abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217423930
Wajong is alleen voor de uitverkorenen. Het is niet de bedoeling dat iedereen maar met autisme of weet ik veel kan drammen voor wajong en er dan recht op heeft. Deze mensen horen in de bijstand! We zijn niet allemaal gelijk.
  zondag 20 april 2025 @ 19:08:24 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217423983
Blijkbaar is dat wel de bedoeling.
pi_217424022
Iedereen die ik ken met wajong zou eigenlijk best kunnen werken
pi_217424040
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 19:10 schreef DrDentz het volgende:
Precies. Ze voelen zich te goed voor bijstand en denken dan aanspraak te kunnen maken op wajong. Zo zou het niet moeten werken
pi_217424277
Alleen hele zware autisten die in een instelling terecht komen krijgen tegenwoordig nog Wajong.

Als je ook nog maar een beetje kunt functioneren kom je in de Bijstand.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_217424435
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 19:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Alleen hele zware autisten die in een instelling terecht komen krijgen tegenwoordig nog Wajong.

Als je ook nog maar een beetje kunt functioneren kom je in de Bijstand.
Er zijn 850000 arbeidsongeschiktheidsuitkeringen. Iedereen zit erin
pi_217424479
quote:
@TheBradge
  Moderator zondag 20 april 2025 @ 19:45:07 #8
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_217424561
Terwijl de echte potentiële WAjongers er niet voor in aanmerking komen. Maar goed...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_217424617
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 19:35 schreef Vvdjemoeder het volgende:

[..]
Er zijn 850000 arbeidsongeschiktheidsuitkeringen. Iedereen zit erin
Nee hoor. Houdt je vooroordelen lekker voor je.

Vanaf 2015 zijn er (her)keuringen geweest en kom je alleen nog in een arbeidsongeschiktheidsuitkering als je voor meer dan 80% bent afgekeurd.

Dat wordt je sinds 2015 pas als je bijna niks meer kan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_217424655
Tegenwoordig kom je dus niet meer zo makkelijk in de wajong.

Verder ben ik er wel voorstander van om voor de bijstand gewoon hetzelfde regime te hanteren als voor de wajong, zodat je met werken geld mag verdienen zonder dat meteen alles op je uitkering wordt ingehouden. Het huidige regime van de bijstand motiveert mensen niet om te gaan werken.
  Moderator zondag 20 april 2025 @ 20:00:30 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_217424777
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 19:51 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Tegenwoordig kom je dus niet meer zo makkelijk in de wajong.

Verder ben ik er wel voorstander van om voor de bijstand gewoon hetzelfde regime te hanteren als voor de wajong, zodat je met werken geld mag verdienen zonder dat meteen alles op je uitkering wordt ingehouden. Het huidige regime van de bijstand motiveert mensen niet om te gaan werken.
Er is geen aanwijsbare reden dat wanneer iemand werkt in de bijstand, dat het echt 'knap' is en een schouderklopje verdient.

In mijn stad zitten 10.000 mensen in de bijstand. Wanneer je ze 250 euro 'schenkt' als cadeautje en mensen gaan opeens allemaar werken, is dat 2,5miljoen per maand..
Voor 1600 euro per maand wil ik ook wel 4 uur per week chillen. Want, 4 uur per week maal 15 euro per uur is 260 euro. Goed geregeld.
  zondag 20 april 2025 @ 20:02:57 #12
408653 Mike4Ever
De enige echte Mike
pi_217424812
quote:
Waarom zou je als je ook gratis geld kunt klappen.
Hallo!
  Miss 200.000.000! zondag 20 april 2025 @ 20:30:07 #13
367000 roos94
pi_217425187
Ik wil ook wajong
pi_217426338
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 19:39 schreef kitano het volgende:

[..]
@:TheBradge
Zulke figuren ja
pi_217426349
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 22:05 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Zulke figuren ja
Je helemaal vol vreten om vervolgens elke baan te weigeren.
pi_217426363
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2025 20:00 schreef Rene het volgende:
Er is geen aanwijsbare reden dat wanneer iemand werkt in de bijstand, dat het echt 'knap' is en een schouderklopje verdient.
Op zich mee eens, want het is normaal dat mensen werken, dat is niet iets bijzonders. Maar waarom zou iemand die vanuit de bijstand gaat werken, het financieel niet beter mogen hebben dan iemand die het ronduit vertikt om te werken?
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2025 20:00 schreef Rene het volgende:
In mijn stad zitten 10.000 mensen in de bijstand. Wanneer je ze 250 euro 'schenkt' als cadeautje en mensen gaan opeens allemaar werken, is dat 2,5miljoen per maand..
Voor 1600 euro per maand wil ik ook wel 4 uur per week chillen. Want, 4 uur per week maal 15 euro per uur is 260 euro. Goed geregeld.
Het is mij niet duidelijk hoe je aan deze berekening komt.
pi_217426510
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 19:05 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Wajong is alleen voor de uitverkorenen. Het is niet de bedoeling dat iedereen maar met autisme of weet ik veel kan drammen voor wajong en er dan recht op heeft. Deze mensen horen in de bijstand! We zijn niet allemaal gelijk.
Gelukkig bepaal jij dat niet
  zondag 20 april 2025 @ 23:24:37 #18
503746 Hogwarts
School of swag
pi_217426889
Gewoon wajong, bijstand en vervroegd pensioen pakken en daarna nog gewoon fulltime werken

Goutmeintje
geef me geld geef me geld dinsdag op bankrekening okay begrepen
pi_217426931
Ik krijg nooit iets! Te rijk, succesvol en welstellend gesteld denk ik!
Cindy De Vuyst
  Moderator zondag 20 april 2025 @ 23:44:46 #20
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_217426945
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 22:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Op zich mee eens, want het is normaal dat mensen werken, dat is niet iets bijzonders. Maar waarom zou iemand die vanuit de bijstand gaat werken, het financieel niet beter mogen hebben dan iemand die het ronduit vertikt om te werken?
[..]
Het is mij niet duidelijk hoe je aan deze berekening komt.
Omdat 1350 euro een uitkering is, en elke euro gewoon verrekend moet worden. Het is een vangnet, waarbij iemand in principe niet arbeidsgehandicapt is. Een stimulans: ja. Maar dat moet niet een doel op zich zijn. Iemand moet niet pas werken wanneer het loont. Je moet gewoon.

De berekening is gebaseerd op 250 euro “stimulans” dat iemand mag bijverdienen. Zoiets is het ook in de Wajong.
10000 mensen met een uitkering maal 250 euro bijverdienen, wat dus _niet_ in mindering wordt gebracht op de originele uitkering van 1350 euro, kost de gemeente dus in principe 2,5miljoen per maand.
pi_217427943
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 23:44 schreef Rene het volgende:

[..]
Omdat 1350 euro een uitkering is, en elke euro gewoon verrekend moet worden. Het is een vangnet, waarbij iemand in principe niet arbeidsgehandicapt is. Een stimulans: ja. Maar dat moet niet een doel op zich zijn. Iemand moet niet pas werken wanneer het loont.
Echter kampt ongeveer 80% van de mensen in de Bijstand met een arbeidsbeperking (uiteenlopend in ernst uiteraard).

Zeker na de invoering van de participatiewet in 2015, het bijna afsluiten van de toegang tot nieuwe Wajong en het sluiten voor nieuwe aanwas van sociale werkplaatsen.

Daarom is destijds het zogenaamde doelgroepenregister ingevoerd. Om mensen die wel met een arbeidsbeperking kampen maar niet in aanmerking komen voor Wajong te helpen aan (gesubsidieerd) werk te komen.
  Moderator maandag 21 april 2025 @ 10:28:19 #22
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_217428700
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 08:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Echter kampt ongeveer 80% van de mensen in de Bijstand met een arbeidsbeperking (uiteenlopend in ernst uiteraard).

Zeker na de invoering van de participatiewet in 2015, het bijna afsluiten van de toegang tot nieuwe Wajong en het sluiten voor nieuwe aanwas van sociale werkplaatsen.

Daarom is destijds het zogenaamde doelgroepenregister ingevoerd. Om mensen die wel met een arbeidsbeperking kampen maar niet in aanmerking komen voor Wajong te helpen aan (gesubsidieerd) werk te komen.
I know. Dit is mijn werk :) .
Ik word altijd zo moe van het populistische “schop ze aan het werk”. De werkgevers willen ze niet, zijn de werkgever tot last in plaats van nut. En de uitkeringsgerechtigde kan niet werken want het gros is mentaal danwel lichamelijk incapabel. Het is gewoon wat het is.
  maandag 21 april 2025 @ 23:15:21 #23
420445 Nemmarith
The Fearless!
pi_217435897
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 19:05 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Tot je er weer één moet wegpesten op je werk/hobby/sportclub :D

Weet dat 80% van de mensen met autisme niet werken omdat ze anders werken/functioneren en dit vaak niet geaccepteerd word op de werkvloer door neurotypische mensen. :X Het zijn echt twee verschillende werelden en als er een botsing komt vaak de autist het onderspit delven puur omdat ze een minderheid zijn :o

En dus waarbij dus langzamerhand verwacht wordt van één van de partijen dat die zich vanaf nu echt 100% moet aanpassen aan hoe neurotypisch mensen werken/denken/doen en als na een poosje duidelijk wordt dat dit het probleem alleen maar verergert, moet het probleem (de autist in deze) verdwijnen :D en vaak lukt dit niet goedschiks dus dan maar kwaadschiks door bijvoorbeeld pesten/buiten/uitsluiten i.p.v. dat werkgevers (en collega's) zich ook een beetje aanpassen en zich in lezen ze vaak boven gemiddeld presteren maar ook daarin ligt dan de valkuil want die energie die van ze gevraagd word word dan vaak ergers anders weggehaald (waardoor ze toch uitvallen ergens in hun leven)

En geloof me de autist heeft dit allemaal allang een paar keer eerder meegemaakt in zijn of haar leven op de peuterspeelzaal/basisschool/middelbare school/voortgezet onderwijs/uni/mbo/sport/vrijetijd :') of op elke vereniging waar die gene vroeger opgezeten heeft :D Zelfs tijdens het buitenspelen als kind zijnde maakt de autist dit gedrag al mee :N Dus wil je dat autisten geen wajong meer krijgen past dan je gedrag in het vervolg ook aan in de maatschappij. Je wil niet weten hoe gemeen mensen kunnen zijn (en vooral hypocriet) tegen mensen met autisme. _O-

Het is alsof je een vis uit zijn natuurlijke omgeving haalt en wil dat hij de schapen komt halen als een border collie. waarna je hem of haar maar dood slaat tegen de muur als een defecte border collie dat het is _O- :W terwijl het niet de vis was die raar gedrag vertoonde maar de mens die de vis aanzag voor een border collie. :+

Dus nee het is niet gek dat mensen met autisme uiteindelijk een WIA/Wajong/bijstand en na 10 jaar alsnog wajong krijgen dit is bedoelt zodat neurotypische mensen er zo minmogelijk last van ondervinden. :Y

quote:
Many autistic people can work and want to work, but can face significant barriers to work, including: a lack of autism understanding in society. a lack of autism understanding and appropriate support in many workplaces. experiences of workplace conflict, bullying and harassment.

quote:
The risk of PTSD is higher for groups who are more likely to be exposed to traumatic events. Research indicates that autistic people may be more likely to experience traumatic life events, particularly interpersonal traumas such as bullying and physical and sexual abuse.30 mrt 2022
Waarom denkje dat veel mensen met autisme PTSS hebben opgelopen van al die ervaringen uit het verleden _O- _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hello!
pi_217436103
Goeie discussie hier in KLB :o complimenten.
  dinsdag 22 april 2025 @ 07:28:01 #25
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217436345
Ik ben nog wel wajong gerechtigd _O_ maar verdien inmiddels gewoon mn eigen geld als een grote jongen
Man of Steal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')