abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 april 2025 @ 11:08:19 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_217437791
Wouter Goes krijgt van alle kanten kritiek na bekerfinale: ‘Hij is een domme en vervelende gast’
met videoWouter Goes was maandagavond na de bekerfinale opnieuw de meest besproken speler bij AZ. De 20-jarige verdediger uit Amsterdam kreeg na afloop weer flink wat kritiek op zijn gedrag.

Goes kreeg in de bekerfinale twee gele kaarten. De eerste kreeg hij in de 89ste minuut, na het knijpen van Go Ahead Eagles-spits Milan Smit. Zijn tweede gele kaart kreeg Goes tijdens de strafschoppenserie, waarin hij constant bezig was richting de spelers van Go Ahead. Toch hoefde Goes het veld niet te verlaten.

Dat heeft te maken met een relatief recente spelregelwijziging. Sinds het seizoen 2020/2021 worden gele kaarten die opgelopen zijn in reguliere speeltijd of de verlenging niet meer meegenomen naar de strafschoppenserie. Dit gebeurde de Argentijnse doelman Emiliano Martínez vorig jaar ook al tijdens de kwartfinale van de Europa League tussen Lille en Aston Villa.

Goes kreeg dus twee keer geel, maar geen rood. Wel mist hij volgend seizoen de eerste bekerwedstrijd die AZ speelt. Na afloop was er weer veel te doen om Goes, die al het hele seizoen in de schijnwerpers staat vanwege zijn vaak gemene spel richting de spitsen die hij moet verdedigen. Maandagavond viel ook zijn gedrag in de penaltyserie op.

„Hij schreeuwde constant naar onze spelers, riep veel slechte woorden. Hij was meer met ons bezig dan met de wedstrijd. Hij is een domme en vervelende gast, de hele wedstrijd was hij bezig met ons. Wij probeerden weg te blijven van dit soort gedrag, maar wij hebben ook emoties”, zei Eagles-spits Victor Edvardsen na afloop voor de camera van Voetbalzone.

Goes wilde na de penaltyserie nog een paar spelers van Go Ahead feliciteren met de bekerwinst, maar zij weigerden de hand van de 20-jarige verdediger van AZ.

Kenneth Pérez
Bij VoetbalPrimeur ging Edvardsen ook in op het gedrag van Goes. „Het is hun nummer drie. Bij elke wedstrijd gedraagt hij zich als een kind. Uiteindelijk zijn wij de winnaars en zij de verliezers, dus dat is zeker een stukje karma. Vanaf de eerste minuut was zijn gedrag onacceptabel. Na elke penalty die AZ maakte kwam hij voor onze neus juichen. Hij was constant boos en gefrustreerd”, zei de 29-jarige spits uit Zweden.

„Vandaag sloeg hij mij een paar keer in mijn gezicht, dat moet de VAR toch ook zien? Hij mag doen wat hij wil, maar op het einde vieren wij feest en kan hij thuis gaan huilen. Hij doet veel domme dingen op het veld. Niet alleen tegen ons, ook in andere wedstrijden, zoals tegen Ajax toen hij de wedstrijd wilde laten staken.”

Na afloop werd bij ESPN het gedrag van Goes ook nog uitgebreid besproken. Kenneth Pérez gaf in de nabeschouwing aan zich te hebben gestoord aan zijn gedrag. „Wij zitten hier als voetballiefhebber. Ik wil gewoon een goede wedstrijd zien en niet elke keer dat de wedstrijd gestopt moet worden. De hele bank die elke keer uit komt vliegen, van beide partijen. Dat is niet de realiteit meer. Het gaat meer richting het Atlético Madrid, ten koste van alles willen winnen. Dat mag je ook zeker koesteren. Maar ook Wouter Goes weer. Hij is veel te ver doorgedraaid in al dat gedoe van hem. Hij is daar veel te veel mee bezig”, aldus de analist.

„Die heeft wel even hulp nodig hoor”, zei Kees Kwakman vervolgens. „Serieus. Om hem heen moeten mensen tegen hem gaan zeggen van: je moet nu even stoppen en je richten op het feit waar je voor op het veld staat. Dat is de wedstrijd winnen en ook zorgen dat je je even richt op je medespelers en het voetbal. Wat hij nu aan het doen is, dat is gewoon slapstick.”

Maarten Martens: ‘Hij moet de balans in de gaten houden’
AZ-trainer Maarten Martens werd een uurtje na de bekerfinale ook nog gevraagd naar het gedrag van Goes, waar de Belgische coach in eerste instantie niet echt op in wilde gaan. „Volgens mij speelt hij een prima wedstrijd en staat hij met het team goed te verdedigen”, zei Martens. „Alles bij elkaar hebben we weinig weggegeven.”

„Wat zijn gedrag om het voetbalinhoudelijke deel heen betreft... Volgens mij is hij nooit te ver gegaan, want anders had de scheidsrechter hem wel van het veld gestuurd. En dat is niet gebeurd”, zei Martens.

„We weten wat de kwaliteiten van Wouter zijn en dat hij bij bepaalde dingen niet moet overdrijven”, vervolgt Martens. „Wij zijn daarover zeker met hem in gesprek. Er zit alleen wel heel veel spanning op deze wedstrijd en er staat heel veel op het spel. Dan moet hij de dingen doen waar hij goed in is, en dat heeft hij gedaan.”

„We zeggen weleens tegen Wouter dat het ook een keer genoeg is. Maar we zeggen ook heel vaak dat we zijn agressie en beleving altijd willen zien. Het is een balans die hij in de gaten moet houden”, besloot de trainer van AZ.

https://www.ad.nl/voetbal(...)lende-gast~abcaece7/

Karma Chameleon idd. ^p^ :R

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_217437811
De Nederlandse Ramos.
pi_217438194
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 11:11 schreef William_Papadin het volgende:
De Nederlandse Ramos.
Hij acteert dat hij een Ramos is ja. Stukje profiel opbouwen. Er is vast wel een club die er uiteindelijk intrapt.
U MAD?
  dinsdag 22 april 2025 @ 13:09:26 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217438577
Wouter Goes is een patiënt.
pi_217438608
In feite kun je vrijwel iedere voetballer wel noemen als het gaat om onsportief spel: Prachtige snoekduiken, ballen structureel wegtikken na een fluitsignaal, worstelwedstrijden in het 16-meter/5-meter gebied, bij blessures bewust het veld inrollen of daarin blijven liggen, bij een voorsprong de grootste moeite om een uitgooi te nemen, keepers die bij een voorsprong bij iedere vangbal liggend de bal gaan liefkozen enzovoorts.

Wouter Goes doet dit nog met een overtreffende trap, dat wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Servicemonster op 22-04-2025 13:14:58 (Grammatica/spelfout) ]
pi_217438659
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 april 2025 13:14 schreef Servicemonster het volgende:
In feite kun je vrijwel iedere voetballer wel noemen als het gaat om onsportief spel: Prachtige snoekduiken, ballen structureel wegtikken na een fluitsignaal, worstelwedstrijden in het 16-meter/5-meter gebied, bij blessures bewust het veld inrollen of daarin blijven liggen, bij een voorsprong de grootste moeite om een uitgooi te nemen, keepers die bij een voorsprong bij iedere vangbal liggend de bal gaan liefkozen enzovoorts.

Wouter Goes doet dit nog met een overtreffende trap, dat wel.
Ik zou graag zien dat dit soort uitwassen worden bestreden, de sport moet weer leuk worden.
pi_217438804
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 11:11 schreef William_Papadin het volgende:
De Nederlandse Ramos.
Mocht die willen, Ramos had in de 120ste minuut nog even gescoord. Het is meer de Nederlandse Pepe.
pi_217438864
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 13:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Mocht die willen, Ramos had in de 120ste minuut nog even gescoord. Het is meer de Nederlandse Pepe.
Worden we ineens complimenteus over Goes?
pi_217438958
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 13:45 schreef Makamba_ het volgende:

[..]
Worden we ineens complimenteus over Goes?
Qua persoonlijkheid, zonder het voetbaltalent uiteraard.
  dinsdag 22 april 2025 @ 14:06:05 #10
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_217438992
Er wordt door heel Nederland over gepraat, en dat voor een centrale verdediger van AZ. Dus hij doet in ieder geval iets goed. Penetra is een stuk stabieler, daar hoor je helemaal niemand over in de media.
AZ
ALKMAAR
pi_217439178
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:06 schreef Durmada het volgende:
Er wordt door heel Nederland over gepraat, en dat voor een centrale verdediger van AZ. Dus hij doet in ieder geval iets goed. Penetra is een stuk stabieler, daar hoor je helemaal niemand over in de media.
Psychisch stabieler in ieder geval want niemand heeft het over Goes zijn voetballende kwaliteiten.
  dinsdag 22 april 2025 @ 14:48:58 #12
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_217439234
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:36 schreef Makamba_ het volgende:

[..]
Psychisch stabieler in ieder geval want niemand heeft het over Goes zijn voetballende kwaliteiten.
Ongeveer elke analist begint zijn verhaal met: "het is zo'n goede verdediger maar..." dus dat is onzin.
AZ
ALKMAAR
  dinsdag 22 april 2025 @ 14:57:23 #13
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_217439281
Wouter Goes heeft professionele hulp nodig.
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 april 2025 @ 16:21:59 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_217439769
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 12:08 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Hij acteert dat hij een Ramos is ja. Stukje profiel opbouwen. Er is vast wel een club die er uiteindelijk intrapt.
Dit dus. Slechte act.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 april 2025 @ 16:23:02 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_217439773
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:06 schreef Durmada het volgende:
Penetra is een stuk stabieler, daar hoor je helemaal niemand over in de media.
Die ken ik niet. Waar is ie stabieler in ?

dinsdag 22 april 2025 @ 16:41:04 #16
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_217439878
Ik denk vooral dat ie het op dit moment lastiger maakt voor zichzelf en zijn medespelers door zich zo voortdurend op de voorgrond te zetten met debiel gedrag. Bijvoorbeeld in zo’n bekerfinale waarbij je voetballend gewoon de betere bent wakker je alleen maar het vuurtje aan bij de tegenstander terwijl je die pot rustig moet doodspelen.

Het geldt een beetje voor heel AZ, ze doen het te pas en te onpas, vertragen de boel bij een achterstand en stoken het vuurtje op bij een voorsprong, maar bij Goes wel in het bijzonder. Je tegenstander voortdurend ergeren als ze er niet tegen kunnen is één ding, maar nu ziet het er vooral heel debiel uit.
Met pijn en moeite derde
pi_217439890
Er is niets mis mee om je tegenstander een beetje te ontregelen, echter ik heb sterk het idee dat Wouter vooral zichzelf uit de wedstrijd haalt, als ik trainer was zou ik hem het advies geven om direct te stoppen met dit gedrag, en zoniet wissel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 22 april 2025 @ 16:44:55 #18
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217439896
Is toch leuk zo’n totale mongool op de Nederlandse velden.
Dit, dus.
pi_217439928
Het is een goede speler die dit gedrag niet nodig heeft, best jammer, aan de andere kant missen we wel echte klootzakken in het Nederlandse voetbal waardoor we ons vaak tegen zuid Europese ploegen verliezen, het gedrag wat bijschaven zou beter zijn, hij is 20 dus er kan zeker nog wat aan gewerkt worden
  dinsdag 22 april 2025 @ 17:55:55 #20
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217440321
Vechtvoetballers die de beuk erin gooien kunnen ze bij Twente goed gebruiken. @Drizzt
  dinsdag 22 april 2025 @ 17:59:31 #21
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_217440339
't Is niet echt 'hoor en wederhoor' hé, dit artikeltje.
  dinsdag 22 april 2025 @ 18:26:21 #22
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_217440454
Buiten dat: what comes around, Goes around.
pi_217440469
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 16:49 schreef Cupfighter het volgende:
Het is een goede speler die dit gedrag niet nodig heeft, best jammer, aan de andere kant missen we wel echte klootzakken in het Nederlandse voetbal waardoor we ons vaak tegen zuid Europese ploegen verliezen, het gedrag wat bijschaven zou beter zijn, hij is 20 dus er kan zeker nog wat aan gewerkt worden
Ik vind het niet zo'n hele goede speler, aan de bal extreem beperkt. Hij kan redelijk verdedigen maar die dorpsgek die er naast staat Bruno Indi helpt ook niet want die doet ook de meeste gekke dingen.
pi_217444702
De vorige keer had ik drie dagen later de korsten op mijn armen staan. Knijpen, krassen. Misschien vindt hij het wel lekker ofzo, is het een fetisj.’

:D
pi_217444725

Lekker duits voetbal..
Wouter Goes zou gewoon zo'n 90er jaren snorretje moeten kweken en een matje laten groeien
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Trouwste user 2022 woensdag 23 april 2025 @ 16:08:37 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_217448066
In de nieuwste aflevering van de Willem & Wessel-podcast spreekt Willem van Hanegem over de bekerfinale en het commentaar op het gedrag van AZ-verdediger Wouter Goes. De Kromme is het niet eens met wat hij in de media hoort. „Wat denk je wel niet hoe moeilijk het voor hem is?”

Na afloop van de bekerfinale ging het veel over het gedrag van Wouter Goes. Van Hanegem ergerde zich aan alle meningen in de media. „Ze zitten nu al een heel jaar alleen maar op een ventje van 20 te letten. Ik hoor die Kenneth Pérez ook, die heeft met hem gesproken. Goes gedraagt zich zo omdat al die mensen om hem heen het over hem hebben en over hem zaniken, dat is het toch?”

„Wat denk je wel niet hoe moeilijk het voor hem is?”, vraagt Van Hanegem zich af. „Als hij nu gaat voetballen let iedereen op hem, de scheidsrechter en iedereen in het publiek. Voor mij is het een hartstikke leuke jongen”, zegt De Kromme.

„Als ik trainer was geweest had ik hem altijd gekocht. Je hebt van die enge scheidsrechters die luisteren naar die mensen die het zogenaamd allemaal weten op tv. Goes zou niet misstaan bij Feyenoord.”

https://www.ad.nl/voetbal(...)uke-jongen~a8b5c4a9/

woensdag 23 april 2025 @ 16:20:31 #27
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217448189
Prima verdediger die ook aan de bal wel wat kan. Het is een beetje een lijpo, maar de negatieve reacties zijn nogal overtrokken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217448195
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 16:08 schreef tong80 het volgende:
In de nieuwste aflevering van de Willem & Wessel-podcast spreekt Willem van Hanegem over de bekerfinale en het commentaar op het gedrag van AZ-verdediger Wouter Goes. De Kromme is het niet eens met wat hij in de media hoort. „Wat denk je wel niet hoe moeilijk het voor hem is?”

Na afloop van de bekerfinale ging het veel over het gedrag van Wouter Goes. Van Hanegem ergerde zich aan alle meningen in de media. „Ze zitten nu al een heel jaar alleen maar op een ventje van 20 te letten. Ik hoor die Kenneth Pérez ook, die heeft met hem gesproken. Goes gedraagt zich zo omdat al die mensen om hem heen het over hem hebben en over hem zaniken, dat is het toch?”

„Wat denk je wel niet hoe moeilijk het voor hem is?”, vraagt Van Hanegem zich af. „Als hij nu gaat voetballen let iedereen op hem, de scheidsrechter en iedereen in het publiek. Voor mij is het een hartstikke leuke jongen”, zegt De Kromme.

„Als ik trainer was geweest had ik hem altijd gekocht. Je hebt van die enge scheidsrechters die luisteren naar die mensen die het zogenaamd allemaal weten op tv. Goes zou niet misstaan bij Feyenoord.”

https://www.ad.nl/voetbal(...)uke-jongen~a8b5c4a9/

Een irritante verdediger die eigenlijk helemaal niet kan voetballen, het vooral moet hebben van INZET, PASSIE, en STRIJD, een tikkie dom uit zijn ogen kijkt omdat hij een doorgesnoven idioot is en bewijst niet te beschikken over enige vorm van intelligentie.

Klinkt inderdaad als een perfecte speler voor Feyenoord, daar zijn ze dol op zulke spelers.
pi_217448286
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 16:20 schreef -XOR- het volgende:
Prima verdediger die ook aan de bal wel wat kan. Het is een beetje een lijpo, maar de negatieve reacties zijn nogal overtrokken.
Is wel bijzonder hoe breed het gedragen wordt. Van analisten tot Boy Kemper die stelt een krabpaal mee te nemen morgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Makamba_ op 23-04-2025 16:41:52 ]
  Trouwste user 2022 woensdag 23 april 2025 @ 16:29:49 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_217448336
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 16:21 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Een irritante verdediger die eigenlijk helemaal niet kan voetballen, het vooral moet hebben van INZET, PASSIE, en STRIJD, een tikkie dom uit zijn ogen kijkt omdat hij een doorgesnoven idioot is en bewijst niet te beschikken over enige vorm van intelligentie.

Klinkt inderdaad als een perfecte speler voor Feyenoord, daar zijn ze dol op zulke spelers.
Ik wilde hem niet inkoppen. ;)

woensdag 23 april 2025 @ 16:40:44 #31
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217448429
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 16:27 schreef Makamba_ het volgende:

[..]
Is wel bijzonder hoe breed het gedragen wordt. Van analisten tot Roy Kemper die stelt een krabpaal mee te nemen morgen.
Er zijn maar weinig mensen die wedstrijden kijken. De meesten lullen elkaar een beetje na.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')