zijn.
Maar de Paus is/was toch Rooms Katholiek? Terwijl ons koningshuis Protestants is. Voor Protestanten is de Paus een charlatan, dus waarom zouden ze naar zijn begrafenis gaan?quote:Op dinsdag 22 april 2025 13:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wordt toch nog een lastige keuze blijkbaar en de Koning en Koningin kunnen ook niet op twee plaatsen tegelijk zijn. Ik ga zelf iig door met mijn eigen voorbereidingen en hou het voorlopig op zaterdag.
Maxima is katholiek en komt, net als de Paus, uit Argentinië.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar de Paus is/was toch Rooms Katholiek? Terwijl ons koningshuis Protestants is. Voor Protestanten is de Paus een charlatan, dus waarom zouden ze naar zijn begrafenis gaan?
Alla, ik besef ineens dat de Paus ook het staatshoofd van Het Vaticaan is/was, en dat de Koning om die reden misschien toch wel zou moeten gaan.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Paus_Johannes_Paulus_IIquote:Bij de begrafenis op vrijdag 8 april vertegenwoordigde kroonprins Charles zijn moeder koningin Elizabeth II, waardoor zijn tweede huwelijk met een dag moest worden uitgesteld. De Verenigde Staten stuurden drie presidenten: de zittende en diens twee voorgangers. België werd vertegenwoordigd door koning Albert II en koningin Paola. Vanuit Nederland werd geen staatshoofd gestuurd, dit in schril contrast met voorgaande pauselijke overlijdens. Volgens de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) was de aanwezigheid van minister-president Jan Peter Balkenende voldoende. Dit regeringsstandpunt leidde in Nederlandse rooms-katholieke kringen tot verontwaardiging en protest. Vooral de rooms-katholieke oud-premier Dries van Agt liet zijn afkeuring blijken. Het Vaticaan reageerde na afloop van de eredienst laconiek: "Wij hebben de Nederlandse koningin niet gemist
Ah, ja, daar heb je een punt.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Maxima is katholiek en komt, net als de Paus, uit Argentinië.
Ja, Maxima is ook de vrouw van de Koning die op die dag zijn verjaardag viert. Zo kun je het natuurlijk ook zien. Zou nogal ongezellig zijn als je je verjaardag viert en je vrouw is er niet bij.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:56 schreef Gia het volgende:
Maxima is katholiek en komt, net als de Paus, uit Argentinië.
Max is room katholiek.quote:Op dinsdag 22 april 2025 16:00 schreef SpecialK het volgende:
1. Het koningshuis is niet katholiek maar protestants. Dat zou je ergens in jaar 1 of 2 van de middelbare school tijdens les over de geschiedenis van Nederland hebben meegekregen
2. Maxima (die weliswaar katholiek is) is niet de koning (het sleutelwoord in koningsdag). Tenzij ik nieuws over een geslachtsverandering heb gemist in de prive)
Gegeven deze 2 basisfeiten, die overigens beschikbaar zijn voor letterlijk ieder persoon op deze planeet via een simpele google search of een verhit over-en-weer met een vriendelijk stochastisch taalmodel, acht ik de kans vrij klein dat men nu ineens voor 18 miljoen mensen alle evenementen last-minute gaan aflassen.
Niks daarom vind ik ook dat koningsdag gewoon op zaterdag moet doorgaanquote:Op dinsdag 22 april 2025 16:49 schreef Yasmin__x het volgende:
Waarom zou het verzet moeten worden? Wat heeft de Paus te maken met Willem-Alexander?
Mooi, dan gaat het dus gewoon door.quote:Op dinsdag 22 april 2025 16:51 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Niks daarom vind ik ook dat koningsdag gewoon op zaterdag moet doorgaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |