Ik heb een Nostradamus versje ontdekt wat volgens mij over Pim Fortuyn gaat, ik zal het hier posten, maar oordeelt u zelf
:
Century VI, Quatrain 13:
¨Een omstreden persoon zal niet voor lang aan de regering zijn
Het grootste deel van het land zal hem willen ondersteunen
Maar het Capitool zal niet willen dat hij regeert
Zijn grote taak zal hij niet kunnen uitoefenen¨
De originele Franse versie van het quatrain:
¨Un dubieux ne viendra loing du regne
La plus grand part le voudra soustenir
Un Capitol ne voudra point qu´ll regne
Sa grande charge ne pourra maintenir¨
En nog een stukje van een versje wat hiermee verband houdt:
Century I, Quatrain 26:
¨De grote wordt op klaarlichte dag door de bliksem getroffen
Onheil geschiedt, en het is voorspeld door een postbezorger¨
De originele Franse versie van het quatrain:
¨Le grand du foudre tombe d´heure diurne
Mal & predict par porteur postulaire¨
Ik was een grote aanhanger van Pim Fortuyn in die tijd en keek een keertje tv en zag, ik denk een paar dagen voor zijn moord een tv programma waarin hij werd geintervieuwd door een moslim vrouw, ik weet niet meer welke zender of welke omroep, maar de haat die uit de ogen sprong van die vrouw naar Pim toe, dat zal ik nooit vergeten en ik dacht;¨
¨Kut, misschien laten ze wel een microfoontje achter, zo´n kleine microfoon zodat ze Pim konden afluisteren, ik was wel achterdochtig en psychotisch in die tijd, maar op de dag van zijn moord bracht ik persoonlijk een brief naar Leefbaar Rotterdam, ik ben een Rotterdammer, waarin ik Pim waarschuwde voor dat de moslims hem konden afluisteren als ze een verborgen microfoon onder zijn tafel hadden gedaan of zo, nogmaals, ik was achterdochtig en de haat van die vrouw, zo bizar, je zag het gewoon in haar ogen, maar in elk geval, ik waarschuwde Leefbaar Rotterdam voor dit wat misschien kon gebeuren en ik leverde de brief af bij het Stadhuis van Rotterdam, bij de fractie van Leefbaar Rotterdam, en toen ik die avond op mijn werk was belde mijn moeder me rond 18.00 met de mededeling dat Pim was vermoord, ik was nog nooit zo geschrokken!
Nu ik erover nadenk zou Nostradamus mij kunnen hebben bedoeld als de postbezorger die dit allemaal had voorspeld in Century !, Qutarain 26.
Hoewel ik Pim alleen maar had willen waarschuwen, had ik niet zijn moord voorspeld, maar ja, misschien wel, want we waren allemaal bezorgd om Pim in die tijd.
Cheers, erik