abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217431217
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe voelt dieten of een streng of een mild dieet voor jou?

Ik dieet laatste tijd een beetje , niet al te streng dus, ik wil op vrij sloom tempo een paar kilootjes kwijt, en halveer daarom bijv al het vlees dat ik normaal eet door twee richting de 50% dus, Nu moet ik wel zeggen dat ik paar jaar geleden aardig veel vlees kon eten ja :) ( en dus aardig dom of op zijn minst lomp dik ben geworden )

En ok gisteren een enkele maaltijd overgeslapen dus voor het gaan slapen, zeg maar de "late nigth snack" dus overgeslagen ,Er was dus duidelijk we gisteren avond een soort "wave" van honger gevoel in mn buik enzo en die heb ik dan zonder te gaan eten genegeerd dus en gaan slapen dus .

En vandaag bij het wakker worden voelde mijn lichaam zich een beetje zoals alsof ik gisteren met het fietsen zeik nat geregend was en dan daarna naar bed was gegaan , dus ok niet doodziek maar voelde dus wel duidelijk anders dan normaal?

Kunt u het gevoel van dieet bij uzelf omschrijven ?

[ Bericht 5% gewijzigd door marretak op 21-04-2025 16:46:10 ]
  maandag 21 april 2025 @ 16:39:23 #2
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_217431285
Ik ben een keer op dieet geweest. Tot mijn 48e had ik een stabiel gewicht maar toen groeide ik plotseling. Dus dieet uitgezocht dir mij paste, het koolhydraatarme dieet. Geen brood, aardappelen, pasta en ander suikerhoudend spul. Gelijk 3 kilo kwijt na een paar dagen, dit is vocht en is er ook binnen een paar dagen weer bij als je weer normaal gaat eten. Verder had ik na een week een vieze smaak in mijn mond, dit is ook normaal en ik ben 20 kilo in een jaar afgevallen. Mooi rustig aan. En omdat je bloedsuikerspiegel minder schommelt had ik ook geen behoefte tot snaaien. Nu ik weer meer koolhydraten eet merk ik dat ik het lastiger vind om me aan mijn max calorieën inname te houden.
Ik zorg wel dat ik geen snaaigoed in huis heb maar gun me elk weekend een blok chocola en een puut chips. Gaat prima, nu lukt het om gewoon op gewicht te blijven. Heb ik er 2 kilo bij dan ga ik gelijk weer mijn eetpatroon aanpassen.
To BG or not to BG!
  maandag 21 april 2025 @ 16:40:09 #3
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_217431290
Het voelt zoveel beter om gewoon op een gezond gewicht te zitten.
To BG or not to BG!
pi_217431325
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 16:40 schreef oppiedoppie het volgende:
Het voelt zoveel beter om gewoon op een gezond gewicht te zitten.
Ummm wat mij tegen begon te staan was het vele zuchten als ik op moest staan richting wc of keuken etc etc heen en weer, te klagerig gevoel steeds, je sleept zo steeds dat extra gewicht met je mee ware je een bodybuilder met permanent gewichten op zak? Ook in de spiegel kijken begon mij tegen te staan, Kreeg een beetje het lichaams type van een peuter met overgewicht?

Heb verder niet de wens om echt spijkerdun te gaan worden, gewoon eerder aantal kilootjes kwijt te raken en kijken of ik me beter ga voelen
pi_217431468
Voor mij is het een verandering van levensstijl.
Google is your friend, abuse your friends
pi_217431907
quote:
11s.gif Op maandag 21 april 2025 17:14 schreef Metalfrost het volgende:
Voor mij is het een verandering van levensstijl.
Aja duidelijk, maar ok ik was op zoek naar dingen : Ontberings gevoelens, hongersignalen, buik krampen? Zweet aanvallen? duizeligheid, meer nachtmerries etc etc?
pi_217432002
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 18:04 schreef marretak het volgende:

[..]
Aja duidelijk, maar ok ik was op zoek naar dingen : Ontberings gevoelens, hongersignalen, buik krampen? Zweet aanvallen? duizeligheid, meer nachtmerries etc etc?
Nee als je het goed balanceert qua inname heb je die dingen allemaal niet.
Mijn dietiste zei 'van die kuurtjes en dit dat gaan we niet doen, we gaan zoeken naar wat bij jou past en werken we daarmee' nou dat gaat prima.
Google is your friend, abuse your friends
pi_217432076
Ik vind het eigenlijk wel gemakkelijk. Overdag verspreid je koolhydraten eten zodat je wel je taken kunt uitvoeren en in de avond geen koolhydraten. Verder wat je wél eet, zoveel mogelijk eiwit en vet, zodat het lekker vult en in de avond dus groente met goed stuk vlees. Oftewel als ontbijt eet ik dan 4 eieren met twee snedes brood, in de middag bananen en kwark en in de avond dus bv. stuk biefstuk of een halve kip met roerbakgroenten en later nog ff een eiwit shake.
pi_217432610
Ik moet flesjes drinkvoeding (eiwitten) aan mijn normale eten toevoegen, om iig niet nog meer gewicht te verliezen.
Ik ben sinds augustus vorig jaar, onverklaarbaar, al ruim 25 kg kwijtgeraakt.
Bloed is goed,
Licht suiker,
Geen rare dingen in maag, darmen of schildklier op MRI.
pi_217434247
Hier iemand met een eetstoornis

Diëten e.d. beheersen mijn hoofd. Erg irritant
pi_217436193
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 19:09 schreef marc0871 het volgende:
Ik moet flesjes drinkvoeding (eiwitten) aan mijn normale eten toevoegen, om iig niet nog meer gewicht te verliezen.
Ik ben sinds augustus vorig jaar, onverklaarbaar, al ruim 25 kg kwijtgeraakt.
Bloed is goed,
Licht suiker,
Geen rare dingen in maag, darmen of schildklier op MRI.
Stel je zou ver weg gaan van de plek waar je nu bent? Of ummm laat iemand anders al het eten voor je kopen en zonder dat jij de producten zelf uitkiest?
pi_217436799
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 03:56 schreef marretak het volgende:

[..]
Stel je zou ver weg gaan van de plek waar je nu bent? Of ummm laat iemand anders al het eten voor je kopen en zonder dat jij de producten zelf uitkiest?
Nou ja, dat is net de rest van mijn probleem. Ik kan zelf even niet goed uit de voeten, dus mijn zus doet de boodschappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')