abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217335059
Ik heb een Nostradamus versje ontdekt wat volgens mij over Pim Fortuyn gaat, ik zal het hier posten, maar oordeelt u zelf
:
Century VI, Quatrain 13:

¨Een omstreden persoon zal niet voor lang aan de regering zijn
Het grootste deel van het land zal hem willen ondersteunen
Maar het Capitool zal niet willen dat hij regeert
Zijn grote taak zal hij niet kunnen uitoefenen¨

De originele Franse versie van het quatrain:

¨Un dubieux ne viendra loing du regne
La plus grand part le voudra soustenir
Un Capitol ne voudra point qu´ll regne
Sa grande charge ne pourra maintenir¨

En nog een stukje van een versje wat hiermee verband houdt:

Century I, Quatrain 26:

¨De grote wordt op klaarlichte dag door de bliksem getroffen
Onheil geschiedt, en het is voorspeld door een postbezorger¨

De originele Franse versie van het quatrain:

¨Le grand du foudre tombe d´heure diurne
Mal & predict par porteur postulaire¨

Ik was een grote aanhanger van Pim Fortuyn in die tijd en keek een keertje tv en zag, ik denk een paar dagen voor zijn moord een tv programma waarin hij werd geintervieuwd door een moslim vrouw, ik weet niet meer welke zender of welke omroep, maar de haat die uit de ogen sprong van die vrouw naar Pim toe, dat zal ik nooit vergeten en ik dacht;¨

¨Kut, misschien laten ze wel een microfoontje achter, zo´n kleine microfoon zodat ze Pim konden afluisteren, ik was wel achterdochtig en psychotisch in die tijd, maar op de dag van zijn moord bracht ik persoonlijk een brief naar Leefbaar Rotterdam, ik ben een Rotterdammer, waarin ik Pim waarschuwde voor dat de moslims hem konden afluisteren als ze een verborgen microfoon onder zijn tafel hadden gedaan of zo, nogmaals, ik was achterdochtig en de haat van die vrouw, zo bizar, je zag het gewoon in haar ogen, maar in elk geval, ik waarschuwde Leefbaar Rotterdam voor dit wat misschien kon gebeuren en ik leverde de brief af bij het Stadhuis van Rotterdam, bij de fractie van Leefbaar Rotterdam, en toen ik die avond op mijn werk was belde mijn moeder me rond 18.00 met de mededeling dat Pim was vermoord, ik was nog nooit zo geschrokken!

Nu ik erover nadenk zou Nostradamus mij kunnen hebben bedoeld als de postbezorger die dit allemaal had voorspeld in Century !, Qutarain 26.

Hoewel ik Pim alleen maar had willen waarschuwen, had ik niet zijn moord voorspeld, maar ja, misschien wel, want we waren allemaal bezorgd om Pim in die tijd.

Cheers, erik
pi_217335151
Fortuyn heeft nooit geregeerd, dus nee. En 'het capitool' heeft hem niet vermoord, één enkele idioot heeft dat gedaan.

Dus nee, je gedachte klopt niet. Er zijn trouwens wel tientallen echte leiders geweest in de 500 jaar sinds Nostradamus waar dit wel op kan slaan. Dat was ook zijn truc: alles zo vaag zeggen dat iedereen er wel een moment in kan zien. De methode horoscoop.

En je maakt Fortuyn te groot, die was politiek slechter dan Wilders die al niks voor elkaar krijgt. Fortuyn had op Baudet geleken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217335286
Fortuyn was een onbeduidende vlek in de puinhoop die onze politici toen vormden. Zijn dood heeft niet de impact gehad die een nostradamus voor ogen had.

Triest dat de man vermoord is, maar het is niet alsof hij bij leven iets ging presteren.
-nee-
pi_217335326
Aan Hanca:

Fortuyn heeft wel geregeerd, alleen niet zo lang, hij was de grootste partij in Rotterdam, dat heeft Nostradamus bedoeld, hoe het zit met het Capitool begrijp ik wel, want die willen de Christenen vervolgen, heb ik ook over geschreven op een ander forum.

Je zegt.....vaag.....maar dit versje is zo duidelijk als maar kan zijn, jammer dat je niet de intelligentie hebt om dit te begrijpen, je bent dan ook een Nostradamus ontkenner.

Aan Marsenal:

Hoe weet je nou dat Nostradamus dit niet voor ogen had, ken je hem? Heb je met hem gesproken of zo? Wat een onzin kraam je uit!
  donderdag 10 april 2025 @ 18:58:48 #5
545 dop
:copyright: dop
pi_217335423
Dit past meer in BNW of VER, of zelfs TRU zou nog beter passen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_217335474
Gebeurtenissen in zijn kwatrijnenbrei lezen is zoiets als koffiedik kijken, pareidolia en geluiden in witte ruis horen. Het is vorm en patroonherkenning en het zin willen geven aan nonsens.

pi_217335542
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2025 18:23 schreef Hanca het volgende:
En je maakt Fortuyn te groot, die was politiek slechter dan Wilders die al niks voor elkaar krijgt. Fortuyn had op Baudet geleken.
Als je interviews terugziet zie je juist dat Fortuyn behoorlijk gematigd en doordacht te werk ging. Een Baudet en Wilders zijn extremer, en minder uitgebreid met de plannen van wat ze dan zelf willen.
pi_217335573
Aan Beathoven:

ik denk dat het logisch is dat je dit allemaal nonsens vind, je zult wel geen bal verstand hebben van het spirituele leven, dus ook hier weer......een Nostradamus ontkenner!
pi_217335584
En iemand die er niks, maar dan ook niks van begrijpt, dus please, hou je eigen nonsense voor je!
pi_217335607
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 19:23 schreef SevenStrings het volgende:
Aan Beathoven:

ik denk dat het logisch is dat je dit allemaal nonsens vind, je zult wel geen bal verstand hebben van het spirituele leven, dus ook hier weer......een Nostradamus ontkenner!
Ik krijg van boven door dat je voor iedere dag van de week een string in de kast hebt liggen.
  donderdag 10 april 2025 @ 19:29:29 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217335648
Ga hulp zoeken erik.
Is meestal gratis.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217335716
Aan Beathoven:

wat een zielig mannetje ben jij, die strings heb ik van je moeder gekregen elke keer da tik bovenop haar lag, ik moet ze nog teruggeven

Aan Haves89:

Waarom bemoei jij je met zaken die je zielige petje te boven gaan? Als je niks beters te melden hebt, hou dan je grafmuil dicht, vuile mafkees!
  donderdag 10 april 2025 @ 19:35:51 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217335724
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 19:35 schreef SevenStrings het volgende:
Aan Beathoven:

wat een zielig mannetje ben jij, die strings heb ik van je moeder gekregen elke keer da tik bovenop haar lag, ik moet ze nog teruggeven

Aan Haves89:

Waarom bemoei jij je met zaken die je zielige petje te boven gaan? Als je niks beters te melden hebt, hou dan je grafmuil dicht, vuile mafkees!
Net geregistreerd ;)
  donderdag 10 april 2025 @ 19:36:50 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_217335739
Lol, Nostradamus die 500 jaar geleden een achterdochtige psychoot als postbrenger voorspelde voor de dood van een Nederlandse politicus _O_

Rook er nog eentje.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_217335740
Aan Boca_Rabn:

nou en, en dan?
  donderdag 10 april 2025 @ 19:37:58 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_217335757
Oei, dat wordt rapper dan je 'nostradamus' zeggen kan een streepje door de naam.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 10 april 2025 @ 19:38:02 #17
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217335760
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2025 18:58 schreef dop het volgende:
Dit past meer in BNW of VER, of zelfs TRU zou nog beter passen
Of GGZ.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_217335766
Aan Dven:

Ik rook al jaren en jaren niks meer, vuile kut mongool
  donderdag 10 april 2025 @ 19:38:56 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217335771
Topic gaat dicht in 3.....
pi_217335780
Jullie kunnen allemaal de tievus genieten van me!
pi_217335796
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 19:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als je interviews terugziet zie je juist dat Fortuyn behoorlijk gematigd en doordacht te werk ging. Een Baudet en Wilders zijn extremer, en minder uitgebreid met de plannen van wat ze dan zelf willen.
Maar hij was geen echt politiek dier, politiek lang niet zo handig als Wilders.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217335803
Sommigen denken dat hij niet eens probeerde 'voorspellingen' te doen in de moderne zin van het woord, maar eerder een sociaal commentator was – een soort voorspelling van historische cycli aan de hand van patronen uit het verleden.

In zekere zin bestaan zulke cycli van progressie en degressie in de realiteit door de geschiedenis heen, alleen niet in vast te omlijnen periodes. En daarop kun je kwatrijnen borduren. Er is altijd wel een politiek leider die ergens wordt vermoord en er worden weleens bouwwerken van kaliber door oorlog vernield.

Dus als hij bepaalde punten in de voorgeschiedenis en zijn eigen 18e eeuw pakte en deze kundig vaag herverpakte in een kwatrijn, kan het altijd wel ergens mee matchen. History repeating.

Dus als iemand met deze bijsluiter er 9/11, Kennedy, Lincoln of Fortuyn in leest. Geen probleem.
  donderdag 10 april 2025 @ 19:42:08 #23
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217335816
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 19:40 schreef Beathoven het volgende:
Sommigen denken dat hij niet eens probeerde 'voorspellingen' te doen in de moderne zin van het woord, maar eerder een sociaal commentator was – een soort voorspelling van historische cycli aan de hand van patronen uit het verleden.

In zekere zin bestaan zulke cycli van progressie en degressie in de realiteit door de geschiedenis heen, alleen niet in vast te omlijnen periodes. En daarop kun je kwatrijnen borduren. Er is altijd wel een politiek leider die ergens wordt vermoord en er worden weleens bouwwerken van kaliber door oorlog vernield.

Dus als hij bepaalde punten in de voorgeschiedenis en zijn eigen 18e eeuw pakte en deze kundig vaag herverpakte in een kwatrijn, kan het altijd wel ergens mee matchen. History repeating.

Dus als iemand met deze bijsluiter er 9/11, Kennedy, Lincoln of Fortuyn in leest. Geen probleem.
Laten we een boek schrijven, waarin we hetzelfde trucje doen, de generaties na ons zullen eeuwige roem ontvangen.
  donderdag 10 april 2025 @ 19:43:25 #24
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217335832
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 19:38 schreef SevenStrings het volgende:
Aan Dven:

Ik rook al jaren en jaren niks meer, vuile kut mongool
Het is óf kut Mongool óf kutmongool, óf kut-Mongool.
pi_217335948
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 19:42 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Laten we een boek schrijven, waarin we hetzelfde trucje doen, de generaties na ons zullen eeuwige roem ontvangen.
Ik zeg doen.

Onderstaand met grote korrel zout nemen, want zo exact is het allemaal niet (dan zou je ook iedere regio zn eigen cyclus moeten geven oid) maar als je het heel erg breed ziet dan zit er wel wat in.

Gegeven zijn kwatrijnen een composiet beschrijven, valt er altijd wel iets in dat daarmee rijmt. Of het nu iets in 1584 is of 2025.

Ik herken het wel wat aan wat er nu gebeurd in de wereld. Iedereen die de complexiteit en de brei van gebeurtenissen niet wil zien, wil het universeel en eenvoudig kunnen duiden en wil een soort zekerheid voor de eigen toekomst zien.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 10-04-2025 20:02:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')