Was wel gewoon uitstekende acteur. Met kleine gebreken.quote:Op maandag 7 april 2025 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Nou je het zegt. Ja.
Ook zo'n 'Jesus Christus Erlöser' figuur.
Ja hele pagina's over een client/meisje met een eetstoornis die hij nog verder de vernieling in had geholpen.quote:Op maandag 7 april 2025 21:54 schreef PluggieOD het volgende:
n 2018 of 2019 nog ging deze meneer zelfs een website maken om clienten die hij misbruikt had zwart te maken toendertijd.
Narcist.
ja, en hij heeft zijn pensioen niet gehaald.quote:Op dinsdag 8 april 2025 00:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Was hij een soort van junk? Hij heeft nl. die uitstraling.²
quote:Op maandag 7 april 2025 21:42 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
@:maxi-mus @:coco @:3rr0r @:caland @:wereldgozer @:onlogisch
Dat is alsof een pyromaan gaat werven voor de brandweer.quote:Op dinsdag 8 april 2025 01:21 schreef Soury het volgende:
Afgelopen januari kondigde Bakker nog een nieuwe online serie aan waarin hij opnieuw verslaafden zou gaan helpen.
Dat gaat gelukkig niet meer door
Wat?quote:Op maandag 7 april 2025 22:08 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heeft nog best een goeie kop voor iemand van 65. Goeie bos haar en geen grijze kale kutkop.
Zier er 10x beter uit dan een Timmerfrans oid
*mompelt iets over causatie vs correlatie. Zijn drugsverleden zal er uiteraard niks mee te maken hebbenquote:Op maandag 7 april 2025 21:35 schreef Hyaenidae het volgende:
Was hij gevaccineerd? Of stoppen we die vraag weer liever in de doofpot.
Wat een onzin altijd, dat over de doden niets dan goedsquote:Op dinsdag 8 april 2025 09:30 schreef RedShoe het volgende:
Wat een verhaal heeft die man. Een leven vol verslavingen. En eens een junk, altijd een junk.
Niet goed te praten, maar over de doden niets dan goeds.
Het was zeker geen lekker figuur idd.quote:Op dinsdag 8 april 2025 12:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat een onzin altijd, dat over de doden niets dan goeds
Als iemand een klootzak of teringlijer was, ga ik niet positief zijn over iemand als ie eenmaal dood is.
Dat deze smeerlap mag branden in de spreekwoordelijke hel.
Op zich wel knap dat je dat en dan ook nog met zo'n gezicht voor elkaar krijgt.quote:
Mijn vriendin keek altijd dat programma.quote:Op dinsdag 8 april 2025 22:31 schreef Saboo het volgende:
Ik vond zijn programma's vroeger altijd erg interressant en leuk. Kende ook iemand, paar jaar jonger dan ik, die meedeed aan één van de programma's, en die lyrisch was over hem. Toen de aanklachten kwamen dacht ik ook lange tijd dat het wel een soort genuanceerd verhaal moest zijn.
Tot de details naar buiten kwamen en ik later per ongeluk ook op die gare website (met o.a. een gedetailleerde beschrijving van zijn perspectief over dat eerder aangehaalde twitterbericht van Bellemans ) kwam en ik echt bijna zelf secundair getraumatiseerd raakte door alle weerzinwekkende shit die ik daar gelezen heb.
Ik geloof dat ik me toen voor het eerst realiseerde dat mensenkennis (het mijne iig) erg ehrm.... feilbaar is.
Verdrietig dat deze man ooit geboren is. Ben blij voor de slachtoffers.
Hij was meer een coke-magnon.quote:Op maandag 7 april 2025 21:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, met het heengaan van Keith Bakker is ook de laatste Cro-magnonmens uitgestorven.
Al is het maar dat ze dood zijn!quote:Op dinsdag 8 april 2025 09:30 schreef RedShoe het volgende:
Wat een verhaal heeft die man. Een leven vol verslavingen. En eens een junk, altijd een junk.
Niet goed te praten, maar over de doden niets dan goeds.
hij was een rijke vent 20 jaar geleden maar de credit crisis heeft hem geslachtquote:Op woensdag 9 april 2025 01:09 schreef Hexagon het volgende:
Ergens was het wel een interessante vent. Maar wat is dat later een eikel gebleken.
Na zijn afkicken bleken zijn karakter fouten toch niet verdwenen.
quote:Daarvoor richtte hij in 2004 de afkickkliniek Smith & Jones op en werd hij ‘wereldberoemd’ in Nederland. Ondergetekende maakte in die tijd een talkshow en ik kan me nog goed herinneren hoe hij onder ruime belangstelling in een enorme jeep het mediapark kwam opgereden met op zijn bijrijdersstoel niemand minder dan Tatjana Simic.
Met zijn lange gespierde sportschoolvoorkomen en zijn blonde kop met krullen zag hij er destijds inderdaad indrukwekkend uit.
Zijn PR-verhaal, met zwaar aangezet amerikaans accent, over zijn behandeling van met name ’the rich & famous’ (in plaats van de ordinaire straatjunks) ging er in de media in als zoete koek.
Eén centrum bevond zich in Amsterdam en richtte zich op de afkickfase, het andere stond in Wassenaar en bereidde de cliënten voor op een terugkeer in de maatschappij.
Jongeren uit de problemen, Keith in de problemen
Zijn ster was rijzende. Hij groeide uit tot Neerlands meestgevraagde ‘ex-junk en verslavingsgoeroe’ en was o.a. vaste gast in het BNN-programma ‘Spuiten & Slikken’. Ook werd hij coach van probleemjongeren in de reality-series ‘Van etter tot engel’ en ‘Family Matters’.
In 2008, op het toppunt van zijn roem verscheen het boek (met de haast profetische titel) ‘Keith Bakker, Pushing the Limits ‘, zijn leven opgetekend door journalist Leon Verdonschot.
Daarna kwam zijn bedrijf in de problemen.
Eind 2009 vertelde hij dat zijn doel om het twaalfstappenprogramma uit Schotland in Nederland bekend te maken was geslaagd en dat Smith & Jones zou worden gesloten om een nieuwe kliniek te openen.
Zover kwam het echter niet.
In september 2010 kwam er een abrupt einde aan zijn directeurschap vanwege een slepend huurconflict. Een half jaar later werd zijn holding failliet verklaard.
quote:Misbruik van charisma
Dat Keith Bakker telkens grenzen overschrijdt, verbaast ook Vincent Verweij niets.
Hij maakte een documentaire over hem na zijn veroordeling in 2012. "
Bakker heeft het talent om in problemen te komen.
Die man heeft een enorm charisma en dat heeft hij zijn hele leven lang misbruikt", vertelt de filmmaker in 2019 het AD.
Volgens Verweij deed hij dat in de jaren '80 op het Amsterdamse Centraal Station door toeristen te laten geloven dat hij geld nodig had om naar de Amerikaanse ambassade in Brussel te gaan. "
Het lukte hem meerdere keren per dag om toen nog guldens los te peuteren.
Met datzelfde charisma deed hij ook goede dingen in tv-programma's, waar hij deelnemers die in problemen zaten echt wist te raken.
Maar vervolgens ging het snel mis, want hij misbruikte het charisma om meisjes het bed in te krijgen."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |