Ik denk dat de turnaround wel ergens volgende week zal liggen, of de week erna. Trump gaat straks met landen afzonderlijk iets "nieuws" regelen en doen alsof hij een goede deal heeft.quote:
Of het escaleert nog veel verder.quote:Op zondag 6 april 2025 15:29 schreef SauronKing het volgende:
[..]
Ik denk dat de turnaround wel ergens volgende week zal liggen, of de week erna. Trump gaat straks met landen afzonderlijk iets "nieuws" regelen en doen alsof hij een goede deal heeft.
Achteraf zouden we allemaal stinkend rijk zijn geweest.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik baal toch wel dat ik m'n gevoel niet heb gevolgd en niet alles heb verkocht toendertijd.
Een lagere dollar en dalende rentes vanwege het dumpen van staatspapier van de VS heeft ook voordelen voor de VS. Een dalende dollar 'zou' hun export kunnen bevorderen en de dalende yield op het staatspapier reduceert de herfinancieringskosten voor de US-gov.quote:Op zondag 6 april 2025 15:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zich nog geen lichtpuntjes.
Die tariffs zijn een beetje "uncharted territory", geen idee hoe het zich ontwikkelt maar goed is het niet.
De Europese tegenmaatregelen zijn ook nog niet aangekondigd.
De koersen kunnen de komende maanden nog wel 25% omlaag als die handelsoorlog blijft, zeker de Amerikaanse aandelenmarkt, in combinatie met de Dollar.
Hoezo, de 1st volgende FOMC is 7 mei gepland?quote:Op zondag 6 april 2025 15:45 schreef cherrycoke het volgende:
krijgen we morgen een Rate Hike van de feds denken jullie?
ohw 7 mei pas,quote:Op zondag 6 april 2025 15:52 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Hoezo, de 1st volgende FOMC is 7 mei gepland?
Ik werk bij een bedrijf dat handelt in aandelen, hoe meer de markt verneukt hoe hoger mijn bonus wordt. Dus ik blijf gwn kopenquote:Op zondag 6 april 2025 15:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Of het escaleert nog veel verder.
Ik stop m'n geld niet in een open haard en ook niet in de huidige markt.
Nog een maand wachten dus, de Fed heeft trouwens aangegeven voorlopig de kat uit de boom te kijken. Mijn verwachting is dat men dat ook blijft doen op 7 mei.quote:
Rood, de vraag is alleen of dat hier of in China zo isquote:Op zondag 6 april 2025 20:57 schreef Perrin het volgende:
Ben benieuwd welke kleur de maandag krijgt.
Lekker met die inflatie daar,quote:Op zondag 6 april 2025 16:07 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nog een maand wachten dus, de Fed heeft trouwens aangegeven voorlopig de kat uit de boom te kijken. Mijn verwachting is dat men dat ook blijft doen op 7 mei.
quote:https://tradingeconomics.com/united-states/inflation-cpi
The annual inflation rate in the US eased to 2.8% in February 2025 from 3% in January, below forecasts of 2.9%.
Ondanks dat de inflatie terugloopt is de onzekerheid over de effecten van de tariffs een argument voor de Fed om af te zien van een rente wijziging.quote:
Ik signaleer inderdaad wat negatieve vibes van de Aziatische markten. We hebben al wat klappen te verduren gehad. Het lijkt me dat zelfs beginnende beleggers niet zo dom zijn om nu nog marge te hebben.quote:
Wat negatieve vibesquote:Op maandag 7 april 2025 06:10 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik signaleer inderdaad wat negatieve vibes van de Aziatische markten. We hebben al wat klappen te verduren gehad. Het lijkt me dat zelfs beginnende beleggers niet zo dom zijn om nu nog marge te hebben.
Ik drukte mij voorzichtig uit omdat ik niet wil dat de forum deelnemers paniekvoetbal gaan spelen met hun portfolio. Of wat daar nog van over is, als je onverhoopt een margin client bent. Maar je hebt inderdaad gelijk. Dit lijkt op een financieel armageddon en een wereldwijde beurzen apocalyps.quote:Op maandag 7 april 2025 07:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat negatieve vibesdit begint langzaam van een correctie naar blinde paniek op de beurs te gaan.
Voorbeurs staat mijn portefeuille al weer ruim 4% in de min. Ik geloof niet dat het weekend veel rust gebracht heeftquote:Op maandag 7 april 2025 07:25 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik drukte mij voorzichtig uit omdat ik niet wil dat de forum deelnemers paniekvoetbal gaan spelen met hun portfolio. Of wat daar nog van over is, als je onverhoopt een margin client bent. Maar je hebt inderdaad gelijk. Dit lijkt op een financieel armageddon en een wereldwijde beurzen apocalyps.
Dat er een correctie komt is gezien de PE volstrekt begrijpelijk. Waar je wel zenuwachtig van kunt worden, is de totale onvoorspelbaarheid van de oranje man in het Witte huis. En vooral de vraag of hij er in slaagt fundamentele wijzigingen aan de rechtstaat en de globalisering door te voeren. Want wat houdt hem tegen om straks bijvoorbeeld te zeggen dat hij het oneerlijk vindt dat buitenlanders aan 'zijn' bedrijven verdienen.quote:Op maandag 7 april 2025 07:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Niet laten gek maken met negatieve percentages.
Anders sta je over een jaar te huilen “had ik maar gekocht”.
Want laten we wel zijn, zo gaat dit wel met de beurs.
Enige waar je nu voor moet waken is waar is de bodem precies?
Dit kun je nooit helemaal raden, dan koop je dus stukjes aandelen op de weg naar beneden, waardoor je GAK ook daalt en dus dat -% minder heftig word.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |