hier kwamen de brieven zaterdag binnenquote:Op dinsdag 27 mei 2025 14:11 schreef laziness het volgende:
Brieven dagtekening 30 mei inmiddels binnen.
Mijn wederhelft ontvangt het geld maar gezien hemelvaart verwacht ik het niet eerder dan volgende week.
Ik was ook erg laat. Deze week de brief gehadquote:Op donderdag 5 juni 2025 20:12 schreef bananen-plukker het volgende:
23 mei aangifte gedaan, iemand enig idee wanneer ik het kan ontvangen?
nee. binnen 3 maanden hoor je iets. dat iets kan ook uitstel zijn. of voorlopige. of definitievequote:Op donderdag 5 juni 2025 20:12 schreef bananen-plukker het volgende:
23 mei aangifte gedaan, iemand enig idee wanneer ik het kan ontvangen?
Dit ja. En na drie jaar krijg je een definitieve aanslag, omdat dat de termijn is waarbinnen ze een definitieve aanslag op moeten leggen. Ook al weten ze dat als je bezwaar maakt, dat die aanslag van tafel gaat.quote:Op zondag 8 juni 2025 09:16 schreef RamboDirk het volgende:
Iedereen met vermogen heeft een voorlopige aanslag volgens mij ivm die rechtszaak over box 3 wat nog loopt.
Ik kreeg bijna altijd een voorlopige aanslag en die werd dan een half jaar later definitief.quote:Op zondag 8 juni 2025 09:13 schreef mschol het volgende:
hoe complex is je aangifte dat er een voorlopige aanslag komt?
zelfs in mijn zzp periode kwam er altijd direct een definitieve aanslag
quote:U hebt aangifte gedaan voor de inkomstenbelasting 2024. We hebben uw gegevens bekeken en besloten dat u geen voorlopige aanslag krijgt.
Nadat ik uw 2024 heb gecontroleerd krijgt u een definitieve aanslag. Ik kan daarbij afwijken van uw gegevens. Bla die bla.
Is er afgeweken van je aangifte of heb je een eerdere voorlopige aanslag aangepast? Anders had er geen sprake van heffingsrente moeten zijn.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:30 schreef quo_ het volgende:
14-03-2025: gezamenlijk aangifte gedaan
06-06-2025: berichten in mijn overheid
11-06-2025: brieven ontvangen
Nog geen geld ontvangen (partner) en dus ook nog niks betaald (ik).
12-06-2025: geld op de rekening(partner) en aanslag betaald (ik)
Wel vreemd dat er in het te ontvangen bedrag geen rentevergoeding zit terwijl er voor het te betalen bedrag al wel heffingsrente berekend wordt.
Ik heb nog wel altijd een voorlopige teruggave. Stamt nog uit de tijd dat mijn hypotheekrente een relevant bedrag was. Het lukt me niet om daar definitief van af te komen, heb 'm niet meer nodig het gaat inmiddels nergens meer over. Per saldo komt het er ongeveer op neer dat ik de voorlopige teruggave moet terugstorten.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:07 schreef DIJK het volgende:
[..]
Is er afgeweken van je aangifte of heb je een eerdere voorlopige aanslag aangepast? Anders had er geen sprake van heffingsrente moeten zijn.
Dat kan je vrij eenvoudig zelf regelen toch bij de belastingdienst?quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:31 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik heb nog wel altijd een voorlopige teruggave. Stamt nog uit de tijd dat mijn hypotheekrente een relevant bedrag was. Het lukt me niet om daar definitief van af te komen, heb 'm niet meer nodig het gaat inmiddels nergens meer over. Per saldo komt het er ongeveer op neer dat ik de voorlopige teruggave moet terugstorten.
En vandaag de brief ontvangen met dagtekeningquote:Op dinsdag 10 juni 2025 18:59 schreef JopieKlaassen het volgende:
Wordt hoog tijd dat we het geld van de belastingdienst krijgen, er waren wat extra uitgaven op de gezamenlijke rekening en we hebben geen zin om bij te storten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |