abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:12:46 #276
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_217902062
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:20 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Het is altijd wennen als een nieuwe acteur/actrice een rol (tijdelijk) overneemt. Toch raak ik er meestal wel snel aan gewend, maar vaak voelt diegene voor mij in het begin echt als een heel nieuw personage. Soms weten ze ook wel echt goede vervangers te vinden. Aukje eruit en Lieke erin pakte heel goed uit. Ik vond Wouter Zweerts ook goed, toen hij tijdelijk de rol van Julian overnam. Die vent die nu Morris speelt in de classics is natuurlijk weer drama. Inge Schrama leek mij altijd heel moeilijk te vervangen als Sjors, maar ik was heel snel gewend aan Melissa Drost.

Zijn Ludo, Janine, Jef, Robert of Laura wel eens (tijdelijk) vervangen?
Nee, Robert, Laura, Jef, Ludo en Janine zijn nooit vervangen. Die hebben al die jaren trouwe dienst geleverd, al kan het natuurlijk voorkomen dat een acteur of actrice tijdelijk uit de roulatie is.

Meestal werkt het met de originele acteur het beste, want die heeft de rol als eerste neergezet. Dat is het personage, dus daar ben je (op dat moment) aan gewend. In sommige gevallen een wonder, want bijvoorbeeld Milan was onder Wouter de Jong een vreselijk personage, dat alleen klaagde, jaloers en kwaad was. Toen hij later terug kwam, nu vertolkt door Robin Zijlstra, was het ineens een vriendelijk personage, maar was de rol volkomen zoutloos. Dat was geen Milan. Deed de eerste het nog steeds het beste, raar maar helaas.

Morris was altijd een lastig personage, waarbij ze uiteindelijk opgescheept zaten met Joris Putman, die ook nog hardnekkig lang bleef plakken: verschrikkelijk. Kon de naam 'Sjors' niet normaal uitspreken. Aukje vond ik ook een betere Charlie dan wat Lieke er later van maakte. Charlie werd onder haar een stuk minder naïef en veel zelfzuchtiger, waardoor het een minder aansprekend personage werd. Bij Rover, Job, Bianca Bouwhuis, Marieke Vollaards en anderen verloor het personage na de recast alle smaak en geur. Vaak was een rol dan te sterk gebonden aan de oorspronkelijke acteur of actrice. Wat overbleef was dan een grijs, saai en vervangbaar personage, dat niet werd gemist nadat het de serie verliet.

Over Sjors heb ik het al vaak gehad. Een recast die voor mij het personage brak. Niets ten nadele van Melissa Drost, want zij moest het ook maar snel overnemen, wat ze in dat opzicht goed deed. Ze was alleen geen Sjors! Melissa omschreef de rol zelf als "veel huilen en de was opvouwen", waardoor ze er redelijk snel op uitgekeken raakte. Melissa-Sjors was wat ouder gemaakt om het verouderen van Lana meer te verantwoorden (wat een vreselijk personage!). Ze was ook stijver, truttiger en strenger dan onder Inge. Dit kwam ook door de domme acties van Amir trouwens, die soms met de lompste argumenten aan kwam kakken om zijn vaak vergezochte acties uit te leggen. Vaak door zijn vergezochte geloofsoverwegingen. Helaas had deze versie van Sjors weinig met de rest te maken en draaide de rol vooral om Amir en Lana. Alle andere figuren uit het leven van Sjors (Bing, Janine, Martine, Wiet, Jack, etc.) speelden nauwelijks nog een rol. Er was geen binding tussen Inge-Sjors en Melissa-Sjors. Het hadden twee totaal verschillende rollen kunnen zijn. Na twee jaar vond Melissa het wel mooi geweest en was het tijd om Sjors uit de serie te schrijven.

Ik had al die tijd gehoopt dat de ECHTE Sjors nog eens terug zou keren. Uiteindelijk gelukkig dat het niet gebeurde, want na Inge's vertrek was de rol behoorlijk verpest, mede door Amir en Lana. Het is begrijpelijk dat Inge voor zichzelf moest kiezen en uit de schijnwerpers verdween. Dan nog was Melissa voor mij geen geslaagde recast. Mocht Sjors ooit nog terugkeren, dan verwacht ik helaas geen Inge meer. Dan nog eerder Melissa, maar Sjors? Die komt in dat opzicht nooit meer terug en dat is jammer, na alle jaren dat Inge er in zat. Het blijft spijtig hoe dat gegaan is.

Zijn recasts dan altijd slecht? Nee, het kan wel. Voorbeeld: Chris Jolles als de tweede Dian Alberts was beter dan de eerste en derde versie van het personage. Wel raar dat Dian ineens niet meer zo'n allemansvriendin was als onder Lotte van Dam, maar ze was een sterker personage. Tweede Dian genoot van pesten en uitdagen. Ze was zelden een aardig personage, maar wist wel op te boksen tegen Ludo. Onder Dian III ging dat weer verloren.

Hans Beijer (B100) is wel eens ingevallen als Govert Harmsen en dat had rampzalig kunnen zijn, maar het was niet zo slecht. Later nam Niek Pancras (Kapitein Stoppel uit Alfred J. Kwak, etc.) de rol ook even over, maar dat was een stuk minder geslaagd. Misschien mede omdat hij vooral geïsoleerd was met Tracy Gould (Yoka Verbeek), waardoor die rollen mogelijk allebei meer in zich hadden gehad. Nu zijn inval-Harmsen en Tracy een beetje een raar hoofdstuk, dat wat losstaat van de gewone meneer Harmsen. Wik Jongsma was onvervangbaar.

Wiet van Houten was ook een sterke recast. Je zou bijna vergeten dat het personage eerder ook door iemand anders werd vertolkt, maar wegens succes is Pip Pellens de echte Wiet. Redelijk goed gelukt, al wisten ze op het einde niet meer welke kant ze op moesten met het personage. Maar een goede recast is dus wel mogelijk.

Ik heb de nieuwe Bing nog weinig gezien, maar vreemd genoeg was mijn eerste indruk positief. Ik had een grotere aardverschuiving verwacht, maar de acteur pakte het wel aardig op. Beetje raar, maar dat is altijd met een recast. Everon komt binnenkort wel weer eens terug. Op zich is Bing ook niet de spannendste rol. Wie heeft hem hard gemist tijdens zijn afwezigheid?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Pomtip op 10-06-2025 20:50:07 ]
pi_217909645
Cynthia Abma als Bianca is lang 1 van mijn favoriete rollen geweest. Ik was echt teleurgesteld toen die rol gerecast werd.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_217911850
En dan heb je ook nog de allereerste recast van een hoofdrol in GTST: die van Helen Helmink. Persoonlijk vind ik de Brûni Heinke versie beter bevallen, maar die is me beter bij gebleven.
  woensdag 11 juni 2025 @ 16:00:14 #279
436222 Japepk
Padvinder
pi_217912352
Aukje en Lieke vond ik ook wel prima. Zeker omdat Lieke in het begin ook zo'n krullende bos haar had. Ik denk niet dat Aukje geloofwaardig was geweest als de vrouw van Nick en Jack, terwijl dat Charlie als karakter wel interessant maakte. Los van het feit dat ik Aukje ook een ontzettend mooie vrouw vond.

Milan was gewoon een compleet ander karakter. Gewoon een reden om een nieuwe hunk aan te werven. Robin Zijlstra is ook een forgetable character. Wouter de Jong zal voor mij altijd Milan zijn. Zelfde bij Marieke. Men wilde gewoon graag het zusje van Janine terughalen. De nieuwe actrice vond ik beter en gelijkender dan de oude, maar het verhaal waar ze mee moest werken sloeg nergens op.
't Echte en 't ware!
pi_217912510
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 16:03 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Ik weet niet waar je het over hebt hoor. Ik heb het woord WOKE niet eens genoemd, dus leg me geen woorden in de mond, jij bent de enige die hier nu over valt. Ik constateer enkel en dat uit ik in mijn mening. En als je dit niet wilt lezen, ignore me.
😂😂
pi_217913235
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:07 schreef Lisiga het volgende:
En dan heb je ook nog de allereerste recast van een hoofdrol in GTST: die van Helen Helmink. Persoonlijk vind ik de Brûni Heinke versie beter bevallen, maar die is me beter bij gebleven.
Bruni is voor mij ook de ''echte'' Helen, hoewel ik wel moet zeggen dat ze tegen het einde aan duidelijk niet meer wisten wat ze met haar aan moesten. Ze werd van de ene levensramp naar de andere gegooid. Maar dat lag ook meer aan de schrijvers.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_217919662
Het is allemaal zo mega voorspelbaar wie er er samenwerken. Dit zag je van mijlenver aankomen......
(Videoland vandaag)
  donderdag 12 juni 2025 @ 13:49:34 #283
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_217920280
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:00 schreef Japepk het volgende:
Aukje en Lieke vond ik ook wel prima. Zeker omdat Lieke in het begin ook zo'n krullende bos haar had. Ik denk niet dat Aukje geloofwaardig was geweest als de vrouw van Nick en Jack, terwijl dat Charlie als karakter wel interessant maakte. Los van het feit dat ik Aukje ook een ontzettend mooie vrouw vond.

Milan was gewoon een compleet ander karakter. Gewoon een reden om een nieuwe hunk aan te werven. Robin Zijlstra is ook een forgetable character. Wouter de Jong zal voor mij altijd Milan zijn. Zelfde bij Marieke. Men wilde gewoon graag het zusje van Janine terughalen. De nieuwe actrice vond ik beter en gelijkender dan de oude, maar het verhaal waar ze mee moest werken sloeg nergens op.
Had Lieke in het begin ook zo'n bos krullen? Ik dacht eigenlijk van niet, maar misschien heb je gelijk. Ik vond haar wel prima als Charlie overigens :)
  donderdag 12 juni 2025 @ 18:11:49 #284
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_217922467
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 12:35 schreef NedKelly het volgende:
Het is allemaal zo mega voorspelbaar wie er er samenwerken. Dit zag je van mijlenver aankomen......
(Videoland vandaag)
Ik kreeg medelijden met Erik de Vogel, dat hij tegenwoordig dit soort meuk krijgt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook videoland:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217925542
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 12:35 schreef NedKelly het volgende:
(Videoland vandaag)
Ja, en het feit dat een van die schrijvers nog in dat interview vorige week zei “dat alle losse eindjes nog samen komen” gaf al aan dat ze echt dachten dat we het niet door hadden. NEE! We hadden het over die andere verhaallijnen met personages die kwamen en gingen (zoals Rosie!). Andrea leek bij het begin zelfs een replacement Rosie qua rol, leek net een verliefd stel.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_217925880
Je zag het al aan komen toen die Andrea zijn eerste scene speelde; dit is foute boel. Zo doorzichtig, maar daardoor misschien toch wel typisch soapy.
Allemaal cabaretteketet!
pi_217926184
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:59 schreef RaymanNL het volgende:

[..]
Ja, en het feit dat een van die schrijvers nog in dat interview vorige week zei “dat alle losse eindjes nog samen komen” gaf al aan dat ze echt dachten dat we het niet door hadden. NEE! We hadden het over die andere verhaallijnen met personages die kwamen en gingen (zoals Rosie!). Andrea leek bij het begin zelfs een replacement Rosie qua rol, leek net een verliefd stel.
En alles zo onrealistisch. Wie heeft het nooit meer over een ex, ook niet na een paar weken of maanden. Totaal doodgezwegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')