https://www.omroepbrabant(...)-een-zwaan-overledenquote:Een 61-jarige boer uit Oss is donderdagavond aangehouden omdat hij opzettelijk met een tractor op drie zwanen is ingereden. Dat gebeurde in een weiland aan de N652 in Lithojien. Een van de zwanen heeft het niet overleefd.
Omstanders zagen de aanrijding rond kwart voor zes gebeuren en schakelden Dierenambulance Brabant Noord-Oost in. Volgens de omstanders zou 'de man moedwillig en vol gas op de drie zwanen inrijden'. Daarop belde de dierenambulance de politie.
De politie heeft de man aangehouden en meegenomen. "Het opzettelijk doden of vangen van bepaalde dieren, zoals in dit geval zwanen, is strafbaar", zegt een woordvoerder van de politie. "De man is voor verder onderzoek en verhoor overgebracht naar het politiebureau."
De overleden zwaan is meegenomen door de dierenambulance. De andere twee zwanen zijn ter plekke gecontroleerd en hoefden niet met de dierenambulance mee.
Toch wel gelachenquote:Op donderdag 3 april 2025 22:30 schreef de_boswachter het volgende:
Zwanenaltijd beetje stoer doen als je bij ze in de buurt komt maar nooit tegen een nekklem kunnen
Dit vind ik al net zo'n vermoeiende topicdodende standaardpost als die van users die een extra burger zeggen te gaan eten in een topic over vega's.quote:Op donderdag 3 april 2025 22:29 schreef Aberkullie het volgende:
En hoeveel koeien en varkens had die boer diezelfde week naar het slachthuis getaserd zonder dat je er iemand over hoort?
Ja ik vind de hypocrisie ook weer doodvermoeiend maar wat doe je eraan hequote:Op donderdag 3 april 2025 23:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dit vind ik al net zo'n vermoeiende topicdodende standaardpost als die van users die een extra burger zeggen te gaan eten in een topic over vega's.
Ooit een zwanenburger gegeten dan?quote:Op donderdag 3 april 2025 23:32 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja ik vind de hypocrisie ook weer doodvermoeiend maar wat doe je eraan he
Wat nieuws verzinnen om te posten?quote:Op donderdag 3 april 2025 23:32 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Kan wel wat andere boeren posten op zich maar ik weet niet of deze ook 1 zwaan hebben vermoordquote:Op donderdag 3 april 2025 23:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wat nieuws verzinnen om te posten?
Niks hypocrisie. Dieren horen op het menuquote:Op donderdag 3 april 2025 23:32 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Toch zit er ergens wel een klein punt in zijn opmerking.quote:Op donderdag 3 april 2025 23:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dit vind ik al net zo'n vermoeiende topicdodende standaardpost als die van users die een extra burger zeggen te gaan eten in een topic over vega's.
Niks whataboutism, boeren zijn per definitie klootzakken zodat er goedkope hamburgers in de appie liggen maar pas als ze een zwaan doodrijden moeten ze een nekschot krijgenquote:Op vrijdag 4 april 2025 08:37 schreef Cockwhale het volgende:
Whataboutism is weer lekker gaande. Je rijdt gewoon niet bewust, voor je plezier, dieren dood. Als je dat wel normaal vindt, dan zit er echt ergens een steekje los.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |