Je moet ook kabels aanleggen, bruggen onderhouden, wegen verbeteren, etc. Gaat allemaal lastig worden zonder vaklieden.quote:Op woensdag 2 april 2025 06:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met prefab is dat geen probleem
Wat zijn jullie, en dan doel ik echt op autochtonen die dit soort onzin verkondigen, toch zielig en dramatisch zeg. Als een gemiddelde oegoeboegoe moslim als ik, die met 3-0 achterstand is begonnen in het land, in staat is om een huis te kopen, twee kinderen te onderhouden en een fatsoenlijk leven te hebben, dan zou je toch zeggen dat jullie dat ook makkelijk kunnen doen.quote:Op woensdag 2 april 2025 06:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan maar gen nederlandse kinderen meer
Nederland staat dan wel weer bovenaan in het aantal parttime prinsesjes.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lol, Nederland bungelt echt onderaan voor wat betreft participatie van mannen in huishouden en opvoeding hoor.
3-0 achterstandquote:Op donderdag 3 april 2025 21:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat zijn jullie, en dan doel ik echt op autochtonen die dit soort onzin verkondigen, toch zielig en dramatisch zeg. Als een gemiddelde oegoeboegoe moslim als ik, die met 3-0 achterstand is begonnen in het land, in staat is om een huis te kopen, twee kinderen te onderhouden en een fatsoenlijk leven te hebben, dan zou je toch zeggen dat jullie dat ook makkelijk kunnen doen.
In plaats van te janken en af te geven op anderen, zou je ook je handen uit de mouwen kunnen steken in plaats van bidden dat Geert die moslims wel even de deur wijst en je een gratis huis komt doneren.
Minder zuipen, minder de zolderkamerautist uithangen op internet en een trap onder je reet.
Wat grappig zeg. Ga je nog in op zijn punt?quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Mjah, als ik mijn kinderen niet meer een week per jaar volledig zwart mag schminken, dan hoeft het voor mij niet hoor. Wat heb je aan die lui als je ze niet elke week op je vrije zondagochtend mee naar de kerk kan slepen om constant op te letten dat ze zich gedragen en stil houden? En als mijn kind straks in de klas komt te zitten met een jongetje wat graag jurkjes draagt, dan heb ik er liever helemaal geen. En dan moet ik het straks ook nog eens met zo'n progressief 'ik ben een docent dus weet alles beter'-trutje uitvechten dat ze mijn dochter niet op 8 jarige leeftijd leert vingeren. Nee dank je. Om maar niet eens te denken aan de mogelijkheid dat ze op 16-jarige leeftijd thuis komt met iemand met een kleurtje.
En ik heb al helemaal geen zin in een kind, wanneer mijn vrouwelijke partner niet thuis blijft om het huishouden en de opvoeding grotendeels op zich te nemen en ik daardoor een meer betrokken ouder moet zijn.
Laten we uitgaan van de hypothetische situatie dat zaken als discriminatie gewoon niet bestaan - de ideale 0-0 stand zegmaar. En laten we voor het gemak er ook vanuit gaan dat de eerste generatie daar ook geen last van had, ook economisch gezien geen achterstand kende. Dus ze spraken vloeiend Nederlands toen ze hierheen kwamen en konden zich meteen meten met de Nederlandse middenklasse. Gewoon om je niet voor het hoofd te stoten. Dan nog geldt het verhaal dat je een immense jankbal bent als je je eigen falen om een gezin te stichten weet af te wentelen op buutenlanders.quote:
Het al dan niet krijgen van kinderen door autochtonen staat los van het al dan niet binnenhalen van moslims.quote:Op dinsdag 1 april 2025 22:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat is de schuld van de nederlandse politiek
die verbieden Nederlandse jongeren kinderen te krijgen door hen woonruimte te ontzeggen en zijn druk met het binnenhalen van de Islam. en die krijgen voorang op een woning en hebben al kinderen mee als ze komen
zij krijgen een kindje en de nederlandse begeleiders krijgen dan een lintje
Dat klopt , maar ik heb er hier ook een op zolder als kamerhuurder , die kan geen relatie vasthouden, omdat er geen zicht is op een woningquote:Op vrijdag 4 april 2025 10:17 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het al dan niet krijgen van kinderen door autochtonen staat los van het al dan niet binnenhalen van moslims.
probleem is dat de satushouders en de asielzoekers hier niet mogen werken , sinds kort een aantal maandenquote:Op vrijdag 4 april 2025 10:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laten we uitgaan van de hypothetische situatie dat zaken als discriminatie gewoon niet bestaan - de ideale 0-0 stand zegmaar. En laten we voor het gemak er ook vanuit gaan dat de eerste generatie daar ook geen last van had, ook economisch gezien geen achterstand kende. Dus ze spraken vloeiend Nederlands toen ze hierheen kwamen en konden zich meteen meten met de Nederlandse middenklasse. Gewoon om je niet voor het hoofd te stoten. Dan nog geldt het verhaal dat je een immense jankbal bent als je je eigen falen om een gezin te stichten weet af te wentelen op buutenlanders.
Kijk, ik vind het vrij ironisch dat jij klaagt dat mensen zich niet in slachtofferschap moeten wentelen en je zelf begint over een 3-0 achterstand. Daarmee doe je de mogelijkheden die je in Nederland krijgt aangereikt op het gebied van vrijheid van religie en onderwijs echt tekort. Betekent dat dat het speelveld helemaal gelijk is en er geen discriminatie is? Nee, dat dan weer niet. Bijvoorbeeld Chinezen trekken dat zo snel mogelijk recht door hun kinderen te stimuleren zo goed mogelijk hun best te doen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 10:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laten we uitgaan van de hypothetische situatie dat zaken als discriminatie gewoon niet bestaan - de ideale 0-0 stand zegmaar. En laten we voor het gemak er ook vanuit gaan dat de eerste generatie daar ook geen last van had, ook economisch gezien geen achterstand kende. Dus ze spraken vloeiend Nederlands toen ze hierheen kwamen en konden zich meteen meten met de Nederlandse middenklasse. Gewoon om je niet voor het hoofd te stoten.
Ik ben het met je eens dat de data gewoon laat zien dat het een wereldwijde trend is en dat het dus een veel complexer fenomeen is dat niet is terug te herleiden tot enkel de aanwezigheid van buutenlanders.quote:Dan nog geldt het verhaal dat je een immense jankbal bent als je je eigen falen om een gezin te stichten weet af te wentelen op buutenlanders.
Ok.quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat grappig zeg. Ga je nog in op zijn punt?
Probeer je nou jezelf een veer in je reet te steken?quote:Op vrijdag 4 april 2025 10:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laten we uitgaan van de hypothetische situatie dat zaken als discriminatie gewoon niet bestaan - de ideale 0-0 stand zegmaar. En laten we voor het gemak er ook vanuit gaan dat de eerste generatie daar ook geen last van had, ook economisch gezien geen achterstand kende. Dus ze spraken vloeiend Nederlands toen ze hierheen kwamen en konden zich meteen meten met de Nederlandse middenklasse. Gewoon om je niet voor het hoofd te stoten. Dan nog geldt het verhaal dat je een immense jankbal bent als je je eigen falen om een gezin te stichten weet af te wentelen op buutenlanders.
Leuk, maar ik klaag daar niet over. Het is slechts een omstandigheid die ik benoem - om het klaaggedrag van de ander nog even in context te zetten. Men wordt 'ingehaald' door oegoeboegoe mensen, althans dat is vaak hoe dat soort autochtonen 'de anderen' wegzetten. Ik begrijp dat het voor die groep extra pijnlijk is.quote:Op vrijdag 4 april 2025 11:27 schreef Richestorags het volgende:
Kijk, ik vind het vrij ironisch dat jij klaagt dat mensen zich niet in slachtofferschap moeten wentelen en je zelf begint over een 3-0 achterstand. Daarmee doe je de mogelijkheden die je in Nederland krijgt aangereikt op het gebied van vrijheid van religie en onderwijs echt tekort. Betekent dat dat het speelveld helemaal gelijk is en er geen discriminatie is? Nee, dat dan weer niet. Bijvoorbeeld Chinezen trekken dat zo snel mogelijk recht door hun kinderen te stimuleren zo goed mogelijk hun best te doen.
Nou gelukkig maar.quote:Ik ben het met je eens dat de data gewoon laat zien dat het een wereldwijde trend is en dat het dus een veel complexer fenomeen is dat niet is terug te herleiden tot enkel de aanwezigheid van buutenlanders.
Stukkie constructiever dan op internetfora huilen dat de allochtoontjes je inhalen, baantje, woning of vrouw inpikken lijkt me. Misschien moet je dat ook doen, krijg je een beter zelfbeeld van. In plaats van anderen proberen neer te halen vanwege hun relgie, tint of afkomst, jezelf wat hoger positioneren.quote:Op vrijdag 4 april 2025 12:29 schreef matspontius het volgende:
[..]
Probeer je nou jezelf een veer in je reet te steken?
Maar wat heeft dat te maken met een teruglopend vruchtbaarheidscijfer? Het verwijt is namelijk dat buutenlanders hier de oorzaak van zijn. Want ze krijgen huizen en de oerhollandse jongens krijgen dat niet. Dus zien ze geen kans om een vrouw aan zich te binden en kindjes te krijgen. Want daar heb je een huis voor nodig.quote:Op vrijdag 4 april 2025 10:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
probleem is dat de satushouders en de asielzoekers hier niet mogen werken , sinds kort een aantal maanden
dus kunnen ze hun reiskosten niet terug verdienen en vaak is dat geleend geld , dus moet terug betaald worden
al die jongens opsluiten in kampen en hotels dat lost ook niets op
en die Nederlandse taallessen is goed om ze bezig te houden maar dat hebben ze niet nodig als ze terug gaan, maar misschien vinden ze een relatie hier
Ja dat bedoel ikquote:Op vrijdag 4 april 2025 12:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat te maken met een teruglopend vruchtbaarheidscijfer? Het verwijt is namelijk dat buutenlanders hier de oorzaak van zijn. Want ze krijgen huizen en de oerhollandse jongens krijgen dat niet. Dus zien ze geen kans om een vrouw aan zich te binden en kindjes te krijgen. Want daar heb je een huis voor nodig.
Mjah, die 8-10% langer moeten wachten op een sociale huurwoning is inderdaad de oorzaak dat die lui geen partner aan zich weten te binden.quote:Op vrijdag 4 april 2025 12:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat te maken met een teruglopend vruchtbaarheidscijfer? Het verwijt is namelijk dat buutenlanders hier de oorzaak van zijn. Want ze krijgen huizen en de oerhollandse jongens krijgen dat niet. Dus zien ze geen kans om een vrouw aan zich te binden en kindjes te krijgen. Want daar heb je een huis voor nodig.
Het was een grapjequote:Op vrijdag 4 april 2025 12:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Stukkie constructiever dan op internetfora huilen dat de allochtoontjes je inhalen, baantje, woning of vrouw inpikken lijkt me. Misschien moet je dat ook doen, krijg je een beter zelfbeeld van. In plaats van anderen proberen neer te halen vanwege hun relgie, tint of afkomst, jezelf wat hoger positioneren.
Nou, mooi dat ik je vooroordeel heb weten te bevestigen voor je gevoel. Heb je weer een stok om mee te slaan richting de buutenlanders.quote:Op vrijdag 4 april 2025 13:03 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het was een grapjeBedankt voor het weer eens aantonen van de lange tenen mentaliteit .........
En laten we het vooral niet hebben over het feit dat ruim 40 procent van de huishoudens in Nederland een eenpersoonshuishouden is. Zou het niet zo kunnen zijn dat we liever gewoon single en alleen zijn? Want vrijheid, geen dure kinderen en instagram-life. Plus welvaart, dus geen kinderen als pensioen. Bovendien zijn vrouwen een stuk onafhankelijker [gelukkig], binding vanwege financien of een stabiel leventje is niet meer nodig.quote:Op vrijdag 4 april 2025 13:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Mjah, die 8-10% langer moeten wachten op een sociale huurwoning is inderdaad de oorzaak dat die lui geen partner aan zich weten te binden.
nou niet 8% tot 10% langer wachten , 8 tot 10 jaar en dan nog nietquote:Op vrijdag 4 april 2025 13:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Mjah, die 8-10% langer moeten wachten op een sociale huurwoning is inderdaad de oorzaak dat die lui geen partner aan zich weten te binden.
Er gaat 8-10% naar statushouders. Dat is dus hoeveel langer je moet wachten door statushouders. Het overgrote deel van de wachttijd komt simpelweg door een tekort aan woningen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 13:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou niet 8% tot 10% langer wachten , 8 tot 10 jaar en dan nog niet
nou wat er is gaat naar statushouders, dus hoeveel % dat is weet ik niet , maar er wordt ook niets gebouwd door stikstofquote:Op vrijdag 4 april 2025 13:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Er gaat 8-10% naar statushouders. Dat is dus hoeveel langer je moet wachten door statushouders.
Het overgrote deel van de wachttijd komt simpelweg door een tekort aan woningen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |