kom zaterdag naar Nederland en struin wat vrijmarkten af!quote:Op maandag 21 april 2025 20:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Weet je wat ik al eeuwig zoek? Zo'n vintage groene bureaulamp. Elke keer als ik er eentje zie in de kringloop of op een antiekmarkt, komt ie uit china
Ik heb een oude schommelstoel staan van mijn grootouders.quote:Op maandag 21 april 2025 20:44 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik hoef in ieder geval niet zoveel te hebben als m'n ouders er niet meer zijn. Paar kleine dingen met emotionele waarde; maar weinig van wat er in huis staat.
Ik ben alleen belast met het liquideren van de porseleinverzamelingquote:Op maandag 21 april 2025 20:44 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik hoef in ieder geval niet zoveel te hebben als m'n ouders er niet meer zijn. Paar kleine dingen met emotionele waarde; maar weinig van wat er in huis staat.
Ja íets is wel leuk. Heb de kerstboomversiering van m'n moederquote:Op maandag 21 april 2025 20:44 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Een oom van mij heeft het hele huis volstaan met Maria-beeldjes, degene die dat huis leeg moet ruimen gaat daar ook niet blij van worden.quote:Op maandag 21 april 2025 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben alleen belast met het liquideren van de porseleinverzameling
Bel je daar niet gewoon de kringloop voor die het komen ophalen? Ik zie hier zo vaak hele porseleinen serviessets en verzamelingen bij de kringloop. Of is het veel waard?quote:Op maandag 21 april 2025 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben alleen belast met het liquideren van de porseleinverzameling
Dat ik dat ding ineens vind tussen de puzzels en legoquote:Op maandag 21 april 2025 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kom zaterdag naar Nederland en struin wat vrijmarkten af!
Straks kom je nog uit de kastquote:Op maandag 21 april 2025 20:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Door al dat kasten gepraat hier. Krijg ik allemaal reclames van kasten te zien.
Ik kreeg gisteren een "Leer Japans in Tokio" bannerquote:Op maandag 21 april 2025 20:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Door al dat kasten gepraat hier. Krijg ik allemaal reclames van kasten te zien.
Zijn ze nog wat waard? Voor een verzamelaar bijvoorbeeld?quote:Op maandag 21 april 2025 20:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Een oom van mij heeft het hele huis volstaan met Maria-beeldjes, degene die dat huis leeg moet ruimen gaat daar ook niet blij van worden.
@bitterbal!!!quote:Op maandag 21 april 2025 20:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik kreeg gisteren een "Leer Japans in Tokio" banner
Ja, maar ze verzamelen alles. Dus het gaat van 1 euro tot 10.000 euro per beeldje.quote:Op maandag 21 april 2025 20:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zijn ze nog wat waard? Voor een verzamelaar bijvoorbeeld?
Hopelijk meer van die laatste waarde dan de eerste.quote:Op maandag 21 april 2025 20:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ja, maar ze verzamelen alles. Dus het gaat van 1 euro tot 10.000 euro per beeldje.
Misschien kunnen ze alvast stickertjes met de categorie aan de onderkant plakkenquote:Op maandag 21 april 2025 20:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ja, maar ze verzamelen alles. Dus het gaat van 1 euro tot 10.000 euro per beeldje.
Moet je ook nog een gek vinden die het er voor wil gevenquote:Op maandag 21 april 2025 20:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze alvast stickertjes met de categorie aan de onderkant plakken"1-25 euro", "26-100 euro", etc
Nu de paus is gaan hemelen, misschien wel?quote:Op maandag 21 april 2025 20:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Moet je ook nog een gek vinden die het er voor wil geven
Dibs op al je kastenquote:Op maandag 21 april 2025 20:56 schreef kwiwi het volgende:
Zit net te denken, misschien moet ik maar op papier zetten wat iemand hier moet doen met al onze spullen.. kan moeilijk een familielid laten komen die dan ineens alles in een vreemd land moet gaan uitzoeken. Zou ik zelf ook niet heel blij van worden.
Nou ja dan kun je alles nog een beetje bij elkaar optellen en zeggen "hele zooi voor 50k, graag of niet".quote:Op maandag 21 april 2025 20:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Moet je ook nog een gek vinden die het er voor wil geven
Neem aan dat je wel weet wie je erfenis gaat krijgen.quote:Op maandag 21 april 2025 20:56 schreef kwiwi het volgende:
Zit net te denken, misschien moet ik maar op papier zetten wat iemand hier moet doen met al onze spullen.. kan moeilijk een familielid laten komen die dan ineens alles in een vreemd land moet gaan uitzoeken. Zou ik zelf ook niet heel blij van worden.
Nou dat is nog eens een leuk ietsquote:Op maandag 21 april 2025 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb wel de bel van de haringkar van mijn opa.
In mijn jeugd altijd moeizame relatie gehad met die hele helft van de familie. Toen 15 jaar helemaal geen contact gehad, in 2005 één leuke dag aan het strand en een half jaar later was ie dood. Dus ik heb eigenlijk alleen die ene dag als herinnering aan mijn opa. Ik liep die dag naar zijn kamer maar hij was blijkbaar net lunchen. De deur stond open en hij was er niet, dus ik heb even gauw een foto gemaakt.
[ afbeelding ]
Rechts boven op de TV staat de bel van de haringkar. De haringkar die hij in de jaren '50 en begin '60 gehad had (hij handelde in van alles en nog wat). Die bel had hij als herinnering meegenomen naar zijn verzorgingshuis.
En toen hij overleed zei mijn vader "Je zult er geen antwoord op hebben, maar als de oudste zoon van de oudste zoon moet ik het je vragen: Is er iets dat je van opa wilt erven?"
De bel van de haringkar! Pa helemaal flabbergasted, had geen idee dat ik van het bestaan van dat ding wist. Maar kort verhaal korter: Ik kreeg de bel. Heb hem laten repareren bij een smid in Vorden, en er een mooie ijzeren houder bij gekocht, en die bel hangt nu bij mij in de gang. En als ik er langs kom en ik heb er zin in, TINGELINGELING
en dan ook nog europa in.... en dus europa in de adelaarshorst... gezallaghquote:Op maandag 21 april 2025 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Fijn, wordt alsnog de stad afgebroken dalek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |