abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 april 2025 @ 23:24:16 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217337730
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 23:22 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Jetten wil vliegen voor het plebs onbereikbaar/onbetaalbaar maken. Het is dus nogal misplaatst dat hij dan zelf de halve wereld rondvliegt.
:')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_217337738
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 21:00 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het is ook mijn partij niet. Ze zijn er niet voor Jan modaal. Ook groen links niet. Het is inderdaad meer een VVD en gebruiken groen en diversiteit omdat dit nu hip is.

De praktijk is helaas zo dat alle leuke vrijetijdsbestedingen of gecanceld worden(althans de roep). Verboden moeten worden of zo duur worden gemaakt dat het voor modaal straks onbetaalbaar gaat worden. Ik heb gelukkig al die zaken uitbundig kunnen gebruiken(op vliegen na want ik heb een hekel aan verre reizen) omdat ze betaalbaar waren en geen gezeik en gezeur.

Een dagje Efteling voor een normaal gezin gaat pijn doen.
Ja en dat is toch totaal krankjorum? Alsof we daarmee het klimaat gaan redden.

Het enige wat je ermee bereikt is dat leven van de gemiddelde Nederlander een stuk onaangenamer wordt.
pi_217337811
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 20:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Beprijzing van verbruik is gewoon liberaal beleid van een liberaal georiënteerde politicus.

Dat jij marxistisch beleid eist waarbij gelijk niemand meer mag vliegen is niet zijn probleem.
De aflaat is betaald, dus mag men hoeren en snoeren.

D66, geen marxistische club, zegt hun standpunt op hun site:
“De uitstoot van vliegtuigen is niet alleen slecht voor het klimaat, maar zorgt ook voor vieze lucht. Mensen hebben daar last van. Daarom is het belangrijk (onnodig) vliegen te ontmoedigen. Vliegbelastingen helpen daarbij.”

Het help echter gelukkig minder te ontmoedigen als je je aflaten blindelings kunt bekostigen. En wat je verder van vliegen denkt is irrelevant, want het mag gewoon als je de aflaat kunt betalen.

Inspirerend voor de zijdelingse bijstaander is het in ieder geval niet.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_217340351
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2025 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dus hij mag nooit meer vliegen? Ok...
Precies. Dat is de consequentie van zijn ideologie.
pi_217340677
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 11:51 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]
Precies. Dat is de consequentie van zijn ideologie.
Dit dus. Een vegetariër zal ook geen vlees eten. Compleet ongeloofwaardig, die Rob Jetten :R
pi_217340823
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2025 21:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik mag toch aannamen dat je zelf niet vliegt en nooit gevlogen hebt
Ik was al geen fan maar ik vond inderdaad aanleiding in de klimaatwetenschap om niet mee te doen met de trend om steeds vaker en verder te vakantievliegen en het vliegverkeer te doen verveelvoudigen. Maar ja, de meeste mensen volgen de wetenschap nou eenmaal niet, 30 jaar geleden niet en nu niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217344827
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik was al geen fan maar ik vond inderdaad aanleiding in de klimaatwetenschap om niet mee te doen met de trend om steeds vaker en verder te vakantievliegen en het vliegverkeer te doen verveelvoudigen. Maar ja, de meeste mensen volgen de wetenschap nou eenmaal niet, 30 jaar geleden niet en nu niet.
Zou het kunnen meespelen omdat er juist in Nederland zoveel focus ligt op gedragsverandering? Dat het als betuttelend wordt ervaren en dat er daardoor nog steeds veel mensen vliegreizen blijven maken.
pi_217344886
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 21:09 schreef core2duo het volgende:

[..]
Zou het kunnen meespelen omdat er juist in Nederland zoveel focus ligt op gedragsverandering? Dat het als betuttelend wordt ervaren en dat er daardoor nog steeds veel mensen vliegreizen blijven maken.
Nee, Nederlanders zijn al helemaal betuttelverdoofd. De reden is dat zowel de deugbrigade als de beleidsmakers niet echt wat aan de opwarming willen doen maar het slechts gebruiken voor andere agenda's.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')