abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 13 april 2025 @ 15:42:40 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_217357636
Is de liefde bekoeld tussen Donald Trump en zijn rechterhand Elon Musk? De techmiljardair is de afgelopen week steeds brutaler geworden in zijn openlijke kritiek op Trumps beleid. Binnen het team van de Amerikaanse president wordt Musk gezien als een impopulaire lastpost waar ze vanaf willen. ,,Hij is een politiek blok aan het been van Trump.’’

Een opvallend moment tijdens een bijeenkomst van Trumps kabinet, afgelopen donderdag. Tijdens de bijeenkomst, die op tv werd uitgezonden, zegt de president tegen zijn toehoorders dat het hoofd van taskforce Doge (Department of Government Efficiency) niet cruciaal is voor zijn beleid. Onder leiding van ‘bezuinigingschef’ Musk zijn de afgelopen maanden al zo’n 150.000 federale ambtenaren ontslagen of staan ze op de nominatie om hun baan te verliezen.

Trump overlaadde de miljardair, aanwezig bij de bijeenkomst, aanvankelijk met lof (‘Elon heeft fantastisch werk geleverd’), maar vervolgde dat hij hem kennelijk kan missen. ,,Ik heb Elon nergens voor nodig, behalve voor het feit dat ik hem aardig vind. En hij maakt mooie auto’s. Ik heb een Tesla gekocht, voor heel veel geld, waarin mijn medewerkers rondrijden.’’

Is de tijd gekomen dat de rol van Elon Musk binnen het Witte Huis is uitgespeeld? Hij groeide uit tot een polariserend figuur. In de VS gebruiken de Democraten hem als boeman en in Europa wekt hij wrevel met felle uithalen naar Europese leiders en zijn voorkeur voor radicaal-rechtse partijen.

De haat tegen Musk richt zich, soms ook letterlijk, tegen zijn automerk Tesla. De verkoop van zijn elektrische auto’s is ingestort. Ook was er veel hoon nadat Musk vorige maand 20 miljoen dollar stopte in de campagne van een conservatieve rechter in de staat Wisconsin. De door Musk gesteunde kandidaat verloor de strijd voor een plek in het hooggerechtshof van deze staat dik van een progressieve rechter.

Frustratie groeit
Amerikakenner Raymond Mens ziet dat de aversie binnen de Republikeinse Partij (en dus ook binnen de regering-Trump) tegen Musk groeit. ,,Er is zeker frustratie. Over zijn solistische optreden en over de harde kritiek die hij heeft op andere adviseurs, zoals Peter Navarro. Handelsadviseur Navarro wordt gezien als de architect van Trumps tarievenbeleid. Musk noemt hem een volstrekte idioot en ‘dommer dan een zak stenen.’ Het punt is dat Musk als rijkste man ter wereld onafhankelijk is en dit dus gewoon zegt. Alleen, op politiek vlak wordt hij meer en meer een blok aan Trumps been. Musk is zeer impopulair, dat gaan de Republikeinen voelen.’’

De verwachting is dat Musk zijn taak als overheidssnoeier deze zomer neerlegt. Dat is ook al door Trump uitgesproken. ,,Veel langer kan hij ook niet doorgaan want dan zijn er geen ambtenaren meer over. En politiek gezien is het allesbehalve aantrekkelijk voor Trump om Musk nog langer in te zetten. Zeker niet vanwege het feit dat de Democraten hem anders als kop van Jut richting de tussentijdse verkiezingen in 2026 gebruiken. Musk had een taak, de overheid een kopje kleiner maken, en die heeft hij in een paar maanden volbracht’’, zegt Mens.

Mannen hebben elkaar nodig
Elon Musk kan zich straks dus weer volop richten op zijn bedrijven, zoals Tesla en SpaceX. ,,Daarvoor heeft hij Trump ook nodig, hij ontvangt miljarden subsidies van de Amerikaanse overheid voor zijn bedrijven. Maar ook de president zal Musk niet zomaar laten vallen. Hij ontving van hem 250 miljoen dollar voor de presidentscampagne. Die mannen hebben elkaar nodig, alleen zal Musk op korte termijn politiek gezien een toontje lager zingen en minder zichtbaar zijn dan de afgelopen periode.’’

https://www.ad.nl/buitenl(...)voor-nodig~ae0d6e01/

Heerlijk. Slacht elkaar maar af. Ik blijf genieten. Straks weer de Trump aanhangers in dit topic. Daar heb je geen Trump adept als Raymond Mens voor nodig. :)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 13 april 2025 @ 15:47:25 #2
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217357675
quote:
Mannen hebben elkaar nodig
Elon Musk kan zich straks dus weer volop richten op zijn bedrijven, zoals Tesla en SpaceX. ,,Daarvoor heeft hij Trump ook nodig, hij ontvangt miljarden subsidies van de Amerikaanse overheid voor zijn bedrijven. Maar ook de president zal Musk niet zomaar laten vallen. Hij ontving van hem 250 miljoen dollar voor de presidentscampagne. Die mannen hebben elkaar nodig, alleen zal Musk op korte termijn politiek gezien een toontje lager zingen en minder zichtbaar zijn dan de afgelopen periode.’’
Heeft weinig met afslachten te maken hoor.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 13 april 2025 @ 16:24:30 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217358198
Dat die twee mannen snel ruzie zouden krijgen kon je wel voorspellen.
  zondag 13 april 2025 @ 16:37:25 #4
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217358520
Tsja wat moet je anders met de meeste gehate man van de wereld.
Je bent een waardeloze agent.
  zondag 13 april 2025 @ 17:06:46 #5
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_217359079
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 15:42 schreef tong80 het volgende:

(..)

https://www.ad.nl/buitenl(...)voor-nodig~ae0d6e01/

Heerlijk. Slacht elkaar maar af. Ik blijf genieten. Straks weer de Trump aanhangers in dit topic. Daar heb je geen Trump adept als Raymond Mens voor nodig. :)

Ik zou er niet meteen al te blij mee zijn. Elon Musk als symbolisch offerlam (weliswaar een dat zichzelf iets te enthousiast dogend opgehangen heeft aan een achter de publieke opinie vastgehaakte leiband) kan er ook toe leiden dat de volgersmentaliteit onder de resterende Trumpisten nog giftiger en competitiever wordt. Duidelijk signaal: Zelfs de rijkste man der aarde die vorige week nog gratis WH Tesla-reclame kreeg kan deze week een dolkje in de rug verwachten, dus de rest moet vooral binnen de (onuitgesproken) lijntjes blijven kleuren om niet uit de gunst te vallen. No time for losers..

Wel benieuwd wat dit voor effect gaat hebben op de overige Techbros. Blijven dwepen of toch iets meer tegengas.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_217359356
Big ego's tend to collide.
  zondag 13 april 2025 @ 17:35:30 #7
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217359530
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 16:37 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Tsja wat moet je anders met de meeste gehate man van de wereld.
Over wie van de twee heb je het? :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator zondag 13 april 2025 @ 20:38:11 #8
441859 crew  Lenny77
pi_217361692
Denk dat m beter wat voorzichtig moet zijn met Musk...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_217362089
Raymond Mens een Trump adept?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Trouwste user 2022 maandag 14 april 2025 @ 11:49:27 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_217366773
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 21:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Raymond Mens een Trump adept?
Ja man, nooit een kritisch woord. Let maar eens op. Lult overal omheen. Helaas is ie niet van de buis te slaan. Overal duikt ie op.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_217367460
De Trumpregering sloopt doelbewust en Musk sloopt doelbewust mee. Ik geloof er geen snars van dat er kritiek is.

Het is gewoon een soapserie, een gescript signaal zodat we even een raadspelletje hebben ter afleiding en men gewoon door kan beuken. Bannon knows.
pi_217367498
Dit weekend zaten ze gewoon nog als dikke vriendjes naast elkaar bij de UFC.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217368245
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 11:49 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ja man, nooit een kritisch woord. Let maar eens op. Lult overal omheen. Helaas is ie niet van de buis te slaan. Overal duikt ie op.

Dat die man geen partij kiest maakt hem nog niet persé een Trump-adept hè. Goed, dat is ook wel een beetje de tijd waarin we leven. Als je je niet fel uitspreekt tegen iets wordt je als 'pro' bestempeld (en vice versa).
  Trouwste user 2022 maandag 14 april 2025 @ 14:46:34 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_217368343
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 14:34 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]
Dat die man geen partij kiest maakt hem nog niet persé een Trump-adept hè. Goed, dat is ook wel een beetje de tijd waarin we leven. Als je je niet fel uitspreekt tegen iets wordt je als 'pro' bestempeld (en vice versa).
Hij bagataliseert alles van die man. Dat is vreemd en raar als je beseft wat een malloot Trump is.

maandag 14 april 2025 @ 14:48:39 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_217368355
Heb sowieso weinig van Musk gehoord de laatste tijd. Concerning.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_217368480
quote:
2s.gif Op maandag 14 april 2025 14:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heeft zn afbraakwerkzaamheden er al in stormvaart doorheengejaagd. Alle takken die onderzoek deden naar oa Tesla en SpaceX zijn al getorpedeert. Dus zijn klusje zit er gewoon op voor zo lang het duurt.

Iedereen die echt serieus gelooft dat Trump met zn tarieven kritiek zou hebben op of van Musk hier en Rfk jr met zijn kwakzalverij. Denk rustig wat langer.
pi_217368559
quote:
Nou en of indeed erg concerning.
  maandag 14 april 2025 @ 15:31:59 #18
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217368642
quote:
Moest hij niet pasgeleden janken toen hij aan het streamen was in zijn privé-vliegtuig en ze hem constant liepen te trollen _O-
Je bent een waardeloze agent.
pi_217368673
Musk mag dan een verschrikkelijk mens zijn, die ook met DOGE eerder negatieve effecten voor het federale budget veroorzaakt heeft (500 miljard $ uitval aan belastinginkomsten wegen ontbrekend personeel dat grootschalig door Musk ontslagen werd maar hard nodig is... daar tegenover staat een nogal vage claim van 150 miljard die ze aan besparingen claimen, maar betwijfeld kan worden of dat klopt, de begroting van de federale overheid is juist flink gestegen onder trump, dus ze geven in effect veel meer uit)

... maar een ding moet ik wel erkennen en dat is dat Musk vermoedelijk meer intellectuele capaciteit en inzicht in de economie heeft, dan die idioot van een Peter Navarro

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_217369158
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 15:37 schreef RM-rf het volgende:
Musk mag dan een verschrikkelijk mens zijn, die ook met DOGE eerder negatieve effecten voor het federale budget veroorzaakt heeft (500 miljard $ uitval aan belastinginkomsten wegen ontbrekend personeel dat grootschalig door Musk ontslagen werd maar hard nodig is... daar tegenover staat een nogal vage claim van 150 miljard die ze aan besparingen claimen, maar betwijfeld kan worden of dat klopt, de begroting van de federale overheid is juist flink gestegen onder trump, dus ze geven in effect veel meer uit)

... maar een ding moet ik wel erkennen en dat is dat Musk vermoedelijk meer intellectuele capaciteit en inzicht in de economie heeft, dan die idioot van een Peter Navarro

[ afbeelding ]
We moeten alleen niet het idee krijgen dat een toplijst van absolute idioten straks onderling ruzie gaat krijgen over wie wel en wie niet bewust aan het afbreken is. Na het vorige kabinet Trump zijn er een aantal verlicht, maar dit is een groot rariteitenkabinet.

Ok, als Musk uit een Trumptower "springt" dan durf ik wel voorzichtig aan te geven dat het niet helemaal boterde. Maar het kan allemaal ook bij het door Bannon geschetste spel liggen.
pi_217372301
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 11:49 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dus als je alleen duiding geeft en het oordeel aan de luisteraar over laat ben je pro Trump?
pi_217372327
Uiteindelijk zullen de Republikeinen hem weer met open armen ontvangen als hij een zak geld wil doneren voor de volgende verkiezingen. Hetzelfde geldt trouwens ook voor de Democraten. Zo opportunistisch is de politiek wel.
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 april 2025 @ 06:41:06 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_217372858
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 22:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Dus als je alleen duiding geeft en het oordeel aan de luisteraar over laat ben je pro Trump?
Yep. Geen idee wat duiding precies inhoudt, maar als je niks als fout beoordeelt bij deze criminele megalomaan ben je het vak niet waard. Als Amerikakenner al een vak is.

pi_217373982
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 06:41 schreef tong80 het volgende:

[..]
Yep. Geen idee wat duiding precies inhoudt, maar als je niks als fout beoordeelt bij deze criminele megalomaan ben je het vak niet waard. Als Amerikakenner al een vak is.

Het is zijn taak als journalist niet om ergens een oordeel over te geven. Dan was hij wel opiniemaker geworden.
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 april 2025 @ 10:07:56 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_217374033
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 10:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Het is zijn taak als journalist niet om ergens een oordeel over te geven. Dan was hij wel opiniemaker geworden.
Oh, nu is hij plots journalist. Maar goed, als ik jou begrijp kun je net zo goed naar Teletekst kijken.

pi_217375062
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 10:07 schreef tong80 het volgende:

[..]
Oh, nu is hij plots journalist. Maar goed, als ik jou begrijp kun je net zo goed naar Teletekst kijken.

Als je journalistiek hebt gestudeerd ben je niet plots journalist.

En nee, je begrijpt mij niet.
Maar dat was al duidelijk.
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 april 2025 @ 14:31:22 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_217376129
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 12:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Als je journalistiek hebt gestudeerd ben je niet plots journalist.

En nee, je begrijpt mij niet.
Maar dat was al duidelijk.
Hij mij gelukkig wel. Dat is toch mooi meegenomen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')