abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217295822
:W

Vraagje over het zemen van ramen. Mijn woonkamer is twee hoog.

Die ramen zijn vies aan de buitenkant. Is er een handig apparaat oid zodat ik dat schoon kan maken

Een ramenwasser is geen optie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus als iemand iets weet hoe ik het kan aanpakken, graag
  roze zaterdag 5 april 2025 @ 17:38:53 #2
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217295836
Een ladder?
Your beauty never ever scared me.
  zaterdag 5 april 2025 @ 17:40:26 #3
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217295848
Vraag welke glazenwasser de mensen met een koophuis hebben en bel ze of ze een deal willen maken
pi_217295857
Een spons en een trekker op een simpele telescoopstok met schroefdraad. Kost amper wat.
pi_217295876
De ladder en stok zijn geen opties. Daarvoor is het te hoog

Die ramenlapper aanschuiten is wel een optie. Als die er is

Alleen tja...
  zaterdag 5 april 2025 @ 17:46:09 #6
403820 Aberkullie
pi_217295900
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 17:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
De ladder en stok zijn geen opties. Daarvoor is het te hoog

Die ramenlapper aanschuiten is wel een optie. Als die er is

Alleen tja...
Tja wat? Lekker vaag zo als je advies wil
pi_217295914
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 17:46 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Tja wat? Lekker vaag zo als je advies wil
Tja in de zin van het is maar afwachten wanneer die er weer is

En tja ik hoop dat er een manier is om het zelf te doen

En tja misschien moet ik vieze ramen accepteren fan

Want ik zou niet weten hoe aan zo'n lange stok te komen en ik ga niet op zo'n hoge ladder
pi_217295973
quote:
Ja! Moet ik aan de onderbuurman vragen of ik zijn water mag gebruiken (in ruil dat ik zijn ramen meeneem)(voor ik aanschaf, want het is een echt grote investering).

Even op onderzoek uit
  zaterdag 5 april 2025 @ 17:54:37 #10
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217295985
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 17:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

Die ramen zijn vies aan de buitenkant. Is er een handig apparaat oid zodat ik dat schoon kan maken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je een keukentrapje? Want zo deed men het vroeger.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Spellchecker zaterdag 5 april 2025 @ 17:56:30 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217295998
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 17:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ze woont twee hoog.
pi_217295999
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 17:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet zo hoog ;)
In mijn vorige woning deed ik het met de trapleer
Als ik daar nu op zou staan kom ik nog niet eens bij de ramen van de buren.
  zaterdag 5 april 2025 @ 17:59:04 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217296012
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 17:56 schreef maily het volgende:

[..]
Ze woont twee hoog.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 17:56 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Niet zo hoog ;)
In mijn vorige woning deed ik het met de trapleer
Als ik daar nu op zou staan kom ik nog niet eens bij de ramen van de buren.
Ah, ik had niet door dat ze 2 hoog woonde. Ik dacht dat ze bedoelde dat haar ramen zelf 2 meter hoog waren :@ :D _O-
pi_217296020
Onderbuurman?Dus je woont in een appartement?Als dit zo is zit er meestal een V.V.E op.En dan valt 9 van de 10 keer ramen wassen buitenkant onder de V.V.E.Dus even de eigenaar contacteren hoe dit zit
pi_217296059
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 18:00 schreef pitboer het volgende:
Onderbuurman?Dus je woont in een appartement?Als dit zo is zit er meestal een V.V.E op.En dan valt 9 van de 10 keer ramen wassen buitenkant onder de V.V.E.Dus even de eigenaar contacteren hoe dit zit
Het is sociale huur (een maisonnette, als dat wat uitmaakt)
Nooit gehoord dat wij een VVE hebben... en ook mijn buren nooit over gehoord en staat ook niks over in het huurcontract...

De woningbouw wel gevraagd, maar dit moeten we (terecht) zelf onderling oplossen (helaas zijn mijn buren niet de meest sociale of schone types. Die zien niet eens dat de ramen vies zijn)
pi_217296061
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 17:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
[..]
Ah, ik had niet door dat ze 2 hoog woonde. Ik dacht dat ze bedoelde dat haar ramen zelf 2 meter hoog waren :@ :D _O-
_O-
Kan gebeuren
pi_217296212
Tuinslang?
pi_217296294
ja niet
hier laat de woningbouw de ramen doen waar wij zelf niet bij kunnen
maar geen idee wanneer die glazenwassers komen
lol
pi_217296531
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 18:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nooit gehoord dat wij een VVE hebben... en ook mijn buren nooit over gehoord en staat ook niks over in het huurcontract...

De woningbouw wel gevraagd, maar dit moeten we (terecht) zelf onderling oplossen (helaas zijn mijn buren niet de meest sociale of schone types. Die zien niet eens dat de ramen vies zijn)
Aah oke.Mooi balen dan.
  zaterdag 5 april 2025 @ 18:51:44 #20
403820 Aberkullie
pi_217296541
Waarom is een glazenwasser eigenlijk geen optie behalve als hij al voor mensen uit de buurt komt?
pi_217296598
Wij doen het altijd van binnenuit met zo een telescoop stok.

Anders ladder lenen bij iemand in de buurt of eventueel huren?

Sinds kort hebben we een glazenwasser maar zelden zulke geldverspilling meegemaakt. Kerel komt 4x per jaar of zo en niet zelden is er daags nadat hij geweest is regen, liefst met veel wind en saharazand en ziet het er gelijk weer niet uit.
blablablabla
pi_217296656
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 19:01 schreef Elan het volgende:
Wij doen het altijd van binnenuit met zo een telescoop stok.

Anders ladder lenen bij iemand in de buurt of eventueel huren?

Sinds kort hebben we een glazenwasser maar zelden zulke geldverspilling meegemaakt. Kerel komt 4x per jaar of zo en niet zelden is er daags nadat hij geweest is regen, liefst met veel wind en saharazand en ziet het er gelijk weer niet uit.
Ja... op zich heb je gelijk wat verspilling betreft. Daarom wil ik het samen met buren doen, ook in verband met voorrijkosten voor één raam
Dat is gewoon een belachelijke uitgave dan

Even bij de Praxis kijken of ze een handige stok hebben bij de Praxis...en even kijken hoe ik dat motorisch aanpak :+ het raam is +/- drie meter breed gok ik (met aan de linkerkant zit een ding dat open kan en dan nog drie meter opzij). En een half gelapt raam is erger dan een gelijkmatig smerig raam _O-
pi_217296840
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 19:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja... op zich heb je gelijk wat verspilling betreft. Daarom wil ik het samen met buren doen, ook in verband met voorrijkosten voor één raam

Even bij de Praxis kijken of ze een handige stok hebben bij de Praxis...en even kijken hoe ik dat motorisch aanpak :+ het raam is +/- drie meter breed gok ik (met aan de linkerkant zit een ding dat open kan en dan nog drie meter opzij). En een half gelapt raam is erger dan een gelijkmatig smerig raam _O-
Wij hebben dit: https://www.aquascopics.c(...)p3XVItEaAtlAEALw_wcB
Je kan ook de 10 meter halen en vanaf de grond werken als je daar de ruimte voor hebt.

Heb je geen VvE met wie je gezamelijk afspraken kunt maken? Die gasten komen meestal niet voor 5-10 woningen maar doen een heel blok/straat
blablablabla
  Spellchecker zaterdag 5 april 2025 @ 19:33:00 #24
197773 crew  maily
pi_217296848
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 19:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Je kan ook de 10 meter halen en vanaf de grond werken als je daar de ruimte voor hebt.

Heb je geen VvE met wie je gezamelijk afspraken kunt maken? Die gasten komen meestal niet voor 5-10 woningen maar doen een heel blok/straat
Voor dat geld kun je heel vaak de glazenwasser laten komen.
  zaterdag 5 april 2025 @ 19:33:14 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217296850
quote:

[..]

Het is sociale huur ;)
pi_217296866
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 19:33 schreef maily het volgende:

[..]
Voor dat geld kun je heel vaak de glazenwasser laten komen.
Valt erg tegen tegenwoordig , wat kost jouw glazenwasser?
blablablabla
  Spellchecker zaterdag 5 april 2025 @ 19:34:42 #27
197773 crew  maily
pi_217296869
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 19:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Valt erg tegen tegenwoordig , wat kost jouw glazenwasser?
Heb er geen.
pi_217296873
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 19:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het is sociale huur ;)
Oh excuus, ja dan zou ik het lekker zelf doen.
blablablabla
  zaterdag 5 april 2025 @ 19:36:45 #29
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217296890
Wat Aberkullie zei: vraag aan de buren verderop het telefoonnr van die glazenwasser.
pi_217296906
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 19:34 schreef maily het volgende:

[..]
Heb er geen.
Is echt duur. Wij hebben een actieve VvE, meerdere offertes uitgezet en betalen alsnog 12 euro per maand per eenheid.

Zitten wel ook het gemeenschappelijke glas bij maar dan nog.

Je kan een beunhaas proberen te vinden die het zwart voor de helft doet maar echt goedkoop is het sowieso niet.
blablablabla
pi_217296931
^O^ bedankt allen!

Ik ga de buren aanschieten

En als dat niks wordt even kijken voor een stok en uit het raam hangen

En als dat hem niet wordt matglas accepteren (ja ik overdrijf met matglas)
pi_217299489
quote:

SPOILER
Verbeter me maar als ik het fout heb. Jouw woning is een appartement waarvan de woonkamer geen balkon heeft.
En ik denk ook dat je deze ramen niet kunt openen.
Ik ben bang dat je toch een glazenwasser moet inschakelen. En dan niet eentje met een laddertje maar een met een soort hijskraan.
pi_217299496
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 19:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
^O^ bedankt allen!

Ik ga de buren aanschieten

En als dat niks wordt even kijken voor een stok en uit het raam hangen

En als dat hem niet wordt matglas accepteren (ja ik overdrijf met matglas)
Leuk, als je het idee wilt hebben in een soort aquarium te zitten.
pi_217299652
quote:

Dit lijkt mij zinniger dan iet van een paar tientjes van de bouwmarkt, die buigt om als je er water door stuurt.

Ik heb een telescoopbezem voor de zonnepanelen, alleen helaas iets te kort berekend dus nu sta ik met dat ding op de ladder.

Of te wel, meet goed hoe lang ie wel moet zijn en zorg dat je exemplaar stevig genoeg is om niet gelijk te knakken als je hem scheef houdt. Zeker als er ook nog water doorheen moet loopt het gewicht best op en dan is het uiteindelijk maar een dun buisje die de kracht moet weerstaan.

Als er een raam open kan dan is dat natuurlijk handiger om van daaruit te wassen.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_217300894
Je hebt ook van die magnetische raamwissers. Geen ervaring mee verder maar wie weet is het wat.
  Moderator zondag 6 april 2025 @ 10:23:36 #36
441859 crew  Lenny77
pi_217301934
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 08:24 schreef lily het volgende:
Je hebt ook van die magnetische raamwissers. Geen ervaring mee verder maar wie weet is het wat.
Hier dacht ik ook aan. En je kan een stuk opendoen las ik, dus je kan de magneten wel bevestigen dan
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_217301982
quote:
Ooooooh dat klinkt perfecf
pi_217302710
quote:
Heeft iemand hier wel ervaring mee? Ik ken het alleen van mijn aquarium en in de praktijk doet het daar niet zo veel maar dat is wel een ander soort vervuiling als een stoffig raam twee hoog natuurlijk. Tenzij TS dicht bij zee of een vogelparadijs woont zal het met vervuiling op die hoogte wel mee vallen.

Een eerlijke review van iemand die het ding een jaar regelmatig gebruikt zou wel fijn zijn.

Denk er ook om dat een magneet die door dubbelglas nog redelijk kracht over moet hebben is niet iets waar je met je vingers tussen wilt zitten. Dat moet echt behoorlijk krachtig zijn.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_217302743
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 11:56 schreef 215 het volgende:

[..]
Heeft iemand hier wel ervaring mee? Ik ken het alleen van mijn aquarium en in de praktijk doet het daar niet zo veel maar dat is wel een ander soort vervuiling als een stoffig raam twee hoog natuurlijk. Tenzij TS dicht bij zee of een vogelparadijs woont zal het met vervuiling op die hoogte wel mee vallen.

Een eerlijke review van iemand die het ding een jaar regelmatig gebruikt zou wel fijn zijn.

Denk er ook om dat een magneet die door dubbelglas nog redelijk kracht over moet hebben is niet iets waar je met je vingers tussen wilt zitten. Dat moet echt behoorlijk krachtig zijn.
Geen vogelpoep, gewoon wat wateraanslag

Nou, ik heb enkelglas. En die dingen werken niet allemaal op enkelglas en zijn juist voor dubbelglas. Dus ik moet even reviews opzoeken en specifiek zoeken op enkelglas.
pi_217302927
Ramen laten vervangen door dubbel glas, dan zijn ze tijdelijk weer schoon 😅
Of zit dat er niet in met de WBV?
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
pi_217303500
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 17:38 schreef Ama het volgende:
Een ladder?
ARBO-wetgeving heeft een maximum bepaald. Ik denk dat je naar 1 hoog met een ladder mag en hoger met de hoogwerker of een van de andere beveiligde mobiele vormen verplicht geworden zijn.

Er is een irritant bedrijf met te lange en te hysterisch bewegende video's voor huishoudelijke dingetjes, die je zefs niet bij Blokker kon vinden. Er is nu een driehoek met stevige magneten in de tophoek èn het zit aan een koord. Dus als het toch van het raam valt, dan hoef je niet naar beneden om hem op straat, in het plantsoen etc. op te zoeken. Heb al snel geleerd die advertenties te elimineren, hoewel ik bij dit produkt wel een paar keer gekeken heb hoe het werkt. .
Soms krijg ik een catalogus van het online bedrijf Witt (lijkt Frans te zijn, hoewel de mode me Duits lijkt) en daar staan ook huishoudelijke snufjes in die handig kunnen zijn. Heb er een tijdje geleden doorheen gebladerd, maar het zal al via het oud papier liggen.
pi_217303572
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 18:16 schreef Hiddendoe het volgende:
Tuinslang?
Er kwam een keer een algemene brief van de verhuurder: de tuinslang mag niet op de keukenkraan aangesloten worden, want dan kan de kraan barsten. Ik neem aan dat de waterdruk om effectief op een raam van 2 hoog te spuiten nog wat groter is.
Het advies was om de badkamerkraan te nemen. Nooit geweten dat de badkamerkraan sterker zou zijn dan de keukenkraan. Na een tijdje toen ik me daar weer over verbaasde: mss bedoelen ze de wasmachinekraan. Maar die is niet genoemd.
pi_217303603
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 19:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik weet van mezelf dat ik niet op balkon met een extra lange wisser naar de bovenverdieping moet proberen. Het is een balkon, geen groot dakterras. Je zal eerst ergens moeten oefenen om de besturing onder de knie te krijgen. Dus dat bovenin en ook ondering alles goed gaat bij het wisserdeel omhoog brengen en weer omlaag krijgen.
pi_217303677
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 18:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

VVE is een vereniging van eigenaren, dus die is er alleen als in het complex ook koopwoningen aanwezig zijn, maar de kans is groot dat alles van de woningbouw is en iedereen sociaal huurt.

Vind het wel apart trouwens dat de woningbouw niks doet terwijl het blijkbaar ook geen ramen zijn die je naar binnen open kan klappen zodat iedereen de ramen makkelijk zelf kan schoonmaken. :? Als die voor alle woningen een deal sluiten met de glazenwasser is dat ook veel gunstiger dan een paar buren die samen een glazenwasser inhuren.
pi_217303762
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 12:03 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Geen vogelpoep, gewoon wat wateraanslag

Nou, ik heb enkelglas. En die dingen werken niet allemaal op enkelglas en zijn juist voor dubbelglas. Dus ik moet even reviews opzoeken en specifiek zoeken op enkelglas.
Staat er dan niet sowieso een renovatie op de planning? Enkelglas anno 2025 is zwaar achterstallig onderhoud.
pi_217303770
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 14:19 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Staat er dan niet sowieso een renovatie op de planning? Enkelglas anno 2025 is zwaar achterstallig onderhoud.
Staat wel op de planning. Alleen de datum is nog onbekend
  zondag 6 april 2025 @ 14:29:07 #47
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217303838
Deze dus

https://www.voordeelvange(...)cag8OBxoCsX0QAvD_BwE

Ja hier ook gekocht en ja ook twee hoog
Buuf 1 hoog. Wil hem ook altijd lenen :o
  zondag 6 april 2025 @ 20:36:34 #48
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_217307694
quote:

SPOILER
Ik had altijd een glazenwasser die voor 20 euro (incl. BTW) de ramen voor en achter deed. Die stopte er 2 jaar geleden mee. Dat snapte ik heel goed; daar kun je niet van leven.

Heb daarna dit besteld.

https://www.123schoon.nl/(...)eW1_DmhoC5nAQAvD_BwE

In principe is dit voldoende, maar ik heb er een extra 3-in1 wisser en extra doeken bij besteld.

1 SLE00060 Leifheit Power Slide raamwisser met telescoopsteel (415 cm) wisser (40 cm) ¤ 36,95 ¤ 36,95
2 SLE00041 Leifheit Power Slide overtrek voor raamwisser (40 cm) ¤ 8,50 ¤ 17,00
1 SLE00055 Leifheit 3-in-1 ruitenwisser (28 cm) ¤ 16,95 ¤ 16,95
2 SLE00069 Leifheit raamwisser fleece vervangingsdoek voor de 3-in-1 wisser (32 cm) ¤ 8,95 ¤ 17,90
Subtotaal ¤ 88,80

Inmiddels is de investering terugverdiend, maar had toch liever de glazenwasser gehouden. Het gaat voor de eerste verdieping (redelijk) prima, maar heel stabiel is het niet. Kozijnen krijg je ook niet helemaal schoon.

Voor een tweede verdieping heb je dus een nog langere stok nodig. Dan wordt het helemaal een houtje touwtje gedoe. Ik zou daar niet in investeren; zeker als de rest van de buren het wel best vindt en het een huurwoning betreft is het wat het is...

[ Bericht 1% gewijzigd door Van_Poppel op 07-04-2025 04:51:40 ]
  zondag 6 april 2025 @ 20:49:16 #49
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217307838
mijn link is 44.95 totaal
en ik heb hem en ideaal ^O^
pi_217307860
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 20:36 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Ik had altijd een glazenwasser die voor 20 euro (incl. BTW) de ramen voor en achter deed. Die stopte er 2 jaar geleden mee. Dat snapte ik heel goed; daar kun je niet van leven.

Heb daarna dit besteld.

https://www.123schoon.nl/(...)eW1_DmhoC5nAQAvD_BwE

Hiernaast moet je dus ook nog een wisser bestellen.

In totaal heb ik dit besteld:

1 SLE00060 Leifheit Power Slide raamwisser met telescoopsteel (415 cm) wisser (40 cm) ¤ 36,95 ¤ 36,95
2 SLE00041 Leifheit Power Slide overtrek voor raamwisser (40 cm) ¤ 8,50 ¤ 17,00
1 SLE00055 Leifheit 3-in-1 ruitenwisser (28 cm) ¤ 16,95 ¤ 16,95
2 SLE00069 Leifheit raamwisser fleece vervangingsdoek voor de 3-in-1 wisser (32 cm) ¤ 8,95 ¤ 17,90
Subtotaal ¤ 88,80

Inmiddels is de investering terugverdiend, maar had toch liever de glazenwasser gehouden. Het gaat voor de eerste verdieping (redelijk) prima, maar heel stabiel is het niet. Kozijnen krijg je ook niet helemaal schoon.

Voor een tweede verdieping heb je dus een nog langere stok nodig. Dan wordt het helemaal een houtje touwtje gedoe. Ik zou daar niet in investeren; zeker als de rest van de buren het wel best vindt en het een huurwoning betreft is het wat het is...
Even gegoogled en alle prijzen en opties bekeken en ik ga hier idd voor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')