En ook dit past weer keurig in het gebruikelijke stramien. Je hebt op papier staan dat je X verbiedt/verplicht per *tamelijk arbitrair gekozen mooi afgeronde datum*, en dan kun je verdere discussie of nadelige gevolgen gewoon negeren. Ja hebben we nu eenmaal in de theoretisch werkende achterkamertjes van de vierde verdieping zo afgesproken jongens. Is goed bedoeld. Lalalalala!quote:,Aan die datum houden we wel vast en daar gaan we ook op handhaven. Het is bedoeld om schonere lucht in de stad te krijgen”, zegt Daemen.
"Je bent toch geen tokkie/wappie?"quote:Op woensdag 16 april 2025 14:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En ook dit past weer keurig in het gebruikelijke stramien. Je hebt op papier staan dat je X verbiedt/verplicht per *tamelijk arbitrair gekozen mooi afgeronde datum*, en dan kun je verdere discussie of nadelige gevolgen gewoon negeren. Ja hebben we nu eenmaal in de theoretisch werkende achterkamertjes van de vierde verdieping zo afgesproken jongens. Is goed bedoeld. Lalalalala!
Over 11 maanden weer verkiezingen.quote:GroenLinks, Stadspartij Nijmegen en D66 vormen de nieuwe coalitie in Nijmegen.
Ik weet eerlijk gezegd niet of moderne viertakt brommers ook zoveel fijnstof uitstoten. Oude tweetakters wel, maar die zijn bijna uitgestorvenquote:Op woensdag 16 april 2025 14:35 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben er geen voorstander van. Maar het verbieden van stinkende fijnstofmonstertjes zoals brommers e.d. is relatief makkelijk substitueerbaar. Maar ik vind het een beperking en ik ben dus ook tegen.
Het is juist heel onredelijk om dat van (vracht)auto's te vragen.
Ik kwam gisteren bij toeval nog een heel leuk Youtube kanaal tegenquote:Op woensdag 16 april 2025 14:37 schreef Hathor het volgende:
Moest even terugdenken aan mijn tienerjaren met mijn Honda MT5
Haha hiermee vraag je ook om zulke idiote plannenquote:Op woensdag 16 april 2025 14:36 schreef Nober het volgende:
Coalitie:
[..]
Over 11 maanden weer verkiezingen.
Als schone lucht leidend was geweest dan waren tweetaktbrommers 2 decennia geleden al uitgefaseerd. Die zijn namelijk vaak 1000 keer vuiler dan een oude diesel vrachtwagen. Ik heb geen enkel probleem met dat soort maatregelen, op zich.quote:Op woensdag 16 april 2025 14:35 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben er geen voorstander van. Maar het verbieden van stinkende fijnstofmonstertjes zoals brommers e.d. is relatief makkelijk substitueerbaar. Maar ik vind het een beperking en ik ben dus ook tegen.
Het is juist heel onredelijk om dat van (vracht)auto's te vragen.
Dat ook. Straks krijg je bij elk dorp een file omdat je als bestuurder eerst op het bord moet kijken of je auto wel aan alles voldoet. Amsterdam zal Tesla willen verbieden, terwijl ik graag juist moderne deelauto's wil verbieden. Dan krijg je een onoverzichtelijk brei aan regels.quote:Op woensdag 16 april 2025 14:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als schone lucht leidend was geweest dan waren tweetaktbrommers 2 decennia geleden al uitgefaseerd. Die zijn namelijk vaak 1000 keer vuiler dan een oude diesel vrachtwagen. Ik heb geen enkel probleem met dat soort maatregelen, op zich.
Maar we hebben een openbare weg in Nederland en daar gaat de rijksoverheid over. Als je in Arnhem een brommer mag rijden mag je daarop ook naar Nijmegen rijden. Belachelijk dat het van de deugdrang van een gemeenteraad afghangt of je de stad binnen mag. En dan die subsidieregeling, weer de overheid die van twee kanten macht over de burger neemt en maximale bemoeienis nastreeft.
Dat heb je tot op zekere hoogte al met die "mileuzones"quote:Op woensdag 16 april 2025 15:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ook. Straks krijg je bij elk dorp een file omdat je als bestuurder eerst op het bord moet kijken of je auto wel aan alles voldoet. Amsterdam zal Tesla willen verbieden, terwijl ik graag juist moderne deelauto's wil verbieden. Dan krijg je een onoverzichtelijk brei aan regels.
Je maakt vervoer op die manier ontzettend duur.quote:Op woensdag 16 april 2025 15:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat heb je tot op zekere hoogte al met die "mileuzones"
En weet je, ik ben niet per definitie tegen zulke dingen. Je wil die hele oude vervuilende zooi helemaal niet in je stad hebben. Alleen wordt die schroef steeds harder aangedraaid.
Ik wel eigenlijk. We hebben al heel lang landelijk geldige (en tegenwoordig zelfs Europese) steeds strengere toelatingseisen voor wegvoertuigen om juist een wirwar aan plaatselijke regelgeving te voorkomen. Die werken prima: door natuurlijk verloop verschoont het wagenpark altijd al, en dan zijn er ook nog keuringen en de politie voor individuele exemplaren waar echt wat mis mee is. Dan moeten gemeentes niet ook nog in staat gesteld worden om daar bovenop ook nog eens allerlei extra, burgers op kosten jagende subjectieve maatregelen te verzinnen.quote:Op woensdag 16 april 2025 15:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat heb je tot op zekere hoogte al met die "mileuzones"
En weet je, ik ben niet per definitie tegen zulke dingen. Je wil die hele oude vervuilende zooi helemaal niet in je stad hebben.
Zoals voorspeld. De dwangbrigade is nooit klaar.quote:Alleen wordt die schroef steeds harder aangedraaid.
Ik vind een esthetisch straatbeeld dan weer belangrijk, dus op grond van de geestelijke gezondheid van de ingezetenen moet er een welstandscommissie komen die bepaalt welke auto's te lelijk zijn om toe te laten.quote:Op woensdag 16 april 2025 15:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ook. Straks krijg je bij elk dorp een file omdat je als bestuurder eerst op het bord moet kijken of je auto wel aan alles voldoet. Amsterdam zal Tesla willen verbieden, terwijl ik graag juist moderne deelauto's wil verbieden. Dan krijg je een onoverzichtelijk brei aan regels.
En de volgende stap: ook voor mensen?quote:Op woensdag 16 april 2025 15:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind een esthetisch straatbeeld dan weer belangrijk, dus op grond van de geestelijke gezondheid van de ingezetenen moet er een welstandscommissie komen die bepaalt welke auto's te lelijk zijn om toe te laten.
Precies dit. Hoeveel brommers zijn er nu in de gemeente? Nijmegen is echt een walgelijk links deugnest wat allerlei nietszeggende problemen aanpakt. En de echte problemen niet durft te benoemen of aan te pakken.quote:Op woensdag 16 april 2025 14:42 schreef MoreDakka het volgende:
Het is vooral de 'we moeten iets doen' ziekte. Een probleem verzinnen of uitvergroten, daarvoor een zogenaamde oplossing voor presenteren en beloven daar keihard op te handhaven. Ambtenaren leven in papieren werkelijkheden waar dingen als uitkomsten niet belangrijk zijn.
Die krijgen dus nog meer fatbike-shit over zich heen straks. Wat nog erger is want die hoor je amper aankomen en er zitten bijkans nog grotere debieltjes op dan op die brommers.quote:Op woensdag 16 april 2025 15:51 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Precies dit. Hoeveel brommers zijn er nu in de gemeente? Nijmegen is echt een walgelijk links deugnest wat allerlei nietszeggende problemen aanpakt. En de echte problemen niet durft te benoemen of aan te pakken.
Ondertussen staan auto's in een lange file door de stad te ronken en wordt daar niks aangedaan. Door bijvoorbeeld de doorstroming te verbeteren.
Klopt. Voor zover ik me herinner mogen tweetakt brommers sinds 2011 niet meer verkocht worden. Dat wil zeggen, er gingen toen nieuwe milieunormen gelden waar tweetakt onmogelijk aan kon voldoen.quote:Op woensdag 16 april 2025 14:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik weet eerlijk gezegd niet of moderne viertakt brommers ook zoveel fijnstof uitstoten. Oude tweetakters wel, maar die zijn bijna uitgestorven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |