abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217392772
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 11:33 schreef Cassa95 het volgende:
Acda kan beter zingen dan Paul de Leeuw hoor. Wel heel blij met Bente. Qua bekendheid van de line-up wel de beste groep in jaren.
2023 was ook prima met Douwe Bob, Duncan Laurence, Nick Schilder, Marco Bakker, Mell, Numidia en Meau. Maar zeker een van de betere line-ups inderdaad.
  donderdag 17 april 2025 @ 14:27:23 #102
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217393204
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 09:32 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vind het qua stijl wel gewoon (commerciële) glam, maar het was inderdaad na de echte rage.
Silk is iig geen glamrock, typfoutje.
Ik zag ergens Bubblegumrock staan, kan ik ook mee leven.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_217394480
Zouden nou vandaag ook nog mensen maximaal op de ontbijtkoekrapper en de broer van Loeki hebben gestemd? Gewoon alleen al door het nieuws?
All Day I Dream About Stemlijsten
  donderdag 17 april 2025 @ 18:25:16 #104
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217394579
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:12 schreef Tussle266 het volgende:
Zouden nou vandaag ook nog mensen maximaal op de ontbijtkoekrapper en de broer van Loeki hebben gestemd? Gewoon alleen al door het nieuws?
Jij hebt echt weinig vertrouwen in de mensheid, hè?
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_217394586
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:12 schreef Tussle266 het volgende:
Tim Knol?
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  donderdag 17 april 2025 @ 18:41:02 #106
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217394726
quote:
12s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:26 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Tim Knol?
Ahja!
En die andere is zeker Wigger K-Telrapper
pi_217394767
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Ahja!
En die andere is zeker Wigger K-Telrapper
Is die van al die K-Tel platen?
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  donderdag 17 april 2025 @ 18:46:33 #108
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217394786
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:44 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Is die van al die K-Tel platen?
Dat moet wel, de Death Row van nederland
pi_217394869
Ik voel me wel thuis nu. Net Radio 2.
  Redactie Sport vrijdag 18 april 2025 @ 18:23:47 #110
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217405091
Jeetje, al een dag stilte hier.

3025 Bobby McFerrin - Don't Worry, Be Happy

Fluitend dit nieuwe blokje in met Bobby McFerrin in dit nummer dat verder alleen wat vingergeknip en de vocalen van Bobby gebruikt. Best vrolijkmakend, ook al ben ik niet heel erg van de acapellanummers. Bij de slogan van Meher Baba moet ik hierdoor eigenlijk eerder aan Bobby denken dan aan de Indiër zelf. Bush sr. probeerde het nummer ook nog te gebruiken voor zijn campagne, maar dat vond Bobby niet leuk. Ook van alle tijden dat soort ongein. In 1999 en 2001 stond dit in de Top 2000.

3024 Michael Jackson - Stranger in Moscow

Dit nummer gaat over Guus Meeuwis toen hij Brabant schreef, neem ik aan. Michael zelf beweert dat het gewoon over hemzelf gaat terwijl hij zich eenzaam voelde in Moskou. Het enige verschil met Guus is dat er op Neverland geen licht brandde, ofzo. Nouja, Guus had ook geen drommen fans bij zijn hotelkamer. Ik vind dit een van de leukere nummers van HIStory, wat mij betreft het moment dat de hoogtijdagen van MJ ver achter hem lagen. Het kabbelt een beetje voort, maar op zich is dit nog wel een van de mooiere pogingen tot het rustige nummer van de zanger. Met uitzondering van 2010 is dit sinds de dood van de zanger een vaste waarde in de lijst.

3023 Santana - Samba pa ti

Instrumentaal gepiel van Santana dat een redelijke hit werd, maar Top 2000-technisch vooral het allerbest scoort. Ik heb dat nooit begrepen, ik vind de andere nummers van de band en gitarist beter. Hij gaat wel helemaal los en op zich is dat stuk best lekker, maar het kabbelt mij te veel voordat Carlos loskomt. Voordat Carlos komt. Nouja, dit stond dus nog wel eens op 127, in de eerste editie, en was tot 2010 een vaste waarde op 31 december. Mijn eerlijke mening is dat dat echt te hoog is. Daarna zakte het naar de laatste nacht, maar ook daar bleef het lied lang hangen, tot 2017. Toen verloor het lied ineens bijna 200 plaatsen en sindsdien is het ook elke keer weggezakt, inmiddels naar 688.

SPOILER: 3022-3001
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 18 april 2025 @ 18:37:41 #111
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217405174
In de Top 2000-notering van Alphabet St. zit geen rap O-)
  Redactie Sport vrijdag 18 april 2025 @ 18:42:22 #112
pi_217405207
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 18:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
In de Top 2000-notering van Alphabet St. zit geen rap O-)
Het is me eerlijk gezegd ontschoten welke versie ze toen draaiden :@ Ik ben niet zo'n liefhebber van de grote kleine man namelijk, zoals de noteringen al doen vermoeden.
  vrijdag 18 april 2025 @ 18:45:26 #113
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217405223
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 18:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het is me eerlijk gezegd ontschoten welke versie ze toen draaiden :@ Ik ben niet zo'n liefhebber van de grote kleine man namelijk, zoals de noteringen al doen vermoeden.
het rap-stuk zit in de albumversie. Volgens mij waren ze toen nog niet zo breed met de albumversies
  Redactie Sport vrijdag 18 april 2025 @ 18:46:58 #114
pi_217405241
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 18:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
het rap-stuk zit in de albumversie. Volgens mij waren ze toen nog niet zo breed met de albumversies
Dat is waar, dan zal dat er wel niet in hebben gezeten.
  vrijdag 18 april 2025 @ 20:58:34 #115
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217406700
Nummers uit de vorige twee blokjes die ik hoger zou plaatsen:

3049 Madonna - The Power of Good-bye
3038 Coldplay - Clocks
3003 Shania Twain - That don't impress me much

Twee weinig inspirerende blokjes, dus prima om die even samen te nemen. They don't impress me much, maar dat nummer van Shania Twain is toch wel een van de fijnere in deze regionen. Clocks steekt er echter met kop en schouders bovenuit voor mij, dat zal niemand verbazen, al is-ie ook weer niet favoriet genoeg dat we de viltstift weer kunnen pakken. Madonna dan tot slot, dat is geen artiest waar ik groot fan van ben, maar ik denk wel dat ik dit een van haar beste vind, misschien wel haar allerbeste.

Nummers uit de vorige twee blokjes die ik lager zou plaatsen:

3042 Dorus - Twee motten
3041 Jason Mraz - Butterfly
3037 Guus Meeuwis - De weg
3017 Cliff Richard - Living Doll
3012 Bruno Mars – Treasure

Ik deed even een double-take toen ik Living Doll zag staan, het was me ontschoten dat dat kreng er ook nog in twee verschillende versies in had gestaan. Eerlijk gezegd vind ik deze maar mondjesmaat minder kut. Dan luister ik nog liever naar de zoveelste Bruno Mars – heb ik die ooit al níet in dit lijstje gezet? – of naar de zouteloze slappe hap van Jason Mraz. Twee Motten vind ik ergens wel een voorzichtige poging tot geinig, maar muzikaal is het wel echt te slecht om in de buurt van de 3000 te komen wat mij betreft. Wat Guus Meeuwis betreft, die staat inderdaad wel bij de nummers die wat lager mogen, maar niet omdat ik Meeuwis zelf zo slecht vind of omdat ik het een verkrachting vind, maar omdat ik het nummer sowieso wel wat saaiig vind.
  Redactie Sport zondag 20 april 2025 @ 17:10:02 #116
pi_217422804
Nou, we zijn door de 3000 heen. Gaat toch nog wel met enig tempo. Na de eerste 2 nummers ook wel een fijn blokje.

3000 Danyel Gerard - Butterfly

De Franse zanger Danyel Gerard trapt het volgende millennium aan plaatjes af - en eerlijk gezegd is dat wel wat te veel eer. Deze had wel wat lager gemogen, een beetje een goedkope meezinger in het refrein. Maar de coupletjes zijn wel aardig gedaan en het heeft wel een bepaalde charme met al dat xylofoongeweld tussendoor. Het instrumentengebruik is wel leuk, daar zit de charme in. In 2000 en 2001 stond dit in de lijst.

2999 Julio Iglesias - Por un poco de tu amor

Jeetje, een 2 als eerste cijfer. We komen er ooit doorheen. Julio in z'n regenjas met een nummer met een schlagerfeel, maar toch geschreven door Albert Hammond. Dit zal het vast goed doen bij figuren als Rene Froger, Gerard Joling en André Hazes. Die snik, die overdreven triestige strijkers. Ik zou niet hebben verwacht dat dit van Hammond is, achja. Alleen in Nederland een hit ook, ik snap het niet. En toch vind ik dit wel mooi. Misschien helpt het dat ik het lied redelijk kan volgen. Julio is duidelijk geen fan van onze vrienden in het blauw, zijn enige notering was namelijk op 1312 in de allereerste editie.

2998 Warm Sounds - Birds and Bees

Warme psychedelische geluidjes van eind jaren zestig. Dit genre kan het bij mij nooit écht verkeerd doen, met vooral een mooie strijkerpartij in de bridge, maar het nummer zonder strijkers zou een enorme leegte zijn en zodoende is er wel beter in dit genre. Van 2000 tot 2002 en in 2004 stond dit in de lijst.

SPOILER: 2997-2976
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 20 april 2025 @ 17:29:30 #117
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217423001
Los Bravos en Steely zouden bij mij wat hoger staan, zeg zo rond plek 1000. We zijn wel met de blokjes van afgelopen week in het deel gekomen waar ik de liederen echt ga waarderen. Ik ken ze niet alle 4852 uit mijn hoofd, dus nu ben ik vooral benieuwd welke van mijn haatplaten (die ik eigenlijk niet heb, ik heb hooguit kritiek op de zangkwaliteit van mooie liedjes) bij jou hoog genoeg scoren de komende weken.
pi_217428378
Foto van Vroeger profiteert het meest van de Dab de Nijs+ want staat in de top 10 van de Koninklijke 500. Wel een beetje gerekend op Het Werd Zomer in die regionen maar die moet het doen met #15.
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
  maandag 21 april 2025 @ 13:36:48 #119
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217429955
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 09:56 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Foto van Vroeger profiteert het meest van de Dab de Nijs+ want staat in de top 10 van de Koninklijke 500. Wel een beetje gerekend op Het Werd Zomer in die regionen maar die moet het doen met #15.
Onbenullig.

--

Ik ga in dit blokje van Mex trouwens gewoon voor het voor de hand liggende antwoord: Kaiser Chiefs hoger, en Acda en Raymond lager. Voor de rest kan ik me er behoorlijk in vinden (een paar nummers ken ik niet, maar even niet zo'n zin om alles te gaan luisteren).
pi_217430010
Veel plaatjes die te lang duren om leuk te zijn in deze serie van @Mexicanobakker
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217430294
Wat een totale bak ellende vandaag. Vooral veel second tier materiaal van artiesten dat de lijst upvult. Vera, haevn, racoon, douwe bob
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_217431151
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 14:26 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat een totale bak ellende vandaag. Vooral veel second tier materiaal van artiesten dat de lijst upvult. Vera, haevn, racoon, douwe bob
Ik heb even die lijst bekeken, wel volgens verwachting. Een hoop wansmaak, afgewisseld met best wat leuks af en toe.
pi_217436993
Wordt de Rob 500 nog een beetje gevolgd hier eigenlijk of gelooft iedereen het wel?
  Redactie Sport dinsdag 22 april 2025 @ 11:22:22 #124
pi_217437894
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:18 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wordt de Rob 500 nog een beetje gevolgd hier eigenlijk of gelooft iedereen het wel?
Ik luister niet, ik heb niks tegen Nederlandse muziek, maar de muziekmix op Radio 2 in zo'n week bevalt me niet. De lijst van Kink met koningsdag is nog wel leuk.
pi_217437908
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 11:22 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik luister niet, ik heb niks tegen Nederlandse muziek, maar de muziekmix op Radio 2 in zo'n week bevalt me niet. De lijst van Kink met koningsdag is nog wel leuk.
Die is kwalitatief meteen ook een stuk beter ja. Vandaag gaan we van hiigo naar anouk naar vengaboys naar nits naar suzan en freek. Dat is continu aan uit aan uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')