Wat begon als een veelbelovende titel kwam al snel uit in een totale deceptie waar ik ver van weg wil blijvenquote:ARNHEM - Steeds meer mannen die seks hebben met mannen en transgenders gebruiken harddrugs tijdens seksfeestjes. Het zogeheten chemseksgebruik is in opmars. Verslavingszorg IrisZorg trekt aan de bel: het aantal verslaafde mannen neemt snel toe. De vraag naar hulp is zo groot, dat de chemsex-poli haar zorg opschaalt. Het gebruik vindt vooral thuis plaats, maar ook bij de gaysauna zijn injectienaalden gevonden.
Bij chemseks gebruiken gaymannen of transpersonen harddrugs – ook wel chems – om langduriger of intenser seks te hebben. Het gaat om middelen als crystal meth (Tina), XTC en 3MMC. “Zo’n feest kan dagen doorgaan”, zegt deskundige Raymond Brugman van IrisZorg.
Op deze feesten wordt vaak 'geslamd': het injecteren van drugs direct in de aderen zodat het effect intenser is. “De combinatie van drugs, grensverleggende seks en spanning is zó extreem. Je raakt er razendsnel aan gewend en hebt steeds meer nodig om diezelfde kick te voelen”, legt Brugman uit.
Samen met collega Geke Nijssen zag hij de afgelopen maanden tientallen cliënten binnenkomen die er slecht aan toe waren. “We zien mannen met ontstekingen en open wonden, soms ernstig beschadigd. Maar vooral willen ze hun verhaal kwijt. Die veilige plek bieden wij.”
Natuurlijk maar misschien komt het in de homocommunity meer voor en is dat de strekking van het artikel?quote:Op maandag 21 april 2025 09:30 schreef SebbeSwensje het volgende:
Altijd weer dat slappe geouwehoer dat alleen homo's knettergeile seks hebben aan de drugs. Ook heteroseks is dan een stuk intenser hoor!
Ook op Wikipedia enzo wordt het vooral toegeschreven aan die community... ik voel me niet gehoord.quote:Op maandag 21 april 2025 09:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Natuurlijk maar misschien komt het in de homocommunity meer voor en is dat de strekking van het artikel?
Het hoeft toch ook niet op de gehele community te slaan, zelfs als het bovengemiddeld vaak voorkomt?quote:Op maandag 21 april 2025 09:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ook op Wikipedia enzo wordt het vooral toegeschreven aan die community... ik voel me niet gehoord.
Dan moeten ze dat gewoon uit de artikelen verwijderen.quote:Op maandag 21 april 2025 09:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het hoeft toch ook niet op de gehele community te slaan, zelfs als het bovengemiddeld vaak voorkomt?
Want? Als het kennelijk een specifiek fenomeen is uit de gay community in Arnhem dan is het toch goed om te weten als je preventiemaatregelen wil treffen en beleid maken?quote:Op maandag 21 april 2025 09:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dan moeten ze dat gewoon uit de artikelen verwijderen.
Enkele jaren geleden is een vriendin van een oom van me wel eens langs Arnhem gereden dus het komt wel heel dichtbij zoquote:Op maandag 21 april 2025 09:46 schreef Durmada het volgende:
En Arnhem is de gaychemseks hoofdstad van Nederland? Hoezo gebeurt dit specifiek zo heftig in Arnhem? Bijzonder wel.
Heel Vitesse is homo wordt blijkbaar niet voor niets gezongen in de voetbalstadionsquote:Op maandag 21 april 2025 09:46 schreef Durmada het volgende:
En Arnhem is de gaychemseks hoofdstad van Nederland? Hoezo gebeurt dit specifiek zo heftig in Arnhem? Bijzonder wel.
Oh wat gek. Had ik niet van je verwacht ofzo.quote:Op maandag 21 april 2025 10:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Deze mensen zoeken hun ellende zelf op. Ik zou er ver uit de buurt blijven. Sowieso geen interesse in seks met mannen en transgenders.
Zo zie je maar dat de mens blijft verrassen.quote:Op maandag 21 april 2025 10:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oh wat gek. Had ik niet van je verwacht ofzo.
Geniet, maar chemsex met maten.quote:Op maandag 21 april 2025 10:31 schreef Discombobulate het volgende:
Dit zijn gewoon excessen hoor. Ken genoeg mensen die af en toe chemsex doen, maar gewoon verantwoord en met mate.
Wat is een Sheenis?quote:Op maandag 21 april 2025 11:15 schreef Hathor het volgende:
Benieuwd of ze op zulk soort 'feesten' ook een Sheenis doen.
Nee, maar toevallig is het een zorginstelling in Arnhem die publiekelijk aan de bel trekt. In Amsterdam zal het echt niet minder zijn.quote:Op maandag 21 april 2025 09:46 schreef Durmada het volgende:
Let me urban dictionary that for you...quote:
Onwaarschijnlijk dan, als het om een girl gaat.quote:Op maandag 21 april 2025 11:34 schreef kitano het volgende:
[..]
Let me urban dictionary that for you...
When a guy spreads a line of cocaine on his dick for a girl to snort.
Denk dat er weinig "girls" op die feesten te vinden zijn. Althans, girls met een vagina, girls met een penis zullen er genoeg te vinden zijn.quote:Op maandag 21 april 2025 11:34 schreef kitano het volgende:
[..]
Let me urban dictionary that for you...
When a guy spreads a line of cocaine on his dick for a girl to snort.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |