SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VBL SC influencer
Left, right, behind
Dat was 40 jaar geleden nog veel erger, hoezo laten ontstaan.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:57 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Men heeft het in Nederland zelf zover laten komen door niet te handhaven en die vreemde cultuur laten ontstaan van dingen moeten mollen en klieren.
Ik ook weer kipquote:Op dinsdag 1 april 2025 17:51 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Jongens, wat eten jullie vandaag? Ik doe rijst met kip.
Bedankt voor het delen. Ik vind het fijn dat we hier met elkaar een sfeer hebben gecreeerd, waarin je er openlijk voor uit kunt komen dat je een lui varken bent. En dat is oke.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:52 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik ook weer kip
Alleen ik heb geen rijst en groente meer in huis dus het blijft bij enkel en alleen kip
Of ik moet naar de supermarkt hier om de hoek, maar dat is me teveel moeite
Dat regel ik wel even voor je. Ik dm je mijn rekeningnummer.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:28 schreef Caland het volgende:
Ik krijg via een SMS van een onbekend 06-nummer te zien dat ik een belastingschuld z.s.m. moet voldoen door op een linkje te klikken
Wat nu?
Goed verhaalquote:Op dinsdag 1 april 2025 18:30 schreef GGMM het volgende:
Ik had wel ooit een SMSje van iets van water-belasting of iets anders met water en de overheid ik ben vergeten wat en ik dacht 'Daar trap ik niet in vriend!' en toen kreeg ik 2 weken later een brief met meer kosten op de mat.
Welke mongool stuurt daar nou ook een SMS over.
Betalen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:28 schreef Caland het volgende:
Ik krijg via een SMS van een onbekend 06-nummer te zien dat ik een belastingschuld z.s.m. moet voldoen door op een linkje te klikken
Wat nu?
Bedankt voor het delen. Ik vind het fijn dat we hier met elkaar een sfeer hebben gecreeerd, waarin je er openlijk voor uit kunt komen dat je administratieve debiel bent. En dat is oke.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:30 schreef GGMM het volgende:
Ik had wel ooit een SMSje van iets van water-belasting of iets anders met water en de overheid ik ben vergeten wat en ik dacht 'Daar trap ik niet in vriend!' en toen kreeg ik 2 weken later een brief met meer kosten op de mat.
Welke mongool stuurt daar nou ook een SMS over.
Toen was ik er niet bij, maar lijkt me sterk dat ze toen ook vuurwerk gooiden naar hulpverleners en auto's in brand staken. Hier en daar iets vernielen geloof ik wel. Jaren negentig hoorde je niks van dit soort, alleen letsel en campagne 'Je bent een rund als je met vuurwerk stunt'.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat was 40 jaar geleden nog veel erger, hoezo laten ontstaan.
Dan heb je die jaren niet meegemaakt dus, was toen vele malen erger. Met name geweld tegen hulpverleners was in de jaren 80 en 90 op het hoogtepunt.quote:Op dinsdag 1 april 2025 20:21 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Toen was ik er niet bij, maar lijkt me sterk dat ze toen ook vuurwerk gooiden naar hulpverleners en auto's in brand staken. Hier en daar iets vernielen geloof ik wel. Jaren negentig hoorde je niks van dit soort, alleen letsel en campagne 'Je bent een rund als je met vuurwerk stunt'.
Toen was dat nog gewoon een rustige jaarwisseling @Haagsquote:‘Eén dode, vijf gewonde politieagenten, achttien arrestaties, tientallen vernielingen en diverse geplunderde winkels.’ De Haagsche Courant maakt op 2 januari 1982 de balans op van de jaarwisseling. Op de Hoefkade in de Schilderswijk en de Engelenburgstraat (Transvaal), zo staat verderop in de krant, hadden jongeren tijdens de oudejaarsnacht barricades opgericht. ‘De politie werd in die straten herhaaldelijk met stenen en flessen bekogeld.’ Onder toeziend oog van hoofdcommissaris Peijster en burgemeester Schols (CDA) werd de Hoefkade door de Mobiele Eenheid (ME) schoongeveegd. ‘Daarbij vielen rake klappen’, meldt de krant. Ondanks dat Den Haag ‘de meest onrustige jaarwisseling van het land’ kende, spreekt de politie van ‘een normaal beeld voor een stad als Den Haag’.
Rellen, vernielingen en plunderingen; het hoorde in de jaren 80 kennelijk bij een ‘normale’ viering van oud en nieuw in Den Haag. ‘Tientallen winkels geplunderd’ (1984) en ‘Jaarwisseling gewelddadig’ (1985) zijn slechts twee voorbeelden van krantenkoppen uit die jaren.
Een artikel uit 1998, je ouders waren ook belhamels @maxi-musquote:In 1981 beleefde Friesland zelfs ‘de meest vandalistische nieuwjaarsnacht sinds de oorlog’ met veldslagen in de dorpen Garijp en Twijzelerheide. Dit keer was er landelijk sprake van een ‘roerige jaarwisseling’, doordat ook de Haagse politie het zwaar te verduren had en er in de Residentie 15 winkels werden geplunderd. Een jaar later was er volgens de politie ‘geen sprake van extreme toestanden’. Tot het ‘normale beeld’ hoorde een dodelijke dronkemansruzie, het bestoken van de Rotterdamse politie met flessen, vuurwerk en stenen, het verwonden van een wachtmeester in Den Hoorn en het met benzine overgieten van een Haagse agent. Illustratief is een kop uit het AD van 2 januari 1984: Plundering en brand, gevolgd door de onderkop: …maar toch is jaarwisseling ‘betrekkelijk kalm’ verlopen.
Terugblikkend over de laatste 20 jaar is het ‘normale beeld’ steeds abnormaler geworden. Grootschalige brandstichtingen, waarbij hele winkelcentra in de as werden gelegd, dodelijke vechtpartijen over het afsteken van vuurwerk, plunderingen, brandbommen naar politiebureaus, Nederland keek niet meer op van deze ‘uitschieters’ van een ‘kalme jaarwisseling’.
Dan hebben ze het laten dooretteren door altijd 'de-escalerend' op te treden en het gros nooit te straffen of te zacht. Vind het wel vreemd dat het in Nederland een soort cultuur is geworden onder jongeren, op de Antillen doet men helemaal niet zo raar met oud en nieuw. Maar goed daar doet men ook niet zo spastisch over Zwarte Piet.quote:Op dinsdag 1 april 2025 20:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Toen was dat nog gewoon een rustige jaarwisseling @:haags
Ik vind het juist wel mooi dat de allochtonen het rellen met oud en nieuw nu ook hebben overgenomen, en dan durven mensen nog te zeggen dat ze niet met onze tradities meedoen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 20:30 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dan hebben ze het laten dooretteren door altijd 'de-escalerend' op te treden en het gros nooit te straffen of te zacht. Vind het wel vreemd dat het in Nederland een soort cultuur is geworden onder jongeren, op de Antillen doet men helemaal niet zo raar met oud en nieuw. Maar goed daar doet men ook niet zo spastisch over Zwarte Piet.
Andere tijden had daar ook een mooie docu van. De kerstbomenjacht.quote:Op dinsdag 1 april 2025 20:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Toen was dat nog gewoon een rustige jaarwisseling @:haags
Dit komt omdat de witte autochtone Nederlanders een etnische minderheid zijn geworden. Kwestie van statistiek. @Lenny_leonardquote:Op dinsdag 1 april 2025 20:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel mooi dat de allochtonen het rellen met oud en nieuw nu ook hebben overgenomen, en dan durven mensen nog te zeggen dat ze niet met onze tradities meedoen.
Witte, RamboDirk goes wokequote:Op dinsdag 1 april 2025 21:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit komt omdat de witte autochtone Nederlanders een etnische minderheid zijn geworden. Kwestie van statistiek. @:Lenny_leonard
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |