Zeker op een lege weg heb je niks beters te doen dan op je snelheidsmeter kijken.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld in de nacht op een lege weg rijdt dan merk je het verschil niet zo tussen 130 en 150 als je een redelijke auto hebt, dat is alles wat ik zeg.
Alles wat ik zei is dat praktisch elke automobilist ongemerkt wel eens 20 kilometer harder heeft gereden dan dat je van plan was als je een auto hebt die niet al begint te trillen als je boven de 100 km/u komt. Nog even los van de elektrische bakken waarbij je het gaspedaal alleen maar aan hoeft te kijken om direct op 100 te zitten.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben je een autist als je gewoon die ene taak uitvoert die je moet doen in je auto: zorgen dat je goed en volgens de regels rijdt.
Wat mij betreft ben je eerder echt een gevaar op de weg als je zo lang niet op je snelheidsmeter rijdt dat je 'ongemerkt' 20km/u harder kunt gaan rijden, zeker in Nederland. Het is echt niet zo dat iedereen die normaal rijdt een autist is.
Nooit een km te hard rijden is wat anders dan niet door hebben hoe hard je rijdt. Ik rijd best wel eens 110, of 90 op een 80 weg. Maar dan weet ik dat wel gewoon en meestal heb ik dan gewoon haast. Niet weten hoe hard ik rij? Dat komt gewoon eigenlijk niet voor.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Alles wat ik zei is dat praktisch elke automobilist ongemerkt wel eens 20 kilometer harder heeft gereden dan dat je van plan was als je een auto hebt die niet al begint te trillen als je boven de 100 km/u komt. Nog even los van de elektrische bakken waarbij je het gaspedaal alleen maar aan hoeft te kijken om direct op 100 te zitten.
Maar hey, gelukkig dat hier nog zoveel plichtsgetrouwe burgers zitten die nooit een kilometer per uur te hard rijden.
Ev rijden en dan geen cruisecontrol gebruiken wanneer het zo rustig op de weg is dat je een dergelijke toename aan snelheid "niet merkt". Los van het onbewust zijn van je omgeving ben je je dan ook onbewust van hoe je de auto op de beste manier gebruikt (of te eigenwijs, maar ook dat is eigen schuld).quote:Op woensdag 23 april 2025 14:35 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Succes verzekerd in je ev dit.
Het is triest gesteld met automobilisten die dat verschil niet merken. Toename toerental (ja, ook bij EV), toenamen banden geluid, toename windgeruis, objecten langs de weg die ineens sneller "voorbij komen". Dat je zonder op de snelheidsmeter te kijken niet precies weet hoe hard je rijdt is logisch.quote:Op woensdag 23 april 2025 16:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik gaf alleen maar aan dat een klein verschil van 20 kilometer per uur echt niet altijd waargenomen wordt. Sterk afhankelijk van de auto, weg, drukte en wel meer factoren. Of je moet als een ware autist constant op je meters aan het kijken zijn.
Het is vooral triest gesteld met je auto als je nog nooit onbedoeld een keer 20 kilometer harder hebt gereden dan je dacht.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:41 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Het is triest gesteld met automobilisten die dat verschil niet merken. Toename toerental (ja, ook bij EV), toenamen banden geluid, toename windgeruis, objecten langs de weg die ineens sneller "voorbij komen". Dat je zonder op de snelheidsmeter te kijken niet precies weet hoe hard je rijdt is logisch.
Maar dat je niet merkt dat je ineens 20km/u harder rijdt dan even daarvoor, dan ben je gewoon echt met andere dingen bezig dan autorijden. Ook als je in een moderne stille auto rijdt, al dan niet elektrisch aangedreven.
Het meest triest is het gesteld met users die alleen maar in superlatieven kunnen denken: "alles", "constant", "nooit", "altijd"quote:Op woensdag 23 april 2025 18:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is vooral triest gesteld met je auto als je nog nooit onbedoeld een keer 20 kilometer harder hebt gereden dan je dacht.
Die van mij heeft een piep bij overschrijden van de ter plaatse geldende snelheid, er overheen pieeeeep vreselijk irritant en kun je er NIET uithalen, alleen voor die rit, opnieuw opstarten zit de piep er weer in !!!!! Irritant je wilt het niet weten. Is wel de oplossing voor TSquote:Op woensdag 23 april 2025 16:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daarom hebben alle autos nog een snelheidsmeter, maar daarop kijken is al te moeilijk geworden voor velen als ik hier zo de antwoorden lees.
In Nederland hebben wij geen "lege snelwegen" en mensen die denken dat 170 rijden verantwoordelijk vinden worden inderdaad terecht verplicht op een cursus gestuurd omdat ze simpelweg het concept van Natuurkunde niet snappen. Het verschil in stopafstand tussen 120 en 170 km per uur is bijna het dubbele, maar goed nu komt waarschijnlijk een antwoord dat je een verschrikkelijk goede chauffeur bent.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Zelfs in mijn 19 jaar oude auto heb je het nauwelijks door als je op een lege weg 170 rijdt, laat staan dat je het nogal triviale verschil tussen 100 en 120 merkt zonder op je snelheidsmeter te kijken. Per ongeluk een kort moment eventjes te hard rijden is allemaal niet zo raar. Sowieso is 120 op je teller rijden tegenwoordig een flink stuk te hard, maar er zijn zeker stukken Nederland waar dat overdag gewoon kan en dan rij je gewoon met het verkeer mee. Daar is allemaal helemaal niks geks, gevaarlijks of ongewoons aan.
Maar nooit op je teller kijken en continu onbewust veel te hard rijden vind ik dan weer wel bijzonder ja.
toegegeven, zijn username is wel passend bij wat deze persoon opwekt.quote:Op donderdag 24 april 2025 04:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Nederland hebben wij geen "lege snelwegen" en mensen die denken dat 170 rijden verantwoordelijk vinden worden inderdaad terecht verplicht op een cursus gestuurd omdat ze simpelweg het concept van Natuurkunde niet snappen. Het verschil in stopafstand tussen 120 en 170 km per uur is bijna het dubbele, maar goed nu komt waarschijnlijk een antwoord dat je een verschrikkelijk goede chauffeur bent.
Tjah, de discussie over de remweg heb ik al honderd keer gevoerd, men wil het gewoon niet snappen.quote:Op donderdag 24 april 2025 07:50 schreef freak1 het volgende:
[..]
toegegeven, zijn username is wel passend bij wat deze persoon opwekt.
omdat ze overduidelijk zulke goede chauffeurs zijn.quote:Op donderdag 24 april 2025 07:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tjah, de discussie over de remweg heb ik al honderd keer gevoerd, men wil het gewoon niet snappen.
Nog buiten het feit dat ze vaak niet realiseren dat als je op een afstand van 150 kilometer, 170 rijdt ipv 120 je maar een kwartiertje winst hebt, maar wel 10 euro extra kwijt bent aan brandstof.quote:Op donderdag 24 april 2025 07:52 schreef freak1 het volgende:
[..]
omdat ze overduidelijk zulke goede chauffeurs zijn.
achja.quote:Op donderdag 24 april 2025 07:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nog buiten het feit dat ze vaak niet realiseren dat als je op een afstand van 150 kilometer, 170 rijdt ipv 120 je maar een kwartiertje winst hebt, maar wel 10 euro extra kwijt bent aan brandstof.
En als je dan zijn Posthistorie bekijkt uit het PTA topic, heeft hij het over doortrappen, nou dan weten we het wel.quote:Op donderdag 24 april 2025 08:02 schreef freak1 het volgende:
[..]
achja.
het hele topic was overigens überhaupt kansloos met een TS die in bonnen quotas geloofd en dat een agent op gevoel dat TS hem niet aanstaat hem er een extra 20 km/uur aannaait.
Ja, leuk, die hele post uit z'n verband trekken. Er bestaat ook zoiets als Duitsland, helemaal nergens staat dat ik in Nederland zo hard rijd.quote:Op donderdag 24 april 2025 04:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Nederland hebben wij geen "lege snelwegen" en mensen die denken dat 170 rijden verantwoordelijk vinden worden inderdaad terecht verplicht op een cursus gestuurd omdat ze simpelweg het concept van Natuurkunde niet snappen. Het verschil in stopafstand tussen 120 en 170 km per uur is bijna het dubbele, maar goed nu komt waarschijnlijk een antwoord dat je een verschrikkelijk goede chauffeur bent.
Ah ja, als je ziet hoe Nederlanders daar rijden zegt inderdaad genoeg, waarom denk je dat ze daar zeggen: NL, Nur Links. Bovendien snappen Duitsers het concept van Remweg wel.quote:Op donderdag 24 april 2025 08:19 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, leuk, die hele post uit z'n verband trekken. Er bestaat ook zoiets als Duitsland, helemaal nergens staat dat ik in Nederland zo hard rijd.
Duitsland waar er ook steeds meer 130 kilometer komt.quote:Op donderdag 24 april 2025 08:19 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, leuk, die hele post uit z'n verband trekken. Er bestaat ook zoiets als Duitsland, helemaal nergens staat dat ik in Nederland zo hard rijd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |