abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 april 2025 @ 10:08:57 #1
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_217382633
Vernielingen door examenleerlingen, politie Rotterdam grijpt hard in

De politie heeft gisteren hard ingegrepen bij een middelbare school in Rotterdam, toen examenleerlingen met vuurwerk gooiden en probeerden deuren in te trappen. Meerdere agenten sloegen de scholieren met de lange wapenstok. Een scholier is opgepakt voor baldadigheid.

De school wil contact met de politie over het geweld dat door veel scholieren op hun mobieltje is vastgelegd. "Ik heb de filmpjes ook gezien en ik ben best geschrokken", zegt rector Ariėtte Kasbergen van het Rudolf Steiner College bij Rijnmond. "Ik weet de context van de gebeurtenis uit de filmpjes niet, maar de kinderen waren niet aan het vechten of hadden geen wapens bij zich. Het ziet er vrij heftig uit, terwijl ze naar mijn weten niet zoiets heftigs deden."

Het Rudolf Steiner College had de traditionele eindexamenstunt die voor gisteren gepland stond, verboden. De leerlingen die toch iets wilden doen op hun laatste schooldag, troffen een afgesloten gebouw aan.

"We hadden alleen wat confetti en slingerversiersels mee en wilden dat ophangen", aldus een van de leerlingen, die anoniem wil blijven. "Maar een klein groepje begon ineens op het dak te klimmen, met eieren te gooien en cobra's af te steken."

Geen gehoor
Docenten van de school liepen naar buiten en vroegen de examenleerlingen om weg te gaan. "Toen daar geen gehoor aan werd gegeven, hebben wij de politie gebeld", zegt rector Kasbergen. "Het werd grimmig maar het werd daarnaast ook voor de leerlingen gevaarlijk."

Volgens de rector klommen leerlingen op daken, probeerden ze deuren in te trappen en sloten te vernielen. Ook werd er met vuurwerk en eieren gegooid.

Op filmpjes die op sociale media rondgaan, is te zien dat er al snel veel agenten rondlopen met een wapenstok. Een jongen op een scooter wordt daar door vijf of zes politiemensen vanaf getrokken en belandt hard op de grond. Ook is te zien dat de politie een jongen neerslaat die rustig voor zich uit lijkt te lopen.

Eieren en fruit
Geweld van de politie ziet er altijd heftig uit, laat een woordvoerder van de politie weten. "Wij kwamen in eerste instantie af op een melding van het afsteken van vuurwerk en meerdere vernielingen. Agenten kregen toen eieren en fruit naar zich gegooid", aldus de woordvoerder.

"We hebben meerdere keren verzocht of de leerlingen wilden vertrekken, waar de meesten gewoon gehoor aan gaven. Een deel bleef echter, waardoor wij besloten de wapenstok in te zetten. Zoiets overwegen we goed, maar gezien de situatie vond het team ter plaatse het nodig om te doen."

Rector Kasbergen zegt met de politie te willen praten over het geweld. "Het is echt jammer dat het zo moet verlopen, je hebt liever dat alles in vrede gebeurt."

Almelo
Bij een examenstunt op een middelbare school in Almelo heeft de politie gisteren vijf minderjarigen opgepakt. Zij maakten deel uit van een groep van zo'n tachtig tot honderd jongeren die buiten bij een middelbare school vernielingen aanrichtte en zwaar vuurwerk afstak, terwijl binnen een vreedzame stunt aan de gang was.

quote:
Maar een klein groepje begon ineens op het dak te klimmen, met eieren te gooien en cobra's af te steken
Zomaar ineens :O
Goeie actie van de politie ^O^
  woensdag 16 april 2025 @ 10:14:43 #2
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217382669
Ja, en die cobra's hadden ze natuurlijk ook "toevallig" bij zich.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_217382692
Pak die diploma's gewoon af van dat vernielzuchtig tuig...

Alles wordt maar getolereerd lijkt het, zie ook dat reltuig van XR en propali wappies...
pi_217382699
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:14 schreef Bargehassus het volgende:
Hoe denk je dat ze de confetti gemaakt hebben. :P
pi_217382713
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:18 schreef Toine51 het volgende:
Pak die diploma's gewoon af van dat vernielzuchtig tuig...

Alles wordt maar getolereerd lijkt het, zie ook dat reltuig van XR en propali wappies...
Dit dus.
Identiteit van de werkelijke daders achterhalen en genadeloos uitsluiten.
Is het zo afgelopen.
pi_217382786
Steden die op dam eindigen :N , behalve Amsterdam dan.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_217382787
Rudolf Steiner Rotterdam, das toch een extreme woke school?
pi_217382794
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:22 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Dit dus.
Identiteit van de werkelijke daders achterhalen en genadeloos uitsluiten.
Is het zo afgelopen.
Volgens mij wisselt de identiteit van hun leerlingen wel eens.
pi_217382806
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:14 schreef Bargehassus het volgende:
Ja, en die eieren hadden ze ter plekke zelf gelegd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217382819
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:36 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
behalve Amsterdam?
Daar is het allemaal begonnen _O- :')
pi_217383017
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Rudolf Steiner Rotterdam, das toch een extreme woke school?
Mijn dochter zit daar op school.

Heb niet de indruk dat het woke is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 16 april 2025 @ 11:05:37 #12
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217383059
quote:
Het Rudolf Steiner College had de traditionele eindexamenstunt die voor gisteren gepland stond, verboden.
Benieuwd wat het plan was. Was het echt zo erg?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_217383204
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De drie leerlingen die ik daar ken, zijn alle drie in transitie. Kan toeval zijn natuurlijk.
pi_217383237
Het schooljaar voor mij verknalde het ook voor ons, want wij kregen een verbod op de stuntdag.
Als ik dit zo lees valt het allemaal toch wel mee?

Het hoort er toch een beetje bij, het gezamenlijk afsluiten van de middelbare school periode.
pi_217383241
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
De drie leerlingen die ik daar ken, zijn alle drie in transitie. Kan toeval zijn natuurlijk.
Denk dat dat meer aan je eigen sociale kring ligt. Ik ken er minstens 20 en daarvan is niemand in transitie al verdenk ik er eentje van non binair te willen zijn
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_217383921
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Kan best ook tuig van buiten zijn.
pi_217384985
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 13:04 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Kan best ook tuig van buiten zijn.
Ik weet dat er weleens opstootjes zijn met leerlingen van het Libanon Lyceum. Is dus goed mogelijk hoor.
pi_217385168
quote:
Rector Kasbergen zegt met de politie te willen praten over het geweld. "Het is echt jammer dat het zo moet verlopen, je hebt liever dat alles in vrede gebeurt."
Als in de politie aanspreken op de wijze van ingrijpen? Als de rector dat doet vind ik het wel slap om eerlijk te zijn. Gedrag heeft eenmaal consequenties

Maar misschien begrijp ik dit stukje verkeerd (hoop ik iig)
pi_217385178
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:36 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Amsterdam :r :W
pi_217385251
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 15:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Als in de politie aanspreken op de wijze van ingrijpen? Als de rector dat doet vind ik het wel slap om eerlijk te zijn. Gedrag heeft eenmaal consequenties

Maar misschien begrijp ik dit stukje verkeerd (hoop ik iig)
Het is een vrije school, ze zijn er best zweverig.
Rector is een echte geitenwollen sok.
  woensdag 16 april 2025 @ 16:29:27 #21
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217385598
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Het schooljaar voor mij verknalde het ook voor ons, want wij kregen een verbod op de stuntdag.
Als ik dit zo lees valt het allemaal toch wel mee?

Het hoort er toch een beetje bij, het gezamenlijk afsluiten van de middelbare school periode.
Mijn klas heeft het toen ook verknald voor het jaar erop. Ramen ingeslagen, deuren ingetrapt, brand gesticht. Ik heb toen 's nachts met een aantal andere normale leerlingen de politie moeten bellen en de ergste zooi op proberen te ruimen (inclusief menselijke poep).

Kregen we collectief straf. Waarom? Het bleek dat de mensen die zich misdragen hadden oud geld waren dus die eruit pikken zou enorm veel juridisch gedoe opgeleverd hebben.
pi_217385619
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Mijn klas heeft het toen ook verknald voor het jaar erop. Ramen ingeslagen, deuren ingetrapt, brand gesticht. Ik heb toen 's nachts met een aantal andere normale leerlingen de politie moeten bellen en de ergste zooi op proberen te ruimen (inclusief menselijke poep).

Kregen we collectief straf. Waarom? Het bleek dat de mensen die zich misdragen hadden oud geld waren dus die eruit pikken zou enorm veel juridisch gedoe opgeleverd hebben.
Dat is ook extreem zeg...

Wij gingen niet verder dan dr twee tractoren van school in de kantine zetten... (waar de conciėrge mee geholpen heeft)
  woensdag 16 april 2025 @ 16:39:24 #23
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217385663
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat is ook extreem zeg...

Wij gingen niet verder dan dr twee tractoren van school in de kantine zetten... (waar de conciėrge mee geholpen heeft)
Ja, dat klinkt ook gewoon leuk wat jij beschrijft! Dit waren gewoon kutjongens die wisten dat er toch geen consequenties volgden. Niks geen positieve insteek.

Mijn dochter heeft net stunt gehad en heeft een miljard badeendjes in het schoolgebouw lopen verstoppen. Gewoon leuk waarbij er niets kapot hoeft.
  woensdag 16 april 2025 @ 16:39:28 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217385664
Klinkt als een geslaagde examenstunt.
pi_217385681
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, dat klinkt ook gewoon leuk wat jij beschrijft! Dit waren gewoon kutjongens die wisten dat er toch geen consequenties volgden. Niks geen positieve insteek.

Mijn dochter heeft net stunt gehad en heeft een miljard badeendjes in het schoolgebouw lopen verstoppen. Gewoon leuk waarbij er niets kapot hoeft.
Ja zo hoort het ook!
Het moet feest zijn en geen ellende
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')