Geen startmotor, wel een (12V) startaccu, naast de "grote" accu.quote:Op vrijdag 11 april 2025 12:17 schreef Jippie het volgende:
Elektrische auto's scoren in de ADAC-pechstatistieken aanzienlijk beter dan auto's met verbrandingsmotoren van dezelfde leeftijd. Volgens de Duitse Verkeersclub gingen elektrische auto's die tussen 2020 en 2022 zijn geregistreerd, veel minder vaak kapot dan auto's met verbrandingsmotoren uit dezelfde periode.
Volgens het rapport waren er in de periode van drie jaar 4,2 pechgevallen per 1.000 elektrische auto's. Voor verbrandingsmotoren was dit 10,4. Volgens de ADAC is dit onder andere te danken aan het feit dat veel van de problemen die er in het begin waren met elektrische auto’s, inmiddels zijn opgelost.
Volgens het ADAC-pechrapport was de startaccu de meest voorkomende oorzaak . Deze veroorzaakte veruit de meeste problemen bij zowel verbrandingsmotoren als elektrische auto's. De evaluatie is gebaseerd op de gevallen waarbij de bestuurder geen schuld had, waarbij de bestuurder niet kon doorrijden en waarbij de pechhulpdienst van ADAC is ingeschakeld.
Bron: Deutschlandfunk
Het ADAC onderzoek (in Duits)
____________________________________________________
Nooit geweten dat een e-car ook een startmotor heeft
En om daar aan toe te voegen, moderne verbrandingsmotoren zijn over gecompliceerd, en toch zo goedkoop mogelijk gebouwd.quote:Op vrijdag 11 april 2025 12:43 schreef Isdatzo het volgende:
Niet zo gek. Een EV heeft veel minder bewegende onderdelen: kleppen, assen, lagers, riemen/kettingen, pompen, ...
Yep, en daarom wordt er goud geld verdiend aan reparaties buiten de garantieperiode.quote:Op vrijdag 11 april 2025 12:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En om daar aan toe te voegen, moderne verbrandingsmotoren zijn over gecompliceerd, en toch zo goedkoop mogelijk gebouwd.
Zag laatst op een auto kanaal op YouTube een monteur zeggen dat er heel veel problemen zijn met moderne motoren omdat ze een veel kleinere cilinderinhoud hebben omdat ze zuiniger moeten zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2025 12:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En om daar aan toe te voegen, moderne verbrandingsmotoren zijn over gecompliceerd, en toch zo goedkoop mogelijk gebouwd.
Vandaar een EV, heb je al die problemen nietquote:Op vrijdag 11 april 2025 13:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zag laatst op een auto kanaal op YouTube een monteur zeggen dat er heel veel problemen zijn met moderne motoren omdat ze een veel kleinere cilinderinhoud hebben omdat ze zuiniger moeten zijn.
Daarnaast hebben ze vaak een turbo om meer vermogen te hebben vanwege het steeds zwaarder worden.
En om het motortje en de turbo sneller op temperatuur te laten komen zit en minder olie en andere vloeistoffen in.
Deze combinatie zorgt voor heel veel problemen.
Wij ruilen onze auto's (of naja auto, want we zijn naar één auto gegaan) in als de reparaties te duur worden en buiten de garantie vallen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 12:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Yep, en daarom wordt er goud geld verdiend aan reparaties buiten de garantieperiode.
Om centen te besparen zodat auto's met al die verplichte toeters en bellen nog concurrerend verkocht kunnen worden, wordt er bezuinigd op de kwaliteit van onderdelen die fabrikanten in principe al een jaar of 100 prima betrouwbaar kunnen laten functioneren. Oprekkende distributiekettingen, scheurende thermostaathuizen, het is allemaal niet nodig maar dat krijg je ervan als de boel zo goedkoop mogelijk moet.quote:Op vrijdag 11 april 2025 12:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En om daar aan toe te voegen, moderne verbrandingsmotoren zijn over gecompliceerd, en toch zo goedkoop mogelijk gebouwd.
Ik heb gewoon een Mazda. Die gaan niet kapot.quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:02 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Wij ruilen onze auto's (of naja auto, want we zijn naar één auto gegaan) in als de reparaties te duur worden en buiten de garantie vallen.
Investeer ik liever in een "nieuwe" 2e hands..
On-topic:
Ben wel benieuwd hoe dat zit met de accu, hoe gezond zijn die nog en hoe is het met het bereik.
Meeste Fabrikanten geven een jaar of 8 of 160.000 km garantie op de accus.quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:02 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Wij ruilen onze auto's (of naja auto, want we zijn naar één auto gegaan) in als de reparaties te duur worden en buiten de garantie vallen.
Investeer ik liever in een "nieuwe" 2e hands..
On-topic:
Ben wel benieuwd hoe dat zit met de accu, hoe gezond zijn die nog en hoe is het met het bereik.
68% van de handelaren ruilen geen EV in.quote:Op vrijdag 11 april 2025 13:44 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Vandaar een EV, heb je al die problemen niet
Dat is een mooie quote uit een bericht van 2024, en dat was voor Duitsland.quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:24 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
68% van de handelaren ruilen geen EV in.
Niemand wil ze 2e hands.
In Duitsland was het zelfs 70%quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:27 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Dat is een mooie quote uit een bericht van 2024, en dat was voor Duitsland.
Heb je een recentere bron en dan voor nederlandse dealers?
EV Verkoop zit in de lift en ook de markt voor tweede hands. Zullen een paar "Die hard" dealers zijn die ze niet willen, maar zijn er ook genoeg die ze niet snel genoeg kunnen inkopen.
kan je dit op e.o.a. manier staven? Of is dit uit eigen ervaring?quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:24 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
68% van de handelaren ruilen geen EV in.
Niemand wil ze 2e hands.
En benzinemotoren waren 10 jaar geleden ook een milieuvriendelijker.
Tegenwoordig klapt het blok uit je 208 met 83.000 km uit elkaar.
Lang leve het milieu - lees - de wegwerpmaatschappij.
Zou ik eerder kijken voor een 3 dan een S, maar dat is persoonlijkquote:Op vrijdag 11 april 2025 14:58 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
kan je dit op e.o.a. manier staven? Of is dit uit eigen ervaring?
Heb de afgelopen maand flink rondgekeken op de bekende occasion websites, zie behoorlijk veel 2e hands Tesla ; vermoedelijk ex-lease bakken.
Als ze zo weinig inruilen/inkopen, hoe komen die daar dan terecht?
Zit er zelf aan te denken eind dit jaar een 2e hands EV te kopen, zo tussen 100-140 duizend km stand. Bijv Tesla model s waar de belangrijkste fixes zijn gedaan (bijv deurgrendels, ophanging), en dan proberen veel af te pingelenvoor reparaties moet ik dan idd wel een bedrag reserve houden.
Ik denk (hoop) dat als ik een goede krent uit de pap pik, dat ik er een flinke tijd van kan genieten.. en de hoge brandstofprijs kan ontwijken. Wel zal ik All-risk verzekeren (100 eu p/m) tegen vandalisme
Sommige zullen me voor gek verklaren, maar ik vind t gewoon echt een vette bak die zeer lekker rijdt.
Voorbeeld: https://www.autoscout24.n(...)share&source_otp=nfm
Ja die zie ik ook inderdaad.. ik rijd nu de S als private lease (ja, van Mistergreen) en ben daar best wel aan gewend, gewoon die meesterlijke wegliggingquote:Op vrijdag 11 april 2025 15:03 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Zou ik eerder kijken voor een 3 dan een S, maar dat is persoonlijk
https://www.bnr.nl/nieuws(...)llen-teslas-per-weekquote:Leasemaatschappij MisterGreen veilt wekelijks tientallen Tesla's, buiten medeweten van benadeelde particuliere beleggers. Deze beleggers krijgen al sinds december geen rentebetalingen meer op ruim 20 miljoen euro aan verstrekte obligaties. Dat MisterGreen nu Tesla's veilt, verandert daar niets aan. De opbrengsten gebruikt de leasemaatschappij namelijk voor andere financiële verplichtingen.
Ja dat is echt zonde, ze hebben er imho echt voor gezorgd dat de middenklasse (modaal/bovenmodaal) kennis konden maken met Tesla rijden. Ben zeer tevreden over ze en gun ze t allerbeste.. mja, grote exposure door maar op 1 paard te wedden, en wat voor een paard.quote:Op vrijdag 11 april 2025 15:09 schreef Hyperdude het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)llen-teslas-per-week
Ja dit dus.quote:Op vrijdag 11 april 2025 12:43 schreef Isdatzo het volgende:
Niet zo gek. Een EV heeft veel minder bewegende onderdelen: kleppen, assen, lagers, riemen/kettingen, pompen, ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |