abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218135320
quote:
Alles bij elkaar zijn er dan 1,23 miljoen single mannen en 1,7 miljoen single vrouwen in Nederland.
En het grootste deel van die single vrouwen woont in het bejaardenhuis.
pi_218136239
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 00:14 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Wat betreft je eerste vraag, nee dat valt me niet op, want vrouwen hebben er wel degelijk zelf ook voordelen bij als we een samenleving zouden krijgen met meer vrouwen dan mannen.

Voor de rest, waarom zo'n vijandige reactie? Het lijkt erop alsof je echt boos wordt over deze discussie. Heb ik een gevoelig punt geraakt?
Nou ja, sorry hoor, zo was het niet bedoeld.
Ik zie niet waar dat voordeel voor vrouwen dan zit.
Zit nu dus te denken aan samenlevingen waar 1 man er 4 of meer vrouwen op na houdt.
Ik weet niet hoe de verhoudingen daar liggen Man/Vrouw 50/50?
Denk je echt dat vrouwen die onderdeel uitmaken van een harem zoveel gelukkiger zijn? Of wat voor voordelen zou dit kunnen hebben voor vrouwen?

[ Bericht 15% gewijzigd door Hiddendoe op 06-07-2025 07:26:49 ]
  zondag 6 juli 2025 @ 08:43:36 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218136487
In theorie klinkt het niet eens heel onaantrekkelijk. Maar ik vrees dat het gaat leiden tot veelwijverij en overwaardering van de man. Verder voorzie ik wel problemen wat betreft voortplanting, want hoe voorkom je dat vrouwen op natuurlijke wijze zwanger raken? En wie bepaalt in welke gezinnen jongens geboren mogen worden?
Resistance is futile.
pi_218137540
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 08:43 schreef Seven. het volgende:
In theorie klinkt het niet eens heel onaantrekkelijk. Maar ik vrees dat het gaat leiden tot veelwijverij en overwaardering van de man. Verder voorzie ik wel problemen wat betreft voortplanting, want hoe voorkom je dat vrouwen op natuurlijke wijze zwanger raken? En wie bepaalt in welke gezinnen jongens geboren mogen worden?
Theorieën klinken altijd mooi, de praktijk laat heel vaak iets anders zien.
  zondag 6 juli 2025 @ 11:25:29 #30
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218137595
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 17:45 schreef marretak het volgende:
Sommige type vrouwen,ook vaak buitenlands, kunnen teveel om een date verlegen zitten en gaan teveel smeken of je op straat blokeren zelfs om maar aandacht te trekken, voor mijn type hetero man is dit soms erg benauwend,
Gewoon doorlopen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218224691
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 11:25 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Gewoon doorlopen.
Erg expressief en exprovert en doorzichtig de laatste jaren je ziet ze al van 100 meter afstand plannen maken je te benaderen en dan kan je vaak geen kant op , ja dan oversteken naar andere kant van de straat maar daar staat alweer de volgende in aankomst die plannen aan het maken is in de jacht op de witte single man? Ewwww saai kan dat zijn, en ze functioneren ook zonder elkaar allemaal echt te kenen in groeps verband
pi_218224703
Lijkt utopie maar irl betekend het vaak ook een te grote groep vrouwen die wanhoopt naar een man en dan steeds grenzen gaan opzoeken of over grenzen gaan?
  woensdag 16 juli 2025 @ 05:10:44 #33
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218225084
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 23:48 schreef marretak het volgende:

[..]
Erg expressief en exprovert en doorzichtig de laatste jaren je ziet ze al van 100 meter afstand plannen maken je te benaderen en dan kan je vaak geen kant op , ja dan oversteken naar andere kant van de straat maar daar staat alweer de volgende in aankomst die plannen aan het maken is in de jacht op de witte single man? Ewwww saai kan dat zijn, en ze functioneren ook zonder elkaar allemaal echt te kenen in groeps verband
Maar ze verwachten wel altijd iets van je en als je dat niet geeft is er niets aan de hand.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218226060
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 07:20 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik zie niet waar dat voordeel voor vrouwen dan zit.
Ik dacht dat ik meerdere voordelen had aangegeven.

In een maatschappij met veel meer vrouwen dan mannen zullen veel minder zedendelicten plaatsvinden. Verreweg de meeste daders van zedendelicten zijn mannen, en verreweg de meeste slachtoffers zijn vrouwen. In een maatschappij met veel meer vrouwen dan mannen zal de kans dat je als vrouw het slachtoffer wordt van een zedendelict aanmerkelijk kleiner zijn.

Ook in het voorbeeld dat ik gaf van het personeelstekort in de zorg hebben vrouwen er voordeel bij als we dat oplossen door een maatschappij te creëren met veel meer vrouwen dan mannen, in plaats van dat we meer mannen proberen te interesseren voor een baan in de zorg. Veel vrouwen vinden het immers onplezierig om door een mannelijke zorgmedewerker behandeld te worden.
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 07:20 schreef Hiddendoe het volgende:
Zit nu dus te denken aan samenlevingen waar 1 man er 4 of meer vrouwen op na houdt.
Ik denk niet dat er samenlevingen zijn waar dat heel veel gebeurt.

Met het sperma sorteren zou je wel een samenleving kunnen creëren waarin er op iedere man vier vrouwen zijn, en dan zou je dat wel kunnen krijgen. Ik vraag me ook af of dat gewenst zou zijn. Nu ben ik er vast van overtuigd dat het allerlei voordelen biedt als we een maatschappij krijgen met veel meer vrouwen dan mannen, maar met een verhouding van 20% mannen en 80% vrouwen slaat de slinger misschien wel weer te veel naar de andere kant uit.
pi_218226079
quote:
Verder voorzie ik wel problemen wat betreft voortplanting, want hoe voorkom je dat vrouwen op natuurlijke wijze zwanger raken?
Dat kun je niet voorkomen. Je kunt het wel onaantrekkelijk maken door regelgeving waardoor vrouwen die op natuurlijke wijze zwanger worden, moeten betalen voor allerlei voorzieningen die wel gratis zijn als ze door middel van sperma sorteren zwanger worden.
quote:
En wie bepaalt in welke gezinnen jongens geboren mogen worden?
Dat kun je niet bepalen. Dat blijft een kwestie van toeval.
pi_218226167
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 09:14 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik dacht dat ik meerdere voordelen had aangegeven.

In een maatschappij met veel meer vrouwen dan mannen zullen veel minder zedendelicten plaatsvinden. Verreweg de meeste daders van zedendelicten zijn mannen, en verreweg de meeste slachtoffers zijn vrouwen. In een maatschappij met veel meer vrouwen dan mannen zal de kans dat je als vrouw het slachtoffer wordt van een zedendelict aanmerkelijk kleiner zijn.

Ook in het voorbeeld dat ik gaf van het personeelstekort in de zorg hebben vrouwen er voordeel bij als we dat oplossen door een maatschappij te creëren met veel meer vrouwen dan mannen, in plaats van dat we meer mannen proberen te interesseren voor een baan in de zorg. Veel vrouwen vinden het immers onplezierig om door een mannelijke zorgmedewerker behandeld te worden.
[..]
Ik denk niet dat er samenlevingen zijn waar dat heel veel gebeurt.

Met het sperma sorteren zou je wel een samenleving kunnen creëren waarin er op iedere man vier vrouwen zijn, en dan zou je dat wel kunnen krijgen. Ik vraag me ook af of dat gewenst zou zijn. Nu ben ik er vast van overtuigd dat het allerlei voordelen biedt als we een maatschappij krijgen met veel meer vrouwen dan mannen, maar met een verhouding van 20% mannen en 80% vrouwen slaat de slinger misschien wel weer te veel naar de andere kant uit.
Heel leuk allemaal en bedankt voor je toelichting maar ik zie nog steeds meer problemen dan voordelen.
Ik denk dat de belangrijkste oorzaak van het personeelstekort vooral zit in hoge werkdruk en lage salarissen.
pi_218226274
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 09:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dat kun je niet voorkomen. Je kunt het wel onaantrekkelijk maken door regelgeving waardoor vrouwen die op natuurlijke wijze zwanger worden, moeten betalen voor allerlei voorzieningen die wel gratis zijn als ze door middel van sperma sorteren zwanger worden.
Hier ga je dus al. Welke voorzieningen?
En hoe voorkom je dan fraude in deze?
Want niet alleen bij deze 'voorzieningen' kan er gefraudeerd worden, ook is fraude mogelijk in het selectieproces van het sperma.

quote:
Dat kun je niet bepalen. Dat blijft een kwestie van toeval.
Hoe dan? Want toeval bestaat niet in deze context, het is toch echt een keuze hoor.
pi_218227511
Verder is het ook wel een beetje een mannen-haat-topic.

Zou de wereld er echt zoveel beter uit zien met minder mannen?

Mannen zijn grappig. Mannen zijn creatief. Mannen zijn vaker of heel dom of extreem intelligent. Mannen doen rare dingen zoals zelf een motor-skateboard bouwen om te kijken of ze daarmee door een looping kunnen gaan om vervolgens hun beide sleutelbenen te breken. Maar ja, met deze instelling kom je wel verder. Vrijwel alles wat je om je heen ziet is uitgevonden door een man. Het productieproces uitgedacht door een man. Onderhouden door mannen. Het internet, computers, auto's, vliegtuigen, maar ook bakstenen, ramen, etc.

En nee, dit komt niet alleen omdat vrouwen vroeger maar 'thuis moesten blijven' en dus niets konden inbrengen. Mannen en vrouwen zijn gewoon verschillend qua manieren van denken en dat is juist wat het zo goed laat werken.

Het klopt inderdaad dat mannen ook vaker geweld plegen, al is dat grotendeels richting 'elkaar' (andere mannen dus). En inderdaad, seksueel geweld jegens vrouwen wordt meestal gedaan door mannen.

Maar er zit ook een keerzijde aan dit verhaal. Want 'bepaalde' mannen beschermen andere mannen en vrouwen ook weer van deze 'slechte' mannen of de vijand.
Zonder mannen wellicht minder aanvallers, maar ook minder verdedigers!

Nog even afgezien van de andere vele morele bezwaren en praktische zaken (harem's, de rechten in de samenleving, etc) moet dit weerwoord toch even worden gegeven.

En als laatste, mensen denken vaak dat mannen oorlog voeren en dat er onder vrouwelijke leiding geen oorlog of geweld meer zou zijn. Maar dan ken je vrouwen dus niet. Die zijn minstens net zo competitief en moordlustig als mannen. Ze spelen het spel alleen anders. Dus dat is zeker geen garantie.

We hebben elkaar gewoon nodig, we vullen elkaar aan. We hebben beiden onze goede en slechte kanten. En zo draait de wereld al miljarden jaren.

We kunnen beter iets doen aan religie, achterlijkheid, het mengen van culturen wat zorgt voor haat, etc als we de echte problemen willen oplossen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')