Ah de beurzen gingen even omhoog voor Jerome sprak maar nu blijkt dat ze gaan afwachten gaat het weer naar beneden zo te zien.quote:
Ah zo. Ja, we gaan rustig door richting de -5.quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah de beurzen gingen even omhoog voor Jerome sprak maar nu blijkt dat ze gaan afwachten gaat het weer naar beneden zo te zien.
Kunnen we geen crowdfund actie starten daarvoor. Moet best wat animo voor zijn gok ikquote:Op vrijdag 4 april 2025 17:55 schreef Farenji het volgende:
Ik ga nu echt niks verkopen, heb wel veel spijt dat ik niet alle s&p500 heb verkocht toen die nog op 110+ stond. Heb het namelijk wel overwogen op dat moment. Maar goed nu is alles ingestort.
Ik hoop wel dat de grote beleggers nu een hitman aan het zoeken zijn om die kutmongool om te leggen.
Even Signal-groepje startenquote:Op vrijdag 4 april 2025 18:01 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Kunnen we geen crowdfund actie starten daarvoor. Moet best wat animo voor zijn gok ik
Ik heb alle ETF's, beleggingsfondsen maar gehouden. Inderdaad ook maandelijkse inleg daar gehandhaafd. Ik blijf erbij - misschien tegen beter weten in - dat het in de long run toch weer opveert.quote:Op vrijdag 4 april 2025 18:09 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Even Signal-groepje starten![]()
Achteraf ben ik wel blij dat ik een deel verkocht heb; maar mijn maandelijkse inleg blijf ik gewoon braaf doen.
Tegen beter weten in? Er is een recovery rate van 100% historisch gezien.quote:Op vrijdag 4 april 2025 18:24 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Ik heb alle ETF's, beleggingsfondsen maar gehouden. Inderdaad ook maandelijkse inleg daar gehandhaafd. Ik blijf erbij - misschien tegen beter weten in - dat het in de long run toch weer opveert.
Man ... ik dacht ik zit veilig met ook een behoorlijke positie in goud\zilver, maar vandaag ook daar 4K in 1 dagje verdampt.
Alles daalt deze dagen, de beurs is in paniek.quote:Op vrijdag 4 april 2025 18:58 schreef BEFEM het volgende:
Wel raar dat Rheinmetall ook hard zakt terwijl hun concurrentie uit Amerika tarieven gaan krijgen en staal vermoedelijk stuk goedkoper gaat worden in Europa. Ze verkopen zelf (bijna) niks in Amerika.
Komt dat door massaal verkoop van ETFs?
Ja ik weet dat het duur is, terwijl vorige week veel steeg was Rheinmetall al flink wat gezakt. Dat zijn winstpakkers, niet zo gek. Maar deze tarieven zijn alleen maar positief, paniek of niet.quote:Op vrijdag 4 april 2025 19:02 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Alles daalt deze dagen, de beurs is in paniek.
Rheinmetall is inmiddels ook een extreem duur aandeel, zoek de PE maar op.
Er is niets positiefs aan tariffs. Bovendien heeft Rheinmetall ook allerlei toeleveringsketens waarbij er ongetwijfeld ook spullen uit Amerika komen. Komt bij dat Europa toch meer defensiemateriaal lokaal wil gaan kopen, daar zijn geen heffingen voor nodig.quote:Op vrijdag 4 april 2025 19:03 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja ik weet dat het duur is, terwijl vorige week veel steeg was Rheinmetall al flink wat gezakt. Dat zijn winstpakkers, niet zo gek. Maar deze tarieven zijn alleen maar positief, paniek of niet.
Ja. Zeker voor de mensen die de komende 20 jaar toch niet willen verkopen is dit gewoon een mooi instapmoment.quote:Op vrijdag 4 april 2025 19:02 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Tegen beter weten in? Er is een recovery rate van 100% historisch gezien.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Op vrijdag 4 april 2025 19:02 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Tegen beter weten in? Er is een recovery rate van 100% historisch gezien.
Het ding in defensie is juist dat veel van die toeleveringsketens niet wereldwijd zijn. Dit omdat landen dan zeggenschap hebben over het gehele wapen. Je hebt bijvoorbeeld de Zweedse Gripen die een Amsrikaanse motor heeft waardoor Zweden die niet zonder toestemming naar Oekraïne mag sturen. De impact van tarieven zal dan ook echt minimaal zijn. Zeker omdat het geen invloed op de omzet gaat hebben want defensie.quote:Op vrijdag 4 april 2025 19:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er is niets positiefs aan tariffs. Bovendien heeft Rheinmetall ook allerlei toeleveringsketens waarbij er ongetwijfeld ook spullen uit Amerika komen. Komt bij dat Europa toch meer defensiemateriaal lokaal wil gaan kopen, daar zijn geen heffingen voor nodig.
Trump staat er ook wel om bekend om weer terug te krabbelen, in ruil voor een symbolische tegenprestatie van andere landen. En ze doen er wel luchtig over, maar reken maar dat de Republikeinen zenuwachtig worden van scherp dalende beurskoersen. Denk dat ze snel gaan bewegen met de tariffs of dat ze met veel geld gaan smijten om de pijn wat te verzachten.quote:Op vrijdag 4 april 2025 16:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er zijn genoeg crisis zoals met corona of de 2022 schaarste die je uit kan zitten maar dit wordt opzettelijk en "bij het volle verstand" gedaan en de persoon die het doet is voor 4 jaar verkozen, dus we zijn er niet zomaar vanaf.
De belastingdienst denkt daar anders over.quote:
Ja. Dus eigenlijk valt het beste te overzien. Als je al 30 jaar belegdquote:Op vrijdag 4 april 2025 20:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
We zijn weer ongeveer terug op de koersen van 1 jaar geleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |