abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 31 maart 2025 @ 15:34:24 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_217242393
Ik zat me zo af te vragen ..
Het valt mij op dat de haat naar bewoners, tussen bewoners, tussen kijkers en ga zo maar door nog erger is geworden dan vorig jaar
Het wordt eigenlijk elk jaar erger op social media (en misschien ook hier op Fok?)

Is het nog wel verantwoord om een Big Brother seizoen te maken? Draaien kijkers niet te veel door?
Wat vind jij
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_217242518
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 15:34 schreef Paul het volgende:
Het valt mij op dat de haat naar bewoners, tussen bewoners, tussen kijkers en ga zo maar door nog erger is geworden dan vorig jaar
Het wordt eigenlijk elk jaar erger op social media (en misschien ook hier op Fok?)

Is het nog wel verantwoord om een Big Brother seizoen te maken? Draaien kijkers niet te veel door?
Wat vind jij
BB 2025 is voor kinderen. De keuze van bewoners door BB kan je in vraag stellen als je hen vergelijkt met vorige jaren. Mensen met 1 of meerdere stoornissen zou je beter weren omwille van reacties. Bewoners doelbewust voortrekken is not done. BB is uitermate tolerant dit jaar. Vorige edities zijn mensen aangesproken op hun gedrag en zelfs eruit gezet. Dit jaar lijkt het mij dat het huis en regels niet door BB werd bepaald maar door de bewoners zelf. Bovendien dat er een Belg en Nederlander in de finale moet staan is oplichting t.o.v. de kijkers wat de stemming ook moge zijn.
pi_217256825
Elk jaar die vraag en ik blijf zeggen: ja, gewoon doen! Gezeik blijft er toch en je moet je niet laten weerhouden om het dan maar niet te maken want dan hebben de 'hate watchers' en andere toetsenbordridders hun zin. Wel wat kritiekpunten die aandacht verdienen voor volgend jaar:
Ik vind het wel te inclusief worden sinds dit jaar, en eigenlijk die jaren er voor ook al maar nu slaat het een beetje door met teveel LBHQ types en andere. Er wordt teveel gecast, wellicht op aandringen van de RTL directie, op deze soort deelnemers. Er wordt teveel gekeken naar wat iemand is, zijn achtergrond, i.p.v. wat iemand kan waardoor het allemaal erg gekunsteld en doorzichtig over komt.
Zou ook gewoon een BB editie maken die gewoon 100 dagen duurt of langer. RTL 5 is gebaat bij een langlopende RLS, kijk maar naar successen als Een Jaar van je Leven bij SBS en De Bondgenoten, maar wel met streams en 5 dagen per week een recap uitzending. En dat hoeft echt niet lineair te zijn maar mag ook volledig op Videoland en GoPlay in België.
Alleen doet zich wellicht volgend jaar, en misschien dit jaar al een probleem op, en komt omdat RTL onder Belgische leiding komt van DPG. Er is een overname op komst en de toestemming moet worden gegeven door de NMa die zoiets controleert. GoPlay is van Play Media dus daar zou een probleem kunnen komen. Dus moet Nederland het zelf gaan doen of toch in combi met DPG die b.v. VTM hebben. En dat de Belgen een eigen editie weer krijgen. Dat is budget technisch wat lastiger. Door de kosten te delen wat nu gebeurd tussen RTL/Videoland en GoPlay is het wat lucratiever. Wordt dus afwachten.
Volgend jaar gewoon weer een liveshow, ook dat kan volledig online en hoeft niet perse via RTL 5. Geeft toch meer sjeu en het echte BB-gevoel. Al moet ik zeggen BB zelf als host van de live exit momentjes waren voor dit jaar best OK te noemen. Lekker kort en bondig, dus wel liveshow of niet, daar is dus wat over te zeggen.
De opdrachten vond ik dit jaar mooier afgewerkt, ook daar maken ze stappen is. Het kan altijd beter en daar mogen ze volgend jaar dan zichzelf weer in gaan overtreffen net als dit jaar. Het terrein mag ook wel iets groter gemaakt worden waardoor de opdrachten ook groter worden. Je zag het bij die schommel-opdracht dit seizoen, dat zag er goed uit en BB-Australia-waardig. Dat zou eigenlijk een maatstaaf mogen worden. Meer fysieke grote opdrachten en daar de cast op samenstellen zonder teveel van die inclusieve types, maar meer sportievere mannen en vrouwen waarbij niet gekeken wordt naar wat iemand is, maar wat iemand kan. Het hoeven zeker geen gladde types te zijn, want dat zou je dan weer verwachten als het gelijk sportiever moet. Er zijn genoeg mensen te casten, m/v die geen killierbody/mooiboy of mooigirl is.
Allemaal cabaretteketet!
pi_217257164
Nooit stoppen 💪🏼

Behalve internethaters, die mogen wel stoppen idd :7
Leh-kùr
pi_217266060
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 15:34 schreef Paul het volgende:

Wat vind jij
Ik vind het ook een beetje eng worden, hier en daar. Vooral op X gaat het veel te hard tegen hard. Ik snap dat niet. Ik vind bijvoorbeeld Jordy heel leuk, maar dat betekent niet dat ik mensen die Jane leuk vinden ga bedreigen of zo.

Dat is echt 8)7

Dan is het ook geen spel meer. Als Sharice wint, dan heeft zij het dus het beste gedaan, en dan kijk ik volgend jaar weer.

...en als ik onder die posts van Salar op Instagram kijk, dan krab ik me ook heel hard achter mijn oren. Mensen zijn de laatste tijd zo ontzettend chagerijnig/agressief. Ik snap echt niet hoe dat komt.

Maar als je op Social Media afgaat, dan kan je straks geen enkel programma meer maken, denk ik

[ Bericht 6% gewijzigd door tesssssssss op 02-04-2025 19:35:07 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 2 april 2025 @ 20:48:33 #6
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_217268115
Bedoel je hier op Fok of op TV? Daar is niet veel aan te doen lijkt me
pi_217274599
In de podcast van Tina Nijkamp, een seizoen BB kost 8 miljoen euro wat gedeeld wordt met de Belgen. Die zouden over dit seizoen niet zo tevreden zijn, maar dat is info van een tijdje geleden, dus ze weet niet of ze er daar nog steeds zo over denken of er nog een nieuw seizoen komt omdat die 8 miljoen wel gedeeld moet worden met Nederland.Maar goed, dan rijst de vraag of het nog wel kan met Play Media aangezien DPG RTL gaat overnemen, ik denk dit jaar. Dus die moeten het ook willen hebben op 1 van hun zenders of streamingdienst zoals Videoland hier in Nederland dat is. RTL 5 is er alles aan gelegen dat er een nieuw seizoen komt want het heeft boven verwachting erg goed gescoord dit seizoen!
Allemaal cabaretteketet!
pi_217274637
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 18:20 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar als je op Social Media afgaat, dan kan je straks geen enkel programma meer maken, denk ik

Daar moet je ook helemaal niets van aantrekken als zender. Dan kun je niets meer uitzenden. Social media is gewoon erg on edge de laatste jaren, of het nou over een TV programma en hun deelnemers, of maatschappelijke problemen die er spelen. Gewoon geen aandacht aan schenken is het beste.
Allemaal cabaretteketet!
pi_217274724
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 15:52 schreef czvt het volgende:

[..]
BB 2025 is voor kinderen. De keuze van bewoners door BB kan je in vraag stellen als je hen vergelijkt met vorige jaren. Mensen met 1 of meerdere stoornissen zou je beter weren omwille van reacties. Bewoners doelbewust voortrekken is not done. BB is uitermate tolerant dit jaar. Vorige edities zijn mensen aangesproken op hun gedrag en zelfs eruit gezet. Dit jaar lijkt het mij dat het huis en regels niet door BB werd bepaald maar door de bewoners zelf. Bovendien dat er een Belg en Nederlander in de finale moet staan is oplichting t.o.v. de kijkers wat de stemming ook moge zijn.
Beide landen betalen het en zo is het al die jaren al gegaan.....of je moet apart een Belgische BB maken en een Nederlandse.
Verleden jaar is er ook veel discusies geweest over zowel het terugkeren van Ashley als het voortrekken van haar. De ruzie's tussen bewoners was ook veel heftiger dan dit jaar.
Dus ik vind het nogal meevallen ook al is het voor kleuters..... :P
Het nieuwe idee van BB met je speelt voor jezelf vind ik minder. En al die kanskaarten al helemaal niet....Vroeger hielpen de bewoners elkaar om de pot groter te maken of zorgde dat je eerder eruit gestemd werd als je niks kon betekenen. Beetje minder armoedig mag ook wel.....
pi_217274734
Haat ja inderdaad, toetsenbord helden, ook in prive berichten, steken onder water, pesterijen, helden.
Leef, alsof het je laatste dag is !!!
  donderdag 3 april 2025 @ 15:45:23 #11
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_217275725
Er is maar een bepalende factor hoe scoort het onder de boodschappers en daar gaat het redelijke goed. Het grootste aandeel van de kijkers zijn boodschappers.

BB zonder liveshow is wel prima bevallen. Die liveshows waren eerder een ergenis dan een werkelijke toevoeging. Misschien kunnen ze een exit nog wel iets meer aankleden maar zoals het nu ging was het goed.

Laat de gamechangers achterwegen het bracht maar een keer echt een leuk moment en dat was bij de terugkaatser. Verder vond ik dit jaar ook dat er re lang werd gedaan over mensen nomineren. Soms begon het al op zondag en waren we tot woensdag bezig met nomineren. Gewoon 1 dag in de week waarop je weet dat je moet nomineren. Hooguit kan er 1 vrijstelling gewonnen worden maar laat het daarbij. Dan kunnen ze bondjes smeden totdat er genomineerd moet worden. De karigheid ben ik ook wel een beetje klaar mee. Het hoeft geen luxe te zijn maar een normale maaltijd en zelf broodbakken is toch niets buitensporigs. Dat strijden voor je eigen jackpot is wel een echte aanvulling. Jammer dat het erven er al eigenlijk vroeg uit ging.
pi_217276551
Kleine aanvulling op mijn betoog hier boven;
Die papegaai was leuk, maar of het nou echt reuring heeft veroorzaakt, neen. Het waren kleine plagerijtjes af en toe een beetje gesnitch maar meer niet. Mag ook niet door naar 2026. Dat minimalistische van de eerste weken vond ik ook niet goed uitgevoerd. Doe dan een kamp rijk/arm maar dit vond ik wat militaristisch, ook met die SLOB en groene kleding en dan zo'n Elsa erbij die dat nog extra accentueert met haar defensie achtergrond. Te bedacht allemaal.
Moet zeggen dat ik wel erg traag op gang kwam in deze editie en dat had met name met de casting te maken, zoals ik eerder al beschreef, teveel te bedacht 'inclusief'. Gelukkig bleef iemand als Jordy over die gewoon zichzelf is en geen toneelstukje opvoert over. Denk dat kijkers dat toch het liefst hebben en die brengen het ver tot in de finale zo blijkt. Volgend jaar dus nogmaals kijken naar wat iemand kan, i.p.v. wat iemand is. Ik bedoel dan deelnemers die een verhaal willen vertellen aan de buitenwereld zoals Lennie b.v. en Wicky en ook een Elsa. Dat komt wat te belerend over en daar heeft de kijker een broertje dood aan.
Het is wel beter dat ze toch tot een dag voor de finale nog met zijn vieren zijn. Vorig jaar was de 4e deelnemer al vertrokken, op woensdag en dan moesten ze nog wachten tot zaterdag. Verder zou ik opteren voor meer deelnemers in de laatste week, 5 b.v. en dan elke dag 1 deelnemer eruit. Zo voorkom je dat het te rustig wordt en er weinig meer te beleven valt op de streams en qua content voor in de uitzendingen.

[ Bericht 12% gewijzigd door freaky40 op 03-04-2025 17:04:24 ]
Allemaal cabaretteketet!
pi_217279543
Wajow allemaal tl;Dr deze reacties

Big brother is net als vele series gemaakt om besproken te worden dus dit is koren op de molen voor de producenten.

Wie Ben jij of wij om er wat van te vinden/zeggen trouwens? Leef en laat leven. Gekkies waren er al eeuwen. Echter toen de straatverlichting nog aangestoken werd, heette ze nog dorpsgekken. Ze konden zich destijds ook Niet verenigen.

Voor Al ons volk dat zich normaler voelt Dan dat, is het heerlijk lezen hoeveel Energie mensen er in kunnen steken
pi_217280626
Weet niet wat je probeert duidelijk te maken. Snap er niet echt veel van.
Allemaal cabaretteketet!
  VIVA donderdag 3 april 2025 @ 22:35:21 #15
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217280650
Is het al klaar ja? Wie heeft gewonnen? Wist niet dat het was begonnen
What lies behind makes no sense in my mind
pi_217280831
Het mag wel meer richting De Gouden Kooi.

Enn BB moet stoppen met bepaalde bewoners voor te trekken.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_217281242
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 22:47 schreef superniger het volgende:
Het mag wel meer richting De Gouden Kooi.

Enn BB moet stoppen met bepaalde bewoners voor te trekken.
Doen ze niet want RTL wil graag 'inclusief' zijn en daar vinden hun zo'n vibe minder deugen kijk maar naar Temptation Island, ook al gecanceld. Met De Bondgenoten zit je vaak aardig in de richting van De Gouden Kooi...ehhh Loods. Daar doen ze niet zo moeilijk bij Talpa.
Allemaal cabaretteketet!
pi_217282765
Ja
Maar denk dat er wel wat regels gewijzigd moeten worden

Er is een regel dat je de andere bewoners niet fysiek iets aan mag doen
Eten stelen van je medebewoners bewoners vind ik daar ook een beetje onder vallen

Vrijstellingen minder makkelijk weggeven

Als buiten het huis maar ook in het huis word gezegd dat jordy het lievelingseten van bb is/was.. moet denk bb zich ook afvragen of hij toch een voorkeur heeft door laten schemeren (onbedoeld)
pi_217282821
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 16:57 schreef freaky40 het volgende:
Kleine aanvulling op mijn betoog hier boven;
Die papegaai was leuk, maar of het nou echt reuring heeft veroorzaakt, neen. Het waren kleine plagerijtjes af en toe een beetje gesnitch maar meer niet. Mag ook niet door naar 2026. Dat minimalistische van de eerste weken vond ik ook niet goed uitgevoerd. Doe dan een kamp rijk/arm maar dit vond ik wat militaristisch, ook met die SLOB en groene kleding en dan zo'n Elsa erbij die dat nog extra accentueert met haar defensie achtergrond. Te bedacht allemaal.
Moet zeggen dat ik wel erg traag op gang kwam in deze editie en dat had met name met de casting te maken, zoals ik eerder al beschreef, teveel te bedacht 'inclusief'. Gelukkig bleef iemand als Jordy over die gewoon zichzelf is en geen toneelstukje opvoert over. Denk dat kijkers dat toch het liefst hebben en die brengen het ver tot in de finale zo blijkt. Volgend jaar dus nogmaals kijken naar wat iemand kan, i.p.v. wat iemand is. Ik bedoel dan deelnemers die een verhaal willen vertellen aan de buitenwereld zoals Lennie b.v. en Wicky en ook een Elsa. Dat komt wat te belerend over en daar heeft de kijker een broertje dood aan.
Het is wel beter dat ze toch tot een dag voor de finale nog met zijn vieren zijn. Vorig jaar was de 4e deelnemer al vertrokken, op woensdag en dan moesten ze nog wachten tot zaterdag. Verder zou ik opteren voor meer deelnemers in de laatste week, 5 b.v. en dan elke dag 1 deelnemer eruit. Zo voorkom je dat het te rustig wordt en er weinig meer te beleven valt op de streams en qua content voor in de uitzendingen.
Grappig dat jij zegt dat jordy geen toneel stukje opvoerde
Terwijl ik juist het idee had dat het een en al toneel was

Bvb:
De après-ski party dat ze hem wijs gemaakt hadden dat de appel cider drank bevatte..
Man man wat deed hij alsof hij dronken was...op appelsap

Of de momenten alleen op de slaapkamer dat hij met pijn en moeite tranen eruit perste
Mijn partner kon stap voor stap vertellen wat hij ging doen... staren knipperen met de wimpers en ja hoor daar kwamen de tranen

Ik zeg niet dat de rest niet acteerde maar zeker jordy net zo hard
pi_217283390
Vond ik wel mee vallen.
Allemaal cabaretteketet!
pi_217290688
En open einde dus v.w.b. BB 2026. We weten dat tussen 1 en 31 augustus a.s.,dat is de maand waarin normaal gesproken altijd een nieuw seizoen wordt bevestigd, maar hopelijk geven ze er al eerder een klap op, misschien wel met een extra seizoen VIPS voordat de reguliere versie van start gaat in januari. Het huis staat toch leeg tot die tijd normaal gesproken.
Allemaal cabaretteketet!
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 5 april 2025 @ 11:49:18 #22
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_217293631
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 23:32 schreef freaky40 het volgende:
En open einde dus v.w.b. BB 2026. We weten dat tussen 1 en 31 augustus a.s.,dat is de maand waarin normaal gesproken altijd een nieuw seizoen wordt bevestigd, maar hopelijk geven ze er al eerder een klap op, misschien wel met een extra seizoen VIPS voordat de reguliere versie van start gaat in januari. Het huis staat toch leeg tot die tijd normaal gesproken.
waarom zou er opeens een vips komen dan :D
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_217294519
Dat wordt al jaren geopperd en Salar had vernomen dat het volgend jaar een VIP/All Star editie is. Weet alleen niet of je met deze 5 seizoenen een all star versie kan maken, er moeten dan ook nog wat deelnemers bij van andere seizoenen en dat is al veel te lang geleden dus ik weet niet of die nog willen. Of je moet een deel VIPS en een deel onbekende deelnemers doen om het aan te vullen net als wat Expeditie Robinson heeft gedaan.
Allemaal cabaretteketet!
pi_217294566

Tja, wat moeten we van deze tweet maken?
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_217294745
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 13:59 schreef KinKiJan het volgende:
[ afbeelding ]

Tja, wat moeten we van deze tweet maken?
Niets, het is wat sarcastisch bedoeld. Natuurlijk staan deze barakken niet op Funda. Het is dus gewoon met een knipoog, gemaakt door een stagiaire van de social media afdeling.
Allemaal cabaretteketet!

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')