abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin woensdag 16 april 2025 @ 14:15:17 #1
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217384455

[ Bericht 100% gewijzigd door Straatcommando. op 17-04-2025 18:06:45 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217384507
Groenlinks en D66 willen een utopie.
pi_217384603
quote:
,Aan die datum houden we wel vast en daar gaan we ook op handhaven. Het is bedoeld om schonere lucht in de stad te krijgen”, zegt Daemen.
En ook dit past weer keurig in het gebruikelijke stramien. Je hebt op papier staan dat je X verbiedt/verplicht per *tamelijk arbitrair gekozen mooi afgeronde datum*, en dan kun je verdere discussie of nadelige gevolgen gewoon negeren. Ja hebben we nu eenmaal in de theoretisch werkende achterkamertjes van de vierde verdieping zo afgesproken jongens. Is goed bedoeld. Lalalalala!
  Forum Admin woensdag 16 april 2025 @ 14:33:47 #4
pi_217384621
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 14:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
En ook dit past weer keurig in het gebruikelijke stramien. Je hebt op papier staan dat je X verbiedt/verplicht per *tamelijk arbitrair gekozen mooi afgeronde datum*, en dan kun je verdere discussie of nadelige gevolgen gewoon negeren. Ja hebben we nu eenmaal in de theoretisch werkende achterkamertjes van de vierde verdieping zo afgesproken jongens. Is goed bedoeld. Lalalalala!
"Je bent toch geen tokkie/wappie?"
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 16 april 2025 @ 14:34:33 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217384629
1 woord: Nijmegen.
  woensdag 16 april 2025 @ 14:34:39 #6
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217384632
Nijmegen krijgt dus met een nog grotere fatbike hype te maken ;(
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  woensdag 16 april 2025 @ 14:35:08 #7
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217384639
Ik ben er geen voorstander van. Maar het verbieden van stinkende fijnstofmonstertjes zoals brommers e.d. is relatief makkelijk substitueerbaar. Maar ik vind het een beperking en ik ben dus ook tegen.

Het is juist heel onredelijk om dat van (vracht)auto's te vragen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_217384648
Coalitie:
quote:
GroenLinks, Stadspartij Nijmegen en D66 vormen de nieuwe coalitie in Nijmegen.
Over 11 maanden weer verkiezingen.
pi_217384668
Moest even terugdenken aan mijn tienerjaren met mijn Honda MT5 O+
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Forum Admin woensdag 16 april 2025 @ 14:38:44 #10
pi_217384675
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2025 14:35 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben er geen voorstander van. Maar het verbieden van stinkende fijnstofmonstertjes zoals brommers e.d. is relatief makkelijk substitueerbaar. Maar ik vind het een beperking en ik ben dus ook tegen.

Ik weet eerlijk gezegd niet of moderne viertakt brommers ook zoveel fijnstof uitstoten. Oude tweetakters wel, maar die zijn bijna uitgestorven
pi_217384699
Het is vooral de 'we moeten iets doen' ziekte. Een probleem verzinnen of uitvergroten, daarvoor een zogenaamde oplossing voor presenteren en beloven daar keihard op te handhaven. Ambtenaren leven in papieren werkelijkheden waar dingen als uitkomsten niet belangrijk zijn.
  woensdag 16 april 2025 @ 14:42:55 #12
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217384704
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 14:37 schreef Hathor het volgende:
Moest even terugdenken aan mijn tienerjaren met mijn Honda MT5 O+
Ik kwam gisteren bij toeval nog een heel leuk Youtube kanaal tegen O+

En die ga jij denk ik ook wel leuk vinden ^O^

https://www.youtube.com/@TheClassicMotorcycleChannel

Je moet vooral die 'Shorts' bekijken; daar ben ik gisteren toch gauw een half uur mee bezig geweest :P
  woensdag 16 april 2025 @ 14:44:09 #13
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_217384724
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 14:36 schreef Nober het volgende:
Coalitie:
[..]
Over 11 maanden weer verkiezingen.
Haha hiermee vraag je ook om zulke idiote plannen :')
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  woensdag 16 april 2025 @ 14:48:45 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217384801
Dit mag dus straks niet meer in Nijmegen

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
pi_217384814
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2025 14:35 schreef phpmystyle het volgende:

Als schone lucht leidend was geweest dan waren tweetaktbrommers 2 decennia geleden al uitgefaseerd. Die zijn namelijk vaak 1000 keer vuiler dan een oude diesel vrachtwagen. Ik heb geen enkel probleem met dat soort maatregelen, op zich.

Maar we hebben een openbare weg in Nederland en daar gaat de rijksoverheid over. Als je in Arnhem een brommer mag rijden mag je daarop ook naar Nijmegen rijden. Belachelijk dat het van de deugdrang van een gemeenteraad afghangt of je de stad binnen mag. En dan die subsidieregeling, weer de overheid die van twee kanten macht over de burger neemt en maximale bemoeienis nastreeft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 16 april 2025 @ 15:05:40 #16
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217384978
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 14:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Als schone lucht leidend was geweest dan waren tweetaktbrommers 2 decennia geleden al uitgefaseerd. Die zijn namelijk vaak 1000 keer vuiler dan een oude diesel vrachtwagen. Ik heb geen enkel probleem met dat soort maatregelen, op zich.

Maar we hebben een openbare weg in Nederland en daar gaat de rijksoverheid over. Als je in Arnhem een brommer mag rijden mag je daarop ook naar Nijmegen rijden. Belachelijk dat het van de deugdrang van een gemeenteraad afghangt of je de stad binnen mag. En dan die subsidieregeling, weer de overheid die van twee kanten macht over de burger neemt en maximale bemoeienis nastreeft.
Dat ook. Straks krijg je bij elk dorp een file omdat je als bestuurder eerst op het bord moet kijken of je auto wel aan alles voldoet. Amsterdam zal Tesla willen verbieden, terwijl ik graag juist moderne deelauto's wil verbieden. Dan krijg je een onoverzichtelijk brei aan regels.
  Forum Admin woensdag 16 april 2025 @ 15:09:24 #17
pi_217385013
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2025 15:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat ook. Straks krijg je bij elk dorp een file omdat je als bestuurder eerst op het bord moet kijken of je auto wel aan alles voldoet. Amsterdam zal Tesla willen verbieden, terwijl ik graag juist moderne deelauto's wil verbieden. Dan krijg je een onoverzichtelijk brei aan regels.
Dat heb je tot op zekere hoogte al met die "mileuzones"

En weet je, ik ben niet per definitie tegen zulke dingen. Je wil die hele oude vervuilende zooi helemaal niet in je stad hebben. Alleen wordt die schroef steeds harder aangedraaid.
  woensdag 16 april 2025 @ 15:13:21 #18
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217385046
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 15:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En weet je, ik ben niet per definitie tegen zulke dingen. Je wil die hele oude vervuilende zooi helemaal niet in je stad hebben. Alleen wordt die schroef steeds harder aangedraaid.
Je maakt vervoer op die manier ontzettend duur.
Niet iedereen heeft 8k bruto om daarmee regelmatig je vervoersmiddel om te ruilen voor een nieuwe.
Ironische is dat dat soort beleidseffecten vooral komt vanuit linkse colleges.
pi_217385097
Havana aan de Waal genot
pi_217385105
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 15:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En weet je, ik ben niet per definitie tegen zulke dingen. Je wil die hele oude vervuilende zooi helemaal niet in je stad hebben.
Ik wel eigenlijk. We hebben al heel lang landelijk geldige (en tegenwoordig zelfs Europese) steeds strengere toelatingseisen voor wegvoertuigen om juist een wirwar aan plaatselijke regelgeving te voorkomen. Die werken prima: door natuurlijk verloop verschoont het wagenpark altijd al, en dan zijn er ook nog keuringen en de politie voor individuele exemplaren waar echt wat mis mee is. Dan moeten gemeentes niet ook nog in staat gesteld worden om daar bovenop ook nog eens allerlei extra, burgers op kosten jagende subjectieve maatregelen te verzinnen.

quote:
Alleen wordt die schroef steeds harder aangedraaid.
Zoals voorspeld. De dwangbrigade is nooit klaar.
pi_217385256
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2025 15:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik vind een esthetisch straatbeeld dan weer belangrijk, dus op grond van de geestelijke gezondheid van de ingezetenen moet er een welstandscommissie komen die bepaalt welke auto's te lelijk zijn om toe te laten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217385293
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 15:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik vind een esthetisch straatbeeld dan weer belangrijk, dus op grond van de geestelijke gezondheid van de ingezetenen moet er een welstandscommissie komen die bepaalt welke auto's te lelijk zijn om toe te laten.
En de volgende stap: ook voor mensen?
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  woensdag 16 april 2025 @ 15:51:54 #23
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217385318
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 14:42 schreef MoreDakka het volgende:
Het is vooral de 'we moeten iets doen' ziekte. Een probleem verzinnen of uitvergroten, daarvoor een zogenaamde oplossing voor presenteren en beloven daar keihard op te handhaven. Ambtenaren leven in papieren werkelijkheden waar dingen als uitkomsten niet belangrijk zijn.
Precies dit. Hoeveel brommers zijn er nu in de gemeente? Nijmegen is echt een walgelijk links deugnest wat allerlei nietszeggende problemen aanpakt. En de echte problemen niet durft te benoemen of aan te pakken.

Ondertussen staan auto's in een lange file door de stad te ronken en wordt daar niks aangedaan. Door bijvoorbeeld de doorstroming te verbeteren.
  woensdag 16 april 2025 @ 15:55:00 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217385349
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 15:51 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Precies dit. Hoeveel brommers zijn er nu in de gemeente? Nijmegen is echt een walgelijk links deugnest wat allerlei nietszeggende problemen aanpakt. En de echte problemen niet durft te benoemen of aan te pakken.

Ondertussen staan auto's in een lange file door de stad te ronken en wordt daar niks aangedaan. Door bijvoorbeeld de doorstroming te verbeteren.
Die krijgen dus nog meer fatbike-shit over zich heen straks. Wat nog erger is want die hoor je amper aankomen en er zitten bijkans nog grotere debieltjes op dan op die brommers.
pi_217385357
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 14:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik weet eerlijk gezegd niet of moderne viertakt brommers ook zoveel fijnstof uitstoten. Oude tweetakters wel, maar die zijn bijna uitgestorven
Klopt. Voor zover ik me herinner mogen tweetakt brommers sinds 2011 niet meer verkocht worden. Dat wil zeggen, er gingen toen nieuwe milieunormen gelden waar tweetakt onmogelijk aan kon voldoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')