abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 april 2025 @ 16:11:50 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217252638
https://www.ad.nl/politie(...)intjesgate~a74a2a90/

quote:
Getergde Kamer dreigt met motie van wantrouwen nadat Faber excuses weigert voor ‘lintjesgate’

Minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie, PVV) biedt geen excuses aan voor haar weigering om te tekenen voor lintjes voor COA-vrijwilligers. Dat er gedreigd wordt met een motie van wantrouwen noemt PVV-leider Geert Wilders ‘krankzinnig’.

,,Ik ben geen stempelmachine. Als ik iets niet wil tekenen, teken ik niet”, stelde Faber, die in het wekelijkse Vragenuur opheldering moest komen geven. Dat andere kabinetsleden de onderscheidingen tóch mogelijk maken, vindt Faber geen probleem. ,,Daar verzet ik me niet tegen.” Faber zei ‘een signaal’ te willen afgeven: dat ‘de stroom’ migranten moet afnemen.

ChristenUnie-leider Mirjam Bikker wilde excuses horen van Faber. ,,Lintjes gaan niet over je opvatting, maar om je inzet voor de samenleving. Volgens Bikker ‘banjert de minister daar dwars doorheen’. Zij noemt het ‘een schoffering’ dat Faber ‘elke reflectie’ weigert.

Daarin staat Bikker niet alleen. GroenLinks-PvdA-Kamerlid Jesse Klaver noemt het ‘beschamend’. ,,Dit gaat niet om de vraag wat je van migratie vindt, dit gaat om fatsoen.” Hij wil dinsdagavond nog een debat over deze kwestie.

Het CDA dreigt al met een motie van wantrouwen, laat fractieleider Henri Bontenbal weten. Hij wilde excuses van Faber en de toezegging dat ze voortaan wél meewerkt aan het uitreiken onderscheidingen. Faber deed geen van beiden. ,,Een motie van wantrouwen over een lintje, dat is krankzinnig”, vindt Wilders. Volgens de PVV-leider hield Faber ‘een helder verhaal’.

Riedel
De kritiek komt niet alleen uit de oppositie. Ook BBB-Kamerlid Marieke Wijen-Nass vindt dat onderscheidingen ‘geen politiek instrument’ mogen zijn. ,,Er komt hierdoor geen enkele asielzoeker minder”, zegt NSC-Kamerlid Diederik Boomsma. VVD-Kamerlid Thierry Aartsen vergelijkt ‘als ik niet wil tekenen, teken ik niet’ met een uitspraak van zijn 4-jarige dochter. ,,Laten we volwassener met elkaar omgaan.”

Faber bleef bij haar weigering. ,,De instroom moet gewoon naar beneden”, bleef zij herhalen. ,,Ik wil het nog wel honderd keer herhalen.”Ja21-leider Joost Eerdmans werd er wanhopig van: ,,Door het weigeren van lintjes, door die hele riedel, gaat de instroom toch helemaal niet naar beneden? Dat heeft er niks mee te maken.”

Faber ligt sinds zondag onder vuur. Toen werd bekend dat zij het uitreiken van lintjes aan vijf oud-vrijwilligers van asielopvangorganisatie COA blokkeert. Onder de voordracht voor zo’n koninklijke onderscheiding moet de minister een handtekening zetten, maar dat weigert Faber. Volgens de PVV-minister staat het werk van de vrijwilligers ‘haaks’ op haar beleid om migratie te ontmoedigen.

Daarop besloten premier Dick Schoof en minister van Binnenlandse Zaken Judith Uitermark de voordrachten te ondertekenen, waardoor de vrijwilligers later deze maand toch hun lintje uitgereikt krijgen. Voor Faber is daarmee de kwestie afgedaan. ,,Het kabinet spreekt met één mond. Wat mij betreft is hiermee gewoon de kous af.”

CDA-leider Bontenbal vindt het onbegrijpelijk dat premier Schoof Faber niet terugfluit. Volgens hem is er geen sprake van eenheid van kabinetsbeleid. ,,Faber creëert met haar weigering voor haarzelf een uitzonderingspositie.”

Alleen haar eigen PVV en FvD schoten Faber te hulp. Volgens PVV-Kamerlid Marina Vondeling was het ‘een geweldig besluit’ van de minister.
Schaamteloos figuur zeg.
Stel je voor dat de koning stopt met wetten ondertekenen waar hij het niet mee eens is. Is slechts een formaliteit.

Hoop dat ze nu doorpakken met de motie.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_217252667
Team Faber w/
pi_217252674
Maar het is echt niet gescript hoor...
  dinsdag 1 april 2025 @ 16:14:18 #4
319979 Fok-it
All is well
pi_217252694
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 16:13 schreef Tjoent het volgende:
Team Faber w/
Begrijpelijk. Doet enorm veel voor Nederland en wordt alleen maar tegengewerkt. Door haarzelf vooral maar dat maakt de halfjes toch niet uit
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 1 april 2025 @ 16:14:32 #5
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217252702
Als het slechts een formaliteit is kunnen we het ook wel achterwegen laten. Verder heb ik niet zoveel met partijen en/of individuen die van mening zijn dat een ander maar contact met ze moet opnemen en zijn excuses moet maken.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217252738
Bontebal de nieuwe Messias wil weer even punten scoren.
  dinsdag 1 april 2025 @ 16:17:20 #7
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217252756
De gespeelde verontwaardiging hierop vind ik wel wat van.
pi_217252778
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 16:17 schreef Richestorags het volgende:
Zo gaat het toch altijd. Van een mug een olifant maken.
  dinsdag 1 april 2025 @ 16:19:12 #9
319979 Fok-it
All is well
pi_217252792
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 16:17 schreef Richestorags het volgende:
Ik ook van 20 minuten langspeelplaat zonder antwoord te geven op de vraag of geen lintje ook zorgt voor minder asielaanvragen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217252816
Wat is de kamer toch weer bezig met ontzettend belangrijke dingen.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_217252823
Het bekende clubje fokkers neemt het voor haar op en ondertussen verongelijkt zijn dat zijn of haar mening niet serieus genomen wordt :')
pi_217252840
Gewoon een reden om deze nietsnut uit het kabinet te kunnen zetten.
pi_217252862
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 16:21 schreef opgebaarde het volgende:
Het bekende clubje fokkers neemt het voor haar op en ondertussen verongelijkt zijn dat zijn of haar mening niet serieus genomen wordt :')
  dinsdag 1 april 2025 @ 16:23:35 #14
319979 Fok-it
All is well
pi_217252867
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 16:21 schreef opgebaarde het volgende:
Het bekende clubje fokkers neemt het voor haar op en ondertussen verongelijkt zijn dat je mening niet serieus genomen wordt :')
Oprecht ja. En dan nog durven te claimen dat de oppositie zich niet met serieuze zaken bezig houdt :') die willen juist dat die troela een keer serieus beleid gaat voeren
  dinsdag 1 april 2025 @ 16:27:01 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217252894
BBB, NSC en VVD zijn ook not amused. Tyft dat wijf dan gewoon uit het kabinet of trek de stekker eruit. Maar daar zijn ze te laf voor :r
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_217252926
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 16:21 schreef mackinac het volgende:
Wat is de kamer toch weer bezig met ontzettend belangrijke dingen.
Dat vind ik ook, als een van de weinige lintjesloze Nederlanders.
pi_217252928
Prachtig plan, doen !
  dinsdag 1 april 2025 @ 16:31:19 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217252938
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 16:11 schreef Mikeytt het volgende:
Faber bleef bij haar weigering. ,,De instroom moet gewoon naar beneden”, bleef zij herhalen.
Ja daar helpt dit ook echt bij ja :') :') :') :') :') :') :') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 1 april 2025 @ 16:32:29 #19
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217252949
Ook in de politiek geldt; "Never waste a good crisis".
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 1 april 2025 @ 16:37:56 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217252991
En helemaal terecht.
Mooie zelfreflectie van Geert ook. Krankzinnig is misschien het beste woord hoe je hem en zijn partij kan omschrijven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217253008
De keutel wordt al weer ingetrokken.
  FOK!fotograaf dinsdag 1 april 2025 @ 16:42:06 #22
364681 over_hedge
pi_217253039
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 16:18 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Zo gaat het toch altijd. Van een mug een olifant maken.
Sure. Maar die kan je toch ook omdraaien. Als ze gewoon die handtekening gezet had. Was er niks aan de hand. En als ze nu gewoon sorry zei ook niet.

Dus ze maakt van een mug zelfs 2 olifanten.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217253059
Hoop ruis om makkelijk te vermijden flauwekul weer. Er gaat geen asielzoeker minder het land binnenkomen door vrijwilligers een lintje te weigeren of een dom bordje op te hangen. Kap met ophef veroorzaken door dit soort zinloze acties, en ga echt problemen oplossen.
  dinsdag 1 april 2025 @ 16:45:38 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217253060
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 16:13 schreef Tjoent het volgende:
Team Faber w/
Waarom?
Huilen dan.
  dinsdag 1 april 2025 @ 16:46:34 #25
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217253065
:')

Wat een onzinactie van de oppositie. Niks beters te doen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')