En als je in kladblok typt gebeurt dit met vertraging verschijnen dan ook?quote:Op maandag 21 april 2025 18:45 schreef phpmystyle het volgende:
Als ik type -zoals nu- dan heb ik om de 20 seconden dat wat ik type niet zichtbaar is en enkele seconden later op het scherm verschijnt. Ik denk aan een kapot werkgeheugen. Maar wellicht is het iets heel anders. Ik heb het soms ook met laden van een webpagina.
De hardware zou over ruim voldoende vermogen moeten beschikken.
Hebben jullie suggesties?
Gaat nu goed. Ik heb pc herstart. Ik laat de pc nagenoeg altijd aan (gaat vanzelf een sleep modus).quote:Op maandag 21 april 2025 20:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En als je in kladblok typt gebeurt dit met vertraging verschijnen dan ook?
Dan zal het scenario zijn dat iets je input vertraagd in je browser, als het hier traag is. Al eens een andere browser geprobeerd?quote:Op maandag 21 april 2025 21:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gaat nu goed. Ik heb pc herstart. Ik laat de pc nagenoeg altijd aan (gaat vanzelf een sleep modus).
Wat was het scenario als het in kladbroek niet traag zou gaan?
Niet geprobeerd. Ik gebruik firefox.quote:Op maandag 21 april 2025 23:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zal het scenario zijn dat iets je input vertraagd in je browser, als het hier traag is. Al eens een andere browser geprobeerd?
quote:Op dinsdag 22 april 2025 00:34 schreef Radegast het volgende:
Gewoon een achtergrondcheck van de FSB, GROe en SVR of je nog in de pas loopt.
Ik zou toch echt minimaal 1 keer per week opnieuw opstarten.quote:Op maandag 21 april 2025 21:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb pc herstart. Ik laat de pc nagenoeg altijd aan (gaat vanzelf een sleep modus).
Is er een windows applicatie die temperatuur core meet?quote:Op woensdag 23 april 2025 08:08 schreef Watuntrik het volgende:
Taakbeheer openen en kijken wat er speelt dan zijn er meestal 3 aandachtspunten... % geheugen verbruik, % schijfgebruik en % processor gebruik.
1) Firefox is sowieso al een bekende memory hog, zoals je ziet op onderstaande screenshot over de 2 gig van de 4 gig totaal.
[ afbeelding ]
Je kunt eventueel naar Edge overstappen die is wat minder intensief. Of meer geheugen installeren.
Is er naast hoog memory gebruik ook nog eens de 2) schijf 100% dan kun je wel vertraging verwachten. Kijk dan eens bij de opstart apps en schakel uit wat niet met Windows hoeft op te starten. Houd achtergrond processen zo laag mogelijk. Open niet te lang teveel tab's in de browser.
3) % processor hoog dan heb je teveel tegelijk op de achtergrond lopen...
Ook kan processor temperatuur de boosdoener zijn, meestal hoor je dan de fan harder lopen. Heb je geen functie op de PC om temperatuur af te lezen. Dan kun je de Core Temp app installeren waarmee je real time temperatuur kunt aflezen in de taakbalk. Zit je te lang op 90°C core temp tijdens de vertraging, dan wordt het misschien tijd om de fan eens goed schoon te (laten) maken en wanneer het oudere pc is nieuwe koelpasta... rond de 50° is ideaal heb je veel open saan dan soms een uitschieter naar 90°C is normaal maar niet te lang... Dan gaat de boel hikken of knalt zelfs uit.
Volgens mij wel, maar die staat dan op de desktop.. Core Temp kun je minimaliseren naar de taakbalk naast de klok. Dan zie je de temperatuur met applicaties geopend.quote:Op woensdag 23 april 2025 15:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is er een windows applicatie die temperatuur core meet?
Ja, leuk hè? Dat zelfs taakbalk prutser hun weg weten te vinden in Windows...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |