Snap ook echt wel waar die mensen vandaan komen, en het is niet dat ik gekrenkt was en onwijs beledigd. Maar dacht wel, jij kent mij niet, ik ken jou niet. Hier kom je met je advies over gewichtsverlies, wie ben jij?!quote:Op zaterdag 12 april 2025 12:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
Of ze het nou zeggen of denken... ik heb meer waardering voor mensen die hun hart op de tong hebben. Maar verder zouden ze zich inderdaad niet met je moeten bemoeien en je al helemaal geen "goedbedoelde" tips, waarschuwingen of buitenkansjes moeten geven nee.
Dus op een bepaalde manier alsnog wel beledigd en gekrenkt, al is het alleen maar omdat de persoon met de uitingen in jouw ogen het recht niet heeft om er iets van te vinden. Heus wel begrijpelijk hoor, voor hooguit een minuutje of 10. Daarna plaats je het gewoon waar het hoort: irrelevante opvattingen en visies van personen waar ik geen fuck om geef.quote:Op zaterdag 12 april 2025 12:44 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Snap ook echt wel waar die mensen vandaan komen, en het is niet dat ik gekrenkt was en onwijs beledigd. Maar dacht wel, jij kent mij niet, ik ken jou niet. Hier kom je met je advies over gewichtsverlies, wie ben jij?!
Geef die mensen dan ook gelijk adviezen over hun slechte manieren of slechte kapsel, kledingstijl, make-up, enz. Van je gewicht kan je nog afkomen, van een rotte karakter vaak niet. Als je dan toch elkaar adviezen aan het geven bent. Uiteraard ook met beste bedoelingen.quote:Op zaterdag 12 april 2025 12:44 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Snap ook echt wel waar die mensen vandaan komen, en het is niet dat ik gekrenkt was en onwijs beledigd. Maar dacht wel, jij kent mij niet, ik ken jou niet. Hier kom je met je advies over gewichtsverlies, wie ben jij?!
Zoals je kan lezen doet hij er al wat aan en juist daarom is al die fatsplaining zo irritant. Alsof TS dat niet weet.quote:Op zaterdag 12 april 2025 13:49 schreef augurk2025 het volgende:
Dik zijn is een keuze. Doe er wat aan.
Juist. Ik weet dat ik te dik ben, er is al best wat af. Dat zien die mensen natuurlijk niet, maar zit er niet op te wachtenquote:Op zaterdag 12 april 2025 13:57 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Zoals je kan lezen doet hij er al wat aan en juist daarom is al die fatsplaining zo irritant. Alsof TS dat niet weet.
Nou, ik ben niet zo. Vind het triest dat mensen zo zijn van zichzelf.quote:Op zaterdag 12 april 2025 13:08 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Geef die mensen dan ook gelijk adviezen over hun slechte manieren of slechte kapsel, kledingstijl, make-up, enz. Van je gewicht kan je nog afkomen, van een rotte karakter vaak niet. Als je dan toch elkaar adviezen aan het geven bent. Uiteraard ook met beste bedoelingen.
Ja ergens is het ook wel lastig.quote:Op zaterdag 12 april 2025 12:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dus op een bepaalde manier alsnog wel beledigd en gekrenkt, al is het alleen maar omdat de persoon met de uitingen in jouw ogen het recht niet heeft om er iets van te vinden. Heus wel begrijpelijk hoor, voor hooguit een minuutje of 10. Daarna plaats je het gewoon waar het hoort: irrelevante opvattingen en visies van personen waar ik geen fuck om geef.
Troost je, je bevindt je in goed gezelschap. Onderstaand 'dikkertje' had altijd de mooiste vrouwen naast hem staan. Hetzij op het podium, hetzij in clips.quote:Op zaterdag 12 april 2025 11:49 schreef Grotetijd het volgende:
Ik ben met mijn formaat wel iemand die opvalt in een samenleving waarin het allemaal draait om uiterlijk/sporten, dat weet ik ook van mezelf. Er is ondertussen ruim 30 Kilo af en ben druk bezig de rest er ook af te krijgen tot een gezond gewicht.
Toch zijn er mensen die blijkbaar zonder enige aanleiding je gewicht/formaat er bij moeten halen.
Gisteren had ik het zeer gezellig met een groep muzikanten in het centrum, lekker wat muziek aan het maken met ze. Top avond.
Op een gegeven moment sta ik bij de bar, colaatje (zero) te bestellen en ik stond met een vriend te praten toen een vrouw tegen hem zei "die bolle speelt wel goed toetsen joh" dus ik gooi er uit "ik heb gewoon een naam" en toen begon ze schaapachtig te lachen en te zeggen hoe goed ik was en hoeveel energie ik uitstraalde, ja dikke neus
Nog geen TWEE ZINNEN later begon ze over hoe mijn rug en knieën het volhielden al dat bewegen en dat het zo'n aanslag was op mijn lijf en of ik wel goed wist wat het allemaal voor gevolgen hadDus ik zeg nou mevrouw er is al een hoop werk verzet en zit midden in mijn afval"project" en ben mij er zeker van bewust maar ik voel mij verder prima.
Nou dat zou allemaal wel, maar ik moest maar wel snel meer kilo's kwijt raken, want het zou zonde zijn als ik mijn talent verloren zou laten gaan doordat ik zoveel te zwaar was en mijn gewrichten zo liet lijden.
Uiteindelijk zei ze nog dat ze het allemaal goed bedoelde en dat mensen mij wakker moesten schudden, en dacht echt.. Als jij niet heel gauw weg loopt schud ik JOU ff wakker...
Is nou de 2e x in een relatief korte tijd dat iemand zich over mij uitspreekt m.b.t mijn formaat die ik niet ken en denk dat dit maar normaal is en ik dat accepteer? 1e keer was op een terras, begon diegene over "als je nou écht gewicht kwijt wil raken he, want je houd blijkbaar niet van je lijf. Moet je het karnivoordieet proberen, ik ben 11 Kilo kwijt geraakt in 1 maand. Werkt perfect, maar dan moet je wel van jezelf houden" eh.. wat?![]()
Is het tegenwoordig normaal dat mensen maar zo onbeschoft zijn? Wat gaat er in dit soort types om vraag ik mij af? Iemand soortgelijke ervaringen? Van die eavesdroppers die zich in een gesprek gaan mensen. Doe eens niet
Ik ben ook niet zo, maar zou zelf zulke mensen negeren. Het feit dat ze je niet direct aansprak, maar je vriend en deed alsof je haar niet kon horen, geeft wel aan dat ze op je neerkeek. Dat hele gesprek die je daarna met haar had, die attitude van haar zegt mij dat het ergens niet goed loopt in haar persoonlijke leven en het op jou afreageerde. Die mensen hebben hun eigen issues die waarschijnlijk erger zijn dan die van jou, je bent dan gewoon een makkelijke prooi voor ze om zaken op af te reageren. Dus ja, ik zou zulke mensen gewoon negeren, zodat ze de kans niet krijgen hun negativiteit verder op mij te dumpen.quote:Op zaterdag 12 april 2025 14:02 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Nou, ik ben niet zo. Vind het triest dat mensen zo zijn van zichzelf.
Zulke personen denken niet, ze flappen er gewoon maar wat uit. En het is altijd bijzonder onorginieel wat er dan uit komt.quote:Op zaterdag 12 april 2025 14:03 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Ja ergens is het ook wel lastig.
Het is ook een irrelevante opmerking, maar zoiets steekt dan nog wel want waarom denkt zo iemand dat ik daar op zit te wachten en dat diegene het recht heeft zo'n opmerking te maken over / tegen iemand die ze niet kent!?
Bij compleet vreemde mensen weet je nooit waar ze op zitten te wachten, maar het recht om te zeggen wat ze denken hebben ze wmb wel. Zo heb je ook het recht om dat gesprek niet met ze aan te gaan.quote:Op zaterdag 12 april 2025 14:03 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Ja ergens is het ook wel lastig.
Het is ook een irrelevante opmerking, maar zoiets steekt dan nog wel want waarom denkt zo iemand dat ik daar op zit te wachten en dat diegene het recht heeft zo'n opmerking te maken over / tegen iemand die ze niet kent!?
Dat is wat ons 'mens' maakt.quote:Op zaterdag 12 april 2025 15:06 schreef RedShoe het volgende:
Mensen hebben altijd een oordeel. Het schijnt heel moeilijk om mensen in hun waarde te laten.
Helaas, zo werkt het.
Vind ik niet. Vrijheid van meningsuiting heeft hier niks mee te maken.quote:Op zaterdag 12 april 2025 15:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Bij compleet vreemde mensen weet je nooit waar ze op zitten te wachten, maar het recht om te zeggen wat ze denken hebben ze wmb wel. Zo heb je ook het recht om dat gesprek niet met ze aan te gaan.
Normen en waarden idd.quote:Op zaterdag 12 april 2025 15:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat is wat ons 'mens' maakt.
Het is niet erg om een oordeel of een 'mening' te hebben over een medemens. Maar je hoeft dat toch niet altijd luidkeels kenbaar te maken?
Weten wanneer je moet zwijgen, dat is de volgende stap naar een hogere beschaving.
Je schiet er ook weinig mee op en als dat de start van het gesprek is ben ik ook gauw uitgesproken. Zo is het ook meer iets dat kleine kinderen zouden roepen waarna ze worden gecorrigeerd, maar als je ergens sterke opvattingen bij hebt zou je die ook moeten kunnen uiten.quote:Op zaterdag 12 april 2025 15:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Vind ik niet. Vrijheid van meningsuiting heeft hier niks mee te maken.
Ongeacht wat die 'mening' dan ook zou inhouden.
'Wat heb je mooie ogen, tieten, mond, kont, figuur enz.'
'Wat ben je dik, lelijk, oud enz.'
Als zo iemand niks beters kan verzinnen, kan hij/zij beter zijn/haar mond houden.
Waarom worden mensen (kinderen) gepest? Omdat ze afwijken van de norm?quote:Op zaterdag 12 april 2025 15:23 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Normen en waarden idd.
De hele reden waarom mensen gepest worden.
Sterke opvattingen over iemands uiterlijk? Asjeblief zeg.quote:Op zaterdag 12 april 2025 15:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je schiet er ook weinig mee op en als dat de start van het gesprek is ben ik ook gauw uitgesproken. Zo is het ook meer iets dat kleine kinderen zouden roepen waarna ze worden gecorrigeerd, maar als je ergens sterke opvattingen bij hebt zou je die ook moeten kunnen uiten.
Klopt ja.quote:Op zaterdag 12 april 2025 15:31 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom worden mensen (kinderen) gepest? Omdat ze afwijken van de norm?
Het pesten is geen algemene zaak, de oorzaak is altijd een persoon die zijn of haar macht misbruikt en daarom een slachtoffer uitkiest. Kortom, de pester is zelf een enorme loser.
Ik ben het dus zeg maar met je eens, maar doe er niet zo krampachtig over. Duidelijk.quote:Op zaterdag 12 april 2025 15:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Sterke opvattingen over iemands uiterlijk? Asjeblief zeg.
Kleine kinderen worden gecorrigeerd, maar jij vindt dat een volwassen persoon gewoon zijn mening moet kunnen geven over een persoon die je slechts oppervlakkig kent?
Wat schiet je hiermee op dan? Dat zo'n persoon zich walgend van jou afwendt.
Vrijheid van meningsuiting houd voor mij in dat je de overheid mag bekritiseren zonder angst om opgepakt of gearresteerd te worden.
Dat je gefundeerde kritiek mag hebben op elke politieke, idealistische of religieuze stroming zonder angst.
Nee, nu ook niet wegduiken. Iemands uiterlijk kan voor jou een bron van (weet ik veel) zijn, maar dat zegt dus niet dat jij jouw MENING luidkeels moet geven.quote:Op zaterdag 12 april 2025 16:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik ben het dus zeg maar met je eens, maar doe er niet zo krampachtig over. Duidelijk.
Nu maak je dus inderdaad het onderscheid tussen iemand die luidkeels ergens iets naar iemand roept en iemand die 1 op 1 in een gesprek iets kenbaar maakt.quote:Op zaterdag 12 april 2025 16:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, nu ook niet wegduiken. Iemands uiterlijk kan voor jou een bron van (weet ik veel) zijn, maar dat zegt dus niet dat jij jouw MENING luidkeels moet geven.
Ik kijk altijd eerst naar het gezicht en met name de ogen van een persoon. Huidskleur, leeftijd, geslacht zijn voor mij echt van ondergeschikt belang.
En ja, natuurlijk kan ik me ook gigantisch vergissen.
Maar ik ga nooit af op de vooroordelen van anderen.
Nee, dat doe jij. Als ik niet vraag om jouw mening over mijn uiterlijk, wie denk je wel dat je bent om deze mening toch ongevraagd te geven?quote:Op zaterdag 12 april 2025 16:43 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Nu maak je dus inderdaad het onderscheid tussen iemand die luidkeels ergens iets naar iemand roept en iemand die 1 op 1 in een gesprek iets kenbaar maakt.
Wij liggen zo ver uit elkaar dat ik hier een heel relaas kan posten, maar we er toch niet uit gaan komen.quote:Op zaterdag 12 april 2025 16:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, dat doe jij. Als ik niet vraag om jouw mening over mijn uiterlijk, wie denk je wel dat je bent om deze mening toch ongevraagd te geven?
Wat denk je hiermee te bereiken? En waarom?
Je ziet een man vrouw, die dik is, zwart of blank, oud of jong, mooi of onappetijdelijk, en jij vindt dan dat je jouw mening moet kunnen geven. Zonder er bij stil te staan dat je of deze persoon ontzettend vernedert, of dat je jezelf enorm voor schut zet.
En waarom zou je iets roepen of waarom zou je iets in 1 op 1 gesprek kenbaar maken?
Als je dan toch zo 'eerlijk'wilt zijn zeg dan meteen dat de persoon te dik, te lelijk, te oud of te buitenlands is.
Wees nou eens even echt eerlijk: hoe zou jij het vinden als je door een vreemde zo wordt aangesproken?
Ga je dan ook zo schijnheilig staan te zeveren over VVMU, of ga je ergens anders zitten?
Snap ik. Begrijp jij ook dat je niet altijd je 'mening' hoeft te geven?quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:01 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wij liggen zo ver uit elkaar dat ik hier een heel relaas kan posten, maar we er toch niet uit gaan komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de sportschool denk ik eerder: Goed dat ze er mee bezig zijn!quote:Op zaterdag 12 april 2025 13:55 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Als ik hele dikke mensen zie op straat of in de gym, dan kijk ik meestal onbewust even na. Zo zeg maar.
[ afbeelding ]
Maar ik zal er nooit wat van zeggen. Ik praat überhaupt nooit met mensen, tenzij het niet anders kan.
Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
In de sportschool denk ik eerder: Goed dat ze er mee bezig zijn!
Weet ik veel waarom ik iets denkquote:Op zaterdag 12 april 2025 17:11 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
En waar zijn ze dan mee bezig?
Ik heb nog nooit gesport. Uitgezonderd de verplichte gymlessen op school.
Maar ik fiets en wandel veel. Maak mijn eigen huis schoon (geloof me, dat is pas extreme sport.)
Toen ik nog werkte, kwam ik dagelijks langs een sportschool, en altijd stond die parkeerplaats bomvol.
Juist, dat bedoel ik. Je weet zelf niet waarom je iets denkt.quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Weet ik veel waarom ik iets denkEn waar zijn ze mee bezig. Met sporten.
En het zegt héél veel over hun karakter.quote:Op zaterdag 12 april 2025 14:51 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zulke personen denken niet, ze flappen er gewoon maar wat uit. En het is altijd bijzonder onorginieel wat er dan uit komt.
Tuurlijk hebben ze dat recht, maar je kan ook NADENKEN over hoe zoiets overkomtquote:Op zaterdag 12 april 2025 15:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Bij compleet vreemde mensen weet je nooit waar ze op zitten te wachten, maar het recht om te zeggen wat ze denken hebben ze wmb wel. Zo heb je ook het recht om dat gesprek niet met ze aan te gaan.
Vind dat ridicuul.quote:Op zaterdag 12 april 2025 15:25 schreef Ridocar het volgende:
Om de vraag in de tt te beantwoorden: omdat ze zich beter willen voelen. Niets meer, niets minder. Het werkt zo op social media, en het werkt net zo goed in het echie.
Sommige mensen vinden het ventileren van hun meningen of ongevraagde adviezen veel belangrijker dan wat de ontvanger daarvan zal vinden. Je kan ze negeren of keihard affakkelen, net waar je op dat moment zin in hebt.quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:51 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Tuurlijk hebben ze dat recht, maar je kan ook NADENKEN over hoe zoiets overkomt
Ik lulde er maar een beetje langs want dacht echt hoop dat je stikt in je wijntje.quote:Op zaterdag 12 april 2025 18:01 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden het ventileren van hun meningen of ongevraagde adviezen veel belangrijker dan wat de ontvanger daarvan zal vinden. Je kan ze negeren of keihard affakkelen, net waar je op dat moment zin in hebt.
Wees trots op wat je bereikt hebt en laat dat soort volk lekker de hik krijgen.
wtf is jouw probleem johquote:Op zaterdag 12 april 2025 17:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Juist, dat bedoel ik. Je weet zelf niet waarom je iets denkt.
Kom maar terug als je hebt uitgezocht waarom je iets denkt.
Neen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |