Vlieg je binnen EU.. is id prima..quote:Op zondag 13 april 2025 13:47 schreef Parafernalia het volgende:
Ik vlieg dinsdag vanaf Eindhoven met Wizz Air. Heb me automatisch laten inchecken. Nu zie ik op m'n boarding pass bij Reisdocumenttype dus passport staan, maar heb m'n ID kaart gebruikt. (ik heb beide).
Heb Wizz proberen te bellen maar die nemen niet op. Ook online kom ik er niet uit.
Iemand een idee?
Neem gewoon zowel je paspoort als je ID-kaart mee dinsdagquote:Op zondag 13 april 2025 13:47 schreef Parafernalia het volgende:
Ik vlieg dinsdag vanaf Eindhoven met Wizz Air. Heb me automatisch laten inchecken. Nu zie ik op m'n boarding pass bij Reisdocumenttype dus passport staan, maar heb m'n ID kaart gebruikt. (ik heb beide).
Heb Wizz proberen te bellen maar die nemen niet op. Ook online kom ik er niet uit.
Iemand een idee?
Ja dat dacht ik al, maar nu zie ik dat ook de "Geldig tot" datum niet klopt...gvd. April 2035 ipv februari...bizar ditquote:Op zondag 13 april 2025 13:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Neem gewoon zowel je paspoort als je ID-kaart mee dinsdag
Oh, dan wordt het een ander verhaal.quote:Op zondag 13 april 2025 13:57 schreef Parafernalia het volgende:
Ik ga naar Albanie, dat kan met ID.
Nu zie ik dat ook de "Geldig tot" datum niet klopt...gvd
Niet helemaal waar. Dus helemaal niet waar.quote:Op zondag 13 april 2025 13:55 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Vlieg je binnen EU.. is id prima..
Vlieg je buiten EU.. is paspoort verplicht.
Jezes, ben je 100 ofzoquote:
Het gaat om een landen die lid van EU zijn. Dan is wel mogelijk.quote:Op zondag 13 april 2025 15:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Dus helemaal niet waar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BronAl die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
Nee, paspoort voor reizen. ID kaart gewoon voor in Nederlandquote:Op zondag 13 april 2025 16:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Reis je zo vaak dat je zowel een paspoort als een identiteitskaart hebt ?
Voor zover ik heb begrepen, kun je je binnen Nederland in verreweg de meeste gevallen identificeren met je rijbewijs. Slechts in een paar uitzonderlijke gevallen heb je een paspoort of identiteitskaat nodig. Of heb je geen rijbewijs?quote:Op zondag 13 april 2025 17:03 schreef Parafernalia het volgende:
Nee, paspoort voor reizen. ID kaart gewoon voor in Nederland
Uit je eigen bronquote:Op zondag 13 april 2025 16:44 schreef Captain_Ghost het volgende:
Monaco, Montenegro, San Marino, Servië, Turkije en Zwitserland.
In deze landen mag je ook met id reizen he! Net als overige EU-lid landen..quote:Op zondag 13 april 2025 18:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Uit je eigen bron
Monaco, Montenegro, San Marino, Servië, Turkije en Zwitserland.
Overigens kom je ook Albanië, Noord-Macedonië, Kosovo en Bosnië binnen met een Nederlandse ID-kaart. Het is alleen niet 'officieel'.
Je zegt nota bene zelf 'vlieg je buiten de EU dan is paspoort verplicht'quote:Op zondag 13 april 2025 18:46 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
In deze landen mag je ook met id reizen he! Net als overige EU-lid landen..
Deze landen zijn in Europa behalve Turkije.quote:Op zondag 13 april 2025 19:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Je zegt nota bene zelf 'vlieg je buiten de EU dan is paspoort verplicht'
Europa, geen EUquote:Op zondag 13 april 2025 19:02 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Deze landen zijn in Europa behalve Turkije.
Over algemeen is het makkelijk te onthouden.. wil je buiten EU vliegen, paspoort juist handiger..
Nog betere.. wanneer je gaat vliegen, gewoon bij paspoort houden!
Hoeft je niet over nadenken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |