abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 april 2025 @ 15:31:06 #1
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217411479
Uit onderzoek door de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) blijkt dat de risico’s om milieuschade bij grootschalige toepassing van LD-staalslakken te voorkomen onvoldoende worden beheerst. Op 9 van de 10 onderzochte locaties waar deze staalslakken zijn toegepast, is sprake van milieuschade ondanks dat de toepassingen voldeden aan de geldende wet- en regelgeving. De inspectie concludeert dat de regelgeving voor toepassing van LD-staalslakken tekortschiet en te weinig bescherming biedt voor mens en milieu.

https://www.ilent.nl/actu(...)onvoldoende-beheerst

https://www.ilent.nl/docu(...)isicovol-voor-milieu

Typisch Nederland: geen probleem om de leefomgeving te verpesten met giftig afval waarvoor je betaald krijgt om het af te nemen. Sterker nog: we noemen het circulair! Vervuilen moet immers wel een beetje rendabel blijven hè.
Huilen dan.
  zaterdag 19 april 2025 @ 15:48:26 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217411637
Blijkbaar is dit nog steeds niet opgelost? :')

Risico's verkeerd gebruik staalslakken waren al tientallen jaren bekend

quote:
Dit is lang niet de eerste waarschuwing. In 2005 dringt toenmalig staatssecretaris Pieter van Geel er al bij gemeenten en aannemers op aan dat ze moeten letten op een verantwoorde toepassing. 'Gezien de grote kans op optreden van negatieve milieueffecten wordt afgeraden staalslak en hoogovenslak(zand) zonder adequate voorzieningen te gebruiken in aanvullingen of ophogingen', staat in een door de staatssecretaris onderschreven beleidsdocument.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_217412742
quote:
81s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:48 schreef Starhopper het volgende:
Blijkbaar is dit nog steeds niet opgelost? :')

Risico's verkeerd gebruik staalslakken waren al tientallen jaren bekend

[..]

Dit is typisch Nederland. Waarschijnlijk wordt het staal gewoon in Nederland geproduceerd, dus dan blijven we het gewoon gebruiken (op deze manier), ongeacht de gevolgen. Lekker voor economisch gewin.

Hetzelfde gebeurde met asbest. In Groot-Brittanie waren ze allang gestopt, maar Nederland ging nog gewoon 50 jaar lang door met kanker verspreiden, immers asbest was goedkoop en lekker voor de economie.

Ze leren het nooit.
  zaterdag 19 april 2025 @ 18:44:29 #4
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_217412817
Typerend voor de politiek: Alles voor de korte termijn, verkiezingen zijn er om de 4 jaar, dus snel resultaat scoort.
Of het nu gaat om infrastructuur, duurzaamheid , openbaar vervoer, het is overal hetzelfde liedje.
Duurzame investeringen die zich pas na pakweg 20 jaar gaan uitbetalen zijn politiek niet interessant.
pi_217412821
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 18:44 schreef kibo het volgende:
Typerend voor de politiek: Alles voor de korte termijn, verkiezingen zijn er om de 4 jaar, dus snel resultaat scoort.
Of het nu gaat om infrastructuur, duurzaamheid , openbaar vervoer, het is overal hetzelfde liedje.
Duurzame investeringen die zich pas na pakweg 20 jaar gaan uitbetalen zijn politiek niet interessant.
Verkeerde topic.

Daarnaast is deze dubbel: NWS / Milieurisico’s LD-staalslakken worden onvoldoende beheerst
pi_217421576
Dubbel innen. De hoofdprijs voor een gebouw van afval en het afval zelf
pi_217421853
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 18:44 schreef kibo het volgende:
Toch frappant hoe dan keer op keer 'Wij kiezen voor de belangen en het geld van de partijen/mensen die zelf geen of minimale schade ondervinden van deze laksheid. U als gewone burger moet er maar mee dealen dat het de vervuiler te duur is. Straks vertrekt ie en heb je geen baan, is dat wat je wilt!' de 'populaire' optie blijkt. En dat er daarbij genoeg opiniemakers te vinden zijn die dat nog verdedigen ook.
What Would Goku Do
pi_217422175
Ik zit zelf in die recycling (maar dan van vliegas/bodemslak van kolencentrales) en de regels qua uitloging, zware metalen, giftige stoffen e.d., zijn heel streng. Verbaas me keer op keer dar er strenge regels zijn, maar van overheidswege niet effectief tegen overtreding wordt opgetreden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator maandag 21 april 2025 @ 04:54:54 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217427629
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')