Wat een gekkie is die Mike, ik vraag mij af wat dat met de levensverwachting doet van iemand als je jaren lang zo aan de drugs zitquote:ARNHEM - Mike (48) was 21 jaar toen hij voor het eerst naar een gay seksfeest ging. Zijn toenmalige vriend nam hem er mee naar toe. “Ik dacht naar een huisfeestje te gaan en een keer xtc te proberen zoals zoveel jongeren dat doen. Maar toen ik binnen kwam zag ik de vloer vol met matrassen, naakte mannen en vooral heel veel drugs.”
“Ik voelde de xtc al, dus veel ging langs me heen. Al mijn onzekerheid viel plotseling weg en iedereen vond me aantrekkelijk. Er ging een wereld voor me open.” Diezelfde avond werd hem van alles aangeboden, waaronder GHB. “Je grenzen vervagen en er gebeurt veel. Te veel.”
Koffers vol drugs
"Al snel gingen we elk weekend naar dezelfde flat waar die feestjes gehouden werden.” Dat ging bijzonder makkelijk. "De oudere homo's wilden mij er als jonge aantrekkelijke gast graag bij hebben. Dus nodigde degene die het feestje organiseerde ons steeds weer uit.” Drugs was er in overvloed. “Koffers vol. De host verkocht het zelf dus niemand kwam ook maar iets te kort.”
'Zo'n feest is bijna grenzeloos'
Op de huisfeesten, leefde iedereen vooral in zijn eigen wereld. “Zo'n chemseks feestje is bijna grenzeloos. Het moet altijd de vorige keer overtreffen, met meer drugs en nóg geiler.” Steeds ging Mike zijn eigen grenzen over. “Drugs doen die je nooit zou nemen, seksuele handelingen waar je eigenlijk geen behoefte aan hebt. Noem maar op. Ik had het niet eens door maar tijdens de seks ging de webcam aan en werd ik in beeld gebracht.”
Wat veel gebeurt in de chemsex wereld is 'slammen'. Dat is het injecteren van harddrugs direct in de aderen voor een intenser effect. “Dat gebeurt heel veel”, vertelt Mike. “Met ketamine, 3MMC, Crystal Meth (Tina), noem maar op.”
'Zorgen vielen weg'
Je kunt je afvragen waarom je naar zo'n feest zou willen. Mike kijkt terug naar zijn verleden: “Alle zorgen vielen er weg. Mannen wilden seks met me en ik kon mijn eigen pijn verdoven.” Dat was achteraf ook de kern van zijn verslaving. “Ik zocht verbinding en een thuis, maar dat deed ik bij mensen die alleen met zichzelf, drugs en seks bezig waren.”
'Niemand trapt op de rem'
Mike raakte verslaafd. Eerst ging hij alleen in weekenden naar feestjes. "Maar op een gegeven moment iedere dag.” Via chatsites kon hij gemakkelijk vinden waar een feestje werd gehouden. “Overal kan het. Op iedere hoek van de straat is wel iets te vinden.”
Uiteindelijk zat Mike van zijn 21e tot 45e in de wereld. Hij gebruikte vooral veel Crystal Meth en XTC. “Ik loog tegen iedereen. Werk of verjaardag, het maakte niet uit. Het was mijn wereld geworden. Seks en drugs kun je niet meer los van elkaar zien.” Steun gaf men niet veel aan elkaar. “Niemand trapte op de rem. Je wordt juist alleen maar aangemoedigd om te blijven komen.”
Het feest dat zes dagen duurde
Mikes dieptepunt: “Een feest dat zes dagen doorging. Daar was ik met een jongen die wat psychotisch was. Toen hij na dat feest compleet de weg kwijt was, wilde ik hem helpen. Vier dagen lang heb ik hem thuis verzorgd. Ik voelde dingen in mijn lichaam die ik jaren niet had gevoeld. Ik besefte: dit zijn afkickverschijnselen. Toen dacht ik: dit is het. Ik moet doorpakken.”
Inmiddels is Mike al een aantal jaar clean. Hij wilde zijn verhaal graag delen in de hoop dat anderen de thematiek herkennen en hulp zoeken. Maar ook hoopt hij dat zorg- en hulpinstanties bewust worden van de verslaving. “De eerste keer toen ik naar de huisarts ging snapte niemand wat ik bedoelde en werd ik voor gek verklaard.”
Die over die injectienaalden?quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:43 schreef raptorix het volgende:
Hadden we hier niet al een topique over?
Nee geloof dat Arnhem Seksparty hoofdstad van Nederland is.quote:
"Het gebruik vindt vooral thuis plaats, maar ook bij de gaysauna zijn injectienaalden gevonden."quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee geloof dat Arnhem Seksparty hoofdstad van Nederland is.
NWS / Arnhem hotspot voor seksfeesten met drugs
Kom vechten dan? 4 uur in de gaysauna in Arnhemquote:Op dinsdag 22 april 2025 10:47 schreef Solotovski het volgende:
Goh, dit is TS zijn 2de topic al over dit onderwerp
Dat hangt ervan af. Als je gebouwd bent als Slash, Steven Tyler of Keith Richards dan ben je een soort menselijk Duracell-konijn en blijf je gewoon doorgaan en als je Jim Morrison, Amy Winehouse of Jimi bent qua model dan lig je op een gegeven moment dood in je badkuip.quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:32 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://www.gld.nl/nieuws(...)enzeloze-seksfeesten
[..]
Wat een gekkie is die Mike, ik vraag mij af wat dat met de levensverwachting doet van iemand als je jaren lang zo aan de drugs zit
Dat klopt niet helemaal, ruim 20 jaar flink aan de coke gezeten en ik ben vrij slank en ik leef nog, Keith Richards is sowieso wel een mirakel dat die nog leeftquote:Op dinsdag 22 april 2025 16:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af. Als je gebouwd bent als Slash, Steven Tyler of Keith Richards dan ben je een soort menselijk Duracell-konijn en blijf je gewoon doorgaan en als je Jim Morrison, Amy Winehouse of Jimi bent qua model dan lig je op een gegeven moment dood in je badkuip.
Gelukkig maarquote:Op dinsdag 22 april 2025 16:38 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal, ruim 20 jaar flink aan de coke gezeten en ik ben vrij slank en ik leef nog, Keith Richards is sowieso wel een mirakel dat die nog leeft
Bizar genoeg trad Ozzy nog op tot 2016,quote:Op dinsdag 22 april 2025 16:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gelukkig maar
Maar ik zeg toch ook niks over iemands BMI? Ik bedoelde dus te zeggen dat het nogal een loterij is en je dus niet weet welke schade is aangericht. Sommige mensen lijken wel onsterfelijk en blijven op zeer hoog niveau functioneren, anderen vallen op jonge leeftijd dood neer en dan heb je nog de tussencategorie. Ozzy Osbourne krijgt al 30 jaar geen lopende zin meer uit zijn strot maar leeft nog, Lemmy kon op het eind alleen nog met een stok lopen en Dave Wyndorf zien we denk ik ook nooit meer terug op tour maar hij doet het nog.
Surequote:Op iedere hoek van de straat is wel iets te vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |