Maar knalvuurwerk is al jaren verboden?quote:De initiatiefnemers tot het verbod, GroenLinks-PvdA en de Partij voor de Dieren, willen dat het verbod dit jaar ingaat. Ze vrezen veel vuurwerkoverlast tijdens de aankomende jaarwisseling, omdat voor de laatste keer knalwerk mag worden afgestoken.
Ja, zal wel een mislukte poging zijn om een ander woord te gebruiken ipv alleen vuurwerkquote:Op vrijdag 4 april 2025 08:24 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Maar knalvuurwerk is al jaren verboden?
Dat zijn dezelfde die denken dat het tuig met cobras en lawinepijlen thuis rustig een glaasje champagne drinken en dan vroeg naar bed gaan wanneer er een verbod komt.quote:Op vrijdag 4 april 2025 08:36 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik las op de nos dat de gristenunie bang voor Armageddon is. Alle vuurwerk liefhebbers gaan dit jaar helemaal los met hun sierpotje. Houd uw dochters thuis!!
De wijken waar het een hel is zullen dat de komende jaren nog steeds zijn hoor. Als de vuurwerkblokkade (haha) al lukt gaan ze wel over op brandende auto's en stenenquote:Op vrijdag 4 april 2025 08:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik hoop dat het pas volgend jaar ingaat. Toch nog even één keer de hel op aarde voor Nederlandse politieagenten!
Champagne!? Wil je dood ofzo? Glaasje suikervrije ranja mag je drinken.quote:Op vrijdag 4 april 2025 08:37 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat zijn dezelfde die denken dat het tuig met cobras en lawinepijlen thuis rustig een glaasje champagne drinken en dan vroeg naar bed gaan wanneer er een verbod komt.
huuuu, suikervervangers, daar krijg je kanker van.quote:Op vrijdag 4 april 2025 08:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Champagne!? Wil je dood ofzo? Glaasje suikervrije ranja mag je drinken.
Precies.quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:10 schreef Stoorzendert het volgende:
Volgend jaar zal er ook wel weer iets tussenkomen waardoor het tóch nog 1 jaar extra wordt. Die vuurwerkhandelaren gaan zwemmen in het geld![]()
Dit. Het moeten betalen van compensatie voorkomen en het vuurwerkverbod gewoon goed voorbereiden. Ook kijken hoe aan de vuurwerktraditie een andere invulling kan worden gegeven. Ik denk dan aan bijvoorbeeld aan verenigingen voor echte vuurwerkliefhebbers die een speciale opleiding hebben gevolgd voor het verantwoord afsteken van vuurwerk en die een vuurwerkshow als evenement kunnen aanvragen, dan kan je daar goede voorwaarden aan stellen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 08:20 schreef heywoodu het volgende:
Nou ja, dit zou logisch zijn, lijkt me. Kom met een vuurwerkverbod, dat vanaf volgend jaar geldig is. Dan kan er nog even één keer 'afscheid' van worden genomen met de wetenschap dat het de laatste keer is, en hoeven handelaren niet voor een paar honderd miljoen euro gecompenseerd te worden.
Als er nu een vuurwerkverbod wordt ingesteld voor volgend jaar, moet daaraan vastzitten dat er geen vuurwerk meer ingeslagen mag worden. Dit jaar opmaken wat er nog is. En klaar ermee.quote:Op vrijdag 4 april 2025 08:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou dan slaat iedereen vijf keer extra in, voor de komende jaren.
Weet zeker dat de Polen in onze straat gewoon weer gaan inslaan vanuit Polen en Duitsland.quote:Op vrijdag 4 april 2025 08:37 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat zijn dezelfde die denken dat het tuig met cobras en lawinepijlen thuis rustig een glaasje champagne drinken en dan vroeg naar bed gaan wanneer er een verbod komt.
Belastingen verhogen en fopmaatregelingen voor immigranteninstroom.quote:Op vrijdag 4 april 2025 12:07 schreef Cupfighter het volgende:
De grote vraag, wat is er wel haalbaar voor dit kabinet?
Dat krijg je als je een enorme stropop als argument voor een verbod gebruikt, dan moet je wel dubbel inzetten.quote:Op vrijdag 4 april 2025 08:36 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik las op de nos dat de gristenunie bang voor Armageddon is. Alle vuurwerk liefhebbers gaan dit jaar helemaal los met hun sierpotje. Houd uw dochters thuis!!
Zo deugniet!quote:Op vrijdag 4 april 2025 12:29 schreef Zoddie het volgende:
Ik ga dit jaar geen 4, maar wel 5!!! sierpotten kopen!
Ik ook.quote:Op vrijdag 4 april 2025 12:29 schreef Zoddie het volgende:
Ik ga dit jaar geen 4, maar wel 5!!! sierpotten kopen!
Dat gaat niet gebeuren, het is niet te handhaven.quote:Op vrijdag 4 april 2025 11:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er nu een vuurwerkverbod wordt ingesteld voor volgend jaar, moet daaraan vastzitten dat er geen vuurwerk meer ingeslagen mag worden. Dit jaar opmaken wat er nog is. En klaar ermee.
Nou, roken is toch binnen een jaar of tien van heel normaal naar redelijk zeldzaam gegaan.quote:Op vrijdag 4 april 2025 13:12 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren, het is niet te handhaven.
Het is eenzelfde soort illusie dat men denkt dat er minder gerookt gaat worden als ze de prijs maar genoeg verhogen of gaan verbieden.
Of zorg voor een inkoopverbod voor de handelaren zodat ze de bestaande voorraden nog mogen verkopen en daarna is het magazijn leeg en dan is het dus schluss.quote:Op vrijdag 4 april 2025 08:20 schreef heywoodu het volgende:
Nou ja, dit zou logisch zijn, lijkt me. Kom met een vuurwerkverbod, dat vanaf volgend jaar geldig is. Dan kan er nog even één keer 'afscheid' van worden genomen met de wetenschap dat het de laatste keer is, en hoeven handelaren niet voor een paar honderd miljoen euro gecompenseerd te worden.
Waaruit blijkt dat dit een "illusie" is?quote:Op vrijdag 4 april 2025 13:12 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren, het is niet te handhaven.
Het is eenzelfde soort illusie dat men denkt dat er minder gerookt gaat worden als ze de prijs maar genoeg verhogen [...]
Dat ze dus maar goed inkopen zodat we het tienvoudige kunnen inkopen en zo nog tien jaar vooruit kunnenquote:Op dinsdag 8 april 2025 16:25 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Of zorg voor een inkoopverbod voor de handelaren zodat ze de bestaande voorraden nog mogen verkopen en daarna is het magazijn leeg en dan is het dus schluss.
Niet te handhaven. Graag verbieden.quote:Op dinsdag 8 april 2025 16:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat ze dus maar goed inkopen zodat we het tienvoudige kunnen inkopen en zo nog tien jaar vooruit kunnen
Heb je nog een bunkertje over?quote:Op dinsdag 8 april 2025 16:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet te handhaven. Graag verbieden.
quote:Op dinsdag 8 april 2025 16:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat dit een "illusie" is?
quote:Er gaan miljoenen euro's om in illegale sigaretten, zo groot is het probleem echt
De vraag is of de accijnsverhoging bijdraagt aan een rookvrije generatie. Het RIVM stelde in juni dat een op de tien rokers is gestopt na de accijnsverhoging van 2023. Maar uit cijfers van het Centraal Bureau voor Statistiek blijkt niet dat er minder rokers zijn. Dat suggereert dat de gestopte rokers weer zijn begonnen.
Ook de illegale sigarrettenhandel floreert als nooit te voren. dit is alleen van de afgelopen weken en wat ontdekt is. Het zal me niet verbazen als een veelvoud van zulke fabrieken in Nederland zijn die niet ontdekt zijn.quote:Roker koopt al bijna helft sigaretten in het buitenland
De tabaksindustrie kijkt er niet van op: Nederlanders halen hun rookwaren steeds vaker over de grens. Inmiddels gaat het daarbij om zeker 44 procent van alle sigaretten „Dit kost de schatkist geld.”
Troost je, dat is 26-27 ook en 27-28 en 28-29 en 29-30 en, naja, je snapt me wel.quote:Op vrijdag 4 april 2025 08:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik hoop dat het pas volgend jaar ingaat. Toch nog even één keer de hel op aarde voor Nederlandse politieagenten!
Volgens mij is het slimmer om per direct een inkoop verbod in te stellen en daarnaast een totaal verbod na de komende jaarwisseling. Dus de reeds ingekochte voorraad mag dan dit jaar nog verkocht worden en wat dan evt. nog overblijft is voor de vuilverbranding.quote:Op dinsdag 8 april 2025 16:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat ze dus maar goed inkopen zodat we het tienvoudige kunnen inkopen en zo nog tien jaar vooruit kunnen
'Dier en mens'quote:
Want daar werken geen mensen?quote:Op dinsdag 8 april 2025 17:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Dier en mens'
Laat dat even op je inwerken.
Dus niet in eerste instantie de hulpdiensten, nope, die kunnen de pleuris krijgen. Eerst de diertjes natuurlijk.
Er gaan verenigingen komen. Die hebben namelijk een vrijstelling in het voorstel. Anders ging vvd niet akkoord.quote:Op dinsdag 8 april 2025 17:50 schreef 215 het volgende:
[..]
Volgens mij is het slimmer om per direct een inkoop verbod in te stellen en daarnaast een totaal verbod na de komende jaarwisseling. Dus de reeds ingekochte voorraad mag dan dit jaar nog verkocht worden en wat dan evt. nog overblijft is voor de vuilverbranding.
Maar wat ik begreep is voor komende keer gewoon nog alles mogelijk. Nou neem ik aan dat iedereen snapt dat het sowieso iets van lange adem gaat worden. Enthousiastelingen hebben voorraad en er kan natuurlijk naar hartenlust in het buitenland gekocht worden. Maar goed, met een paar jaar zal het vuurwerk wel duidelijk minder zijn dan nu.
Lees nog eens die tweet. Dier en mens.quote:
quote:Op dinsdag 8 april 2025 16:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet te handhaven. Graag verbieden.
Nooooopequote:Op dinsdag 8 april 2025 18:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Nog een traditie mede om zeep geholpen met dank aan multicultureel tuig. Het is uitsluitend niet-westers tuig dat de grote steden loopt te terroriseren en hulpverleners lastigvalt tijdens oud en nieuw.
Dat is echt gelul amigoquote:Op dinsdag 8 april 2025 18:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Nog een traditie mede om zeep geholpen met dank aan multicultureel tuig. Het is uitsluitend niet-westers tuig dat de grote steden loopt te terroriseren en hulpverleners lastigvalt tijdens oud en nieuw.
Als jou een scheet dwars zit dan ligt het ook aam het multiculturele tuigquote:Op dinsdag 8 april 2025 18:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Bravo wederom weer een mokerdomme post.quote:Op vrijdag 4 april 2025 10:47 schreef QAnonn het volgende:
Gelukkig is vechten in Oekraïne niet gevaarlijk voor mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |