Oh ja, kreeg ik vroeger ook, maar dan voor de foldertjes. Tientjes kreeg je soms van mensen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 12:12 schreef tong80 het volgende:
Ik weet niet of het fooi is, maar als het kon aan eind van het jaar de krantenbezorger.
10%??quote:Op dinsdag 8 april 2025 09:39 schreef Pizzakoppo het volgende:
In restaurant eigenlijk altijd 10% tenzij het echt ondermaats was. Bezorging nooit.
Ook wel raar dat restaurant medewerkers dat in stand laten houden of er moet veel fooien gegeven worden.quote:Op woensdag 9 april 2025 12:58 schreef CarbonC het volgende:
[..]
10%??
We zijn hier niet in de V.S. of een ander ontwikkelingsland waar mensen fooi nodig hebben om überhaupt in leven te kunnen blijven.
In de horeca 10% en voor bezorgers contant aan de deur, want van Thuisbezorgd krijgen ze het niet (vertelden een paar van die jongens me ooit).quote:Op dinsdag 8 april 2025 09:39 schreef Pizzakoppo het volgende:
In restaurant eigenlijk altijd 10% tenzij het echt ondermaats was. Bezorging nooit.
Ah goeie tip wist ik niet.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In de horeca 10% en voor bezorgers contant aan de deur, want van Thuisbezorgd krijgen ze het niet (vertelden een paar van die jongens me ooit).
Wel als ze voor thuisbezorgd zelf fietsen/rijden, vaak niet als ze van het restaurant zijn.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In de horeca 10% en voor bezorgers contant aan de deur, want van Thuisbezorgd krijgen ze het niet (vertelden een paar van die jongens me ooit).
Ik hoor het dus andersom...quote:Op woensdag 9 april 2025 13:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Wel als ze voor thuisbezorgd zelf fietsen/rijden, vaak niet als ze van het restaurant zijn.
Oh, ik heb het ook wel eens gevraagd omdat ik zelden cash in huis heb en toen zei die gozer dat hij het wel kreeg als 'zelfstandige' (maar het alsnog liever cash had)quote:
Oh, geen peil op te trekken dus... Nou ja, bij cash weet je zeker in elk geval dat het bij zo'n joch terecht komt denk ik dan maar.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh, ik heb het ook wel eens gevraagd omdat ik zelden cash in huis heb en toen zei die gozer dat hij het wel kreeg als 'zelfstandige' (maar het alsnog liever cash had)
quote:Op woensdag 9 april 2025 12:06 schreef Grotetijd het volgende:
Bezorgers krijgen hier over het algemeen 10% Fooi afhankelijk van snelheid en vriendelijkheid. Als ze door de regen moeten wil ik daar 20% van maken.
Tijdje terug wilde ik iemand fooi geven in een restaurant toen was het "nee, dat gaat toch allemaal naar de baas"Sneu wel.
Meen je? Ik doe het gewoon als ik me heb vermaakt. Wat maakt het uit of je 44 of 50 euro betaald als je uit eten gaat.quote:Op woensdag 9 april 2025 12:58 schreef CarbonC het volgende:
[..]
10%??
We zijn hier niet in de V.S. of een ander ontwikkelingsland waar mensen fooi nodig hebben om überhaupt in leven te kunnen blijven.
Ik deel die zenuwen met jouquote:Op woensdag 9 april 2025 19:37 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik rond in de zenuwen maar wat af naar boven. Erg dom.
Ja...niet of te weinig is lullig, teveel is awkwardquote:
Ik had ooit ergens in een (verder goede) Turkse zaak de situatie dat het meisje van de bediening bijna geen Nederlands sprak en iets van "hoenderdentachtiengennevaiftieg" zei. Ik een paar keer vragen het te herhalen, zij steeds erger stotteren.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:37 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik rond in de zenuwen maar wat af naar boven. Erg dom.
Lekker man, 34,50 afronden naar 35 euro. Gulle niffo, gegarandeerd batsen vanavondquote:Op woensdag 9 april 2025 17:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Alleen in de horeca. Als ik met vrienden ben ronden we het altijd af op een bedrag dat makkelijk deelbaar is door het aantal mensen waarmee we zijn. Dus 28,50 euro als we met z'n drieën zijn wordt 30 euro, maar als we met z'n vieren zijn wordt het 32 euro.
Ook op een manier dat het niet al te lullig is. 29,70 met z'n drieën wordt 33 en geen 30.
Als ik met mijn vriendin ben meestal afronden op een vijftal en dan ook niet op een al te lullige manier.
Haha genant.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik had ooit ergens in een (verder goede) Turkse zaak de situatie dat het meisje van de bediening bijna geen Nederlands sprak en iets van "hoenderdentachtiengennevaiftieg" zei. Ik een paar keer vragen het te herhalen, zij steeds erger stotteren.
Ik verstond dus uiteindelijk ¤180,50 (wat niet raar was gezien met hoeveel we waren) en zei "Doe maar tweehonderd." Meisje helemaal blozen, meer stotteren en blij en zo.
Bleek dat de originele rekening ¤118,50 was en niet ¤180,50. Toen werd het extra gênant natuurlijk
Hoop dronken collega's aan het koeren, die vonden het uiteindelijk hilarisch om zoveel fooi te geven en lieten het zo omdat dat kind bijna aan het janken was al van pure opgelatenheid toen ze doorhad wat er gebeurd was.
Beste Turk hier, ga er nog vaak eten en dan vraag ik eerst het bedrag te zien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |