Hallo, Leo.quote:Op zondag 20 april 2025 16:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er wordt weer flink overdreven.
Je hebt voor het eerst gekeken?quote:Op zondag 20 april 2025 16:58 schreef Nober het volgende:
Belachelijk dat al die fotografen direct na de finish op de weg stonden.
Het is een Belg, hè, die weet wel beter dan Amstel te gaan drinken.quote:
Red Bull geeft geen vleugels.quote:Op zondag 20 april 2025 16:58 schreef Pistolero het volgende:
Red Bull trekt zijn fenomenale voorjaar hier weer prima door. We noteren een DNF van van Gils en niemand bij de eerste 40.
Is Ralph Denk een fraud?
Ik hoorde iets over hooikoortsklachten bij van Gils.quote:Op zondag 20 april 2025 16:58 schreef Pistolero het volgende:
Red Bull trekt zijn fenomenale voorjaar hier weer prima door. We noteren een DNF van van Gils en niemand bij de eerste 40.
Is Ralph Denk een fraud?
Ah daarom was die zelf ook zo vroeg uit koers.quote:Op zondag 20 april 2025 17:03 schreef Koffieplanter het volgende:
Narvaez is dus de boosdoener van de Remco-val.
Stokslagen svp.
Gelukkig gaat het in de rittenkoersen beter met Roglic en Lipowitz (een FFB Down Under), maar ook daar zijn de namen beter dan de prestaties dit jaar..quote:Op zondag 20 april 2025 16:58 schreef Pistolero het volgende:
Is Ralph Denk een fraud?
Dat gaf Remco zelf ook aan.quote:Op zondag 20 april 2025 17:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgens Irizar had Remco toch nog wat last van zijn val.
Hier zijn toch vaste UCI regels voor?quote:Op zondag 20 april 2025 17:04 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee. Is inderdaad wel vaker, gaat altijd goed dus niks aan de hand.
[ afbeelding ]
Hoe lang hou je die blinde adoratie-act nog vol eigenlijk?quote:Op zondag 20 april 2025 17:03 schreef Koffieplanter het volgende:
Narvaez is dus de boosdoener van de Remco-val.
Stokslagen svp.
Denk dat Evenepoel de enige was die dat nog niet had gedaan.. vraag me af of Skjelmose met zijn aanval de intentie had om Pogi bij te halenquote:Op zondag 20 april 2025 17:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wout zegt gewoon letterlijk dat die het had opgegeven toen Pogi weg was
Op zich logisch, maar hij bleef op een gegeven moment hangen, dat moest wel geloof geven.quote:Op zondag 20 april 2025 17:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Hopen dat het allemaal mee valt vooral. Dat zijn 3 puntenpakkers.quote:Op zondag 20 april 2025 17:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Een zure dag voor Astana, al hebben ze het geluk dat Cofidis en Picnic ook weer praktisch 0 punten hebben gescoord.
Intermarche doet dan weer wereldse zaken dankzij de wonderbaarlijke Barre.
Kennelijk is de regel dat je gewoon op die weg op mag met een fotografenpas.quote:Op zondag 20 april 2025 17:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hier zijn toch vaste UCI regels voor?
Morele winnaar vandaag, aldus Sporza!quote:Op zondag 20 april 2025 17:16 schreef Van_Poppel het volgende:
Remco is voor volgende week topfavoriet!
Dat leek mij wel terecht?quote:Op zondag 20 april 2025 17:17 schreef Koffieplanter het volgende:
Van Wilder bedanken voor zijn werk, lachwekkend.
Pogacar ging op hetzelfde moment op z’n pedalen staan dus zoveel had dat niet uitgemaaktquote:Op zondag 20 april 2025 17:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Prachtig zo'n interview met Remco, lekker scherp. Hij ging dus aan op 220, 230 meter en had nog 50 meter moeten volgens zichzelf.
Ja ze zeiden het welquote:Op zondag 20 april 2025 17:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Morele winnaar vandaag, aldus Sporza!
Wout was volgens Bakelants ook al de morele winnaar.quote:Op zondag 20 april 2025 17:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Morele winnaar vandaag, aldus Sporza!
Heeft het verschil een kilometer of 8/10 relatief stabiel gehouden, prima werk.quote:
Ja hij had weer in zijn wiel moeten gaan zei hij, maar dat leek mij onmogelijk. Dan moet je achteraan beginnen zoals skjelmosequote:Op zondag 20 april 2025 17:18 schreef Szura het volgende:
[..]
Pogacar ging op hetzelfde moment op z’n pedalen staan dus zoveel had dat niet uitgemaakt
België is wereldkampioen morele wedstrijdenquote:Op zondag 20 april 2025 17:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wout was volgens Bakelants ook al de morele winnaar.
Iedere Belg mag toch een morele winnaar uitroepen?quote:Op zondag 20 april 2025 17:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wout was volgens Bakelants ook al de morele winnaar.
Als ze daarachter niet alleen maar hadden gedemarreerd hadden ze nog meegedaan voor de winst.quote:Op zondag 20 april 2025 17:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Mijn welgemeende excuses. Er had een smiley bij moeten staan. Maar natuurlijk eens met je eerdere commentaarquote:Op zondag 20 april 2025 16:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Schande dat we hier niet serieus posten!
Krijgen jullie Belgen dat niet met de paplepel ingegoten?quote:Op zondag 20 april 2025 17:29 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Heeft nog nooit van z'n leven alcohol gedronken.
Zo rond je Vormsel/Plechtige Communie (kennen jullie dat?quote:Op zondag 20 april 2025 17:33 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Krijgen jullie Belgen dat niet met de paplepel ingegoten?
TafelbierGodenquote:Op zondag 20 april 2025 17:33 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Krijgen jullie Belgen dat niet met de paplepel ingegoten?
Even naar Curaçao om zich helemaal klem te zuipenquote:Op zondag 20 april 2025 17:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wielrenners van vroeger konden ook veel beter zuipen.
Steven de Jongh dronk blijkbaar 14 Westmalle Tripels. Dan kan je wel zuipenquote:Op zondag 20 april 2025 17:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Even naar Curaçao om zich helemaal klem te zuipen
Geen slechte smaakquote:Op zondag 20 april 2025 17:37 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Steven de Jongh dronk blijkbaar 14 Westmalle Tripels. Dan kan je wel zuipen
Je hebt de beste koers ooit aller tijden gemist.quote:Op zondag 20 april 2025 17:39 schreef Slobeend het volgende:
Erg jammer dat ik het niet heb kunnen zien.
Vlaanderen en Roubaix toch ook welquote:Op zondag 20 april 2025 17:40 schreef The_Undertone het volgende:
Milaan-San Remo en AGR waren wel genottelijk dit voorjaar.
Waren mooie demonstraties, maar misten spankracht tot op het einde. Al was de Ronde op dat gebied ook nog lang interessant.quote:
Voorbereiding voor een straatrace met Tom Waes?quote:Op zondag 20 april 2025 17:37 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Dat grenst aan zwaar alcoholisme.quote:Op zondag 20 april 2025 17:37 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Ja hoor.quote:Op zondag 20 april 2025 17:42 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Je hebt de beste koers ooit aller tijden gemist.
Wanneer ga jij nog eens kunnen meemaken dat Tadej zijn solo niet kan afronden?quote:
Dat is als je het omrekent ruim een literfles rum.quote:Op zondag 20 april 2025 18:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als je dat veel vindt, dan ben je knap ver heen.
Ook Boogerd zat blijkbaar aan 12 Westmalle Tripels. Voor een dunne en kleine klimmer is dat ook wel stevig.quote:Op zondag 20 april 2025 17:37 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Steven is een standaarddrinker?quote:Op zondag 20 april 2025 18:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
Als je dat veel vindt, dan ben je knap ver heen.
Komt deze info uit een boek of interview?quote:Op zondag 20 april 2025 18:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ook Boogerd zat blijkbaar aan 12 Westmalle Tripels. Voor een dunne en kleine klimmer is dat ook wel stevig.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 20 april 2025 18:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Komt deze info uit een boek of interview?
Met dit peloton is het sowieso nooit saai inderdaad, maar deze finish is ook al beter dan de finish op de Cauberg zelfquote:Op zondag 20 april 2025 18:14 schreef Fretwork het volgende:
Verrassend leuke koers, blij dat ik toch ben gaan kijken.
Goede inschatting dat met de huidige renners deze finale niet per definitie saai is.
En een bizar gedetailleerd geheugenquote:Op zondag 20 april 2025 18:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik zit nu op minuut 20 ofzo...Boogerd is een heerlijke spreker.
Sta jij volgende week ook achter Remco?quote:Op zondag 20 april 2025 18:08 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Wanneer ga jij nog eens kunnen meemaken dat Tadej zijn solo niet kan afronden?
Amai, 2 uur, morgen maar eens luisteren.quote:Op zondag 20 april 2025 18:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik zit nu op minuut 20 ofzo...Boogerd is een heerlijke spreker.
Aldus Nieuwsblad.bequote:Morele opsteker voor Wout van Aert: onze landgenoot wint sprint om de vierde plaats in Amstel Gold Race
Denk wel dat hij blij is dat de snelheid er in ieder geval nog is, maar een opsteker is wel overdreven voor iemand die hier in echt goede doen mee had gedaan voor de zegequote:
Bwo, voor Van Aert vind ik dit een knappe uitslag.quote:Op zondag 20 april 2025 18:34 schreef kibo het volgende:
[..]
Rijdt als een dweil en wint alsnog het sprintje van Matthews.
Visma needs a psych.
Ik ken het filmpje. Voelde mij aan gesproken door de genoemde naam.quote:
Het is vooral de psyche die weer op niks trekt. Remco probeert tot vier keer toe weg te geraken met acht blokken aan zijn been, Wout had er misschien te weinig geloof in. Zo ga je nooit een koers winnen.quote:Op zondag 20 april 2025 18:35 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Bwo, voor Van Aert vind ik dit een knappe uitslag.
Denk dat ze elke keer op elkaar reageerden, geloof niet dat McNulty en Nys veel hebben gedaan?quote:Op zondag 20 april 2025 19:02 schreef VoMy het volgende:
Reden Multilul en Nys vrijwel alles dicht, dat er geen enkele afsplitsing meer kwam achterin ondanks dat elk beeld bestond uit aanvallen?
Zeker een aanrader.quote:Op zondag 20 april 2025 18:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Amai, 2 uur, morgen maar eens luisteren.
Die maakt dezelfde fout als bijna iedereen die opeens een grote zak geld krijgt: grote namen halen in plaats van goede omkadering.quote:Op zondag 20 april 2025 16:58 schreef Pistolero het volgende:
Is Ralph Denk een fraud?
Schuld van Pogacar die half aanging om zo Evenepoel er aan te laten beginnen. Daarmee zorgde Pogacar er ook weer voor dat hij zelf te vroeg in de wind kwam.quote:Op zondag 20 april 2025 17:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Prachtig zo'n interview met Remco, lekker scherp. Hij ging dus aan op 220, 230 meter en had nog 50 meter moeten volgens zichzelf.
Maar ze haalden toch juist niet echt grote namen? Lazkano, Pithie, van Gils, Fisher-Black, de van Dijkes, Pellizzari.. vooral namen met het oog op de toekomst, maar nog geen gevestigde namen.quote:Op zondag 20 april 2025 19:22 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die maakt dezelfde fout als bijna iedereen die opeens een grote zak geld krijgt: grote namen halen in plaats van goede omkadering.
Die timede ook wel perfect, maar het besef kwam wel heel laat jaquote:Op zondag 20 april 2025 19:37 schreef Felagund het volgende:
Matig commentaar van Andries Lamain trouwens bij de NOS bij de finish, hij noemde zowel Evenepoel als Pogacar als winnaar, maar zag niet dat Skjelmose uiteindelijk won.
Daarnaast zijn er ook heel wat wijzingen in de omkadering geweest dit jaar. Veel nieuwe mensen op de voeding en ook in de trainingsstaf.quote:Op zondag 20 april 2025 19:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ze haalden toch juist niet echt grote namen? Lazkano, Pithie, van Gils, Fisher-Black, de van Dijkes, Pellizzari.. vooral namen met het oog op de toekomst, maar nog geen gevestigde namen.
Alleen lijken die renners collectief een stap achteruit te hebben gezet (en ook wel wat pech)
Johan is nooit vies geweest van een beetje controverse.quote:Op zondag 20 april 2025 19:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toch doet Mou wel iets goed als Bruyneel op je reageert na een verkeerde voorspelling
Niet vanaf het begin terugkijken en doorspoelen.quote:Op zondag 20 april 2025 20:09 schreef hhh38 het volgende:
Ik heb iets gemist
Heb alleen de laatste 10km teruggekeken, maar had dus eerder moeten beginnen.
Bruyneel is ook geobsedeerd door Benji Naesen, mensen met een mening op twitter houden hem erg bezig.quote:Op zondag 20 april 2025 19:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toch doet Mou wel iets goed als Bruyneel op je reageert na een verkeerde voorspelling
Laten we vooral niet vergeten dat het ook gewoon een keiharde xenofoob, racist en seksist is.quote:Op zondag 20 april 2025 20:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Overigens doet mou natuurlijk niet zomaar voorspellingen, op de nieuwe fiets van UAE zou Pogacar geen koers meer verliezen. Andere renners zouden willen dat ze een andere sport hadden gekozen. En dan nog duizend van dat soort arrogante uitgespraken, gekoppeld aan het buitengewoon denigrerend spreken over iedere renner die niet Pogacar heet.
Nou, ja, dan komt de boomerang bij iedere gelegenheid wel terug ja.
Bij ES zag ook alleen Karsten het in eerste instantie. Hermsen zei bijna hetzelfde als Andriesquote:Op zondag 20 april 2025 19:37 schreef Felagund het volgende:
Matig commentaar van Andries Lamain trouwens bij de NOS bij de finish, hij noemde zowel Evenepoel als Pogacar als winnaar, maar zag niet dat Skjelmose uiteindelijk won.
Vind het ook niet heel erg storend. Er zijn ergere dingen.quote:Op zondag 20 april 2025 20:58 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bij ES zag ook alleen Karsten het in eerste instantie. Hermsen zei bijna hetzelfde als Andries
En “vanaf het begin” was dit keer ook relatief dichtbij de finish..quote:Op zondag 20 april 2025 20:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Niet vanaf het begin terugkijken en doorspoelen.
Volgend jaar Pogacar nog 10% beter?quote:Op zondag 20 april 2025 21:25 schreef DecoAoreste het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat de zege van Skjelmose van vandaag écht heel goed is voor de wielersport. Wat je verder ook persoonlijk vindt van die man.
Ik hoop vooral dat men doorheeft dat hoewel Pogacar een volkomen lachwekkende en ongeloofwaardig mutant is, je op zich nog best iets kan doen als je daarachter maar fatsoenlijk samenwerkt. De mentaliteit dat je automatisch voor de 2e plek rijdt als Pogacar vertrekt werd ook wel beetje een self-fulfilling prophecy.quote:Op zondag 20 april 2025 21:25 schreef DecoAoreste het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat de zege van Skjelmose van vandaag écht heel goed is voor de wielersport. Wat je verder ook persoonlijk vindt van die man.
Goed verwoord. Dat is ongeveer wat ik bedoelde ja.quote:Op zondag 20 april 2025 21:30 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik hoop vooral dat men doorheeft dat hoewel Pogacar een volkomen lachwekkende en ongeloofwaardig mutant is, je op zich nog best iets kan doen als je daarachter maar fatsoenlijk samenwerkt. De mentaliteit dat je automatisch voor de 2e plek rijdt als Pogacar vertrekt werd ook wel beetje een self-fulfilling prophecy.
Temu-Mou Peyroto hopelijk.quote:Op zondag 20 april 2025 21:18 schreef Koffieplanter het volgende:
Het Pogacar-topic op CN staat ook in full meltdown mode sinds vanmiddag.
Deze week staat hem ook niet veel goeds te wachten. Die gaat nu keihard forceren.quote:Op zondag 20 april 2025 20:19 schreef Felagund het volgende:
Ik zou de bruggen in de buurt van Mou maar in de gaten houden, vorige week al verloren in Roubaix en vandaag in AGR.
Dat lijkt me niet.. vraag me zelfs af of de allerbeste Alaphilippe nu zou winnenquote:Op zondag 20 april 2025 21:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Deze week staat hem ook niet veel goeds te wachten. Die gaat nu keihard forceren.
Overigens zie ik Alaphilippe de Waalse Pijl wel winnen.
Edities daarvoor waren ook prima toch? Met eerst Gilbert vs Kwiat en daarna Valgren, al was dat qua naam niet bijzonder.. maar 2019 zal altijd wel terugkomen in compilaties over 20/30 jaar jaquote:Op zondag 20 april 2025 21:46 schreef Fretwork het volgende:
Amstel ook wel weer met een mooie editie, volgens mij gaat het internationaal best goed sinds 2019 qua populariteit
Maar 1 punch nodig, het zou kunnen, want die ene punch is precies wat hij nog heeft. Denk dat de aanloop stiekem toch al te zwaar is, maar op papier kan het wel.quote:Op zondag 20 april 2025 21:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Deze week staat hem ook niet veel goeds te wachten. Die gaat nu keihard forceren.
Ik geef Alaphilippe en Barré een grotere kans dan Evenepoel en wellicht Pogacar om eerlijk te zijn.quote:Op zondag 20 april 2025 21:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet.. vraag me zelfs af of de allerbeste Alaphilippe nu zou winnen
quote:Lorena Wiebes zag dat haar ploeggenote de afgelopen maanden zoekende was door die verschuiving. "Bij het kopvrouwschap hoort nu eenmaal meer druk. Niet alleen van de ploeg, maar ook van jezelf", zegt de topsprintster.
"In teammeetings hebben we regelmatig tegen Mischa gezegd dat ze weer lekker vrijuit moest koersen en aanvallen. Mischa heeft het koersinzicht om het juiste moment te kiezen. Dat zag je vandaag weer."
Een punch wel inderdaad, maar Huy is wel een hele lange punch.. al won Teuns hier ook ooit toen Pogi en Evenepoel ook gewoon meededenquote:Op zondag 20 april 2025 22:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik geef Alaphilippe en Barré een grotere kans dan Evenepoel en wellicht Pogacar om eerlijk te zijn.
Pogacar leek het best zwaar te hebben bij de aanval van Alaphilippe. Die is op een punch best te pakken.
Dat was toch een groot deel van de meest gegeerde renners die beschikbaar waren? Waarbij bij Van Gils zelfs een handje is geholpen net als er eerder bij Roglic al een contract is afgekocht. Je kunt er zoveel geld op stukslaan als je wil, als de omkadering niet op welk gebied dan ook niet goed genoeg is gaan die ook de aansprekende resultaten niet aan elkaar rijgen.quote:Op zondag 20 april 2025 19:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ze haalden toch juist niet echt grote namen? Lazkano, Pithie, van Gils, Fisher-Black, de van Dijkes, Pellizzari.. vooral namen met het oog op de toekomst, maar nog geen gevestigde namen.
Alleen lijken die renners collectief een stap achteruit te hebben gezet (en ook wel wat pech)
Maar ze hebben in omkadering toch juist veel vervangen?quote:Op zondag 20 april 2025 22:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat was toch een groot deel van de meest gegeerde renners die beschikbaar waren? Waarbij bij Van Gils zelfs een handje is geholpen net als er eerder bij Roglic al een contract is afgekocht. Je kunt er zoveel geld op stukslaan als je wil, als de omkadering niet op welk gebied dan ook niet goed genoeg is gaan die ook de aansprekende resultaten niet aan elkaar rijgen.
Ja daarom, en nog best overtuigend ook. Verder kon een Valverde totaal niet wat Pogacar kon, maar was hij echt onverslaanbaar op dit soort dingen.quote:Op zondag 20 april 2025 22:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Een punch wel inderdaad, maar Huy is wel een hele lange punch.. al won Teuns hier ook ooit toen Pogi en Evenepoel ook gewoon meededen
Als Alaphilippe wint neem ik een jaar een Demi Vollering UIquote:Op zondag 20 april 2025 21:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Toch maar even quoten, je weet het maar nooit.quote:Op zondag 20 april 2025 23:02 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Als Alaphilippe wint neem ik een jaar een Demi Vollering UI
quote:Soudal Quick-Step niet opgezet met tactiek van ploeg Pogacar: “Na die grote valpartij hebben ze niet echt ingehouden”
Had je een week geleden gezegd dat Remco Evenepoel zou herbeginnen met een eerste en een derde plaats, ze zouden bij Soudal Quick-Step meteen getekend hebben. Maar na de spurtnederlaag in de Amstel Gold Race waren er toch enkele zure oprispingen richting UAE Team Emirates-XRG. “Ze reden redelijk bewust vol door.”
“Na die grote valpartij reed er een groepje weg met alleen maar sterke renners”, probeerde Tadej Pogacar toen hij geconfronteerd werd met de bedenkingen vanuit het Belgische team. “Die konden we niet zomaar laten rijden. Bovendien verliezen wij met Johnny (Narvaez, red) zelf ook een belangrijke pion in die valpartij. En versnelden we wel echt? Domen Novak reed al honderdvijftig kilometer aan de kop van het peloton.”
Klaas Lodewijck, ploegleider in de eerste wagen bij Soudal Quick-Step, had het anders gezien. “Ze versnelden eerst al toen Remco even stopte voor een sanitaire break”, zei Lodewijck. “Ze reden redelijk bewust vol door, vond ik. En na de grote valpartij hebben ze ook niet echt ingehouden. De kopgroep was echt wel binnen schot, dat kon het probleem niet zijn. Maar goed, zij doen hun koers, wij doen onze koers.”
Terwijl Pogacar achteraf diplomatisch om de hete brij heen danste - “Ik kan niet weten wie er allemaal aan het plassen is” - wilde ook Remco Evenepoel de zaken niet op de spits drijven. “Ik hoorde wel dat er na de valpartij een team aan het rijden was, maar ik wist niet wie. En het was wel degelijk een renner van UAE die als eerste viel. Ik zat in het wiel van Narvaez toen hij tegen de grond ging. Aangezien ik het zag gebeuren, kon ik ook tijdig reageren en dacht ik ook aan de val te ontsnappen. Tot zijn fiets terug in het peloton werd gekatapulteerd, pal op mij. Gevolg: een trage salto van mij, gelukkig zonder al te veel erg. Ik liet de ploeg meteen weten dat ik in orde was. Een schaafwonde aan mijn elleboog, meer hield ik er niet aan over. Of ik nadien schrik had? Toch niet! Je weet dat er gevallen wordt in de koers en nogmaals, de schade was miniem. Enkele kilometers verder brak een ploegmaat (Pepijn Reinderink, red) zijn sleutelbeen bij een val. Dat is pas erg.”
Alaphilippe was een paar jaar geleden nog bij de Grote Drie van het voorjaar, maar is inmiddels uit de top 20 gekukeld (mijn inziens). Ik denk dat zijn valpartij in LBL destijds het breekpunt was.quote:Op zondag 20 april 2025 21:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Meer het ontbreken van Taus.quote:Op maandag 21 april 2025 10:58 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Alaphilippe was een paar jaar geleden nog bij de Grote Drie van het voorjaar, maar is inmiddels uit de top 20 gekukeld (mijn inziens). Ik denk dat zijn valpartij in LBL destijds het breekpunt was.
Ik heb de finale net nog even wat teruggekeken en het is toch vaak Nys die het gat dicht lijkt te rijden op de groepjes van Healy, Barré die weg waren.quote:Op zondag 20 april 2025 19:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk dat ze elke keer op elkaar reageerden, geloof niet dat McNulty en Nys veel hebben gedaan?
Hoeveel morele overwinningen heeft Wout van Aert ondertussen in klassiekers?quote:
Absoluut eens, maar denk dat er genoeg zijn aanval op de Gulperberg wilden volgen, maar niet konden.quote:Op maandag 21 april 2025 10:58 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Alaphilippe was een paar jaar geleden nog bij de Grote Drie van het voorjaar, maar is inmiddels uit de top 20 gekukeld (mijn inziens). Ik denk dat zijn valpartij in LBL destijds het breekpunt was.
Zag Sammy gisteren net na afloop inderdaad al stoeltjes slepen bij de bus van Lidl Trek.quote:Op maandag 21 april 2025 12:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Check
Check
Check
Wel benieuwd naar de duosprint van Trek op de Muur van Huy, voor zover er daar sprake van is. Een 2-3 is niet onrealistisch.
Hij draait eigenlijk een heel kort voorjaar en op een gegeven moment moet je oogsten in plaats van goede resultaten rijden met het oog op de volgende race. Waar RvV misschien daadwerkelijk nog een opsteker was na het debacle van DdV, kom je nu niet meer weg met dit soort morele overwinningen.quote:Op maandag 21 april 2025 12:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hoeveel morele overwinningen heeft Wout van Aert ondertussen in klassiekers?
Waalse Pijl heeft 'ie toch ook geen schijn van kans?quote:Op maandag 21 april 2025 13:12 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Absoluut eens, maar denk dat er genoeg zijn aanval op de Gulperberg wilden volgen, maar niet konden.
Waalse Pijl is zo ongeveer de enige grote wedstrijd waar hij nog een reële kans heeft
Hele specifieke inspanning, zou kunnen afhankelijk van de koersquote:Op maandag 21 april 2025 15:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waalse Pijl heeft 'ie toch ook geen schijn van kans?
Die inspanning op de Gulperberg was wel een stuk korter dan de Muur van Hoei. Grote kans dat we halverwege de laatste beklimming een gigantische plof krijgen te zien.quote:Op maandag 21 april 2025 15:35 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hele specifieke inspanning, zou kunnen afhankelijk van de koers
Eensquote:Op maandag 21 april 2025 15:39 schreef Kloit het volgende:
[..]
Die inspanning op de Gulperberg was wel een stuk korter dan de Muur van Hoei. Grote kans dat we halverwege de laatste beklimming een gigantische plof krijgen te zien.
Tsja, hij is nu een keer hard omhoog geknald op een Limburgs kuitenbijtertje en daarna gewoon uit het wiel gereden. Waalse Pijl zijn de beklimmingen wel wat langer dan in Limburg.quote:Op maandag 21 april 2025 15:35 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hele specifieke inspanning, zou kunnen afhankelijk van de koers
Niemand zegt hier dat Flip gaat winnen. Enkel dat dit de enige grote wedstrijd is waar hij nog een kansje heeft omdat het een hele specifieke inspanning is. Niet meer, niet minder.quote:Op maandag 21 april 2025 15:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja, hij is nu een keer hard omhoog geknald op een Limburgs kuitenbijtertje en daarna gewoon uit het wiel gereden. Waalse Pijl zijn de beklimmingen wel wat langer dan in Limburg.
Zeker, maar vergeet niet dat hij ook in de 10km voor de Gulperberg wel gewoon op de eerste rij weet te zitten.quote:Op maandag 21 april 2025 15:39 schreef Kloit het volgende:
[..]
Die inspanning op de Gulperberg was wel een stuk korter dan de Muur van Hoei. Grote kans dat we halverwege de laatste beklimming een gigantische plof krijgen te zien.
Als je die namen op een rij zet zie je wel dat er de laatste jaren veel kansen zijn voor renners uit de tweede lijn. Komt ook wel omdat er in het huidige peloton niet echt renners zijn die er op dit terrein ver bovenuit steken zoals Valverde, Purito en Flip in het verleden.quote:Op maandag 21 april 2025 16:08 schreef Fretwork het volgende:
In de laatste 3 jaar hebben Williams, Vauquelin, Van Gils, Pogacar, Skjelmose, Landa, Teuns, Valverde en Vlasov podium gereden
Puur wedstrijddagen tellen is te kort door de bocht. Over een Parijs-Roubaix wordt gezegd dat je alleen al van die inspanning langer dan een week moet herstellen. En als hij Waalse Pijl gaat rijden kan ik me niet voorstellen dat hij hersteld is van inspanning AGR, en daarna is het opnieuw twijfelachtig of hij dan (volledig) hersteld is bij LBL.quote:Op maandag 21 april 2025 15:12 schreef Idisrom het volgende:
Wat ik ook vreemd vind klinken in de kritieken, is dat Pogacar teveel rijdt in dit voorjaar.
Maar hij rijdt alleen op een zaterdag of een zondag, en komt op 7 wedstrijddagen in twee maanden tijd.
Er werd gesteld dat hij een reële kans heeft (om te winnen, neem ik aan dan). Dat lijkt me wat te gek. Ik denk best dat hij kort kan eindigen, maar dan moet hij echt rijden om kort te eindigen. Niet met het idee dat hij nog kan winnen na een of andere aanval.quote:Op maandag 21 april 2025 16:00 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Niemand zegt hier dat Flip gaat winnen. Enkel dat dit de enige grote wedstrijd is waar hij nog een kansje heeft omdat het een hele specifieke inspanning is. Niet meer, niet minder.
Ik heb het gelezen als dat dit de enige grotere koers is waar hij nog een kans(je) heeft. Door de specifieke inspanning die hem relatief goed ligt.quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er werd gesteld dat hij een reële kans heeft (om te winnen, neem ik aan dan). Dat lijkt me wat te gek. Ik denk best dat hij kort kan eindigen, maar dan moet hij echt rijden om kort te eindigen. Niet met het idee dat hij nog kan winnen na een of andere aanval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |