Jeetje, al een dag stilte hier.
3025 Bobby McFerrin - Don't Worry, Be HappyFluitend dit nieuwe blokje in met Bobby McFerrin in dit nummer dat verder alleen wat vingergeknip en de vocalen van Bobby gebruikt. Best vrolijkmakend, ook al ben ik niet heel erg van de acapellanummers. Bij de slogan van Meher Baba moet ik hierdoor eigenlijk eerder aan Bobby denken dan aan de Indiër zelf. Bush sr. probeerde het nummer ook nog te gebruiken voor zijn campagne, maar dat vond Bobby niet leuk. Ook van alle tijden dat soort ongein. In 1999 en 2001 stond dit in de Top 2000.
3024 Michael Jackson - Stranger in MoscowDit nummer gaat over Guus Meeuwis toen hij Brabant schreef, neem ik aan. Michael zelf beweert dat het gewoon over hemzelf gaat terwijl hij zich eenzaam voelde in Moskou. Het enige verschil met Guus is dat er op Neverland geen licht brandde, ofzo. Nouja, Guus had ook geen drommen fans bij zijn hotelkamer. Ik vind dit een van de leukere nummers van HIStory, wat mij betreft het moment dat de hoogtijdagen van MJ ver achter hem lagen. Het kabbelt een beetje voort, maar op zich is dit nog wel een van de mooiere pogingen tot het rustige nummer van de zanger. Met uitzondering van 2010 is dit sinds de dood van de zanger een vaste waarde in de lijst.
3023 Santana - Samba pa tiInstrumentaal gepiel van Santana dat een redelijke hit werd, maar Top 2000-technisch vooral het allerbest scoort. Ik heb dat nooit begrepen, ik vind de andere nummers van de band en gitarist beter. Hij gaat wel helemaal los en op zich is dat stuk best lekker, maar het kabbelt mij te veel voordat Carlos loskomt. Voordat Carlos komt. Nouja, dit stond dus nog wel eens op 127, in de eerste editie, en was tot 2010 een vaste waarde op 31 december. Mijn eerlijke mening is dat dat echt te hoog is. Daarna zakte het naar de laatste nacht, maar ook daar bleef het lied lang hangen, tot 2017. Toen verloor het lied ineens bijna 200 plaatsen en sindsdien is het ook elke keer weggezakt, inmiddels naar 688.
SPOILER: 3022-3001
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]